abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 september 2020 @ 10:56:45 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194983542
Deel 1 van dit topic staat hier:
COR / De corona-app 'CoronaMelder'


quote:
Corona-app onderdeel van ‘dijk’ die tweede golf tegen moet houden
De corona-app CoronaMelder moest per 1 september worden gelanceerd.

Momenteel worden tests uitgevoerd. Vanaf 1 september is de app wel landelijk beschikbaar, maar wordt nog niet door alle GGD’en ondersteund. De app moet helpen met het bron- en contactonderzoek naar mensen die in contact zijn geweest met mensen die het virus hebben.

De corona-app is een ‘extra’ middel om besmette personen op te sporen, aldus het ministerie. GGD’s willen zo snel mogelijk patiënten zien op te sporen, om zo nieuwe uitbraken te voorkomen. De app moet daarbij helpen. Als gebruikers van de app besmet blijken, kunnen ze dat in de app melden. Die slaat dan alarm bij iedereen die met zijn mobiele telefoon in de buurt is geweest. Dat gaat via bluetooth, waarmee telefoons die bij elkaar in de buurt zijn geweest dat doorgeven door unieke codes uit te wisselen.

https://www.ad.nl/tech/co(...)oet-houden~a96043d8/
Ga je hem installeren?

[ Bericht 3% gewijzigd door Molo op 10-09-2020 11:25:57 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194983560
Ik heb 'm al geïnstalleerd.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-de-winter-a4011272

quote:
IT-expert en oud-journalist Brenno de Winter was een van de luidste critici van de corona-app. Toch werd hij in mei adviseur op de loonlijst van het ministerie van Volksgezondheid. Volgens De Winter is niet zijn opstelling, maar die van het ministerie veranderd. ,,Toen daar gezegd werd dat privacy op de eerste plek kwam, beveiliging op de tweede en toegankelijkheid op de derde, was het voor mij duidelijk dat men nu echt anders dacht."
(...)
In zijn rapport aan minister De Jonge van eind augustus schreef De Winter geen ,,showstoppers" op weg naar invoering van de app meer te zien. ,,Ik heb vertrouwen dat het maximale gedaan is om ellende te voorkomen. En zelfs als het misgaat, kun je niks met die uitgezonden contactcodes, want die zijn random." De CoronaMelder gebruikt geen persoons- of locatiegegevens en bewaart de ontvangen contactcodes alleen op de telefoon van de gebruiker. Dat maakt het systeem minder aantrekkelijk voor eventuele aanvallers.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 10 september 2020 @ 11:10:18 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194983657
Oh, tweede deel, viel stukje weg bij te snel openen van topic
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194983663
Neh
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_194984701
quote:
Dat ruikt mij iets te veel naar ............... 8)7 8)7
  donderdag 10 september 2020 @ 14:32:20 #6
3542 Gia
User under construction
pi_194986495
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:54 schreef Molo het volgende:

Wat voor melding krijg je dan? En wat bedoelen ze met die tijd?
Het icoontje van de coronamelder staat dan bovenaan op mijn mobiel. Waar alle icoontjes van meldingen staan.
Als ik dat open, kom ik op een pagina met data en tijdstippen.
Ik denk dan, mijn phone is in de buurt geweest van een andere met de app. Dus contactmomenten.

Maar om 23.00 uur, lijkt me dat vrij onmogelijk.

Zal es beter kijken, als ik die melding weer krijg.

Heb ze gevonden, het zijn random blootstellingschecks. Op willekeurige dagen en willekeurige tijdstippen, zelfs om 3 uur 's nachts.

Dat zou toch niet hoeven, als je via bluetooth automatisch gelinkt wordt aan iemands willekeurige id-code!

[ Bericht 12% gewijzigd door Gia op 10-09-2020 14:41:03 ]
pi_194987377
Eigenlijk is het enige bezwaar tegen de app dat er onvoldoende testcapaciteit is om werkelijk profijt van de app te hebben.Dat is een beetje jammer.

Je wilt bij een melding juist graag jezelf laten testen ook als je geen symptomen hebt. Als je dan alsnog moet wachten op verschijnselen dan heeft de app feitelijk weinig meerwaarde.

Maar ik heb het ding al een week of twee en blijf het ook wel gebruiken.
pi_195465252
quote:
Eerste Kamer stemt in met corona-app, 10 oktober landelijke invoering

Een ruime meerderheid van de Eerste Kamer heeft dinsdag ingestemd met de invoering van de corona-app. 51 senatoren gingen akkoord met de wet die een landelijke uitrol van de CoronaMelder in goede banen moet leiden. Negentien leden stemden tegen. Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) maakte na de stemming bekend dat de app 10 oktober landelijk wordt ingevoerd.

[..]
https://www.nu.nl/politie(...)lijke-invoering.html

EIN. DE. LIJK.

Beter laat dan nooit natuurlijk, en nu maar hopen dat de testcapaciteit dan ook genoeg is om iedereen met een positieve melding vanuit de app snel te laten testen.
pi_195465991
Moest er laatst eens aan denken in het kader van "Hoe gaat het nu met..." Was even schakelen om terug te denken aan de tijd dat 'de ep' volgens Pabo de Jonge de Haarlemmer olie zou zijn.

Nu is de ambitie teruggebracht tot 'ondersteunend' en is het niet de bedoeling dat je je laat testen als je in de buurt van een besmet persoon bent geweest. Een reactie op het Nu-artikel zegt dat het net als het mondkapje vooral een symbool is om aan iedereen te laten zien dat je meedoet en de overheid serieus neemt. Dat lijkt mij ook, weet alleen niet of hij dat positief of negatief bedoelde. :D
pi_195466188
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:20 schreef Vasilevski het volgende:
De app Haarlemmer olie zou zijn.

Nu is de ambitie teruggebracht tot 'ondersteunend' en is het niet de bedoeling dat je je laat testen
Dat is dus ook helemaal het probleem. Als je vlot kan laten testen dan is die app bij voldoende gebruikers wel een behoorlijk sterk hulpmiddel, met een beetje discipline van de bevolking ben je dan binnen een paar weken weer op het niveau van deze zomer of zelfs lager.

Zonder testen is het een redelijk nutteloos ding, ik kan me nauwelijks voorstellen veel mensen na een melding maar even tien dagen thuis blijft zitten afwachten of ze ook ziek worden.
pi_195466325
Ik krijg ook af en toe die melding. Maar er wordt nog wel vaker gecontroleerd. In de afgelopen 14 dagen 28 keer volgens de service. Soms checken ze 150 sleutels, soms meer, gisteren 3 keer met hoeveelheid van 150, 450 en 600. Altijd met stappen van 150. Dat vullen ze aan met willekeurige sleutels als het er minder zijn.

Maar er is gelukkig nog geen besmet contact uit gekomen.
pi_195466551
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik krijg ook af en toe die melding. Maar er wordt nog wel vaker gecontroleerd. In de afgelopen 14 dagen 28 keer volgens de service. Soms checken ze 150 sleutels, soms meer, gisteren 3 keer met hoeveelheid van 150, 450 en 600. Altijd met stappen van 150. Dat vullen ze aan met willekeurige sleutels als het er minder zijn.

Maar er is gelukkig nog geen besmet contact uit gekomen.
Momenteel worden er (behalve in een paar testlocaties) alleen sleutels uitgewisseld maar er gebeurt nog niks mee omdat besmettingen niet gemeld worden en er dus ook nooit sleutels als "besmet" gemarkeerd worden. Behalve dan in enkele gebieden maar dan nog geldt het alleen voor mensen die zich daar laten testen.

Laatst zat ik met een groep vrienden op een camping, in Drenthe toevallig. We hadden allemaal de app op de telefoon dus onze sleutels zouden uitgewisseld moeten zijn (we zaten buiten, met wel anderhalve meter afstand, maar minder dan 5 meter), maar als een van ons achteraf corona bleek te hebben dan zouden wij daar dus niks van zien via de app omdat geen van ons in een testlocatie woont. Je zou alleen een melding kunnen krijgen als je in de buurt van een Drent was geweest die ook in Drenthe positief was getest *en* de app gebruikt.
pi_195466566
Al geïnstalleerd, maar hier ik zit niet in de proefregio, dus geen ervaring mee.
pi_195466646
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:53 schreef Farenji het volgende:

[..]

Momenteel worden er (behalve in een paar testlocaties) alleen sleutels uitgewisseld maar er gebeurt nog niks mee omdat besmettingen niet gemeld worden en er dus ook nooit sleutels als "besmet" gemarkeerd worden. Behalve dan in enkele gebieden maar dan nog geldt het alleen voor mensen die zich daar laten testen.

Ik woon ook in zo'n regio ;)
pi_195466725
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:57 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik woon ook in zo'n regio ;)
Ik ook, en ik zie dat hij nog wel eens een sleuteltje uitwisselt. Da's dan 9/10 keer mijn vriendin, die de app ook al sinds het begin heeft. :-)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:05:27 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195466835
ik heb geen idee wat/of dat ding wat doet. vind het ook irritant dat je eigenlijk nergens in de app wat kan zien ofzo (technische info of iets). enkel informatie over corona en een groene vink.
Zie af en toe een melding dat hij nog leeft / aan staat
En als ik bluetooth uitzet, dat hij niet meer zal werken.
pi_195466955
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:05 schreef Cue_ het volgende:
ik heb geen idee wat/of dat ding wat doet. vind het ook irritant dat je eigenlijk nergens in de app wat kan zien ofzo (technische info of iets). enkel informatie over corona en een groene vink.
Zie af en toe een melding dat hij nog leeft / aan staat
En als ik bluetooth uitzet, dat hij niet meer zal werken.
Hebben we het over dezelfde app? De allereerste optie in de app is "vragen over deze app" waar je een complete technische uitleg ziet van hoe alles werkt, alsmede een lijst met veelgestelde vragen. Wat voor info wil je nog meer hebben?
pi_195466982
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:57 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik woon ook in zo'n regio ;)
Hmm, ja, dat kan natuurlijk ook. :D
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:24:42 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195467185
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:11 schreef Farenji het volgende:
Hebben we het over dezelfde app? De allereerste optie in de app is "vragen over deze app" waar je een complete technische uitleg ziet van hoe alles werkt, alsmede een lijst met veelgestelde vragen. Wat voor info wil je nog meer hebben?
Lol :')
Ik heb die hele "button" overgeslagen. Mijn oog ging gelijk naar de veelgstelde vragen en die vind ik niet zo interessant :+
pi_195467204
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:11 schreef Farenji het volgende:
Wat voor info wil je nog meer hebben?
Ik zou het voor mezelf erg nuttig vinden om te zien hoeveel mensen ik in een bepaald tijdbestek ben tegen gekomen. Gewoon uit nieuwsgierigheid maar ook om te zien of ik mijn gewoontes iets kan aanpassen om minder contacten te hebben.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:26:24 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195467224
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:11 schreef Farenji het volgende:
Wat voor info wil je nog meer hebben?
evt een laatste synchronisatiedatum of iets. (of kijik ik daar ook overheen :@ )
Zodat je weet dat hij ook echt iets doet zeg maar.
pi_195467352
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

evt een laatste synchronisatiedatum of iets. (of kijik ik daar ook overheen :@ )
Zodat je weet dat hij ook echt iets doet zeg maar.
Je krijgt (uit mijn hoofd) 1x week sowieso een overzicht te zien. Ik zie ze iig wel eens voorbij komen. Waar je dat zelf aan kan roepen, kan ik zo snel even nergens vinden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:35:25 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195467367
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:34 schreef fruityloop het volgende:

Je krijgt (uit mijn hoofd) 1x week sowieso een overzicht te zien. Ik zie ze iig wel eens voorbij komen. Waar je dat zelf aan kan roepen, kan ik zo snel even nergens vinden.
Ik krijg wel (iets van 1x per week) een push melding van ze, maar als ik daarop klik, ga ik naar de app en zie ik (uit m'n hoofd) gewoon het hoofdscherm en niets anders dan anders.
Maar jij ziet dus wel iets interessants dan?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:43:01 #24
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195467494
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

evt een laatste synchronisatiedatum of iets. (of kijik ik daar ook overheen :@ )
Zodat je weet dat hij ook echt iets doet zeg maar.
Die vind je in de instellingen van Android/iOS zelf :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:44:13 #25
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195467517
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die vind je in de instellingen van Android/iOS zelf :)
Dat zou idd kunnen, maar ik mis hem wel in de app :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')