Jaaaaaaa!quote:Op donderdag 18 maart 2021 17:05 schreef Starflyer het volgende:
Jim Clark?
De enige andere Schot die ooit wereldkampioen was, volgens mij.
Dat zijn er twee. En Franchitti heeft inderdaad nooit F1 gereden.quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor de lol (en gelukkig geen kans op een punt en dus hoef ik ook geen vraag te verzinnen)
David Coulthard
Paul Di Resta
Franchitti is wel Schots, maar geen F1-coureur volgens mij. De andere 2 zullen dus wrsch wel van lang(er) geleden zijn![]()
Dat is 3quote:
De 4e weet ik echt niet. Wellicht een Aha-momentje straks.quote:
Die is goed. Johnny Dumfries hsd ook nog gekund. En nog een aantal wat minder bekende coureurs.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:11 schreef 4-elements het volgende:
Jimmy Stewart? Jacky had een oudere broer die volgens mij ook ooit 1 race heeft gereden.
Hamilton? Had die niet ooit een swap met Rossi qua tests?quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:26 schreef 4-elements het volgende:
Welke F1 coureur zien we hier?
[ afbeelding ]
Het is dan ook wat langer geleden. Dus geen Hamilton.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hamilton? Had die niet ooit een swap met Rossi qua tests?
Niet naar team/sponsors/jaar gekeken.
Lijkt qua aanzicht vd motor trouwens (veel) langer geleden.
Zie gewijzigde post. Al zit er dan niet eens meer een gokje in dan dus.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het is dan ook wat langer geleden. Dus geen Hamilton.
Elke poging wordt gewaardeerd.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zie gewijzigde post. Al zit er dan niet eens meer een gokje in.
Owh, dus geen Zanardiquote:Op donderdag 18 maart 2021 21:40 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Elke poging wordt gewaardeerd.![]()
Deze coureur reed t/m 1980 in de 350cc en 500cc. Hij won onder meer ooit de TT. Daarna maakte hij de overstap naar vier wielen.
Nope. En het is ook geen Italiaan.quote:
Te lang geleden voor mij. Ik kijk zowel MotoGP als F1 pas sinds de jaren '90.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:40 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Elke poging wordt gewaardeerd.![]()
Deze coureur reed t/m 1980 in de 350cc en 500cc. Hij won onder meer ooit de TT. Daarna maakte hij de overstap naar vier wielen.
Volgens mij zijn er maar 3 coureurs geweest die na een succesvolle motorcarriere in de F1 zijn beland. Maar dat zeg ik even uit mijn hoofd. Bekendste is natuurlijk John Surtees, wereldkampioen op 2 en 4 wielen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Te lang geleden voor mij. Ik kijk zowel MotoGP als F1 pas sinds de jaren '90.
En hoewel ik het best interessant vind heb ik geen F1 of MotoGP geschiedenisstudies gedaan helaas
Dank voor je hints!quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:46 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar 3 coureurs geweest die na een succesvolle motorcarriere in de F1 zijn beland. Maar dat zeg ik even uit mijn hoofd. Bekendste is natuurlijk John Surtees, wereldkampioen op 2 en 4 wielen.
Niet geschoten is altijd mis. Is trouwens niets beschamends aan, sommige vragen zijn best lastig. Weet ook niet het antwoord op alle vragen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank voor je hints!
Maar sorry, ik ben beschamend slecht in dit soort dingen. Normaal doe ik dan ook niet mee aan dit spel. Maar die Schotse coureurskon ik niet laten liggen. En je vraag over mijn grote liefdes (MotoGP iin het verleden en F1/autosport nu) moest ik ook ff proberen te beantwoorden. Dikke faal trouwens
Jullie zijn zo goed dat ik zelden ook maar iets weetquote:Op donderdag 18 maart 2021 21:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Niet geschoten is altijd mis. Is trouwens niets beschamends aan, sommige vragen zijn best lastig. Weet ook niet het antwoord op alle vragen.
De foto was inderdaad Johnny Cecotto, uit Venezuela.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ken alleen Cecotto. Geen idee of dit hem is, trouwens.
Clark had ik goed trouwens (hier niet gepost), en dat gaf een boost. Toen de Schotse coureurs en toen de MotoGP/F1-vraag..quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jullie zijn zo goed dat ik zelden ook maar iets weet
De tussenstand:quote:
Dat bedoel ik dus. Niet te doen zonder uitvoerige studies vd F1-geschiedenis. Dus ik verlaat dit spel braaf 😋quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:38 schreef Starflyer het volgende:
Patrick Tambay verving Gilles Villeneuve na diens overlijden bij Ferrari. Maar hij was niet de eerste keus. Wie werd er eerder gevraagd, maar moest deze kans aan zich voorbij laten gaan vanwege een gebroken duim?
Nee, helaas. Deze coureur had wat minder succes.quote:
Er komen ook wel makkelijker vragen voorbij.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Niet te doen zonder uitvoerige studies vd F1-geschiedenis. Dus ik verlaat dit spel braaf 😋
Nou...quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er komen ook wel makkelijker vragen voorbij.
Inderdaad. Reed dat seizoen voor Theodore en werd gevraagd door Ferrari. Ze zouden onderhandelen over een contract tijdens de GP van Detroit, wasr hij in de training zijn duim brak en niet in de volgende GP mocht rijden. Weg kans.quote:
Echt zo'n mooi 'wat als' verhaal. Misschien had zijn carrière er dan heel anders uit gezien. Al mag hij niet klagen, heeft tot op hoge leeftijd mee mogen doen in Le Mans.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Inderdaad. Reed dat seizoen voor Theodore en werd gevraagd door Ferrari. Ze zouden onderhandelen over een contract tijdens de GP van Detroit, wasr hij in de training zijn duim brak en niet mocht rijden. Weg kans.
De eerste is uiteraard goed. Belmondo niet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 23:06 schreef Starflyer het volgende:
De eerste was Elio de Angelis bij Shadow, de laatste Paul Belmondo?
Nanini? Al was dat geen Equote:
Nope. Ik zoek ene Emanuele.quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |