Mja we hadden ook niet gereserveerd dus daar konden ze de gegevens niet van hebben zeg maar.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:57 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dan zijn ze wel verkeerd bezig. dat is echt verplicht.
Okay, je hebt wel geluk dat je daar terecht kon uiteten.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:58 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Mja we hadden ook niet gereserveerd dus daar konden ze de gegevens niet van hebben zeg maar.
Niet handig van het bedrijf, die dan fors in overtreding kan zijn.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:46 schreef Justin_Case het volgende:
Net uit eten geweest, werd niet naar contactgegevens gevraagd, tent zat compleet vol.
Lekker man.
Ik denk dat er weinig sprake is van nemen, eigenlijk, als je het over de algemene bevolking hebt. Gegeven de capaciteit voor productie zal het eerder zo zijn dat alleen bepaalde groepen het kunnen krijgen op een bepaald moment.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:59 schreef Discombobulate het volgende:
Nemen jullie trouwens gelijk dat vaccin als het op de markt komt?
Over lange-termijn effecten kan namelijk nog helemaal niks gezegd worden. Ik heb een beetje zoiets van ik wil het best nemen, maar dan pas over een jaar of 3 - 5 als er echt al miljoenen mensen gevaccineerd zijn. Hoe zorg je er überhaupt voor dat het in de lange-termijn ook veilig is? Ik bedoel, thalidomide was ook zoiets vroeger.
Hoewel ik absoluut niet anti-vaccinatie ben, sta ik niet enthousiast te springen om een haastig ontwikkeld vaccin. Ik zal dus niet voor in de rij staan maar denk dat ik het uiteindelijk wel zal nemen.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:59 schreef Discombobulate het volgende:
Nemen jullie trouwens gelijk dat vaccin als het op de markt komt?
Over lange-termijn effecten kan namelijk nog helemaal niks gezegd worden. Ik heb een beetje zoiets van ik wil het best nemen, maar dan pas over een jaar of 3 - 5 als er echt al miljoenen mensen gevaccineerd zijn. Hoe zorg je er überhaupt voor dat het in de lange-termijn ook veilig is? Ik bedoel, thalidomide was ook zoiets vroeger.
Mijn generieke vraag zou daarbij zijn.... wie die "bepaalde groepen" met welk doel gaat bepalen ?quote:Op donderdag 10 september 2020 22:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig sprake is van nemen, eigenlijk, als je het over de algemene bevolking hebt. Gegeven de capaciteit voor productie zal het eerder zo zijn dat alleen bepaalde groepen het kunnen krijgen op een bepaald moment.
Er worden grootschalige tests gedaan momenteel, precies vanwege thalidomide en wat daarmee fout ging wat vooral een probleem van te weinig testen was.
Ja, ik ook. Ik denk dat ik gewoon een paar jaar wacht. Maar goed, zoals de user boven je zei zullen eerst bepaalde groepen het kunnen krijgen, bijvoorbeeld risico factoren. Dat is misschien wel beter ook.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:12 schreef Mammietje het volgende:
Hoewel ik absoluut niet anti-vaccinatie ben, sta ik niet enthousiast te springen om een haastig ontwikkeld vaccin. Ik zal dus niet voor in de rij staan maar denk dat ik het uiteindelijk wel zal nemen.
Ja vol aan de hand van de 1.5 meter ja, dat deden ze goed. Het viel alleen op dat ze geen gegevens vroegenquote:Op donderdag 10 september 2020 22:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet handig van het bedrijf, die dan fors in overtreding kan zijn.
De protocollen stellen verder dat de zaak ook een soort gezondheidscheck moet doen.
Compleet vol met "1.5m" neem ik aan ?
Hier ter info de batterij aan papieren regels...... waaronder stelselmatig handen, tafel, stoelen en menukaarten onsmetten.
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat het vaccin echt nog wel even gaat duren. Blindstaren en hopen op een relatief snel vaccin is misschien wat te naïef. Niet volgend jaar in ieder geval.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mijn generieke vraag zou daarbij zijn.... wie die "bepaalde groepen" met welk doel gaat bepalen ?
Interessant om de groepskeuze te laten indalen. Ik kan mij niet goed voorstellen dat ze beginnen met kwetsbaren die per definitie onderliggende aandoeningen zullen hebben. Vaccineren van de gezonde populatie kan een begin zijn om dan (alsnog?) de groepimmuniteit als strategie te volgen.
Benieuwd hoe dit afloopt als men een vaccin "heeft".
In de historie van medicjjnen/vaccins zijn voorbeelden waar het goed fout ging. Denk aan besmette poliovaccins of tegen de varkensgriep die er niet was. De reden dat men niet voor niets, de tijd moet nemen.
"Spelen" met het immuunsysteem vraagt imo een zorgvuldige afweging die individueel transparant moet zijn. Vertrouwen op kansen elders is voor mij geen goede manier om zelf een afweging te maken.
Terecht. Ik snap eigenlijk niet waarom ie niet meteen alle studentencafé's dichtgooit.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:56 schreef Ven1972 het volgende:
Nijmeegse burgemeester Bruls grijpt hard in zijn gemeente met cafés te sluiten in verband met overtreden van coronaregels. En juist ook besmettingen in Nijmegen zo hard oploopt is logisch dat sommige cafés paar weken moeten sluiten.
Link: https://www.ad.nl/nijmege(...)twee-cafes~a4c29e6d/
Of je klapt om met een herseninfact bloe dprop,longembolie, of endocarditis ...en kom nou niet met bron ? Hier van heel dichtbij meegemaakt helaas .. ben het wel met je eens dat het wel een beetje vreemd begint te worden dit cocrona verhaal.quote:Op donderdag 10 september 2020 19:48 schreef Jed1Gam het volgende:
Corona is zo “gevaarlijk” dat je een test nodig hebt om er achter te komen of je het hebt.
Jij snapt wel meer niet.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Terecht. Ik snap eigenlijk niet waarom ie niet meteen alle studentencafé's dichtgooit.
Ik ook niet, maar in elke stad is wel andere coronabeleid wat de burgemeester en de gemeenteraad wil. Ik neem aan dat er in andere studentensteden zoals Groningen, Maastricht, Rotterdam, Amsterdam, Leiden, Enschede, Arnhem, Utrecht en Zwolle echt mee zal vallen.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Terecht. Ik snap eigenlijk niet waarom ie niet meteen alle studentencafé's dichtgooit.
Als ik vragen mag, wat is de reden dat je hier zo hard in zit? Als ik je eerdere replies zie wil je dat iedereen die minder dan 1.5m afstand houdt direct zo hoog mogelijk beboet wordt en dat zo’n beetje alles wat ontspanning oplevert gesloten wordt. Los van de maatregelen, maak je je zorgen voor jezelf? Zo ja, hoe ga je er zelf mee om? Je moet het toch met me eens zijn dat het heel makkelijk is die 1.5m even te vergeten, dat je achteraf pas merkt dat je te dichtbij staat?quote:Op donderdag 10 september 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ook al zit ik zelf niet echt in een risicogroep, er zijn genoeg verhalen bekend van mensen die niet dik en bejaard zijn en toch vrij serieuze klachten overhouden.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik vragen mag, wat is de reden dat je hier zo hard in zit? Als ik je eerdere replies zie wil je dat iedereen die minder dan 1.5m afstand houdt direct zo hoog mogelijk beboet wordt en dat zo’n beetje alles wat ontspanning oplevert gesloten wordt. Los van de maatregelen, maak je je zorgen voor jezelf? Zo ja, hoe ga je er zelf mee om? Je moet het toch met me eens zijn dat het heel makkelijk is die 1.5m even te vergeten, dat je achteraf pas merkt dat je te dichtbij staat?
Collectief denken is niet meer van deze tijd, laat dat maar los.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ook al zit ik zelf niet echt in een risicogroep, er zijn genoeg verhalen bekend van mensen die niet dik en bejaard zijn en toch vrij serieuze klachten overhouden.
Maar dat is het punt niet. We zitten met zijn allen in een crisis en die kunnen we alleen met zijn allen te lijf gaan, maar helaas viert egoïsme hoogtij. Daar verzet ik mij tegen. Met name jongeren hebben kennelijk niet meer op school geleerd wat het woord solidariteit betekent.
Oh, en jij denkt ook niet dat de mensen in die gesloten kroegen 'toevallig even te dicht bij iemand stonden', hè?
Ok, dat snap ik wel, dank voor je uitleg! Over die solidariteit, ik merk dat dat er in elke laag wel uit is, wellicht ook wel omdat ze wellicht geen licht aan ‘t einde van de tunnel zien.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ook al zit ik zelf niet echt in een risicogroep, er zijn genoeg verhalen bekend van mensen die niet dik en bejaard zijn en toch vrij serieuze klachten overhouden.
Maar dat is het punt niet. We zitten met zijn allen in een crisis en die kunnen we alleen met zijn allen te lijf gaan, maar helaas viert egoïsme hoogtij. Daar verzet ik mij tegen. Met name jongeren hebben kennelijk niet meer op school geleerd wat het woord solidariteit betekent.
Oh, en jij denkt ook niet dat de mensen in die gesloten kroegen 'toevallig even te dicht bij iemand stonden', hè?
Denk dat een hoop mensen misantropischer zijn geworden hierdoor.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Collectief denken is niet meer van deze tijd, laat dat maar los.
Het gedrag waar jij je aan ergert is menseigen, althans hier in NL, en het was er ook al. Alleen door deze crisis komt het veel meer tot expressie.
Ze hielden zich aan die 1,5 meter? Interessant, ik eet toch 4 dagen per week ergens buiten de deur, en ik ben letterlijk sinds 1 juni nog niet één restaurant/eetgelegenheid van welke soort dan ook tegengekomen die zich hield aan die regel of max 2 mensen per tafel. En dat meen ik 100% letterlijk.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:28 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ja vol aan de hand van de 1.5 meter ja, dat deden ze goed. Het viel alleen op dat ze geen gegevens vroegen
Ja tienduizenden elke dag met het vermoeden dat ze misschien wel AIDS hebben doen een test.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Allemachtig, zeg, voor AIDS heb je ook een test nodig om te weten of je het hebt.
Studentensteden zoals Arnhemquote:Op donderdag 10 september 2020 22:43 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar in elke stad is wel andere coronabeleid wat de burgemeester en de gemeenteraad wil. Ik neem aan dat er in andere studentensteden zoals Groningen, Maastricht, Rotterdam, Amsterdam, Leiden, Enschede, Arnhem, Utrecht en Zwolle echt mee zal vallen.
Dit is het omdraaien natuurlijk. Testen moet juist laagdrempelig en snel gedaan kunnen worden.quote:Op donderdag 10 september 2020 23:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja tienduizenden elke dag met het vermoeden dat ze misschien wel AIDS hebben doen een test.
De stations lopen over.
Ik snap best dat je een test wilt doen als je echt ziek bent, maar nu voor elk kuchje zo'n test afleggen beetje van de zotten. Aangezien op de 10k er maar enkele tussen zitten die het echt hebben, zonder dat ze doodziek zijn trouwens.
Maar je vindt het zelf kennelijkook geen probleem.quote:Op donderdag 10 september 2020 23:18 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ze hielden zich aan die 1,5 meter? Interessant, ik eet toch 4 dagen per week ergens buiten de deur, en ik ben letterlijk sinds 1 juni nog niet één restaurant/eetgelegenheid van welke soort dan ook tegengekomen die zich hield aan die regel of max 2 mensen per tafel. En dat meen ik 100% letterlijk.
Zelfs de burger king enzo niet, daar (in tegenstelling tot letterlijk elke pizzeria, kbbq, chinees restaurant, snackbar, pannenkoekentoko, etc waar ik geweest ben) staan de tafels wel 1,5m uit elkaar of zijn afgeplakt, maar let ook niemand op of 5 of 10 vrienden niet naast elkaar gaan zitten direct.
Waar is dat magische eenhoorn-restaurant?
Ps dit was verspreid over heel Amsterdam en een aantal in Den Haag. De regels bestáán letterlijk niet. Oh en sinds dat verplicht werdt, ben ik in 3 restaurants van ongeveer 20-25 gevraagd naar contactgegevens, in de rest was er niet eens een mogelijkheid voor. Een checkgesprek heb ik sinds 1 juni nog niet één keer meegemaakt of gezien.
Eet smakelijk!
Tuurlijk niet XD Het is gezellig en geen gezeik en gewoon lekker normaal (ik zou in mijn dagelijks leven niet doorhebben dat er iets van een pandemie ofzo of wat dan ook aan de hand was als ik het niet zo weten, zou alleen gek opkijken van die vreemde stippen en boordjes overal met oproepen om afstand te houden) en zo gaan ze tenminste niet failliet en overleven al die leuke tentjes en tenten de pandemie gewoon. Las dat in NYC 70% ofzo van de restaurants al failliet is. Dat gaat hier godzijdank nooit gebeuren.quote:Op vrijdag 11 september 2020 00:05 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Maar je vindt het zelf kennelijkook geen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |