Daar gaan we de komende maanden achter komenquote:Op vrijdag 11 september 2020 11:43 schreef Lafoy het volgende:
Leven we niet gewoon in een heel rijk land omdat we blijkbaar zoveel geld hebben dat al die bullshitbanen blijven bestaan? Zeker pre-corona, toen the sky nog the limit was en half Nederland als ZZP'er allemaal verschillende soorten coaching aanboden.
Een influencer / social media marketeer is net zo 'nutteloos' als iemand die op een marketingafdeling van een groot bedrijf werkt.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het meest nuttige beroep is niet te bepalen. Maar er zijn heel veel volstrekt nutteloze beroepen.
Influencers
Allerlei coaches
Social media marketeers
Etc.
Vraag jezelf af wat er zou gebeuren als een hele beroepsgroep er morgen mee zou stoppen. Als het antwoord "niks" is, is het dus een volstrekt overbodige beroepsgroep.
Of je zet m in de standaard en dan kun je wel direct zien wat er op het scherm verschijnt..... of je het nuttig vindt of niet maakt niet zoveel uit, dat soort dingen ontstaan omdat mensen hun telefoon ergens tegenaan zetten en dachten van "er zou een standaard voor moeten zijn".quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:28 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik bedoel zo'n standaard. Je kan je telefoon ook gewoon in je hand vasthouden of neerleggen. Kost allemaal plastic zoiets.
Mwah, ik ben het daar niet helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:16 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Een influencer / social media marketeer is net zo 'nutteloos' als iemand die op een marketingafdeling van een groot bedrijf werkt.
Ik heb ook niks met influencers, maar blijkbaar is er behoefte aan en heeft het dus nut.
Dit is inderdaad de goede vraag.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het meest nuttige beroep is niet te bepalen. Maar er zijn heel veel volstrekt nutteloze beroepen.
Influencers
Allerlei coaches
Social media marketeers
Etc.
Vraag jezelf af wat er zou gebeuren als een hele beroepsgroep er morgen mee zou stoppen. Als het antwoord "niks" is, is het dus een volstrekt overbodige beroepsgroep.
Nou ja, ...wat is behoefte?quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:16 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Een influencer / social media marketeer is net zo 'nutteloos' als iemand die op een marketingafdeling van een groot bedrijf werkt.
Ik heb ook niks met influencers, maar blijkbaar is er behoefte aan en heeft het dus nut.
In die 45 jaar is de samenleving wel een stuk ingewikkelder geworden, er was in 1975 gewoon niet veel te kiezen. Bijvoorbeeld: waar je in 1975 alleen bij PTT een telefoonlijn kon krijgen, na flinke wachttijd. Nu moet je nadenken over kabel, glasvezel, ADSL en combi-kortingen met mobiel, triple play, decoders etc. Het 'gemak' is er vooral om minder keuzes te hoeven maken,maar dan betaal je vaak ook meer.quote:Op vrijdag 11 september 2020 00:46 schreef Niz het volgende:
maar intussen denk ik dat de gemiddelde huisvrouw uit 1975 veel slimmer en zelfredzamer was (financieel, eigen keuzes, zelf besluiten nemen etc.) dan de gemiddelde zogenaamd hoog opgeleide jong mensen van nu - die laten m.i. veel te veel van hun handelen, denken e.d. afhangen van het zogenaamde 'gemak' dat hen wordt aangepraat.
Heerlijk simpel gedachtquote:Op vrijdag 11 september 2020 02:27 schreef Niz het volgende:
[..]
Of je zorgt dat de mensen die echt (maar dan ook echt) iets nodig hebben, je heel goed kunnen vinden.
Het doel om een bepaalde groep (doelgroep) consumenten te bereiken, ligt vaker aan de kant van de fabrikant, producent, marketeer dan aan de kant van de consument.
Voor de consument die nog niet wist dat hij 'behoefte' had aan product X geldt "wat niet weet, wat niet deert".
Bankier zorgt wel voor banken. Zonder banken geen hypotheken.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:17 schreef craziness het volgende:
een marketeer of bankier, daarentegen, heeft een nutteloze baan. De maatschappij kan prima zonder hen. Marketeers en bankiers hebben vaak grote illusies, denken bijvoorbeeld dat ze boven schoonmakers staan en weigeren vaak werk te verrichtten dat met dat zinvolle beroep geassocieerd kan worden (zoals het leeghalen van de vaatwasmachine).
Is over enige tijd ook verleden tijd.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:04 schreef blessed19 het volgende:
Het valt me echt op dat het meest nuttige beroep nog niet wordt benoemd.
Vuilnisman
Want?quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Is over enige tijd ook verleden tijd.
Of hypotheken nuttig zijn, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar dan wordt het snel politiek, en daar heb ik geen zin in :pquote:Op zaterdag 12 september 2020 08:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Bankier zorgt wel voor banken. Zonder banken geen hypotheken.
Naarmate we steeds meer recyclen, is het ophalen minder noodzaak. Gewoon je gescheiden bronnen weer inleveren waar je ze vandaan hebt gehaald: glas/plastic bij de supermarkt (daar ga je toch langs) de kledingwinkel als je weer nieuwe kleren haalt. Oud papier wordt gerecycled etc. Die paar kg per maand hoef je geen vuilniswagen voor te laten rijden.quote:
Zonder Hfl.100.000,- hypotheek had ik na m'n afstuderen, geen huis kunnen kopen. Dacht dat op 70% van de huizen, een hypotheek rust.quote:Op zaterdag 12 september 2020 10:44 schreef craziness het volgende:
Of hypotheken nuttig zijn, daar zijn de meningen over verdeeld.
Bij veel boomers is de hypotheek afgelost.quote:Op zaterdag 12 september 2020 10:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Zonder Hfl.100.000,- hypotheek had ik na m'n afstuderen, geen huis kunnen kopen. Dacht dat op 0% van de huizen, een hypotheek rust.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |