abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8005053
We zitten in ons nieuwe huis, afgeleefde keuken van 15 jaar die toch aan vervanging toe is. Nu dus rondkijken naar een andere keuken, en zijn toch op zoek naar een goede prijs, en redelijke kwaliteit.

Heeft iemand hier ervaring met keukens van IKEA, of goede ervaringen met goedkope keukenboeren?

ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
pi_8005170
Mijn oom en tante hebben 4 jaar geleden besloten om hun keuken opnieuw in te bouwen. Ze hebben drie kinderen die er in koken enz. hun hebben toen voor een Ikea gekozen en tot nu toe zijn ze er heel tevreden over! Sucses
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2003 @ 13:37:57 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_8005173
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je uit wilt gaan geven.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_8005178
Wij hebben een half jaar geleden een keuken gekocht, en ook gekeken bij IKEA. Zelfs met de Ikea home kitchen planner (ergens op www.ikea.nl te halen) een indeling gemaakt. Allemaal erg mooi en prachtig, totdat je erachter komt dat alle keukenonderdelen bij IKEA net iets te standaard zijn, dat er in dat hoekje net geen kastje past etc etc. Toen zijn we nog maar eens rond wezen kijken bij oa dure keukenboeren en minder dure. Uiteindelijk is het een Brugman geworden, oa omdat er ook een professionele monteur langskwam om te installeren (nadat we zelf e.e.a. hadden gedaan - toch weer goedkoper).
Als je een standaard blokje van vier kastjes en een spoelbak wil, kun je ms dus best naar IKEA, maar als het echt maatwerk is (maximale ruimte benutten, evt een hoek erin), beter naar een andere keukenboer.
123
pi_8005183
we hebben een jaar geleden bij een vriend een ikea keuken ingebouwd, kwalitatief was er voor zover we hebben kunnen zien niets mis mee, hij is er tot nu toe erg tevreden mee. Ervaring over langere tijd hebben we helaas niet.
  maandag 20 januari 2003 @ 13:39:08 #6
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_8005194
Wij hebben een IKEA keuken zelf geplaatst en ik moet zeggen dat het best wel goede kwaliteit is.. Het railsysteem voor de laadjes rolt enorm makkelijk. Het klopt allemaal.... De deurtjes en kastjes zijn ook allemaal van erg goede kwaliteit zeker als je gaat kijken naar prijs kwaliteit verhouding.......

Het enige rare bij ons was dat er in het kastje van de kookplaat een heel stuk uitgezaagd moest worden wilde de kookplaat er goed invallen.. Beetje vreemd, maar met een decoupeerzaag zo opgelost...

Wij zijn weinig nadelen tegengekomen. Het past allemaal goed in elkaar. Handleidingen kloppen redelijk goed. Ook als je niet echt handig bent is het erg goed te doen.. Zorg er alleen voor dat je door meerdere mensen de maten opneemt anders kan je in de fout gaan..

In ons geval had ik bijvoorbeeld het werkblad verkeerd opgemeten waardoor hij iets te kort is en daar ben je dus helemaal zelf verantwoordelijk voor!!! Laat de keuken dus door meerdere mensen opmeten en ga dit vergelijken!!!

IKEA is dus een goede keuze!!!!

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_8005272
Nou, volgens mij kan je het best proberen bij Ikea hoor.

Mijn ouders hebben een aantal maanden geleden ook een nieuwe keuken laten plaatsen van -geen-dee-meer-wie Maar dat is kwalitatief totaal niks hoor, we hebben em net een aantal maanden en al verschillende malen moesten ze terugkomen voor, deurtje van de vriezer die aan de verkeerde kant openging, houten deurtje wat ging uitzetten door het vocht ondanks de afzuigkap, het gaan wijken van een plateau bij de vaatwasser enz. enz.

Welliswaar betalen we geen cent daarvoor maar ideaal is het niet bepaald

pi_8005318
quote:
Op maandag 20 januari 2003 13:30 schreef togt het volgende:
We zitten in ons nieuwe huis, afgeleefde keuken van 15 jaar die toch aan vervanging toe is. Nu dus rondkijken naar een andere keuken, en zijn toch op zoek naar een goede prijs, en redelijke kwaliteit.

Heeft iemand hier ervaring met keukens van IKEA, of goede ervaringen met goedkope keukenboeren?

Mijn zus en zwager hebben een bedrijfje gevonden die gaat kijken in Duitsland naar de keuken die jij graag zou willen hebben. Er is geen showroom aanwezig. Mijn zus en zwager hebben die keuken (was 18.000 gulden) voor 11.000 meej kunnen nemen, wel zelfbouw geloof ik.
pi_8005375
Ikea keuken

ik heb er ook eentje.. werkt perfect..

maandag 20 januari 2003 @ 13:51:13 #10
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_8005412
quote:
Op maandag 20 januari 2003 13:48 schreef burp2002 het volgende:
Ikea keuken

ik heb er ook eentje.. werkt perfect..

Ik vind de laatjes echt geweldig. Die dingen gaan echt lekker open en dicht!!!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_8005488
Ben net in zo'n mooie nieuwbouwwijk gaan wonen en heb van verschillende buren begrepen dat Duitsland het MEKKA is van de goedkope kwalitatief goede keukens.
Afgezien of je het zelf inbouwt of niet is het daar enkele 1000 euroos goedkoper. Tel uit je winst.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_8005665
keuken koop je goedkoop (&goede kwaliteit) bij Karwei.

Hier hebben we een flaminia keuken gekocht.

't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_8006068
Dank voor jullie reacties! Ik denk dat ons budget op maximaal 6000 zit, de apparaten hebben we al. Vandaar dat Ikea nog goed te doen is, maar omdat we onze keuken in U vorm willen gieten, en er dus twee hoeken in de keuken zitten, kan dat qua passen fout gaan. In totaal zou het aanrechtoppervlak ongeveer 1.5m x 3.5m x 1.5m zijn. in een van de hoeken moet de kookplaat dan gemonteerd worden.
Voor een indruk hoe de keuken nu is:
http://www.xs4all.nl/~togt/huis/bg/ground10.jpg
http://www.xs4all.nl/~togt/huis/bg/ground11.jpg

Heeft iemand nog info over de levensduur van IKEA, en alternatieven voor ons budget?

ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
pi_8021614
Nou, toevallig hebben mijn vriend en ik vorige week donderdag een keuken gekocht!!
En wij hebben gekozen voor een kwalitatief goede keuken en ook een duurdere keuken. Hoeven zelf niets te plaatsen, komen ze allemaal doen (zit je er ook niet mee als je het blad te kort zaagt). Je hebt maatwerk, het past dus altijd. Ze komen zelf nog eens meten.

Gelukkig was de manager van de keuken zaak een zeer goede vriend van ons en hebben we ¤3300 korting gekregen, maar dat wisten we van tevoren wel niet.

pi_8024331
Mijn ouders doen al 7 jaar met tevredenheid met hun IKEA keuken.

Even los van wel of geen Ikea, ik zou er wel even goed over nadenken of al je apparatuur wil inbouwen of niet... Als het vervangen moet worden of bij verhuizing ed kun je daar ineens wel even spijt van krijgen dat je hebt laten inbouwen, aan de andere kant staat het wel mooier...

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_8024975
quote:
Op maandag 20 januari 2003 13:55 schreef sqlsmurft het volgende:
Ben net in zo'n mooie nieuwbouwwijk gaan wonen en heb van verschillende buren begrepen dat Duitsland het MEKKA is van de goedkope kwalitatief goede keukens.
Afgezien of je het zelf inbouwt of niet is het daar enkele 1000 euroos goedkoper. Tel uit je winst.
Dat klopt. Veel familie die in het zuiden van het land woont, heeft hun keuken bij www.pallen.de gekocht, Aken, net over de grens bij Vaals.
Wij hebben ook geïnformeerd, en ze leveren ook in Tilburg, zij het tegen wat kosten. Maar nou gaan we verhuizen, en is een nieuwe keuken niet meer nodig. Anders hadden we 'm zeker in Duitsland gehaald.
pi_8026365
wij hadden een keuken gezien bij Grando van 18000 gulden.

We hebben het volgende gedaan:
- fotootje genomen
- keuken besteld bij Ikea
- verfstaaltjes gehaald bij de praxis
- kleur van keuekn vergeleken met de staaltjes
- Ikea deurtjes laten spuiten door Industrieel spuitbedrijf
- inbouwapparatuur bij de BCC (even vragen, ze leveren wel (goedkoop) maar hebben het niet in de winkel staan)
- keukenblad bij de Karwei op maat laten maken
- zelf bouwen

resultaat : Escat dezelfde keuken: 9000 gulden

je bespaart dus een hoop geld, kost wel wat moeite.

pi_8040294
Ik heb een klein keukentje van Ikea, mij bevalt het goed
Bij mij was het ook dat de spoelbak te breed was voor op de kasten, moest een stuk uitgezaagd worden aan de bovenkant verder geen groot probleem maar toch, het is een standaard keukentje van Ikea, dan mag je toch verwachten dat alles past.

Dit is een extra keuken, we hebben nog een keuken in dit huis, die keuken is nogal standaard maar nog wel goed. Nu gaan we misschien alleen de kastdeurtjes vernieuwen, dat kan geloof ik ook bij Ikea, dus dat je alleen de kastdeurtjes koopt.

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_8043702
IKEA levert aardig goede spullen voor die prijs. We hebben zelf alleen een keuken-ladenkastje (met RVS frontjes) van IKEA en dat is allemaal hartstikke mooi afgewerkt en de laden rollen heel soepel. Lekker degelijk.

Maar als ik het vergelijk met de Poggen Pohl keuken van m'n ouders, dan is het verschil enorm. Het prijskaartje trouwens ook...

"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
pi_8061192
Ik heb pas geleden een RVS Ikea Keuken gebouwd met inbouw vaatwasser, inbouwoven + fornuis. In totaal 5 onderkasten (2 met 3 schuiven) en 3 bovenkasten. Totale kosten: 3000 euro.

Mensen die komen kijken, kunnen bijna niet geloven dat ie slechts 3000 euro heeft gekost. Voor een beetje fatsoenlijke keuken betaal je tegenwoordig met inbouwapparatuur al gauw het 3-voudige.

Dus als je een beetje handig bent (of handige mensen kent) dan zou ik het zeker doen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')