Dacht ik al, maar ik dacht even vragen. Misschien heeft iemand ervaring met die Aliexpress kaartjes.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:42 schreef Amee het volgende:
Beter bij zulke winkels alleen gewoon stickers ofzo kopen.
SD kaarten bij telefoonwinkels
Ik heb tig micro sd kaarjtes van Ali Express. Er is er nog geen ééntje uitgevallen. Ik lees wel de reviews en bekijk de screenshots van schrijf- en leestesten aandachtig.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:48 schreef Gruj0 het volgende:
Dacht ik al, maar ik dacht even vragen. Misschien heeft iemand ervaring met die Aliexpress kaartjes.
Nee klopt, maar zoals je ziet heeft iedereen wisselende ervaringen. Ik dacht dat er inmiddels wat veranderd was.quote:Op vrijdag 11 september 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
Je gaat voor een paar tientjes minder het risico toch niet lopen je kostbare data te verliezen met een el cheapo kaartje.
Goede reviews op AliExpress zeggen niet zoveel, die kun je gewoon kopen. Ook zijn er regelmatig fraudes met dergelijke opslagmedia, bijvoorbeeld 128 GB kopen voor weinig en maar 64 krijgen. En dan komen ze over het algemeen ook nog eens als briefpost.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:26 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Nee klopt, maar zoals je ziet heeft iedereen wisselende ervaringen. Ik dacht dat er inmiddels wat veranderd was.
Wanneer je kaartjes tegenkomt die 3000+ keer zijn verkocht op Aliexpress en waarvan meer dan 700 goede reviews zijn, dan mag je toch wel verwachten dat het best wel oke zit met die dingen?
Zoonlief had een kaartje bij Ali vandaan met een heleboel GB's dachttie. Bleek het werkelijke aantal GB's een kwart lager te zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:48 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dacht ik al, maar ik dacht even vragen. Misschien heeft iemand ervaring met die Aliexpress kaartjes.
Van Sony zou je mogen verwachten dat die niet raar doen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:38 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Zoonlief had een kaartje bij Ali vandaan met een heleboel GB's dachttie. Bleek het werkelijke aantal GB's een kwart lager te zijn.
Overigens heb ik prima en goedkope kaarten gekocht bij het Kruidvat en zo. Panasonic, Kingston, Sandisk.
Sony koop ik niet meer, want die doen 'raar'.
Toch wel. Het begon al bij de eerste muziek CD van Sony; als je die afspeelde op je pc werd er stiekem een progje geïnstalleerd waarmee 'andersoortige' CD's verworpen werden (ergens jaren 90).quote:Op zondag 13 september 2020 09:40 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Van Sony zou je mogen verwachten dat die niet raar doen.
Sony heeft altijd al raar gedaan met speciale geheugenkaartjes.quote:Op zondag 13 september 2020 09:40 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Van Sony zou je mogen verwachten dat die niet raar doen.
Wat vind je duur of goedkoop? Bedoel je kan sandisk kaartjes bij bv de mediamarkt voor een paar euro kopen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:26 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Nee klopt, maar zoals je ziet heeft iedereen wisselende ervaringen. Ik dacht dat er inmiddels wat veranderd was.
Wanneer je kaartjes tegenkomt die 3000+ keer zijn verkocht op Aliexpress en waarvan meer dan 700 goede reviews zijn, dan mag je toch wel verwachten dat het best wel oke zit met die dingen?
Truequote:Op zondag 13 september 2020 21:42 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Sony heeft altijd al raar gedaan met speciale geheugenkaartjes.
Ff snel gekeken. 1e uit het aanbod, Lexar 32GB 14 euro.quote:Op zondag 13 september 2020 21:47 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat vind je duur of goedkoop? Bedoel je kan sandisk kaartjes bij bv de mediamarkt voor een paar euro kopen.
Kaartjes van 16 Gb kan je volgens mij al voor minder dan een tientje kopen.
Gebruik zelf transcend wel vaakquote:Op zondag 13 september 2020 22:02 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
True
[..]
Ff snel gekeken. 1e uit het aanbod, Lexar 32GB 14 euro.![]()
Voor dat bedrag haal je bijna overal 64GB.
Transcend gebruik ik idd ook best vaak. Voornamelijk vanwege hun lage prijs. 128GB kan je al kopen voor 17 euro of zo.quote:Op zondag 13 september 2020 22:41 schreef 111210 het volgende:
[..]
Gebruik zelf transcend wel vaak
Zijn volgens tweakers 5,- voor 16 gb microSD is nog goedkoper, kan je gewoon met een adapter gebruiken.
Maar ook sandisk staat er tussen voor minder dan een tientje.
https://tweakers.net/gehe(...)Q5a5aOujUc5nTAvZTyAw
Vind het nog steeds allemaal wel goedkoop, heb hier oude 4GB kaartjes liggen waar ik een paar jaar geleden gewoon bijna 50,- per stuk voor kon neerleggen.
En dan hebben we het idd nog niet eens over speciale kaartjes die sony in sommige (video) cameras gebruikt.
Zo'n 15 jaar geleden had ik een goede deal te pakken doordat ik slechts 70 euro kwijt was voor 512 mb!quote:Op zondag 13 september 2020 22:41 schreef 111210 het volgende:
[..]
Vind het nog steeds allemaal wel goedkoop, heb hier oude 4GB kaartjes liggen waar ik een paar jaar geleden gewoon bijna 50,- per stuk voor kon neerleggen.
En dan hebben we het idd nog niet eens over speciale kaartjes die sony in sommige (video) cameras gebruikt.
Youtube staat vol met filmpjes over die Aliexpress kaartjes. In 99% van de gevallen zijn ze allemaal zo nep als wat... geven vaak 16 of 32 gb aan terwijl ze in de praktijk vaak maar 8 gb zijn (en in extreme gevallen zelfs maar 256mb). Flash wordt opengebroken, informatie aangepast, waardoor de pc het leest als een originele kaart. Echter als je er meer op probeert te schrijven dan word het oudste gewoon verwijderd. Bizarre is dat de bestanden wel te zien zijn op de stick, echter niet meer leesbaar. Wat extra voor verwarring zorgt...quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:40 schreef Gruj0 het volgende:
Heeft iemand enig idee waar goedkope, maar originele SD kaarten zijn te krijgen?
Op Aliexpress zijn veel goedkope, merkloze kaarten te vinden voor een zeer lage prijs. Vaak voorzien van vele positieve reviews. Zijn dat soort kaarten te vertrouwen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |