abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195005022
Het is voor ons helaas de normaalste zaak van de wereld dat er zilvervisjes rondlopen bij ons, al weten we niet precies waar ze vandaan komen (wellicht achter de klerenkast?). We slopen ze elke keer, maar ze blijven terugkeren.

Echter kwamen we er recentelijk achter dat er op onze boxspring / onder het matras en zelfs vrijwel op onze topper kleine bruine kruipers voorkomen. We hebben toen ons bed helemaal uit elkaar gehaald en alles opgeruimd wat we zagen. Nu sweepen we elke avond, maar gisteren zaten er toch weer 2 (plus een hele grote zilvervis...yay).

Enig idee wat dit voor beestjes zijn en vooral: hoe komen we er vanaf. De gedachte dat deze over ons bed lopen tijdens de nacht is niet een hele prettige namelijk :(

Hopelijk werkt de link naar de foto: https://imgur.com/a/47MSDkE
pi_195005763
De foto is te onduidelijk om te bepalen wat het voor insect/larve is. Kan van alles zijn. Larve van bedwants, tapijtkever, pelskever, spekkever, enz.

Op deze site kwam ik een verzameling tegen van usual suspects
https://www.zaadhandelvan(...)ieren_wespen&start=7
pi_195008171
Zilver- en papiervisjes houden van vocht en warmte. Ventileren, kachel in de slaapkamer flink omlaag en kijken of er vochtplekken zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_195010832
Kan het ook een soort mot zijn? Wij hebben soms last van kledingmotten en de larven (die dus de schade doen) zien er ongeveer ook zo uit. Is de topper van natuurlijk dierlijk materiaal gemaakt? Iets met wol/zijde/leer...

Ik had de mot laatst weer in een schapenvachtje en een trui. Het schaap zit nu in de vriezer en de trui in de vuilnisbak.
pi_195010891
Ik hoop echt voor je dat het geen bedwantsen zijn
pi_195011048
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:44 schreef yinu het volgende:
Kan het ook een soort mot zijn? Wij hebben soms last van kledingmotten en de larven (die dus de schade doen) zien er ongeveer ook zo uit. Is de topper van natuurlijk dierlijk materiaal gemaakt? Iets met wol/zijde/leer...

Ik had de mot laatst weer in een schapenvachtje en een trui. Het schaap zit nu in de vriezer en de trui in de vuilnisbak.
Daar zouden we naar kunnen kijken, maar het rare is dat we ze dus vooral onder het matras zien (dus tussen de boxspring en het matras). Motjes hebben we voor zover ik weet nog nooit binnen gehad

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:46 schreef Fugue het volgende:
Ik hoop echt voor je dat het geen bedwantsen zijn
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, die larven/wormpjes zijn veel te groot daarvoor en de andere symptomen zien we ook zeker niet (bultjes / bloedvlekjes)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:24 schreef Jordy-B het volgende:
Zilver- en papiervisjes houden van vocht en warmte. Ventileren, kachel in de slaapkamer flink omlaag en kijken of er vochtplekken zijn.
We ventileren 24/7, verwarming staat echt nooit aan (gaat pas aan als het 16 graden is binnen)
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 20:35:33 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_195026616
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:20 schreef Gossef het volgende:
Het is voor ons helaas de normaalste zaak van de wereld dat er zilvervisjes rondlopen bij ons, al weten we niet precies waar ze vandaan komen (wellicht achter de klerenkast?). We slopen ze elke keer, maar ze blijven terugkeren.

Echter kwamen we er recentelijk achter dat er op onze boxspring / onder het matras en zelfs vrijwel op onze topper kleine bruine kruipers voorkomen. We hebben toen ons bed helemaal uit elkaar gehaald en alles opgeruimd wat we zagen. Nu sweepen we elke avond, maar gisteren zaten er toch weer 2 (plus een hele grote zilvervis...yay).

Enig idee wat dit voor beestjes zijn en vooral: hoe komen we er vanaf. De gedachte dat deze over ons bed lopen tijdens de nacht is niet een hele prettige namelijk :(

Hopelijk werkt de link naar de foto: https://imgur.com/a/47MSDkE
Google eens op "larve van de tapijtkever"?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')