Ook het RIVM werkt met vermoedens. Alleen iets beter gefundeerd dan wij hier.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:40 schreef Tijn het volgende:
Dat is niet alleen een vermoeden, dat zegt het RIVM ook: de testbereidheid is rond de 30%.
Welke opties zijn er anders?quote:Op woensdag 9 september 2020 14:38 schreef zalkc het volgende:
Iets geeft me het gevoel dat er in maart/april eerder 50.000 besmettingen per dag waren dan 1.000, wat lopen de besmettingen en ziekenhuisopnames uit elkaar op dit moment. En ik vermoed dat slechts 1 op de 3 zich nu laat testen.
- mensen hebben aan het eind vd winter minder weerstand, worden eerder ziek en belanden ook sneller in het ziekenhuisquote:Op woensdag 9 september 2020 14:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Welke opties zijn er anders?
- het virus is gemuteerd naar een zwakkere variant
- nog steeds voornamenlijk jonge mensen die positief testen.
Nog meer opties?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)eren-kunnen-soepelerquote:Op woensdag 9 september 2020 14:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nog meer opties?
Hogere aantallen in maart is het meest aannemelijke denk. Alleen wel bizar veel dan.
Daar had hij zelf ook al op gereageerd:quote:Op woensdag 9 september 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zit ook een gat tussen "ik geef het twee weken" en "na ruim een maand nog niets te zien"
[ twitter ]
Dit is een tweet van ruim drie weken geleden.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook hier wordt uiteengezet dat Europa nu te vergelijken is met de eerdere situatie in Florida: eerst raken met name de jongeren besmet, en naarmate de tijd steeds meer ouderen:
[ twitter ]
Dan zou een Sanquin dat toch moeten zien in hun onderzoeken naar antistoffen?quote:Op woensdag 9 september 2020 14:38 schreef zalkc het volgende:
Iets geeft me het gevoel dat er in maart/april eerder 50.000 besmettingen per dag waren dan 1.000, wat lopen de besmettingen en ziekenhuisopnames uit elkaar op dit moment. En ik vermoed dat slechts 1 op de 3 zich nu laat testen.
Is dat echt zo? Des te belangrijker om het belang van weerstand verhogeb te bebadrukken, vit d, soorteb, geen obesitas etc.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
- mensen hebben aan het eind vd winter minder weerstand, worden eerder ziek en belanden ook sneller in het ziekenhuis
Die maken de ziekte vaak asymptomatisch door en zullen dus ook niet snel getest worden.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Leeftijdsverdeling de afgelopen weken
[ afbeelding ]
Er is niet echt een verschuiving te zien naar de 10-19 groep (de middelbare scholieren)
Wel een duidelijke toename in de 20-29 groep
Er verschijnt steeds meer onderzoek dat in die richting wijst, maar er is ook nog veel onduidelijk over hoe dit nu allemaal precies werkt.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Des te belangrijker om het belang van weerstand verhogeb te bebadrukken, vit d, soorteb, geen obesitas etc.
Sportief.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar had hij zelf ook al op gereageerd:
https://twitter.com/bslag(...)931072widget%3DTweet
We gaan het zien misschien hebben we door al die regels en adviezen mensen juist ongezonder gemaakt. Tot nu toe heb ik gewoon het gevoel dat risico groepen zich beter afschermen dan in de winter. Omdat we toen nog amper wisten dat het virus in het land was en zich makkelijker kon verspreiden onder de bevolking.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk spelen er tal van factoren mee, maar ik denk niet de andere variabelen nu echt significant anders zijn dan begin dit jaar.
Daar zijn we natuurlijk al langer bang voor. Feit is wel de corona maatregelen van nu perfect werken tegen verkoudheid/griep. Alleen opvang en scholen zijn hierin een probleem.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)eren-kunnen-soepeler
Gommers verwacht weer een piek op de IC in de winter als het virus zich weer gaat mengen met andere (verkoudheids)virussen.
Vaak wel zinnige teksten heeft die man.
Deze komen meestal alsnog in beeld zodra hun ouders of leraar positief getest worden.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Die maken de ziekte vaak asymptomatisch door en zullen dus ook niet snel getest worden.
Het Red Team probeerde mee te liften op de lichte stijging eind juli. Toen gezichtsverlies geleden, maar bij elke stijging zullen ze het weer proberen. Alleen al de illusie dat de verspreiding van een virus en de gevolgen daarvan zich makkelijk laat vangen in modellen. Koekoek... In samenspraak met de regering, want de achtergrond van enkele leden van dit team zorgt niet echt voor een gevoel van onafhankelijke experts.quote:
'When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth'quote:Op woensdag 9 september 2020 14:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nog meer opties?
Hogere aantallen in maart is het meest aannemelijke denk. Alleen wel bizar veel dan.
Ik denk dat het hier ook voorbij kwam maar er was een heel artikel over het belang van vit d omtrent corona.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er verschijnt steeds meer onderzoek dat in die richting wijst, maar er is ook nog veel onduidelijk over hoe dit nu allemaal precies werkt.
Stond er niet eerdere hier ergens een artikel uit de New York Times dat er bij 1 test nog virus dna werd aangetroffen na 70 dagen van de infectie?quote:Op woensdag 9 september 2020 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben wel benieuwd tot hoe lang zo'n test 'dood' virus aantoont. In hoeverre reflecteren de cijfers dat veel meer mensen zich laten testen die eigenlijk al een hele tijd geleden besmet waren?
Antistoffen verdwijnen ook uit het bloed op termijn, maar zegt niks over immuniteit.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dan zou een Sanquin dat toch moeten zien in hun onderzoeken naar antistoffen?
Volgens mij kan uit de test alleen blijken of je nu besmet bent of niet. De test zegt niks over of je het in het verleden gehad hebt.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben wel benieuwd tot hoe lang zo'n test 'dood' virus aantoont. In hoeverre reflecteren de cijfers dat veel meer mensen zich laten testen die eigenlijk al een hele tijd geleden besmet waren?
Het is ook zorgelijk dat we de controle over de verspreiding lijken te verliezen net voor de maanden dat het virus veel makkelijker kan verspreiden, door meer binnen zitten in slecht geventileerde ruimtes en een lagere temperatuur.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daar zijn we natuurlijk al langer bang voor. Feit is wel de corona maatregelen van nu perfect werken tegen verkoudheid/griep. Alleen opvang en scholen zijn hierin een probleem.
Gaat er ook voor zorgen sat de teststraten overspoeld raken.
Op die manier nog minder overzicht.
Andersom.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij kan uit de test alleen blijken of je nu besmet bent of niet. De test zegt niks over of je het in het verleden gehad hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |