Dit ja. Zowel de positief geteste mensen als de r zijn door de signaalwaarde heen. Dan moet je toch eens aan ingrijpen gaan denken. Zeker als de andere indicatoren ook aan een opmars lijken te beginnen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens hoor.
De vraag is alleen wanneer je moet ingrijpen, er vanuit gaande dat er een substantiële vertraging zit in wat je bedenkt en de situatie ziekenhuizen en je niet te laat wil ingrijpen waardoor het een noodstop in plaats van bijsturen wordt.
Aan de beademing op de IC draagt anderzijds ook niet bepaald bij aan je levensvreugde. Laten we niet uit het oog verliezen waarom we tot zulke rigoreuze maatregelen zijn gekomen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:41 schreef Fred het volgende:
[..]
Ja, precies: alles is opgeschort. Dat maakt het leven echt niet leuker.
De meest kwetsbare groep wordt in levensgeluk door de maatregelen harder geraakt dan door het virus zelf, zoals je hierboven al beschrijft.
Daarom zeg ik ook maandenlang leegblijven, ik heb het hier niet over een week. Het ligt voor de hand dat is het een toename krijgen, maar als we dit met de huidige besmettingen nog maandenlang zo goed als lege ziekenhuizen hebben, moet je echt gaan afvragen of beleid niet nog verder gaat afschakelen. Maar de tijd zal het leren.quote:Op zondag 13 september 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens hoor.
De vraag is alleen wanneer je moet ingrijpen, er vanuit gaande dat er een substantiële vertraging zit in wat je bedenkt en de situatie ziekenhuizen en je niet te laat wil ingrijpen waardoor het een noodstop in plaats van bijsturen wordt.
Dat omscholen en ff iets anders gaan doen en steun als eindoplossing wordt voor menigeen sws nog een dooie mus uit eigen doos.quote:Op zondag 13 september 2020 14:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat risico is wel aanwezig voor een aantal ondernemingen, maar daarom zijn er in het derde steunpakketten ook aardige sommen voor omscholing opgenomen. Bedrijven die hun verdienmodel gebouwd hebben op het zo veel mogelijk mensen op zo min mogelijk ruimte plaatsen zullen het komende jaar of anderhalf waarschijnlijk niet veel kunnen doen, dus die zullen echt wat anders moeten verzinnen.
Yep, dat zet het weer in perspectief ja.quote:Op zondag 13 september 2020 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ook daar zit nog steeds een significant verschil
Bijv de 70-79 jarigen hebben een totaal van 323 besmettingen (veel minder dan de dertigers) en daarvan zijn er 31 opgenomen.
Als je dat in percentage van het geheel afzet kom je op 9.6 % uit.
Aanzienlijk meer dus.
Hoe zeer sommigen ook anders wil doen geloven (ook hier) is er gewoon een direct causaal ook verband tussen de besmettingen en de ziekenhuisopnames.quote:Op zondag 13 september 2020 14:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook maandenlang leegblijven, ik heb het hier niet over een week. Het ligt voor de hand dat is het een toename krijgen, maar als we dit met de huidige besmettingen nog maandenlang zo goed als lege ziekenhuizen hebben, moet je echt gaan afvragen of beleid niet nog verder gaat afschakelen. Maar de tijd zal het leren.
Verontrustendquote:Op zondag 13 september 2020 14:24 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 1112
Totaal: 82099 (+1087 ivm -25 corr.)
Opgenomen: 17
Totaal: 12283
Het is vooral met welke verwachting je, waar, het beste naar (welke) film gaat.quote:Op zondag 13 september 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb misschien pech gehad... Maar persoonlijk iets te vaak shitty ervaringen gehad met naar de bioscoop gaan.
Groepen jongeren die grotendeels door de film luidkeels heen zitten te praten of met hun telefoon gaan zitten. (en als je er wat van zegt riskeer je een grote bek van die hele groep)
Of een of andere freak van 3 meter lang die nét voor je gaat zitten. En natuurlijk de knie van degene die achter je zit die meerdere keren tijdens de film gratis je rug 'masseert'.
Daarom blij dat ik heb geïnvesteerd in een mooie oled tv en goed geluidssysteem zodat ik in alle relaxtheid films thuis kan kijken
Helaas is de situatie van Spanje niet 100% te vergelijken met die van Nederland.quote:Op zondag 13 september 2020 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zeer sommigen ook anders wil doen geloven (ook hier) is er gewoon een direct causaal ook verband tussen de besmettingen en de ziekenhuisopnames.
https://www.spanjevandaag(...)anje-in-24-uur-tijd/
+1000 opnames in 24 uur, nou moeten we daar wel noteren dat Spanje A veel meer inwoners heeft en B drie weken terug de 400.000 besmettingsgevallen noteerden. Op dat punt zijn we nog lang niet hier, maar de waakzaamheid moet er wel zijn natuurlijk.
Spanje kan dit soort aantallen makkelijk lijden. Niet helemaal 1 op 1 te vergelijken. Maar het geeft wel een indicatie wat je staat te wachten als je het blijft laten oplopen..quote:Op zondag 13 september 2020 15:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helaas is de situatie van Spanje niet 100% te vergelijken met die van Nederland.
Men heeft daar een hele strenge lockdown gehad van 50 dagen opgesloten zitten, en daardoor nauwelijks kunnen wennen als veel landen rond ons heen aan social distancing. Toen men daar weer mocht nam men het er goed van, en dan vooral ook in groot familieverband met ditto feesten en samenkomsten.
Tel daar bij op dat de woonsituatie van veel ouderen daar heel anders is dan bij ons, nog wat losbandig vakantievolk en je hebt een hele andere onvergelijkbare situatie
Natuurlijk is het zo hoe meer besmettingen hoe meer ziekenhuisopnames maar zolang dit binnen bepaalde bandbreedte houden is er niet echt een crisis aan de gang
quote:Naast de 1.141 personen die de afgelopen 24 uur in ziekenhuizen zijn opgenomen zijn er ook de afgelopen 24 uur 4.137 personen positief getest
Het is een wat moeizame discussie omdat men juist bedrijven & ondernemerschap in stand moet zien te houden. Die overlevingskansen worden nu extern & rigide bepaalt door "regels" die vooraf ondenkbaar waren en vooral eenzijdig onbetrouwbaar zijn. Dat zien als ondernemingsrisico noem ik kortzichtig.quote:Op zondag 13 september 2020 14:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Het doel is om werkloosheid te voorkomen/beperken, niet om bedrijven zonder overlevingskansen overeind te houden.
Daarom wordt er, net als elders, meer gehamerd op verspreiding als ernstige zaak. Dit laatste is op zichzelf natuurlijk geen complete onzin omdat verspreiding immers kan leiden tot opname etc.etc.quote:Op zondag 13 september 2020 14:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grote probleem is draagvlak. Als je ziekenhuizen maanden lang zo goed als leegblijven, kan je simpelweg niet verkopen dat je strengere maatregelen gaat nemen.
Containment, is dat het woordje van de week? Zie het overal ineens opduiken.quote:Op zondag 13 september 2020 15:50 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Neem aan dat met deze aantallen containment niet meer mogelijk is, dus we maar beter het virus op zijn beloop kunnen laten gaan?
Dat zal je mij niet horen zeggen. Maar toch stijgt het sentiment onder ouderen dat ze liever nu gewoon hun gang kunnen gaan met een grotere kans op Corona, dan thuis geïsoleerd moeten afwachten of ze voor hun dood nog wel écht kunnen leven.quote:Op zondag 13 september 2020 14:51 schreef Elan het volgende:
Aan de beademing op de IC draagt anderzijds ook niet bepaald bij aan je levensvreugde. Laten we niet uit het oog verliezen waarom we tot zulke rigoreuze maatregelen zijn gekomen.
Nee, alles op alles zetten om de curve zo snel mogelijk weer plat te drukken, waarna je veel gemakkelijker containment kunt volhouden. Ik heb niet de indruk dat je je veel in de strategieën verdiept hebtquote:Op zondag 13 september 2020 15:50 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Neem aan dat met deze aantallen containment niet meer mogelijk is, dus we maar beter het virus op zijn beloop kunnen laten gaan?
"Wij" zijn ook een uitzonderlijk volkje....quote:Op zondag 13 september 2020 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist niet, wij worden zo snel immuun!
Dan ontgaan je blijkbaar de belangrijke ethische thema's die zij bespreekbaar wil maken/quote:Op zondag 13 september 2020 15:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Een virus te slim af zijn. Hoe kunnen we het tarten?![]()
Wat afschuwelijk geschreven maar dan ook echt. Kan me er alles bij voorstellen dat sommigen hiermee dwepen want het is net als jazz, vreselijk irritant maar er is gewoon een doelgroep voor dat zenuwachtige gejengel.
Ik heb niet de indruk dat je ook maar een enig denkvermogen hebt, aangezien je enkel tweets kan repliceren.quote:Op zondag 13 september 2020 15:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, alles op alles zetten om de curve zo snel mogelijk weer plat te drukken, waarna je veel gemakkelijker containment kunt volhouden. Ik heb niet de indruk dat je je veel in de strategieën verdiept hebt
Soms denk je dat idd. Dat wij nog steeds stiekem op de herd immunity koers zittem met Zweden en het VK.quote:Op zondag 13 september 2020 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist niet, wij worden zo snel immuun!
Als een invloedrijk persoon op twitter informatie deelt die voor de lezers van dit topic ook interessant kan zijn zie ik niet in waarom het hier niet gedeeld kan worden. De Twitter-knop is er niet voor niets.quote:Op zondag 13 september 2020 15:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Lijkt net Twitter hier met constante retweets van sjonnie en tante sjaan
Ja ik pas op met al die informatie uit het buitenland die door containment gekkies selectief verzameld wordt. Straks loop ik over straat met allerlei maskers waarvan het dubieus is of ze helpen, maar waarvan we zeker weten dat het in elk geval gezonde mensen niet helpt. Houden we spatschermen, blijven we neurotisch handen ´´stuk´´ wassen, en laten we kinderen opgroeien in een omgeving waarin mensen worden aangewezen als gezondheidsrisico´s, en waarin het coveren van je gezicht normaal is.quote:Op zondag 13 september 2020 15:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
"Wij" zijn ook een uitzonderlijk volkje....![]()
Het is onzinnig om jezelf als natie met anderen., laat staan in vage cijfers, te vergelijken.
Hooguit dat men kijkt om daar al of niet wat lering uit te trekken.
Een trend elders zal hier tzt ook wel plaatsvinden. Hierbij dan afwegen hoe dat te (be)zien.
Alsjeblieft niet...quote:Op zondag 13 september 2020 15:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kortom hoogtijd voor een volksraadpleging waarin mensen hun zelfbeschikking kunnen opeisen omtrent (vermeende) risico's. "Wilt u meer of minder regels, nou dan gaan we dat regelen".
Hoe weet je dat dat sentiment stijgt? Zullen er ook niet net zoveel gewoon aan het wachten tot er een vaccin is? Nu dat steeds dichterbij lijkt te komen.quote:Op zondag 13 september 2020 15:54 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat zal je mij niet horen zeggen. Maar toch stijgt het sentiment onder ouderen dat ze liever nu gewoon hun gang kunnen gaan met een grotere kans op Corona, dan thuis geïsoleerd moeten afwachten of ze voor hun dood nog wel écht kunnen leven.
Ik ga je weer rapporteren, want het enige waar jij je consequent mee bezig bent in dit topic is mij en anderen met wie je het inhoudelijk niet eens bent persoonlijk aanvallen. Dat is tegen de forumregels.quote:Op zondag 13 september 2020 15:56 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat je ook maar een enig denkvermogen hebt, aangezien je enkel tweets kan repliceren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |