abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194989970
quote:
12s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Beetje woord picken. Het is niet "en" maar dat daarmee de strafblad aantekening vervalt.

Bij een strafbeschikking van ¤ 100,- of meer krijg je een justitiële aantekening.
NB: Issue is dat door betalen van die "boete" (binnen twee weken na ontvangst) je daarmee ook de schuld onvoorwaardelijk erkent.
Ik ben wel bang dat zulke lage boetes straks er alleen maar op neer komen dat mensen hun 'recht' om geen afstand te houden gewoon af gaan kopen. Beetje zoals de directeur die altijd te hard rijdt omdat ie poen zat heeft en boetes hem geen pijn doen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194990001
Het enige voordeel dat ik zie van die lagere boetes is dat daarmee misschien ook voor handhavers de drempel lager wordt om ze uit te delen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194990321
Boetes verwaarloosbaar dus dag 1.5 meter :W
pi_194990329
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik ben wel bang dat zulke lage boetes straks er alleen maar op neer komen dat mensen hun 'recht' om geen afstand te houden gewoon af gaan kopen. Beetje zoals de directeur die altijd te hard rijdt omdat ie poen zat heeft en boetes hem geen pijn doen.
Precies _O_
pi_194990332
Twee coronagevallen bij beachvolleybaltoernooi King of the Court in Utrecht
https://nos.nl/artikel/23(...)ourt-in-utrecht.html

quote:
Tijdens het internationale beachvolleybalevenement King of the Court in Utrecht zijn twee spelers positief getest op het coronavirus: de Zwitser Quentin Métral en de Tsjech David Schweiner. Beide spelers zijn uit het toernooi gehaald.

Métral en Schweiner testten allebei respectievelijk drie en zes weken geleden voor het eerst positief. "Hoewel ze in hun thuisland nog negatief testten, pakte de eerste test in Nederland toch positief uit", aldus toernooiarts Marc Doornbos.

"We weten dat het kan. Ook zonder dat iemand nog symptomen van covid-19 heeft, kunnen tot drie maanden na een besmetting deeltjes van het coronavirus in een lichaam blijven en dan zorgen voor een positieve test. De kans dat dit ook het geval is bij Métral en Schweiner is aannemelijk", stelt Doornbos.
Ik weet wel waar die honderden 'nieuwe besmettingen' vandaan komen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194990336
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:16 schreef hooibaal het volgende:
Het enige voordeel dat ik zie van die lagere boetes is dat daarmee misschien ook voor handhavers de drempel lager wordt om ze uit te delen.
Klasse. Meer geld naar de overheid dus geld voor een 3e afkoopbonus voor de zorg!
  donderdag 10 september 2020 @ 18:50:53 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194990382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Twee coronagevallen bij beachvolleybaltoernooi King of the Court in Utrecht
https://nos.nl/artikel/23(...)ourt-in-utrecht.html
[..]

Ik weet wel waar die honderden 'nieuwe besmettingen' vandaan komen.
Was tijdje terug ook bij PEC Zwolle. Een of ander staflid positief, en dat was blijkbaar te herleiden naar een besmetting in maart(!) gelet op de hoeveelheid virusdeeltjes.
pi_194990386
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:46 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Klasse. Meer geld naar de overheid dus geld voor een 3e afkoopbonus voor de zorg!
Denk dat een bonus voor docenten beter is
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194990423
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:46 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Is die vorige al uitgekeerd eigenlijk?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194990489
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:44 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Opeens een normaal bedrag, hoe kan dat nou? :P
Iets met huwelijk .........
pi_194990789
quote:

[..]

Bedoel je niet gewoon Grapperhaus?
pi_194990945
quote:
18s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:17 schreef Vallon het volgende:
Wat wil je duidelijk maken of toevoegen ?
Die vraag heb ik bij jou ook vaak.

Je gaat wederom niet in op het punt dat ik vaak en brabbelt vervolgens wat in zijdelings relevante alinea's. En eindigt gewoon wéér met een onzinnige bewering :')
quote:
Geneeskunde is sws iets waarbij je als individu niet kunt en moet vertrouwen op percentages, laat staan aantallen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194991111
Corona is zo “gevaarlijk” dat je een test nodig hebt om er achter te komen of je het hebt.
  donderdag 10 september 2020 @ 20:06:53 #114
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_194991410
Corona is zo “gevaarlijk” dat het RIVM false positives als patiënten bestempeld.
2019: The Great Awakening
pi_194991429
Ze moeten het echt slimmer gaan doen met testen. Waarom zijn er geen thuistesten voor zorgpersoneel onderwijs kinderopvang zodat ze bij verkoudheidsklachten een test kunnen doen om te checken op Corona?
Dat gaat veel sneller.
Afhankelijk van die uitslag nog wel even naar de ggd voor de definitieve test natuurlijk ivm contactonderzoek..
  donderdag 10 september 2020 @ 20:09:13 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194991445
Gaat nog steeds heftig rond bij mij in de provincie. Logisch dat er een oranje reisadvies is. Maar liefst 0,006% is besmet met het virus. Wel 14 personen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194991611
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:07 schreef quirina het volgende:
Ze moeten het echt slimmer gaan doen met testen. Waarom zijn er geen thuistesten voor zorgpersoneel onderwijs kinderopvang zodat ze bij verkoudheidsklachten een test kunnen doen om te checken op Corona?
Dat gaat veel sneller.
Afhankelijk van die uitslag nog wel even naar de ggd voor de definitieve test natuurlijk ivm contactonderzoek..
Omdat er geen betrouwbare thuistest is, volgens mij. Er word wel hard aan gewerkt om een simpele thuistest te ontwikkelen.
pi_194991778
Ook in juli ontwikkelde een deelnemer van het Oxford vaccin symptomen van transverse myelitis volgens de New York Times:

Another participant developed symptoms of transverse myelitis, researchers reported in July, and was later diagnosed with an “unrelated neurological illness".
https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/Lh9t9kQxIo

Zowel deze als de huidige persoon behoren tot trial 2, bestaande uit 1077 proefpersonen waarvan de helft een placebo ontving en de andere helft het vaccin.
Het 1 op 10.000 verhaal is dus gelogen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Za op 10-09-2020 20:47:24 ]
pi_194992009
quote:
4s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:31 schreef Za het volgende:
Ook in juli ontwikkelde een deelnemer van het Oxford vaccin symptomen van transverse myelitis volgens de New York Times:

Another participant developed symptoms of transverse myelitis, researchers reported in July, and was later diagnosed with an “unrelated neurological illness".
Wel iets wat je vaak ziet bij bepaalde virusinfecties. Het zou mij niet verbazen als het door het vaccin komt.

Ik denk sowieso dat dat vaccin nog wel even gaat duren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 10 september 2020 @ 21:33:32 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194992816
quote:

[..]

Dat is dan idd een beperkt risico wat je sws loopt met boetes die voor de één makkelijker betaalbaar zijn dan voor de ander. De vraag is ook wat het doel van/voor de sanctie is.

Ik meen verder dat het OM werkt met voorstellen en het OM vrij zijn om een (structurele of ernstige) overtreder alsnog met een zwaardere eis voor de rechter te dagen. Goed mogelijk dat een overtreder zich bij een 2e of 3e overtreding zich mag gaan verheugen in een ander passender voorstel of verantwoorden bij de rechter.

Het gewraakte strafartikel hier is, laten we zeggen, qua doel de proportionaliteit totaal over het hoofd gezien. Artikel 443 is generiek waarbij de wet maximum grenzen stelt (max $4350 of 3 maanden zitten).
Anderzijds moet het OM de ministeriële opgelegde richtlijn volgen dat met een minimum van ¤395 per overtreding wel extreem zwaar wordt ingezet, ook gelet op strafaantekening in Justis voor een first-offender.
Iemand die al in Justis staat heeft "helaas" weinig meer te willen dan te hopen dat een (andere?) overtreding geen invloed heeft.

Zelf had ik veel liever gezien dat een first offender, in dit soort gedragsgevallen hooguit iets van ¤35 als ("reflector") boete krijgt opgelegd. Tal van bekeuringen die als handeling klein lijken, pakken sws vaak groot uit.
Het bedrag is genoeg om je te attenderen op een "kleine" overtreding en doorgaans redelijk te betalen.
Nu met ¤99 (excl. admin kosten :P ) gaat men precies wat gekunsteld - en kinderachtig - onder de aantekeningsgrens te zitten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194993098
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:48 schreef Jed1Gam het volgende:
Corona is zo “gevaarlijk” dat je een test nodig hebt om er achter te komen of je het hebt.
Allemachtig, zeg, voor AIDS heb je ook een test nodig om te weten of je het hebt.
pi_194993103
Net uit eten geweest, werd niet naar contactgegevens gevraagd, tent zat compleet vol. _O-

Lekker man.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 10 september 2020 @ 21:52:49 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194993247
quote:
4s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:31 schreef Za het volgende:
Ook in juli ontwikkelde een deelnemer van het Oxford vaccin symptomen van More than 10,000 adult volunteers were dosed with AstraZeneca’s vaccine in the company’s Phase 2/3 trial in the United Kingdom, where the participant fell ill. volgens de New York Times:

Zowel deze als de huidige persoon behoren tot trial 2, bestaande uit 1077 proefpersonen waarvan de helft een placebo ontving en de andere helft het vaccin.
Het 1 op 10.000 verhaal is dus gelogen.
Mogen we hiermee vaststellen dat de proefpersoon dus het "vaccin" heeft gehad ???

Ik kan niet zo maar afleiden dat die 1:10.000 is gelogen want het artikel noemt: "More than 10,000 adult volunteers were dosed with AstraZeneca’s vaccine in the company’s Phase 2/3 trial in the United Kingdom, where the participant fell ill."

Goed artikel verder dat uitlegt dat er eerder speculaties zijn waarbij Covid19 invloed kan hebben op of juist sluimerende neurologische aandoening(en) die samenhangen met een algehele "immuniteit".
Dit soort onvermoede "bijwerkingen" zijn ook een beetje mijn zorg bij te snelle vaccins. Een vaccin zal werkbaar zijn maar kan als "bijwerking" een andere aandoening mogelijk maken.
Extreem gesteld, ziekte is dan genezen en patiënt alsnog overleden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 10 september 2020 @ 21:56:54 #124
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194993319
Nijmeegse burgemeester Bruls grijpt hard in zijn gemeente met cafés te sluiten in verband met overtreden van coronaregels. En juist ook besmettingen in Nijmegen zo hard oploopt is logisch dat sommige cafés paar weken moeten sluiten.
Link: https://www.ad.nl/nijmege(...)twee-cafes~a4c29e6d/
Humor, serieus en vrolijk!
  donderdag 10 september 2020 @ 21:57:31 #125
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194993330
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:46 schreef Justin_Case het volgende:
Net uit eten geweest, werd niet naar contactgegevens gevraagd, tent zat compleet vol. _O-

Lekker man.
Dan zijn ze wel verkeerd bezig. dat is echt verplicht.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')