abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194995330
Weet je wat het is met horeca in de grote steden. Die zijn blij dat ze iets aan je verdienen.
Bovendien ben je niet verplicht je gegevens achter te laten, dus dan zijn zaken gauw geneigd om er ook niet naar te vragen.
Het enige wat wel eens gevraagd wordt is of je verkouden bent. Maar vaak ook niet.

In Duitsland was het veel strikter. Alles werd gedesinfecteerd, je kreeg meteen een formulier wat je moest invullen, als je moest wachten kon je ter plekke een tijd reserveren. Wat betreft dat zijn Nederlanders veel minder volgzaam.
pi_194995331
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dit is het omdraaien natuurlijk. Testen moet juist laagdrempelig en snel gedaan kunnen worden.
Ook met oog op contact tracing en verdere maatregelen is goed testen gewoon belangrijk.

Vind het wel een behoorliike flater dat het nu weer zo snel overspoeld raakt.
Zo typisch Nederlands. We kunnen nooit ergens goed op anticiperen en voorzorgsmaatregelen treffen.

Altijd maar doodstaren op de kosten en bang zijn dat er onnodig teveel man aan het duimdraaien zijn.

Loopt het vervolgens uit de hand gaan we weer paniekvoetbal spelen.daalt het weer begint hetzelfde riedeltje weer opnieuw.
Wat ik me dan nog wel afvraag, er gaan nu op Twitter foto's rond van lege teststraten.. Geen lange wachtrijen, etc.
pi_194995332

[ Bericht 100% gewijzigd door eragon2890 op 11-09-2020 00:19:59 ]
#WeesGeenWhales
pi_194995338
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:18 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Wat ik me dan nog wel afvraag, er gaan nu op Twitter foto's rond van lege teststraten.. Geen lange wachtrijen, etc.
Het probleem zit hem niet in de teststraten maar in de laboratoria.
pi_194995344
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:18 schreef quirina het volgende:
Weet je wat het is met horeca in de grote steden. Die zijn blij dat ze iets aan je verdienen.
Bovendien ben je niet verplicht je gegevens achter te laten, dus dan zijn zaken gauw geneigd om er ook niet naar te vragen.
Het enige wat wel eens gevraagd wordt is of je verkouden bent. Maar vaak ook niet.

In Duitsland was het veel strikter. Alles werd gedesinfecteerd, je kreeg meteen een formulier wat je moest invullen, als je moest wachten kon je ter plekke een tijd reserveren. Wat betreft dat zijn Nederlanders veel minder volgzaam.
Ik heb bij een die het vrijblijvend vroeg het echt ingevuld, bij een ander die zei dat het verplicht was expres fout gedaan. Als ze dat al niet weten heb ik er namelijk geen vertrouwen in dat ze zich wel aan privacy regels houden, plus dat de lijst zowieso daar buiten op het terras lag... naast amsterdam cs.
#WeesGeenWhales
pi_194995398
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:44 schreef bamibij het volgende:

[..]

Studentensteden zoals Arnhem _O-
Ja, en in Amersfoort zit een dependance van de Hogeschool Utrecht, dus ook een studentenstad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194995405
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:18 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Link dan ook even naar een paar van die tweets.
8)7
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 11 september 2020 @ 00:34:14 #158
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194995411
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:18 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Oh en sinds dat verplicht werdt, ben ik in 3 restaurants van ongeveer 20-25 gevraagd naar contactgegevens, in de rest was er niet eens een mogelijkheid voor.
De McDonald's is geen restaurant, he.
pi_194995423
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

De McDonald's is geen restaurant, he.
Daarom noemde ik burger king :P
#WeesGeenWhales
pi_194995450
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Daarom noemde ik burger king :P
Dat is ook geen restaurant :P
pi_194995458
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is ook geen restaurant :P
Okay okay fair enough. Maar daar heb ik een of twee keer gegeten, en sinds 1 juni ik schat minnstens 40 keer bij echte restaurants. Aantal wat zich aan welke afstandsregel dan ook hield:

N U L
U
L

Mensen zeggen dat we "als Zweden" moeten doen, maar in verhouding tot Zweden zijn wij nu juist Sodom en Gomorrah. Ik ken geen land ter wereld - letterlijk niet een - wat zo ongelooflijk soepel is als wij. Behalve China, maar daar hebben ze ook al maanden 0 lokale transmissie, dus logisch dat alles daar weer open is zonder beperkingen.

Ben ik overigens zéér blij mee, hier is het leven tenminste nog een beetje leuk. :D Gisteren lekker tenet gekeken in imax met 100-150 man in de zaal, dat kan hier tenminste :D
#WeesGeenWhales
pi_194995467
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:43 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Okay okay fair enough. Maar daar heb ik een of twee keer gegeten, en sinds 1 juni ik schat minnstens 40 keer bij echte restaurants. Aantal wat zich aan welke afstandsregel dan ook hield:

N U L
U
L
Ik heb die ervaringen niet, mischien ligt het aan de lokaties, mischien dat de grote steden lakser zijn of juist niet?

Ik heb bij ons op het dorp inmiddels weer een paar keer gegeten bij een lokale bistro waar men alles netjes doet, afstand en gegevens noteren, en een keer bij de McDonalds in Vlaardingen waar ook alles heel netjes geregeld was.
pi_194995469
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:43 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

N U L
U
L
Mijn ervaring is dat veel restaurants echt nog wel maatregelen treffen. Misschien niet allemaal volledig volgens de letter van de wet, maar zo opereert Nederland sowieso niet.
pi_194995479
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat veel restaurants echt nog wel maatregelen treffen. Misschien niet allemaal volledig volgens de letter van de wet, maar zo opereert Nederland sowieso niet.
Ja, er staat handgel bij de ingang en in een paar draagt personeel heel soms een mondkapje. That's it. Iig in Amsterdam, waar je ook komt. :)
#WeesGeenWhales
pi_194995483
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb die ervaringen niet, mischien ligt het aan de lokaties, mischien dat de grote steden lakser zijn of juist niet?

Ik heb bij ons op het dorp inmiddels weer een paar keer gegeten bij een lokale bistro waar men alles netjes doet, afstand en gegevens noteren, en een keer bij de McDonalds in Vlaardingen waar ook alles heel netjes geregeld was.
Hmm, okay, klinkt als een andere planeet. X'D Blij dat ik in Amsterdam werk! Hier doet niemand moeilijk en als ik bij de gamestate ben bv. speelt iedereen ook gewoon rustig gezellig random een spelletje multiplayer met je enzo ^^
#WeesGeenWhales
pi_194995492
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:46 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, er staat handgel bij de ingang en in een paar draagt personeel heel soms een mondkapje. That's it. Iig in Amsterdam, waar je ook komt. :)
Niet mijn ervaring.

Maar in Amsterdam werken sowieso veel buitenlandse tijdelijke krachten die het niets boeit wat er gebeurt.
pi_194995517
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet mijn ervaring.

Maar in Amsterdam werken sowieso veel buitenlandse tijdelijke krachten die het niets boeit wat er gebeurt.
Nou de nederlanders boeit het ook niet hoor. De pandemie bestáát er niet meer. Wat het wel stuk leuker leven maakt XD
#WeesGeenWhales
pi_194995612
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hmm, okay, klinkt als een andere planeet. X'D Blij dat ik in Amsterdam werk! Hier doet niemand moeilijk en als ik bij de gamestate ben bv. speelt iedereen ook gewoon rustig gezellig random een spelletje multiplayer met je enzo ^^
Ah, Amsterdam. Dat verklaart het.
pi_194995760
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:52 schreef Vallon het volgende:

Mogen we hiermee vaststellen dat de proefpersoon dus het "vaccin" heeft gehad ???
Uiteraard, anders gaan ze de trial niet stilleggen of met dit nieuws naar buiten komen.

quote:
Ik kan niet zo maar afleiden dat die 1:10.000 is gelogen want het artikel noemt: "More than 10,000 adult volunteers were dosed with AstraZeneca’s vaccine in the company’s Phase 2/3 trial in the United Kingdom, where the participant fell ill."
Toch is het gelogen.

Ookal zijn er inmiddels meer mensen gevaccineerd, dat was de afgelopen 10-15 dagen, en deze behoren tot trial 3.

De twee mensen met dezelfde bijwerkingen dateren beide uit juli, trial 2.

In die trial zijn waren er 1077 deelnemers, waarvan de helft het vaccin kreeg en 2 daarvan bijwerkingen kregen.

1 op de 267 dus, dat is iets anders dan 1 op de 10.000.
pi_194995767
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 01:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wel, den haag en Rotterdam kom ik iets minder maar doet niemand er ook nog een hol mee als Ik er ben en leiden waar ik woon 100% idem...maar ben meeste in Amsterdam dus daarom zei ik het daarvan. Ook 1-2 dagen per maand in Amstelveen trouwens en daar is de pandemie ook geschiedenis en toen ik voor dat anime event in oss was vorig weekend zaten bij het eerste random restaurant waar ik keek naast oss centraal er ook gewoon 8 of 10 man aan één tafel. Wilde nog met groep gezellige cosplayers waarmee ik had zitten chillen en foto's maken en huggen enzo gaan eten daar (was japans all you can eat had leuke inrichting goede recensies en daar hadden we tenminste gezellig aan een tafel kunnen zitten normaal met z'n allen duidelijk dus +++) maar ze moesten eerder weg.

Zowieso als de ggd mij belt voor contactonderzoek over een week wordt dat leuk:

"Wel... de afgelopen 2 weken?. Let me see. Ik heb 30 man gehugd op een anime event met ruim 1000 bezoekers, voor werk bij ongeveer 30 mensen thuis geweest met half uur tot 3.5 uur contact intensief, heb me aan een persoon voor 50 euro verkocht voor heerlijke kinky fun een paar leuke uurtjes gehad, ben bij een vriend hele dag op bezoek geweest, heb in een uitverkochte imax zaal gezeten, zo'n 10 eetgelegenheden bezocht, ongeveer 50 a 60 trips met het ov gemaakt, had nog een afspraak met twee mensen een uur om dingen te regelen plus samen eten daarna, en heb nog een dag een sushi en japan festival bezocht. Dit alles verspreid over 5 gemeenten in 4 provincies. Succes! Als ik toch in quarantine moet ga ik me vervelen, je kon helpen met bellen en tracen toch? Heb ik wat te doen, voel me nu al een detective!".

Zo ongeveer 😂😂

Ik heb de app, maar 'k wee nie of die er tegen op kan 😂🤪
#WeesGeenWhales
  vrijdag 11 september 2020 @ 01:56:57 #171
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194995769
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 01:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wel, den haag en Rotterdam kom ik iets minder maar doet niemand er ook nog een hol mee als Ik er ben en leiden waar ik woon 100% idem...maar ben meeste in Amsterdam dus daarom zei ik het daarvan. Ook 1-2 dagen per maand in Amstelveen trouwens en daar is de pandemie ook geschiedenis en toen ik voor dat anime event in oss was vorig weekend zaten bij het eerste random restaurant waar ik keek naast oss centraal er ook gewoon 8 of 10 man aan één tafel. Wilde nog met groep gezellige cosplayers waarmee ik had zitten chillen en foto's maken en huggen enzo gaan eten daar (was japans all you can eat had leuke inrichting goede recensies en daar hadden we tenminste gezellig aan een tafel kunnen zitten normaal met z'n allen duidelijk dus +++) maar ze moesten eerder weg.

"Wel... de afgelopen 2 weken?. Let me see. Ik heb 30 man gehugd op een anime event met ruim 1000 bezoekers, voor werk bij ongeveer 30 mensen thuis geweest met half uur tot 3.5 uur contact intensief, heb me aan een persoon voor 50 euro verkocht voor heerlijke kinky fun een paar leuke uurtjes gehad, ben bij een vriend hele dag op bezoek geweest, heb in een uitverkochte imax zaal gezeten, zo'n 10 eetgelegenheden bezocht, ongeveer 50 a 60 trips met het ov gemaakt, had nog een afspraak met me begeleider en nog iemand om dat stop te zetten omdat het niet meer hoeft want hij vind alles nu geweldig gaan, en heb nog een dag een sushi en japan festival bezocht. Dit alles verspreid over 5 gemeenten in 4 provincies. Succes! Als ik toch in quarantine moet ga ik me vervelen, je kon helpen met bellen en tracen toch? Heb ik wat te doen, voel me nu al een detective!".

Zo ongeveer 😂😂
Multimoordenaar
  vrijdag 11 september 2020 @ 02:00:07 #172
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194995775
India plus 96.000 cases erbij vandaag. Zal deze week wel de 100.000 aantikken gok ik zo. Ben benieuwd waar hun piek gaat liggen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194996410
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 01:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Inderdaad, daar gaat het ook zo fantastisch qua besmettingen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194996479
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 01:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

"Wel... de afgelopen 2 weken?. Let me see. Ik heb 30 man gehugd op een anime event met ruim 1000 bezoekers, voor werk bij ongeveer 30 mensen thuis geweest met half uur tot 3.5 uur contact intensief, heb me aan een persoon voor 50 euro verkocht voor heerlijke kinky fun een paar leuke uurtjes gehad, ben bij een vriend hele dag op bezoek geweest, heb in een uitverkochte imax zaal gezeten, zo'n 10 eetgelegenheden bezocht, ongeveer 50 a 60 trips met het ov gemaakt, had nog een afspraak met twee mensen een uur om dingen te regelen plus samen eten daarna, en heb nog een dag een sushi en japan festival bezocht. Dit alles verspreid over 5 gemeenten in 4 provincies. Succes! Als ik toch in quarantine moet ga ik me vervelen, je kon helpen met bellen en tracen toch? Heb ik wat te doen, voel me nu al een detective!".

Zo ongeveer 😂😂

Ik heb de app, maar 'k wee nie of die er tegen op kan 😂🤪
:')
Go hard or go home
pi_194996487
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat zie ik daar ook wel meer. De eenzijdig opgelegde regels die geen feitelijk doel dienen, bestaan alleen in de hoofden van hen die ze (willen, laten) uitvoeren.

BTW: niet handig dit zo in beeld te duiden want voor je het weet krijg je boze deugdoeners over je heen die kwaad zijn dat het niet gaat zoals men verondersteld en dwarsliggers daarmee verantwoordelijk stellen voor hun noodlottige ondergang.

Terlijl het zo simpel is om wanneer gedacht risico te hebben voor besmetting: gewoon niet daar komen waar die anderen wel komen.
Ik weet het.

je merkt ook dat de regels (lees: gebruik mondkapjes) inderdaad in de praktijk helemaal niet blijken te werken. Het ziet er goed uit hoor als je door de stad loopt, iedereen netjes zijn mondkapje op en op kantoor (waar het ook verplicht is) doet ook iedereen dat netjes.
Maar het valt of staat met goed gebruik en dat is wat ik wilde aantonen ermee.

Ja er hebben genoeg deugers gereageerd, had ik ook wel verwacht.

Iedereen doet het volgende hier in FR:
In de kroeg/restaurant/ mondkapje met elastiekjes om je polsen klemmen of in je broekzak proppen.

Op kantoor mogen we wel een uur lunchen met 10 man aan een tafel van 2x1mtr en geven we netjes de flessen water en alles en elkaar over heel de tijd.

En ja het risico, dat is allicht groter als ik in een kroeg sta met 200 man op een opp. van 100m2.
Ik begrijp dat het een virus is wat zich makkelijk verspreid. Ik kies er voor om niet mijn grootouders of schoonouders te bezoeken aangezien zij in de risicogroep vallen..
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')