die heeft naar mijn weten nooit met nummer 21 geredenquote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 23:13 schreef 4-elements het volgende:
Hint is altijd welkom. Klopt het als ik concludeer dat je bedoelt dat de coureur inderdaad de GP in Riverside heeft gereden, maar dat deze foto van later is? Want Riverside was 1959 of 1960 volgens mij. En de wagen lijkt van midden (of zelfs eind?) jaren zestig.
Klopt. De GP van Riverside was 1960 en daar stond deze coureur aan de start.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 17:54 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Op dit circuit is 1x een GP georganiseerd. Thans bestaat dit circuit niet meer, want het heeft plaats moeten maken voor een winkelcentrum en huizen.
De coureur op de foto stond destijds ook aan de start van de GP.
Het is dan ook Jim Clarkquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:44 schreef Starflyer het volgende:
Coureur lijkt qua helm op Jim Clark.
Het is juist geen Lotus 😉quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
die heeft naar mijn weten nooit met nummer 21 gereden
rond die tijd reed hij met een auto met nummer 82 ( lotus )
nee dat had ik algezien .. lijkt me een ferrari 3XXquote:
Hmm 🤔 een Ferrari 3XX......quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 22:32 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee dat had ik algezien .. lijkt me een ferrari 3XX
dan moet het de Sperex Vollstedt-Ford wezen nummer 21 Vollstedt Enterprises, op Riverside in 1967quote:
Klopt!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 23:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
dan moet het de Sperex Vollstedt-Ford wezen nummer 21 Vollstedt Enterprises, op Riverside in 1967
want anders reed hij met Lotus
het heeft daar wel mee te maken maar waardoor raakte de nabestaande bijna al hun geld kwijtquote:Op zondag 25 oktober 2020 13:57 schreef Starflyer het volgende:
Graham Hills crash met zijn vliegtuig waardoor hij en een aantal passagiers om het leven kwamen?
Na het ongeval volgde er een flinke claim, omdat Hill niet over de juiste papier (meer) beschikte, hij niet voldoende gekwalificeerd zou zijn om de vlucht (als piloot) uit te voeren en het vliegtuig volgens mij ook niet meer geregistreerd stond.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
het heeft daar wel mee te maken maar waardoor raakte de nabestaande bijna al hun geld kwijt
de crash was niet het probleem
klopt het was de verzekering die hij niet had daarom moest de nabestaande de kosten en zo zelf betalenquote:Op zondag 25 oktober 2020 19:23 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Na het ongeval volgde er een flinke claim, omdat Hill niet over de juiste papier (meer) beschikte, hij niet voldoende gekwalificeerd zou zijn om de vlucht (als piloot) uit te voeren en het vliegtuig volgens mij ook niet meer geregistreerd stond.
Daarnaast was het vliegtuig en/of Hill volgens mij niet meer verzekerd.
Al met al een piloot die te zelfverzekerd was...
Ik neem -gemakshalve- maar aan dat ik het puntje heb verdiend en dat ik de volgende vraag mag stellen...quote:Op zondag 25 oktober 2020 19:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
klopt het was de verzekering die hij niet had daarom moest de nabestaande de kosten en zo zelf betalen
Klopt, het meerendeel van de inboedel werd opgekocht door Walter Wolf, dat samen met de boedel van Hesketh én Frank Williams Racing Cars werd samengevoegd tot Wolf–Williams Racing. Frank Williams kwam uiteindelijk op een zijspoor binnen dit team terecht, waarna hij vertrok en, samen met Patrick Head, het bekende Williams Grand Prix Engineering starte. Wolf-Williams Racing werd daarna Walter Wolf Racing.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 12:35 schreef Starflyer het volgende:
Wolf, meen ik. Die had ook de Hesketh boedel (inclusief Harvey Postlethwaite) overgenomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |