---------------------quote:Trump genomineerd voor Nobelprijs voor de Vrede
OSLO - De Amerikaanse president Donald Trump is opnieuw genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede. Het Noorse parlementslid Christian Tybring-Gjedde nomineerde Trump om zijn inspanningen voor vredesbesprekingen tussen Israël en de Verenigde Arabische Emiraten.
In zijn nominatiebrief aan het Nobelprijscomité schrijft Tybring-Gjedde: „De toenadering tussen beide landen kan een ’game changer’ voor het Midden-Oosten betekenen.” Tybring-Gjedde is sinds 2005 parlementslid en roemt de rol van de Amerikaanse president bij het ’faciliteren van contacten tussen rivaliserende landen’ en het creeëren van een ’nieuwe dynamiek’ in vastgelopen conflicten.
Onder meer parlementsleden van alle soevereine staten in de wereld kunnen personen voordragen bij het Nobelprijscomité. Trump was ook in 2019 genomineerd.
De prijzen worden in oktober uitgereikt.
https://www.telegraaf.nl/(...)lprijs-voor-de-vrede
Hitler is in 1939 ook voorgedragen voor de Nobelprijs voor de vredequote:Op woensdag 9 september 2020 15:03 schreef herverwijderd het volgende:
Ach ja, waarom ook niet, Obama kreeg er per slot van rekening ook een.
quote:Op woensdag 9 september 2020 15:10 schreef Zilverberk het volgende:
Jezus hee.![]()
Nou, zal ik Michael P. ook maar voordragen dan, wegens de grote samenwerking tijdens de zoektocht naar Anne Faber die hij veroorzaakt heeft?
Ooh dus dat gedoe tussen Israel en UAE is de schuld van Trump?quote:Op woensdag 9 september 2020 15:10 schreef Zilverberk het volgende:
Jezus hee.![]()
Nou, zal ik Michael P. ook maar voordragen dan, wegens de grote samenwerking tijdens de zoektocht naar Anne Faber die hij veroorzaakt heeft?
Dit maakt de nominatie al wat minder indrukwekkend. Maar het is hem gegund.quote:Onder meer parlementsleden van alle soevereine staten in de wereld kunnen personen voordragen bij het Nobelprijscomité. Trump was ook in 2019 genomineerd.
Trump is wel de eerste president sinds mijn geboorte die nog geen nieuwe oorlog is gestart of heeft uitgebreid. Bush 1 en 2, Clinton en Obama allemaal wel.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:10 schreef Zilverberk het volgende:
Jezus hee.![]()
Precies, het zegt volgens mij geen ene kut, die Nobelprijs voor de vrede, dus geef hem vooral aan Trump, dan kunnen we weer genieten van internetdrama.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hitler is in 1939 ook voorgedragen voor de Nobelprijs voor de vrede
Vorig jaar was Greta ook genomineerd voor de nobelprijs voor de vrede, dus dat zegt niets. Deze actie van hem vind ik wel nobelprijswaardig.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit maakt de nominatie al wat minder indrukwekkend. Maar het is hem gegund.
quote:Op woensdag 9 september 2020 14:59 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk krijgt hij de nobelprijs van de vrede! Dit was wel echt een bazenactie!!!!
Hij is tevens de eerste president die één of meer psychische stoornissen heeft en echt totaal ongeschikt is voor de functie. Zo iemand moet je niet belonen.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Trump is wel de eerste president sinds mijn geboorte die nog geen nieuwe oorlog is gestart of heeft uitgebreid. Bush 1 en 2, Clinton en Obama allemaal wel.
Dit lijkt me echt heel erg stug.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:30 schreef Zilverberk het volgende:
Hij is tevens de eerste president die één of meer psychische stoornissen heeft
Welke oorlogen zijn Clinton, Obama en Bush I precies begonnen?quote:Op woensdag 9 september 2020 15:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Trump is wel de eerste president sinds mijn geboorte die nog geen nieuwe oorlog is gestart of heeft uitgebreid. Bush 1 en 2, Clinton en Obama allemaal wel.
Klopt, dat hangt van de middelen van interventie af. Zijn die militair dan geldt dat al snel als een oorlog beginnen.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke oorlogen zijn Clinton, Obama en Bush I precies begonnen?
Let wel: interveniëren is iets anders dan een oorlog starten.
Obama kreeg hem al in de eerste maanden dat hij president was en nog niets gepresteerd had (daarna trouwens ook niet).quote:Op woensdag 9 september 2020 15:03 schreef herverwijderd het volgende:
Ach ja, waarom ook niet, Obama kreeg er per slot van rekening ook een.
Ik vind het ook dikke prima als ze die prijs aan hem geven.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:40 schreef Selqae het volgende:
[..]
Obama kreeg hem al in de eerste maanden dat hij president was en nog niets gepresteerd had (daarna trouwens ook niet).
Trump heeft zich toch aardig ingespannen in Noord-Korea bijvoorbeeld en de vredesovereenkomst tussen Israel en de VAE afgelopen maand. Of het niet verder laten escaleren van de gespannen situatie tussen de VS en Iran in de Golf van Hormuz een tijdje geleden.
Neem nou de Eerste Golfoorlog. Irak viel Koeweit binnen, waarna de internationale gemeenschap, onder leiding van de VS, besloot in te grijpen. Is Bush sr daarmee een oorlog begonnen?quote:Op woensdag 9 september 2020 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, dat hangt van de middelen van interventie af. Zijn die militair dan geldt dat al snel als een oorlog beginnen.
Bush I vind ik wel een twijfelgevalletje, want dat betrof een echte grondoorlog en die kon eerder stoppen, hoewel die uiteindelijk ook weer niet compleet doorzette.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, dat hangt van de middelen van interventie af. Zijn die militair dan geldt dat al snel als een oorlog beginnen.
Trump heeft de spanningen met Iran en Noord-Korea in eerste instantie opgevoerd. Het is wat gek om hem te complimenteren met het blussen van een brand die hij zelf heeft gesticht (bovendien zijn de spanningen met Iran allerminst bekoeld).quote:Op woensdag 9 september 2020 15:40 schreef Selqae het volgende:
[..]
Obama kreeg hem al in de eerste maanden dat hij president was en nog niets gepresteerd had (daarna trouwens ook niet).
Trump heeft zich toch aardig ingespannen in Noord-Korea bijvoorbeeld en de vredesovereenkomst tussen Israel en de VAE afgelopen maand. Of het niet verder laten escaleren van de gespannen situatie tussen de VS en Iran in de Golf van Hormuz een tijdje geleden.
Hij had ook deze inval als voldongen feit kunnen accepteren. Er is altijd wel een aanleiding, voor Saddam was er ook een aanleiding om Koeweit binnen te vallen. Hij is de golfoorlog in zekere zin wel degelijk begonnen. Het was, in tegenstelling tot de Irak-oorlog van zijn zoon, wel rechtmatig wat hij deed.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neem nou de Eerste Golfoorlog. Irak viel Koeweit binnen, waarna de internationale gemeenschap, onder leiding van de VS, besloot in te grijpen. Is Bush sr daarmee een oorlog begonnen?
De Eerste Golfoorlog had een mandaat van de Verenigde Naties en tientallen landen sloten zich aan bij de internationale coalitie. Het is dan gek om Bush sr te verwijten dat hij een oorlog is begonnen.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij had ook deze inval als voldongen feit kunnen accepteren. Er is altijd wel een aanleiding, voor Saddam was er ook een aanleiding om Koeweit binnen te vallen. Hij is de golfoorlog in zekere zin wel degelijk begonnen. Het was, in tegenstelling tot de Irak-oorlog van zijn zoon, wel rechtmatig wat hij deed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |