abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 september 2020 @ 05:22:22 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_194964421
Transitieprofessor Jan Rotmans krijgt eigen huis niet gasvrij.
quote:
AMSTERDAM - Klimaatwetenschapper Jan Rotmans kan niet van het gas af. Die ontboezeming deed de fameuze transitieprofessor dinsdagavond tijdens een expertmeeting met de gemeenteraad van Amsterdam.

quote:
Ondanks torenhoge investeringen die Rotmans al heeft gedaan in zijn oude huis om het bijvoorbeeld beter te isoleren, lukt het hem niet de klimaatgevaarlijke gaskraan dicht te draaien. „Ik heb er al voor honderdduizend euro aan verspijkerd. De beste experts van Nederland zijn langs geweest. Maar ik krijg mijn woning niet aardgasvrij”, aldus Rotmans.

Hele wijken van het aardgas af
De situatie is opmerkelijk omdat de professor van de Erasmus universiteit juist als adviseur betrokken is bij experimenten om hele wijken van het aardgas te krijgen. Hij steekt zijn tijd en energie al jaren in het tot stand brengen van een energietransitie in Nederland, om zo alle fossiele brandstoffen uit te faseren.

"Dat GroenLinks-fractie juist daar wil beginnen met het aardgasvrij maken van de stad is absurd"
Kevin Kreuger, Amsterdamse FvD-raadslid, kijkt niet op van Rotmans’ getuigenis. „Dit is precies dezelfde situatie die geldt voor de hele Amsterdamse grachtengordel. Het zijn historische panden die met geen mogelijkheid geschikt zijn te maken voor een warmtepomp. Dat de GroenLinks-fractie juist daar wil beginnen met het aardgasvrij maken van de stad is absurd. Als je het al zou willen, moet je die oude huizen als laatste aanpakken.”

Boerderij Ed Nijpels
Dat uitgerekend Rotmans voor een gerieflijk warm huis voorlopig is aangewezen op aardgas doet een beetje denken aan de boerderij van klimaatcoryfee Ed Nijpels. Toen de voorzitter van de klimaattafels – bekend om uitspraken als ’energiebesparen is een feest voor de portemonnee’ - zijn Friese woonstulp te koop zette, bleek dat het monumentale optrekje energielabel G droeg: het label voor de slechtst mogelijke isolatie.
=======================================================
Idioten!
  woensdag 9 september 2020 @ 06:11:25 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194964583
Wat een dom nonartikel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194964700
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 06:11 schreef Dven het volgende:
Wat een dom nonartikel.
Waarom?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 9 september 2020 @ 07:09:06 #4
80382 manny
30 is best veel
pi_194964804
Indien u echt relevante info over de energie transitie wil luisteren volg dan de studio energie podcast

Van milieuactivist tot Eneco komen aan bod en aan het woord.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 9 september 2020 @ 07:15:12 #5
22565 asco
Los in deze tent
pi_194964842
quote:
Wat een dom nonartikel.
Van het aardgas af willen in Nederland, dat is dom.
En ook nog eens buitensporig duur. En dat toont dit artikel mede aan.
  Redactie Frontpage woensdag 9 september 2020 @ 07:32:47 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194964930
quote:
Wat een dom nonartikel.
Waarom is het dom? Als je de messias van "voeg hier uw onderwerp in" speelt dan mag er vanuit gegaan worden dat je zelf voorloopt op het gebied van "voeg hier uw onderwerp in". Niet gek dus dat mensen verbaasd zijn en/of dit nieuwswaardig vinden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 9 september 2020 @ 07:33:49 #7
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_194964942
Daarom eraf met die oude zooi.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 9 september 2020 @ 08:13:27 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194965214
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 07:32 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Waarom is het dom? Als je de messias van "voeg hier uw onderwerp in" speelt dan mag er vanuit gegaan worden dat je zelf voorloopt op het gebied van "voeg hier uw onderwerp in". Niet gek dus dat mensen verbaasd zijn en/of dit nieuwswaardig vinden.
quote:
Ondanks torenhoge investeringen die Rotmans al heeft gedaan in zijn oude huis om het bijvoorbeeld beter te isoleren, lukt het hem niet de klimaatgevaarlijke gaskraan dicht te draaien. „Ik heb er al voor honderdduizend euro aan verspijkerd. De beste experts van Nederland zijn langs geweest. Maar ik krijg mijn woning niet aardgasvrij”, aldus Rotmans.
En dan de nietszeggende vergelijking met Ed Nijpels als uitsmijter toe. En jullie tuinen er met open ogen in. Telegraaf op z'n best.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 9 september 2020 @ 08:18:11 #9
65846 Bocaj
47th President.
pi_194965248
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 07:33 schreef PzKpfw het volgende:
Daarom eraf met die oude zooi.
De hele grachtengordel plat! :o
pi_194965268
Doe wat ik zeg doe niet wat ik doe !
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 9 september 2020 @ 09:04:56 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194965609
Met een lucht/water warmtepomp kom je een heel eind qua energieneutraal maken van je huis. Alleen niet als het echt koud wordt (<-5 graden). Dan verzaakt zo'n ding.

Verder hebben bijna al die energieguru's bedrijven of aandelen in bedrijven die de energietransitie moeten realiseren. Een objectief standpunt kun je van hen niet verwachten.
The End Times are wild
pi_194965707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:04 schreef LXIV het volgende:
Met een lucht/water warmtepomp kom je een heel eind qua energieneutraal maken van je huis. Alleen niet als het echt koud wordt (<-5 graden). Dan verzaakt zo'n ding.

Verder hebben bijna al die energieguru's bedrijven of aandelen in bedrijven die de energietransitie moeten realiseren. Een objectief standpunt kun je van hen niet verwachten.
Nee mand, nieuw Zabudan werken op 100% vermogen tot -28. Binnenunit met elektrische naverwarmer erop en er moet een ijstijd komen wil je nog gas nodig hebben. Ik snap dan ook niet dat het hem niet lukt.

Overigens vind ik hem buiten dit een flapdrol van een vent.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 9 september 2020 @ 09:14:08 #13
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_194965719
quote:
17s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:20 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Doe wat ik zeg doe niet wat ik doe !
Exin examen, wanneer?
-weg-
  woensdag 9 september 2020 @ 09:16:08 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194965742
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee mand, nieuw Zabudan werken op 100% vermogen tot -28. Binnenunit met elektrische naverwarmer erop en er moet een ijstijd komen wil je nog gas nodig hebben. Ik snap dan ook niet dat het hem niet lukt.

Dat zijn dan folderspecificaties. Ik hoor van iedereen dat zo'n warmtepomp niet goed werkt als het echt koud wordt. En dat is precies het moment waarop je hem wel nodig hebt.
Dan heb ik het niet over appartmentjes die vanaf vier zijden rondom grenzen aan andere appartementen, maar over vrijstaande woningen.
The End Times are wild
pi_194965774
quote:

Dat blijf je schrijven ondanks dat meerdere users hebben aangegeven dat dat niet zo is, waaronder ik.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194965775
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zijn dan folderspecificaties. Ik hoor van iedereen dat zo'n warmtepomp niet goed werkt als het echt koud wordt. En dat is precies het moment waarop je hem wel nodig hebt.
Dan heb ik het niet over appartmentjes die vanaf vier zijden rondom grenzen aan andere appartementen, maar over vrijstaande woningen.
Ik neem aan dat die folderspecificatie overeen komen met de werkelijkheid. Wat wel kan is dat ze een te laag vermogen hebben omdat het huis minder geïsoleerd is dan gedacht.

Wij verwarmen zonder problemen complete zorgcomplexen met die systemen, ook als het koud is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194965800
Jammer dat de oorzaak niet beschreven wordt, maar goed dat is teveel verwacht vermoed ik.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194965831
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is niet waar want op fok ben je al door meerdere users hierop aangesproken dat het niet klopt. Wellicht hoor je van sommige mensen dat, de oorzaak ligt veelal in verkeerde installatie en niet de warmtepomp.
pi_194965861
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die folderspecificatie overeen komen met de werkelijkheid. Wat wel kan is dat ze een te laag vermogen hebben omdat het huis minder geïsoleerd is dan gedacht.

Wij verwarmen zonder problemen complete zorgcomplexen met die systemen, ook als het koud is.
Ik haal de 63 graden zonder bijverwarming bij -12. 63 is ook de max temperatuur van het water wat die uberhaupt haalt.
pi_194965898
Is die professor een typetje van Jan Rot?
gr gr
pi_194965934
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als het precies zo aangelegd wordt als de leveranciers voorschrijven, met alles goed aangesloten en op een goede plek zal het wel goed zijn.

Maar niemand woont in een standaard huis met alles zoals het zijn moet, en geen installateur werkt 100% volgens het boekje. Zelfs een paar scherpe bochten in het leidingwerk (om het mooier af te kunnen werken) kan al een negatieve invloed hebben.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_194965961
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ook niet.
Heb hier ook een Mitsubishi Zubadan hangen, je moet wel minimaal een Siberische winter krijgen wil je het niet warm krijgen.

Heb 'm nu wel op beton gezet, aan de muur gaf toch wat trillingen door en dat is nu opgelost.

pi_194965965
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:29 schreef Resistor het volgende:

[..]

Als het precies zo aangelegd wordt als de leveranciers voorschrijven, met alles goed aangesloten en op een goede plek zal het wel goed zijn.

Maar niemand woont in een standaard huis met alles zoals het zijn moet, en geen installateur werkt 100% volgens het boekje. Zelfs een paar scherpe bochten in het leidingwerk (om het mooier af te kunnen werken) kan al een negatieve invloed hebben.
Het is niet zozeer het fysieke leidingwerk maar het inregelen van radiatoren/vloerverwarming en de stooklijn geven de problemen. Deze zijn huis specifiek en moeten experimenteel worden bepaald.
pi_194965977
quote:

Ik zie iedereen elkaar herhalen op dat punt.

Ik kan je verzekeren dat een warmtepomp niet "verzaakt onder de 5 graden Celcius".

Als dat gebeurt heb je een te kleine warmtepomp voor de woning of je afgiftesysteem is onderbemeten.
Maar dat is dan een rekenfout van de installateur.
  woensdag 9 september 2020 @ 09:33:26 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_194965983
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 07:15 schreef asco het volgende:
Van het aardgas af willen in Nederland, dat is dom.
Waarom? Huizen aan de grachtengordels hebben al meerdere energietransities gezien. Denk je dat die gasleidingen er bij de bouw in zijn gezet ofzo? Niemand had in de jaren zestig ooit de illusie dat het gas tot aan de implosie van de zon zou zijn hoor.

Oude gebouwen spastisch als eerste willen transformeren terwijl die centen veel efficiënter te besteden zijn is wel vrij dom.
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')