Hier in Leiden niks aan de hand, maar moet zaterdag naar de bios in DHquote:Op woensdag 9 september 2020 14:28 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Den Haag en rondom gaat echt niet goed.
Moet ja?quote:Op woensdag 9 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hier in Leiden niks aan de hand, maar moet zaterdag naar de bios in DH
Was Haags er nog maar om mij advies te geven
Ik heb advies voor je: gewoon gaan. Morgenavond ook een etentje, met zijn drieën maar die laat ik ook gewoon doorgaan.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
[..]
Inderdaad, sjaak afhaak pussies moet je niet zijn.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:35 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ik heb advies voor je: gewoon gaan. Morgenavond ook een etentje, met zijn drieën maar die laat ik ook gewoon doorgaan.
Ff testamentje laten opmaken, niks aan de hand.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
[..]
En je dan afvragen waarom de aantallen toch zo stijgenquote:Op woensdag 9 september 2020 14:36 schreef Leonos het volgende:
[..]
Inderdaad, sjaak afhaak pussies moet je niet zijn.
Hou je aan de regels en er is niets aan de handquote:Op woensdag 9 september 2020 14:34 schreef Leonos het volgende:
[..]
Niet omdat iemand naar de bioscoop gaat in ieder gevalquote:Op woensdag 9 september 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
En je dan afvragen waarom de aantallen toch zo stijgen
Komt goed!quote:Op woensdag 9 september 2020 14:37 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Hou je aan de regels en er is niets aan de handAlsjeblieft, advies
[..]
Niet omdat iemand naar de bioscoop gaat in ieder geval
Ik heb het gevoel dat je zomercijfers niet met wintercijfers kunt vergelijken. Ik denk echt dat de weerstand van mensen nu, na zoveel mooie zonnige dagen, een stuk beter is dan-ie begin dit jaar was en dat dat ook gevolgen heeft op hoe ziek mensen worden en het aantal ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:38 schreef zalkc het volgende:
Iets geeft me het gevoel dat er in maart/april eerder 50.000 besmettingen per dag waren dan 1.000, wat lopen de besmettingen en ziekenhuisopnames uit elkaar op dit moment.
Dat is niet alleen een vermoeden, dat zegt het RIVM ook: de testbereidheid is rond de 30%.quote:En ik vermoed dat slechts 1 op de 3 zich nu laat testen.
We zitten qua officiele besmettingen nu inderdaad al bijna weer op de top van eind maart/begin april. Reken zelf maar door hoeveel het er toen echt geweest moeten zijn.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:38 schreef zalkc het volgende:
Iets geeft me het gevoel dat er in maart/april eerder 50.000 besmettingen per dag waren dan 1.000, wat lopen de besmettingen en ziekenhuisopnames uit elkaar op dit moment. En ik vermoed dat slechts 1 op de 3 zich nu laat testen.
Toen werd altijd vermoed dat het daadwerkelijk aantal besmettingen 10 - 20 x hoger lag dan de officiële cijfers.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:38 schreef zalkc het volgende:
Iets geeft me het gevoel dat er in maart/april eerder 50.000 besmettingen per dag waren dan 1.000, wat lopen de besmettingen en ziekenhuisopnames uit elkaar op dit moment. En ik vermoed dat slechts 1 op de 3 zich nu laat testen.
Inderdaad, dat stond er toen altijd bij. Er werd echt heel weinig getest in maart en april.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Toen werd altijd vermoed dat het daadwerkelijk aantal besmettingen 10 - 20 x hoger lag dan de officiële cijfers.
Dat werd gister ook duidelijk uit de weekcijfers van het rivm. De groep 70+ was een ruime verdubbeling qua besmettingen.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten qua officiele besmettingen nu inderdaad al bijna weer op de top van eind maart/begin april. Reken zelf maar door hoeveel het er toen echt geweest moeten zijn.
Dit kun je echt niet meer alleen maar afdoen met 'alleen jongeren raken nu besmet'.
Weerstand heeft niet alleen maar met zon en vitamine D te maken. Gezond eten, genoeg bewegen geen stress en hoe gek het klinkt genoeg sociale contacten zijn allemaal belangrijk voor je weerstand.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je zomercijfers niet met wintercijfers kunt vergelijken. Ik denk echt dat de weerstand van mensen nu, na zoveel mooie zonnige dagen, een stuk beter is dan-ie begin dit jaar was en dat dat ook gevolgen heeft op hoe ziek mensen worden en het aantal ziekenhuisopnames.
[..]
Dat is niet alleen een vermoeden, dat zegt het RIVM ook: de testbereidheid is rond de 30%.
Dat het niet van de scholen kwam. Voor de rest niet heel veel concreets meende ik.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Heeft het rivm hier nog iets zinnigs over gezegd gisteren?
Nu dat nog wettelijk zo, met terugwerkende kracht, regelen.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die dwangmatigheid is er na Grapperhaus' bruiloft wel vanaf, hoor. Eigenlijk zijn alle maatregelen nu adviezen.
Natuurlijk spelen er tal van factoren mee, maar ik denk niet de andere variabelen nu echt significant anders zijn dan begin dit jaar.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Weerstand heeft niet alleen maar met zon en vitamine D te maken. Gezond eten, genoeg bewegen geen stress en hoe gek het klinkt genoeg sociale contacten zijn allemaal belangrijk voor je weerstand.
Zie dit draadje:quote:Op woensdag 9 september 2020 14:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Toen werd altijd vermoed dat het daadwerkelijk aantal besmettingen 10 - 20 x hoger lag dan de officiële cijfers.
Ik zie wat je bedoelt.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:30 schreef Tijn het volgende: Dat is dan ook niet zo. De dailies zijn altijd wat grillig, maar als je naar een 7-daags gemiddelde kijkt, is er nu ongeveer anderhalve week sprake van een stijgende trend. [ afbeelding ]
Er zit ook een gat tussen "ik geef het twee weken" en "na ruim een maand nog niets te zien"quote:
In de probleemgebieden (Amsterdam en Rotterdam) gaven ze vorige maand al aan dat ze BCO gingen afschalen omdat er geen capaciteit is. Dus ik denk dat het wel tegenvalt hoeveel daar nou echt van terecht komt.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:46 schreef Za het volgende:
[..]
We weten dat er ruim BCO plaatsvindt, dat moet hoe dan ook tot een grotere waarneming van besmette gevallen leiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |