abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194999721
Leven we niet gewoon in een heel rijk land omdat we blijkbaar zoveel geld hebben dat al die bullshitbanen blijven bestaan? Zeker pre-corona, toen the sky nog the limit was en half Nederland als ZZP'er allemaal verschillende soorten coaching aanboden.
pi_194999950
Nutteloos: Speculaten / flitshandelaren / shortsellers
pi_195000612
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:43 schreef Lafoy het volgende:
Leven we niet gewoon in een heel rijk land omdat we blijkbaar zoveel geld hebben dat al die bullshitbanen blijven bestaan? Zeker pre-corona, toen the sky nog the limit was en half Nederland als ZZP'er allemaal verschillende soorten coaching aanboden.
Daar gaan we de komende maanden achter komen ;)
pi_195000967
Niet nuttig managers. Een team kan gerust draaien zonder ze...

Daarnaast nuttig logistiek medewerkers, zorg, brand en politie.
pi_195002546
Het meest nuttige beroep is niet te bepalen. Maar er zijn heel veel volstrekt nutteloze beroepen.

Influencers
Allerlei coaches
Social media marketeers
Etc.

Vraag jezelf af wat er zou gebeuren als een hele beroepsgroep er morgen mee zou stoppen. Als het antwoord "niks" is, is het dus een volstrekt overbodige beroepsgroep.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195003846
Nutteloze beroepen houden vanzelf op te bestaan, dus over het algemeen zijn beroepen wel nuttig.
pi_195003883
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het meest nuttige beroep is niet te bepalen. Maar er zijn heel veel volstrekt nutteloze beroepen.

Influencers
Allerlei coaches
Social media marketeers
Etc.

Vraag jezelf af wat er zou gebeuren als een hele beroepsgroep er morgen mee zou stoppen. Als het antwoord "niks" is, is het dus een volstrekt overbodige beroepsgroep.
Een influencer / social media marketeer is net zo 'nutteloos' als iemand die op een marketingafdeling van een groot bedrijf werkt.

Ik heb ook niks met influencers, maar blijkbaar is er behoefte aan en heeft het dus nut.
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:44:53 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195007671
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik bedoel zo'n standaard. Je kan je telefoon ook gewoon in je hand vasthouden of neerleggen. Kost allemaal plastic zoiets.
Of je zet m in de standaard en dan kun je wel direct zien wat er op het scherm verschijnt..... of je het nuttig vindt of niet maakt niet zoveel uit, dat soort dingen ontstaan omdat mensen hun telefoon ergens tegenaan zetten en dachten van "er zou een standaard voor moeten zijn".
Dat jij iets wel of niet nuttig vindt is echt geen referentiekader, waarschijnlijk heb je er ook geen, of je hebt hem wel maar gebruikt hem nooit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:47:14 #59
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_195007705
Russische stemmentellers. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:47:40 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195007709
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:16 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Een influencer / social media marketeer is net zo 'nutteloos' als iemand die op een marketingafdeling van een groot bedrijf werkt.

Ik heb ook niks met influencers, maar blijkbaar is er behoefte aan en heeft het dus nut.
Mwah, ik ben het daar niet helemaal mee eens.
Als je een issue met een bedrijf hebt dan kan het vaak veel sneller worden opgelost via de webcare.
Waarom? Omdat dat openbaar is en ze een pokkehekel hebben aan negatief gedoe in het openbaar.

Dus ja; als je zonder webcare wekenlang van het kastje naar de muur gestuurd wordt terwijl de webcare het wel binnen 3 dagen kan oplossen dan zie ik die social media strategie zeker wel als nuttig. Vooral voor de klanten dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195008026
Doet me denken aan de B-ark van Douglas Adams en de marketing afdeling van de Sirius Cybernetic Corporation ("a bunch of mindless jerks who'll be the first against the wall when the revolution comes")
pi_195009747
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Influencers
Allerlei coaches
Social media marketeers
Etc.

Dit is inderdaad de goede vraag.
Wanneer de groep beleidsmedewerkers, klanttevredenheidsonderzoekers, midden-managers, etc. allemaal tegelijk zouden afhaken, verandert er niets wezenlijks.

Maar dat ligt anders voor de al eerder genoemde beroepen (zorg, hulpdiensten) en voor alles en iedereen die werkzaam is om het normale dagelijkse leven leefbaar te houden, tot en met vuilophaaldienst, straatverlichting, winkels, etc.

Hert zal niet haalbaar zijn, maar zelf zou ik het een prettige gedachte vinden wanneer boeren/landbouw, veeteelt, visserij blijft bestaan. En wel in voldoende mate om in principe de inwoners van het hele land te kunnen voorzien van voldoende voedsel. Zoals menen op individueel niveau er ook altijd goed aan doen 'hun eigen broek op te houden'.
pi_195009895
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:16 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Nou ja, ...wat is behoefte?

Zij krijgn zoveel betaald omdat zij -met name jonge- kinderen beïnvloeden (om dingen te kopen die zij niet echt nodig hebben).
Vervolgens (zie regelmatige nieuwsberichten) komen die kinderen steeds jonger in de schulden.
Maar daar draait de rest van de maatschappij dan weer voor op. En niet die fabrikant die de influencer betaalde...

Het nut zit er hooguit in dat er weer heel veel functionarissen nodig zijn om de ellende op te lossen en dat daarmee de economie zo "goed" draait: meer werkgelegenheid, meer geld naar de overheid, meer uitdelen, etc.
  vrijdag 11 september 2020 @ 21:50:46 #64
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_195010987
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:46 schreef Niz het volgende:
maar intussen denk ik dat de gemiddelde huisvrouw uit 1975 veel slimmer en zelfredzamer was (financieel, eigen keuzes, zelf besluiten nemen etc.) dan de gemiddelde zogenaamd hoog opgeleide jong mensen van nu - die laten m.i. veel te veel van hun handelen, denken e.d. afhangen van het zogenaamde 'gemak' dat hen wordt aangepraat.
In die 45 jaar is de samenleving wel een stuk ingewikkelder geworden, er was in 1975 gewoon niet veel te kiezen. Bijvoorbeeld: waar je in 1975 alleen bij PTT een telefoonlijn kon krijgen, na flinke wachttijd. Nu moet je nadenken over kabel, glasvezel, ADSL en combi-kortingen met mobiel, triple play, decoders etc. Het 'gemak' is er vooral om minder keuzes te hoeven maken,maar dan betaal je vaak ook meer.

Er is nu meer keuze dan in 1975, maar daarmee ook meer kans dat het verkeerd gaat.

On topic:
Nuttig: iedereen in onderwijs en onderzoek
Onnuttig: productontwikkelaars in de voedselindustrie die echte ingrediënten vervangen door suiker, vet en meel.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_195011356
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 02:27 schreef Niz het volgende:

[..]

Of je zorgt dat de mensen die echt (maar dan ook echt) iets nodig hebben, je heel goed kunnen vinden.

Het doel om een bepaalde groep (doelgroep) consumenten te bereiken, ligt vaker aan de kant van de fabrikant, producent, marketeer dan aan de kant van de consument.

Voor de consument die nog niet wist dat hij 'behoefte' had aan product X geldt "wat niet weet, wat niet deert".
Heerlijk simpel gedacht :') Jij denk dat marketing er alleen is om een consument iets aan te smeren wat 'ie niet nodig heeft? En je denkt ook dat marketing alleen reclame omvat ofzo?

Er is bijvoorbeeld ook zoiets als concurrentie. Marketing kan je helpen de consument uit te leggen waarom ze voor jou moeten kiezen i.p.v. voor de concurrent.
pi_195011619
Om wat anders te roepen:

Nuttig: farmaceutisch onderzoeker die nieuwe medicijnen ontwikkelt
Niet nuttig: …
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195013734
Als je geen waarde creëert voor de maatschappij maar enkel winst voor de belegger/firma/grote baas dan heb je een nutteloze baan.

Bijvoorbeeld:

een putjesschepper heeft een zinvolle baan. Hij draagt bij aan de maatschappij. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor schoonmakers. You get the idea.

een marketeer of bankier, daarentegen, heeft een nutteloze baan. De maatschappij kan prima zonder hen. Marketeers en bankiers hebben vaak grote illusies, denken bijvoorbeeld dat ze boven schoonmakers staan en weigeren vaak werk te verrichtten dat met dat zinvolle beroep geassocieerd kan worden (zoals het leeghalen van de vaatwasmachine). In volksmond ook wel bekend als "yuppen". Kenmerkend eigenschap van deze bevolkingsgroep: een scheiding of twee vóór het 40e levensjaar. En heel misschien zijn ze tegen die tijd geklommen tot oppermanager binnen het nutteloze bedrijf waarmee de mensheid prima zonder kan.
pi_195015911
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:17 schreef craziness het volgende:
een marketeer of bankier, daarentegen, heeft een nutteloze baan. De maatschappij kan prima zonder hen. Marketeers en bankiers hebben vaak grote illusies, denken bijvoorbeeld dat ze boven schoonmakers staan en weigeren vaak werk te verrichtten dat met dat zinvolle beroep geassocieerd kan worden (zoals het leeghalen van de vaatwasmachine).
Bankier zorgt wel voor banken. Zonder banken geen hypotheken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195015974
Het valt me echt op dat het meest nuttige beroep nog niet wordt benoemd.

Vuilnisman
pi_195016011
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:04 schreef blessed19 het volgende:
Het valt me echt op dat het meest nuttige beroep nog niet wordt benoemd.

Vuilnisman
Is over enige tijd ook verleden tijd.
pi_195016032
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:06 schreef blomke het volgende:

[..]

Is over enige tijd ook verleden tijd.
Want?
pi_195017296
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 08:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Bankier zorgt wel voor banken. Zonder banken geen hypotheken.
Of hypotheken nuttig zijn, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar dan wordt het snel politiek, en daar heb ik geen zin in :p
pi_195017330
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:08 schreef blessed19 het volgende:
Want?
Naarmate we steeds meer recyclen, is het ophalen minder noodzaak. Gewoon je gescheiden bronnen weer inleveren waar je ze vandaan hebt gehaald: glas/plastic bij de supermarkt (daar ga je toch langs) de kledingwinkel als je weer nieuwe kleren haalt. Oud papier wordt gerecycled etc. Die paar kg per maand hoef je geen vuilniswagen voor te laten rijden.
pi_195017337
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:44 schreef craziness het volgende:
Of hypotheken nuttig zijn, daar zijn de meningen over verdeeld.
Zonder Hfl.100.000,- hypotheek had ik na m'n afstuderen, geen huis kunnen kopen. Dacht dat op 70% van de huizen, een hypotheek rust.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 12-09-2020 11:08:14 (7 vergeten) ]
  Redactie Frontpage zaterdag 12 september 2020 @ 11:05:10 #75
38148 crew  Innisdemon
pi_195017663
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Zonder Hfl.100.000,- hypotheek had ik na m'n afstuderen, geen huis kunnen kopen. Dacht dat op 0% van de huizen, een hypotheek rust.
Bij veel boomers is de hypotheek afgelost.

Bye: meest onzinnige baan: installateur van richtingaanwijzers bij BMW

[ Bericht 6% gewijzigd door Innisdemon op 12-09-2020 11:15:10 ]
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')