abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194996615
quote:
Dertien leden van Navigators Studentenvereniging Groningen (NSG) zijn positief getest op het coronavirus. De vereniging heeft in overleg met de GGD alle verenigingsactiviteiten tot nader order afgelast.
Zo'n bericht krijgen we waarschijnlijk iedere dag. Wanneer nemen ze nou een keer hun verantwoordelijkheid? En als ze het niet zelf doen, wanneer treedt het bevoegd gezag eens op?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194996836
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:46 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Zo'n bericht krijgen we waarschijnlijk iedere dag. Wanneer nemen ze nou een keer hun verantwoordelijkheid? En als ze het niet zelf doen, wanneer treedt het bevoegd gezag eens op?
Hoe zie je dat laatste voor je dan?
pi_194996838
quote:

[..]

Dit boeit echt niemand. *O*
pi_194997099
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dit is het omdraaien natuurlijk. Testen moet juist laagdrempelig en snel gedaan kunnen worden.
Ook met oog op contact tracing en verdere maatregelen is goed testen gewoon belangrijk.

Vind het wel een behoorliike flater dat het nu weer zo snel overspoeld raakt.
Zo typisch Nederlands. We kunnen nooit ergens goed op anticiperen en voorzorgsmaatregelen treffen.

Altijd maar doodstaren op de kosten en bang zijn dat er onnodig teveel man aan het duimdraaien zijn.

Loopt het vervolgens uit de hand gaan we weer paniekvoetbal spelen.daalt het weer begint hetzelfde riedeltje weer opnieuw.
Probleem is dat men nu al snel denkt, ooh misschien Corona, testen testen testen.
Nu is het nog mooi weer, maar als je in het najaar miljoenen mensen hebt die last hebben van een verkoudheid en allemaal tegelijk willen testen, maak je borst maar nat. :')

De uitkomst is enkel een cijfer op een scorebord. Opname in het ziekenhuis zal het niet worden, een bezoek aan de huisarts is eveneens niet nodig. Het is mijn inziens logischer om thuis te blijven met klachten tot je weer beter bent, of het nou corona is of niet. Een medicijn is er toch niet (zeggen ze).
Dat getrace is ook allemaal achteraf onzin.

Ben je echt dagenlang ziek doe dan de test.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 11-09-2020 09:04:50 ]
pi_194997151
quote:

[..]

Dus omdat ze positief zijn moet er gezag optreden. Op wat en wie precies? Moet iedere besmetting beboet worden omdat ze hun bunker hebben verlaten? Hoe zie je dit precies?
En krijg je wel voldoende voedingsstoffen binnen en heb je nog afdoende wc papier of moeten we al hulp in gaan schakelen?

Vragen! Levensvragen!
Go hard or go home
pi_194997171
En wat nu als er 13 mensen positief worden getest in een verzorgingshuis, wie gaat er dan optreden?
Ik ben bang dat we dit wel vaker gaan lezen de aankomende tijd.
Go hard or go home
pi_194997175
Die proefpersoon van het vaccin wat een ontsteking kreeg is inmiddels weer thuis.
pi_194997340
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 01:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wel, den haag en Rotterdam kom ik iets minder maar doet niemand er ook nog een hol mee als Ik er ben en leiden waar ik woon 100% idem...maar ben meeste in Amsterdam dus daarom zei ik het daarvan. Ook 1-2 dagen per maand in Amstelveen trouwens en daar is de pandemie ook geschiedenis en toen ik voor dat anime event in oss was vorig weekend zaten bij het eerste random restaurant waar ik keek naast oss centraal er ook gewoon 8 of 10 man aan één tafel. Wilde nog met groep gezellige cosplayers waarmee ik had zitten chillen en foto's maken en huggen enzo gaan eten daar (was japans all you can eat had leuke inrichting goede recensies en daar hadden we tenminste gezellig aan een tafel kunnen zitten normaal met z'n allen duidelijk dus +++) maar ze moesten eerder weg.

Zowieso als de ggd mij belt voor contactonderzoek over een week wordt dat leuk:

"Wel... de afgelopen 2 weken?. Let me see. Ik heb 30 man gehugd op een anime event met ruim 1000 bezoekers, voor werk bij ongeveer 30 mensen thuis geweest met half uur tot 3.5 uur contact intensief, heb me aan een persoon voor 50 euro verkocht voor heerlijke kinky fun een paar leuke uurtjes gehad, ben bij een vriend hele dag op bezoek geweest, heb in een uitverkochte imax zaal gezeten, zo'n 10 eetgelegenheden bezocht, ongeveer 50 a 60 trips met het ov gemaakt, had nog een afspraak met twee mensen een uur om dingen te regelen plus samen eten daarna, en heb nog een dag een sushi en japan festival bezocht. Dit alles verspreid over 5 gemeenten in 4 provincies. Succes! Als ik toch in quarantine moet ga ik me vervelen, je kon helpen met bellen en tracen toch? Heb ik wat te doen, voel me nu al een detective!".

Zo ongeveer 😂😂

Ik heb de app, maar 'k wee nie of die er tegen op kan 😂🤪
Volgens mij heb jij meer baat bij de GGZ dan bij de GGD.
pi_194997609
quote:

[..]

je verwacht teveel van de overheid/regering, behalve KLM die op een vrijdagavond 4 miljard euro heeft staatssteun heeft gekregen, dan kan wel de knip open, maar niet vond mondkapjes, want dan waren het woekerprijzen.
pi_194998073
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 01:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wel, den haag en Rotterdam kom ik iets minder maar doet niemand er ook nog een hol mee als Ik er ben en leiden waar ik woon 100% idem...maar ben meeste in Amsterdam dus daarom zei ik het daarvan. Ook 1-2 dagen per maand in Amstelveen trouwens en daar is de pandemie ook geschiedenis en toen ik voor dat anime event in oss was vorig weekend zaten bij het eerste random restaurant waar ik keek naast oss centraal er ook gewoon 8 of 10 man aan één tafel. Wilde nog met groep gezellige cosplayers waarmee ik had zitten chillen en foto's maken en huggen enzo gaan eten daar (was japans all you can eat had leuke inrichting goede recensies en daar hadden we tenminste gezellig aan een tafel kunnen zitten normaal met z'n allen duidelijk dus +++) maar ze moesten eerder weg.

Zowieso als de ggd mij belt voor contactonderzoek over een week wordt dat leuk:

"Wel... de afgelopen 2 weken?. Let me see. Ik heb 30 man gehugd op een anime event met ruim 1000 bezoekers, voor werk bij ongeveer 30 mensen thuis geweest met half uur tot 3.5 uur contact intensief, heb me aan een persoon voor 50 euro verkocht voor heerlijke kinky fun een paar leuke uurtjes gehad, ben bij een vriend hele dag op bezoek geweest, heb in een uitverkochte imax zaal gezeten, zo'n 10 eetgelegenheden bezocht, ongeveer 50 a 60 trips met het ov gemaakt, had nog een afspraak met twee mensen een uur om dingen te regelen plus samen eten daarna, en heb nog een dag een sushi en japan festival bezocht. Dit alles verspreid over 5 gemeenten in 4 provincies. Succes! Als ik toch in quarantine moet ga ik me vervelen, je kon helpen met bellen en tracen toch? Heb ik wat te doen, voel me nu al een detective!".

Zo ongeveer 😂😂

Ik heb de app, maar 'k wee nie of die er tegen op kan 😂🤪
Poh mag ik je handtekening?
pi_194998376
Nieuwe docu over de crisis op videoland waarbij ze ziekenhuis in uden volgen:

https://www.videoland.com/player/78571/begin-van-de-crisis/500465
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194998489
'Een zesde tot een derde van de mensen die positief worden getest heeft geen corona'
Een zesde tot een derde van de mensen die een positieve corona-uitslag krijgen, draagt het virus waarschijnlijk niet bij zich. Zij hebben vermoedelijk geen corona, maar zitten toch in thuisquarantaine. Het gaat mogelijk om honderden mensen per week. Dat schrijft NRC op basis van gegevens van het RIVM over de PCR-test.

Het aantal fout-positieve uitslagen in Nederland is momenteel relatief hoog. Dat komt doordat veel mensen die zich nu laten testen geen klachten hebben. Ook speelt mee dat het coronavirus momenteel weinig voorkomt. Dat levert "een bijzondere statistische situatie" op, schrijft de krant.

De coronatest is namelijk niet volledig specifiek: dat betekent dat hij soms ook een positieve uitslag laat zien terwijl er geen sprake is van besmetting. Volgens experts is zoiets onvermijdelijk. Maar dit betekent wel dat hoe meer er wordt getest, hoe vaker er een vals-positieve uitslag boven tafel komt.

De oplossing is volgens experts in de krant dan ook om je alleen te laten testen bij klachten en niet uit voorzorg naar de teststraat te gaan.
pi_194998493
quote:

[..]

Blijf in je bunker tot nader order
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:29:40 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194998559
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:25 schreef Jazeg het volgende:
'Een zesde tot een derde van de mensen die positief worden getest heeft geen corona'
Een zesde tot een derde van de mensen die een positieve corona-uitslag krijgen, draagt het virus waarschijnlijk niet bij zich. Zij hebben vermoedelijk geen corona, maar zitten toch in thuisquarantaine. Het gaat mogelijk om honderden mensen per week. Dat schrijft NRC op basis van gegevens van het RIVM over de PCR-test.

Het aantal fout-positieve uitslagen in Nederland is momenteel relatief hoog. Dat komt doordat veel mensen die zich nu laten testen geen klachten hebben. Ook speelt mee dat het coronavirus momenteel weinig voorkomt. Dat levert "een bijzondere statistische situatie" op, schrijft de krant.

De coronatest is namelijk niet volledig specifiek: dat betekent dat hij soms ook een positieve uitslag laat zien terwijl er geen sprake is van besmetting. Volgens experts is zoiets onvermijdelijk. Maar dit betekent wel dat hoe meer er wordt getest, hoe vaker er een vals-positieve uitslag boven tafel komt.

De oplossing is volgens experts in de krant dan ook om je alleen te laten testen bij klachten en niet uit voorzorg naar de teststraat te gaan.
'Prettesters' vond ik wel een aardige term voor mensen die het systeem nodeloos overbelasten.
pi_194998593
quote:
tot een derde van de mensen! En van de rest is 50% asymptomatisch. Die groep willen ze sowieso niet zien bij de GGD's. Dus als dit allemaal waar is, zijn er van de 1000 gevallen per dag misschien maar 300 personen met symptomen, waarvan er 5 tot 10 (80 plussers) worden doorverwezen naar het ziekenhuis.
pi_194998655
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:32 schreef zoost het volgende:

[..]

tot een derde van de mensen! En van de rest is 50% asymptomatisch. Die groep willen ze sowieso niet zien bij de GGD's. Dus als dit allemaal waar is, zijn er van de 1000 gevallen per dag misschien maar 300 personen met symptomen, waarvan er 5 tot 10 (80 plussers) worden doorverwezen naar het ziekenhuis.
Ja, dat zet het niet in een gunstiger perspectief als je het van die kant bekijkt.
Dat (80+) kan je wel weglaten trouwens, die komen niet zo snel in het ziekenhuis.
pi_194998730
Ik ben afgelopen weken ongeveer 10 keer uit eten geweest, en ik heb maar 1x gehad dat de coronamaatregelen niet helemaal toegepast werden, dus over het algemeen gaat dat goed. Blijkbaar is het in Amsterdam dus wel anders.
pi_194998748
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, dat zet het niet in een gunstiger perspectief als je het van die kant bekijkt.
Dat (80+) kan je wel weglaten trouwens, die komen niet zo snel in het ziekenhuis.
Je hebt gelijk. De bulk van de ziekenhuisopnames is de groep 65-80 jaar.

https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
pi_194998797
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:44 schreef zoost het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. De bulk van de ziekenhuisopnames is de groep 65-80 jaar.

https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
Oeh... mooie site. ^O^
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:49:59 #195
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194998798
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:43 schreef HPoi het volgende:
Ik ben afgelopen weken ongeveer 10 keer uit eten geweest, en ik heb maar 1x gehad dat de coronamaatregelen niet helemaal toegepast werden, dus over het algemeen gaat dat goed. Blijkbaar is het in Amsterdam dus wel anders.
Tot nu toe heb ik slechts eenmaal geen lijstje onder mijn neus geschoven gekregen. Ben toch ook aardig wat keren uit eten geweest.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_194999323
quote:

Het aantal fout-positieve uitslagen in Nederland is momenteel relatief hoog. Dat komt doordat veel mensen die zich nu laten testen geen klachten hebben.
Vreemd, testen zonder klachten. Geen wonder dat het systeem dan overloopt.
pi_194999511
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Vreemd, testen zonder klachten. Geen wonder dat het systeem dan overloopt.
Ja ik snap ook niet zo heel goed waarom je zou laten testen zonder klachten, anders dan via BCO.
In België moet je bijvoorbeeld eerst gezien worden door een huisarts als mijn info nog klopt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194999570
quote:

Het is natuurlijk wel vrij ongenuanceerd. Er wordt gesteld om bij klachten (hoesten, niezen, keelpijn etc) je te laten testen. Iedereen hoest wel eens, en mensen maken zich er ook gewoon zorgen om. Gevolg: Ze willen het zeker weten.

Ik vind dat de berichtgeving wel om begint te slaan. Vanaf 1 juni kon iedereen getest worden, Nu het systeem vast loopt wordt er steeds pittiger gereageerd. Prettesters, aso's die het systeem vast laten lopen, noem het maar.

We zijn de afgelopen maanden allemaal bang gemaakt door de overheid ('het virus is nog niet klaar met ons'), natuurlijk zijn mensen dan bang en willen ze het zeker weten.

Als je dan hoort dat het tekort aan testmogelijkheden vooral komt doordat er politieke belangen spelen bij vooral arts micro-biologen (vanmorgen op BNR) dan denk ik wel: Ga het probleem oplossen in plaats van valse sentimenten uitdragen.

Edit: Het bericht van Odipous was inderdaad de bron van het gesprek op BNR. Thanks!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2020 11:59:56 ]
pi_194999631
Testschaarste verklaard door Follow the Money, zie onderstaand.
Het beleid in Nederland wordt dus voor een groot deel bepaald door mensen die hun eigen financiële belangen daarin ook laten meewegen.
Wat een veilig gevoel geeft dat.

Zie ook: https://www.ftm.nl/artike(...)n-arts-microbiologen

quote:
FTM in het kort:
Wat hebben we ontdekt?
Speciaal coronagezant Feike Sijbesma vroeg al in het voorjaar of er niet nagedacht moest worden over het verder vergroten van de testcapaciteit dan de toenmalige prognoses. Dat gebeurde niet; nu is er een tekort aan coronatesten.

Ann Vossen, de voorzitter van de beroepsorganisatie van arts-microbiologen en lid van het Outbreak Management Team, had als missie het organiseren van voldoende testcapaciteit. Zij beantwoordde de vraag van de speciaal gezant volgens ingewijden met ‘niet nodig’.

De economische belangen van ziekenhuislaboratoria en daaraan verbonden artsen die Vossen vertegenwoordigt, hebben daarbij een rol gespeeld. Grootschalige concurrenten vormen een bedreiging voor de achterban van Vossen. Ook blijken coronatesten – betaald uit publieke middelen – voor een groep vrijgevestigde artsen een goudmijn te zijn.

Waarom moet ik dit lezen?
Testen is van cruciaal belang voor de bestrijding van de pandemie. Het testbeleid moet primair bepaald worden vanuit het belang van de volksgezondheid, en niet gehinderd worden door het belang van arts-microbiologen.

?Hoe hebben we dit onderzocht?
Follow the Money sprak met insiders en onderzocht hoe de geldstroom uit publieke middelen voor coronatesten naar de artsen loopt.
pi_194999719
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:16 schreef RipCity het volgende:
Nieuwe docu over de crisis op videoland waarbij ze ziekenhuis in uden volgen:

https://www.videoland.com/player/78571/begin-van-de-crisis/500465
Ik las er iets over en ben benieuwd naar de documentaire.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')