Heeft iemand hier ervaring met keukens van IKEA, of goede ervaringen met goedkope keukenboeren?
Het enige rare bij ons was dat er in het kastje van de kookplaat een heel stuk uitgezaagd moest worden wilde de kookplaat er goed invallen.. Beetje vreemd, maar met een decoupeerzaag zo opgelost...
Wij zijn weinig nadelen tegengekomen. Het past allemaal goed in elkaar. Handleidingen kloppen redelijk goed. Ook als je niet echt handig bent is het erg goed te doen.. Zorg er alleen voor dat je door meerdere mensen de maten opneemt anders kan je in de fout gaan..
In ons geval had ik bijvoorbeeld het werkblad verkeerd opgemeten waardoor hij iets te kort is en daar ben je dus helemaal zelf verantwoordelijk voor!!! Laat de keuken dus door meerdere mensen opmeten en ga dit vergelijken!!!
IKEA is dus een goede keuze!!!!
Mijn ouders hebben een aantal maanden geleden ook een nieuwe keuken laten plaatsen van -geen-dee-meer-wie Maar dat is kwalitatief totaal niks hoor, we hebben em net een aantal maanden en al verschillende malen moesten ze terugkomen voor, deurtje van de vriezer die aan de verkeerde kant openging, houten deurtje wat ging uitzetten door het vocht ondanks de afzuigkap, het gaan wijken van een plateau bij de vaatwasser enz. enz.
Welliswaar betalen we geen cent daarvoor maar ideaal is het niet bepaald
quote:Mijn zus en zwager hebben een bedrijfje gevonden die gaat kijken in Duitsland naar de keuken die jij graag zou willen hebben. Er is geen showroom aanwezig. Mijn zus en zwager hebben die keuken (was 18.000 gulden) voor 11.000 meej kunnen nemen, wel zelfbouw geloof ik.
Op maandag 20 januari 2003 13:30 schreef togt het volgende:
We zitten in ons nieuwe huis, afgeleefde keuken van 15 jaar die toch aan vervanging toe is. Nu dus rondkijken naar een andere keuken, en zijn toch op zoek naar een goede prijs, en redelijke kwaliteit.Heeft iemand hier ervaring met keukens van IKEA, of goede ervaringen met goedkope keukenboeren?
quote:Ik vind de laatjes echt geweldig. Die dingen gaan echt lekker open en dicht!!!
Op maandag 20 januari 2003 13:48 schreef burp2002 het volgende:
Ikea keukenik heb er ook eentje.. werkt perfect..
Hier hebben we een flaminia keuken gekocht.
Heeft iemand nog info over de levensduur van IKEA, en alternatieven voor ons budget?
Gelukkig was de manager van de keuken zaak een zeer goede vriend van ons en hebben we ¤3300 korting gekregen, maar dat wisten we van tevoren wel niet.
Even los van wel of geen Ikea, ik zou er wel even goed over nadenken of al je apparatuur wil inbouwen of niet... Als het vervangen moet worden of bij verhuizing ed kun je daar ineens wel even spijt van krijgen dat je hebt laten inbouwen, aan de andere kant staat het wel mooier...
quote:Dat klopt. Veel familie die in het zuiden van het land woont, heeft hun keuken bij www.pallen.de gekocht, Aken, net over de grens bij Vaals.
Op maandag 20 januari 2003 13:55 schreef sqlsmurft het volgende:
Ben net in zo'n mooie nieuwbouwwijk gaan wonen en heb van verschillende buren begrepen dat Duitsland het MEKKA is van de goedkope kwalitatief goede keukens.
Afgezien of je het zelf inbouwt of niet is het daar enkele 1000 euroos goedkoper. Tel uit je winst.
We hebben het volgende gedaan:
- fotootje genomen
- keuken besteld bij Ikea
- verfstaaltjes gehaald bij de praxis
- kleur van keuekn vergeleken met de staaltjes
- Ikea deurtjes laten spuiten door Industrieel spuitbedrijf
- inbouwapparatuur bij de BCC (even vragen, ze leveren wel (goedkoop) maar hebben het niet in de winkel staan)
- keukenblad bij de Karwei op maat laten maken
- zelf bouwen
resultaat : Escat dezelfde keuken: 9000 gulden
je bespaart dus een hoop geld, kost wel wat moeite.
Dit is een extra keuken, we hebben nog een keuken in dit huis, die keuken is nogal standaard maar nog wel goed. Nu gaan we misschien alleen de kastdeurtjes vernieuwen, dat kan geloof ik ook bij Ikea, dus dat je alleen de kastdeurtjes koopt.
Maar als ik het vergelijk met de Poggen Pohl keuken van m'n ouders, dan is het verschil enorm. Het prijskaartje trouwens ook...
Mensen die komen kijken, kunnen bijna niet geloven dat ie slechts 3000 euro heeft gekost. Voor een beetje fatsoenlijke keuken betaal je tegenwoordig met inbouwapparatuur al gauw het 3-voudige.
Dus als je een beetje handig bent (of handige mensen kent) dan zou ik het zeker doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |