abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195018374
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zal nog wel ff duren, en waarschijnlijk eerst nog halve maatregelen.....
Het opschorten van studentenactiviteiten en het om pakweg tien uur sluiten van horecagelegenheden, zoals van Dissel voorstelt, zijn nog redelijk doortastend te noemen. Als je ook handhaaft, tenminste.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195018388
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:05 schreef hooibaal het volgende:
Het opschorten van studentenactiviteiten
Als je dat gaat doen maak je er als kabinet wel definitief een generatieconflict van. Ik weet niet of ik dat nou zo verstandig zou vinden.
zie email 27 oktober
pi_195018490
Dan gaan de studenten gewoon hun medestudenten ook uitnodigen voor een feestje thuis als het op aankomt van avondklok in een grote stad en beperking van sociale contacten. Dat wordt een explosie van privéfeestjes..... lekker elkaar door besmetten.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 12 september 2020 @ 12:17:07 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195018506
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 14:47:37 ]
pi_195018521
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:15 schreef Ven1972 het volgende:
Dan gaan de studenten gewoon hun medestudenten ook uitnodigen voor een feestje thuis als het op aankomt van avondklok in een grote stad en beperking van sociale contacten. Dat wordt een explosie van privéfeestjes..... lekker elkaar door besmetten.
Ja, dit dus. Ze verplaatsen het probleem alleen maar. En juist in die thuissfeer bij feestjes vinden de meeste besmettingen plaats.
pi_195018537
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, dit dus. Ze verplaatsen het probleem alleen maar. En juist in die thuissfeer bij feestjes vinden de meeste besmettingen plaats.
Precies, maar ze houden echt niet aan quarantaine als ze getest zijn!
pi_195018545
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je dat gaat doen maak je er als kabinet wel definitief een generatieconflict van. Ik weet niet of ik dat nou zo verstandig zou vinden.
Dat is het al, omdat de jongeren het vertikken om zich in het algemene belang aan een paar simpele regels te houden.
pi_195018561
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:05 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het opschorten van studentenactiviteiten en het om pakweg tien uur sluiten van horecagelegenheden, zoals van Dissel voorstelt, zijn nog redelijk doortastend te noemen. Als je ook handhaaft, tenminste.
Dat laatste gaat dus niet gebeuren en die activiteiten gaan gewoon "underground"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195018566
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat is het al, omdat de jongeren het vertikken om zich in het algemene belang aan een paar simpele regels te houden.
Straks gaan ze hun gootouders, ouders en oudere familie hiermee besmetten.
pi_195018580
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat laatste gaat dus niet gebeuren en die activiteiten gaan gewoon "underground"
Op studentencomplexen is prima te handhaven. In losse studentenhuizen is dat iets lastiger, maar volgens mij zijn die ook allemaal bij de gemeente geregistreerd.
pi_195018591
- reactie op weggehaalde post -

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 14:48:21 ]
pi_195018610
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:21 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Op studentencomplexen is prima te handhaven. In losse studentenhuizen is dat iets lastiger, maar volgens mij zijn die ook allemaal bij de gemeente geregistreerd.
alles is te handhaven.....maar het gaat gewoon weer amper gebeuren, dat weet je toch zelf ook ?
pi_195018612
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:21 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Wat wou je handhaven? In huis mag je doen wat je wil.
zie email 27 oktober
pi_195018629
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 14:49:00 ]
pi_195018662
- Reactie op gemodeerde post -

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 14:49:35 ]
zie email 27 oktober
pi_195018678
Zodat iemand een eigen kamer of een studentenhuis heeft is zij of hij echt de baas over wat hij of zij graag wil hebben in zijn of haar privédomein. Ik denk dat voor de politie soms wel moeilijk handhaven is als het op aankomt bij een studentenhuis of eigen kamer.
pi_195018704
Als je de "suggestie" dat je maar zes mensen mag uitnodigen omzetten in een regel dan kun je gewoon studentenfeestjes beëindigen in complexen/studentenhuizen. Misschien toch goed om dat weer op te nemen in de noodwet, want we kunnen zien dat dat nodig is.
  zaterdag 12 september 2020 @ 12:28:04 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195018708
- Nee, wat minder op de man -

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 14:50:35 ]
  zaterdag 12 september 2020 @ 12:28:57 #97
14505 OProg
A Life in Music
pi_195018722
quote:
Het gaat me echt totaal niet over of ik het eens of oneens ben met de boodschap. Maar ik vind het een eng fenomeen worden dat politiek en wetenschap op elkaars stoel gaan zitten. Dat zoals in België een viroloog ineens aan gaat kondigen dat er eventueel maatregelen komen.

Het blijft een bestuurlijke afweging. Het fascineert me ergens dat er nu een situatie is waarin we dat zijn vergeten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195018725
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Waarom is nuance zo moeilijk voor sommigen? Zeg dan op z'n minst ''sommige/bepaalde jongeren''.
pi_195018727
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:27 schreef hooibaal het volgende:
Als je de "suggestie" dat je maar zes mensen mag uitnodigen omzetten in een regel dan kun je gewoon studentenfeestjes beëindigen in complexen/studentenhuizen. Misschien toch goed om dat weer op te nemen in de noodwet, want we kunnen zien dat dat nodig is.
die noodwet is al te laat en komt er waarschijnlijk niet eens.
en dat handhaven gaat een drama worden
pi_195018734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:27 schreef hooibaal het volgende:
en dan ndoigen ze 6 mensen per studentenkamer uit.....handhaaf dat maar eens dan :o
pi_195018752
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, Sjerry snapt er niet zoveel van. Maar goed, alfa's en statistiek, het blijft een lastig verhaal. Het heeft niets te maken met 'patiënten zonder klachten bestempelen als besmet'.
Het heeft te maken met een ander statistisch fenomeen. Een medische test heeft altijd twee eigenschappen. Enerzijds de sensitiviteit, de mate waarin positieve gevallen worden gedetecteerd en anderzijds specificiteit, de mate waarin negatieve gevallen correct worden geïdentificeerd.

Die waarden bepalen eigenlijk ook hoe zinvol het is om breed te testen, waarbij breed dan gaat om de verhouding tussen de testpopulatie en het daadwerkelijk aantal gevallen.
Stel je hebt een sensitiviteit van 99% en een specificiteit van 99%.
Je hebt 100 daadwerkelijke gevallen.
Als je dan een populatie van 1 miljoen gaat testen, dan heb je dus 10.000 foutpositieve gevallen en 99 correct positieve gevallen. Je mist slechts 1 daadwerkelijk positief geval.

Het liefst wil je natuurlijk zo gericht mogelijk testen. Dat hangt allemaal wel af van de vraag waarom je test en wat de consequenties zijn. Als je een medische test voor borstkanker doet waar bij een positief resultaat overgegaan zou worden tot borstamputatie, dan wil je die niet bevolkingsbreed doen, maar zo gericht mogelijk(en uiteraard nog met een paar additionele controles, maar dat terzijde).

Wat je hier wilt doen is voor een epidemie onder controle houden middels quarantainemaatregelen en (indien mogelijk) contactonderzoek. Of je symptomatisch of asymptomatisch bent zegt verder niet direct wat over de kans dat je besmet bent. Er zijn natuurlijk heel veel manieren om gericht te testen. Symptomen kunnen een indicatie zijn, maar de vraag of je al dan niet in contact bent geweest met een besmet persoon of in een risicogebied / gelegenheid waar veel gevallen zijn geconstateerd kunnen ook een manier zijn om gericht te zoeken.
Er is ook verder niet zo heel veel mis met wat breed testen in dit soort situaties in mijn ogen. De gevolgen bij een positieve besmetting zijn toch vooral dat iemand even twee weken contact mijdt. In een deel van de gevallen overbodig, maar niet direct rampzalig.
Wat vind jij van de weerlegging van Bert Slagter van het bewuste NRC-artikel? Ik kan er niet direct een fout in ontdekken en dat zou betekenen dat de onjuiste conclusie in dat artikel weer voor veel ruis zorgt aangezien kamerleden (en complotwappies) er al mee aan de haal gaan.

https://threadreaderapp.com/thread/1304514542085562371.html

Marion Koopmans geeft bijvoorbeeld aan dat ze met 2 targets werken en daardoor daalt het percentage foutpositieven al naar 0,85%. Marc Bonten gebruikt 3 targets en dan kom je op 0,01%.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 12-09-2020 12:42:50 ]
pi_195018881
Ik maak mij wel zorgen om het feit dat het groepsseizoen er ook aankomt. Zijn er eigenlijk onderzoeken die uitwijzen hoe groot de kans is dat je de griep + corona krijgt?
  zaterdag 12 september 2020 @ 12:46:58 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195018974
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:22 schreef Predator40 het volgende:

[..]

politiestaat _O-

jezus wat overdreven weer en natuurlijk ook weer op de man spelen, sneu
om te handhaven wat hij wil (en jij?) ga je daar wel naartoe, ik vind kroegen dicht om 10 uur overdreven en ook onzinnig, dingen verbieden om het verbieden is sowieso kinderachtig, maar het is vaak van "wij gaan niet dus dan hoeven anderen ook niet" heb ik de indruk.
pi_195019015
- Reactie op gemodereerde post -

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 14:51:13 ]
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')