abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 maart 2021 @ 12:34:42 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198493038
Bron NOS:

quote:
In Haarlem zijn bij een feest zaterdagavond drie mensen aangehouden. Ook deelde de politie boetes uit voor het overtreden van de avondklok.

Volgens de politie had een groep van 30 jongeren, afkomstig uit het hele land, een woning gehuurd voor een silent disco met drank, drugs en lachgas. Buren klaagden over geluidsoverlast en toen agenten arriveerden probeerden zo'n vijftien jongeren via de achterzijde van het pand de woning te verlaten. Dat mislukte, want volgens de politie zijn uiteindelijk alle namen van de aanwezigen genoteerd.
Oké, welke Fok!ers waren daarbij?
En hoe kan een silent disco voor geluidsoverlast zorgen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 maart 2021 @ 07:18:15 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_198564342
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 18 maart 2021 @ 07:47:52 #28
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198564580
quote:
11s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:34 schreef golfer het volgende:
Bron NOS:
[..]

Oké, welke Fok!ers waren daarbij?
En hoe kan een silent disco voor geluidsoverlast zorgen?
Nja 30 man in zo’n klein huisje aan de drank, drugs en lachgas. Dan kan je muziek via koptelefoon hebben voor een silent disco maar zo heel silent zal het niet zijn geweest gok ik :P

Ik verbaas me er meer over dat er überhaupt 30 man in die huisjes passen :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 april 2021 @ 13:20:14 #29
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_198897161
Wie weet een leuke naam voor de nieuwe Sporthal van het Schoter?
https://www.haarlem.nl/naam-voor-nieuwe-sporthal/#/nieuw

Ik zeg Zeesluis IJmuiden :P. of gewoon Schoter Sporthal. Klinkt eigenlijk wel goed.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_198897538
Haarlem is een leuke stad.
Jaren heb ik gewerkt op Verwulft, de kruising bij Hudson's bay, destijds de V&D.
inmiddels hebben er tig andere bedrijven in het pand gezeten maar het kaasboertje op de Koningstraat zit er nog altijd. Halverwege de Paarlaarsteeg zit een top broodjeszaak.

op het pleintje koningstraat/gedempte oude gracht staat een visboer. toen ik op een dag naar kantoor kwam zag ik uit het raam dat de viswagen volledig afgebrand was, die was snachts in de fik gezet. arme visboer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 17 april 2021 @ 00:52:15 #31
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_199035742
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_199036723
Moet ie maar geen pizza eten😁
Lijkt me wel een rare gewaarwording..
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_199037089
quote:
Precies voor mijn deur. _O-
Nolita altijd lekker.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 juli 2021 @ 18:26:05 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200332884
Alsnog een streep door Haarlem Culinair.

Haarlem More en een beetje Jazz gaat vooralsnog wel door. Al is het dit keer niet gratis. Je moet wel een kaartje kopen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 14 juli 2021 @ 20:16:51 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200366102
Bron:HD

’Haarlem lijkt een brandhaard’; ene na andere horecazaak sluit zijn deuren na besmettingen personeel.

Vermoedelijk tientallen horecazaken in Haarlem zijn gesloten of gesloten geweest, omdat personeelsleden besmet zijn geraakt, of in quarantaine zijn. Uit vrees besmet te raken en daardoor niet op vakantie te kunnen, bellen andere medewerkers af. De situatie verandert van uur tot uur. Dit blijkt na een rondgang langs cafés en restaurants in de stad.

„Ik weet niet wat het is, maar Haarlem lijkt een brandhaard”, zegt Liane Gratema van hotel-restaurant ML Haarlem. „De ene na de andere sluit de deuren. Het is verdrietig.” Ook zij en haar man Mark hebben na enkele besmettingen onder het personeel moeten kiezen voor sluiting.

Verschillende cafés zijn begin deze week tijdelijk op slot geweest, of zijn dat nog steeds. De Lange Heer, The Wolfhound, Van Beinum en de Roemer zijn hiervan enkele voorbeelden.

Tot de tijdelijk gesloten restaurants behoren behalve ML, onder meer Parck, De Bokkedoorns en Table 24. Er staan verschillende meldingen op Facebook en Instagram.

Het is gissen hoe de veronderstelde brandhaard is ontstaan. Restauranthouders die de krant sprak, willen geen schuldigen aanwijzen, hoewel Liane Gratema en Pascal Beeren, eigenaar van De Bokkedoorns, erop wijzen dat horecabezoekers ’hevig gesjoemeld’ hebben door QR-testcodes te kopiëren. De meesten zien het kabinet echter als hoofdschuldige. Nachtcafés hadden nog niet open gemogen, zeggen ze.

Gratema denkt dat ook de traditie onder horeca-eigenaren om elkaar te treffen na sluitingstijd een factor is. „Ik wil niet de café-eigenaren de schuld geven, maar ik weet wel dat sommigen naborrelen in de nacht. Dat is toch een risico.”

Wouter Meijer, eigenaar van Restaurant Parck, vertelt dat zijn zaak sinds maandag dicht is. Enkele medewerkers zijn in quarantaine. „We merken ook dat sommigen niet willen komen werken omdat ze bang zijn besmet te raken en daardoor niet meer met vakantie te kunnen.” Meijer heeft geen idee wanneer hij weer open kan. Deze week blijft Parck gesloten.

Elke eigenaar heeft zijn of haar eigen verhaal. Allen kiezen voor de veiligheid van personeel en gasten. „We moeten het zekere voor het onzekere nemen en voorkomen dat de besmetting in ons bedrijf komt”, zegt Beeren.

Horecaondernemers balen zonder uitzondering, omdat het even leek dat de kust weer veilig was na een sluiting van vijftien maanden.

Hildo Makkes, voorzitter van Horeca Haarlem, betreurt de situatie. Bij zijn weten zijn er vier cafés gesloten of gesloten geweest. Hij denkt dat geen enkel etablissement enkel uit voorzorg dichtgaat. „Dat geloof ik niet. We moeten overleven. Elke euro die kan binnenkomen, wil je verdienen. Zeker de nachtcafés zijn anderhalf jaar dicht geweest.”

Hij weet zeker dat eigenaren hun best doen om hun zaak veilig te laten draaien. Makkes wijst op de verantwoordelijkheid van allen. „Iedereen is zich ervan bewust dat we het goed moeten doen om als branche te overleven. Ik geloof niet dat er in Haarlem eigenaren zijn die de regels aan hun laars lappen.”

Makkes: „Had ons maar dichtgehouden. Dat is wat ik nu hoor. Ze hadden net geïnvesteerd in nieuw personeel en allerlei faciliteiten, en nu moeten we weer sluiten. Nieuw personeel vinden is toch al een lastige zaak. Daar komt bij dat medewerkers meer salaris vragen, ook bij restaurants. Koks zijn schaars. Je maakt zo twintig tot dertig procent meer kosten voor personeel.”

Makkes herhaalt zijn pleidooi voor een teststraat op de Grote Markt. Dat stelt klanten in staat zich op een gemakkelijke manier te laten testen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 juli 2021 @ 16:00:52 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200395075
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:26 schreef borisz het volgende:
Alsnog een streep door Haarlem Culinair.

Haarlem More en een beetje Jazz gaat vooralsnog wel door. Al is het dit keer niet gratis. Je moet wel een kaartje kopen.
Alsnog een streep door Haarlem Jazzzzzzzzzzzzzzz

Een week later staat nog Proefpark en een week erop de F1 :P

[ Bericht 11% gewijzigd door borisz op 16-07-2021 16:42:56 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 augustus 2021 @ 15:24:33 #37
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200877561
Petossi gaat dicht van Bart van Berkel gaat dicht. Opvolging is geregeld.

quote:
Jozua Jaring (eigenaar) en Bas Averdijk (maitre sommelier) van het sterrenrestaurant Ratatouille in Haarlem starten samen Brasserie Bruis in het voormalige Petossi.

Jozua Jaring
Jaring was al in gesprek over een andere locatie toen zijn bevriende collega Bart van Berkel aangaf te willen stoppen met Petossi en een koper te zoeken. ‘Dat was even schakelen, maar een vriend help je natuurlijk altijd. We waren snel uit de voorwaarden en per 1 september gaan we bouwen aan Brasserie Bruis’, vertelt Jaring.

De naam ‘Bruis’ staat voor het bruisend concept dat Averdijk en Jaring ervan willen maken. ‘Denk daarbij aan de Klepel, Rijsel of Scheepskameel in Amsterdam, zoiets is er nog niet bij ons in Haarlem. Niet te moeilijk, gewoon lekkere gerechten a la carte met een mooie fles wijn erbij en natuurlijk starten met een glaasje bruisend.’

Averdijk en Jaring zijn allebei voor 50% eigenaar. Het restaurant zal zo’n 50 couverts hebben. Naar een deel van het personeel waaronder een chefkok wordt nog gezocht. Averdijk zal wel als een soort ‘vliegende keep’ een aantal avonden bij de nieuwe zaak (deels) gaan optreden, terwijl Jaring wel de sparringpartner voor de nieuwe chef zal zijn. Opening vanaf oktober.
Misset Horeca
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 september 2021 @ 08:21:30 #38
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201162816
https://www.haarlemsdagbl(...)t&utm_medium=twitter

Een stukje met de nieuwe eigenaren

quote:
(...) Half oktober willen Jaring en Averdijk hun brasserie openen. Deze week begint de bescheiden verbouwing van de zaak waarin restaurant Petossi tot 1 september zat. Jaring vindt het leuk om terug te zijn in de straat waar hij in 2013 Ratatouille opende. In 2015 verhuisde hij naar het Spaarne.

Met brasserie Bruis hebben de ondernemers een zaak voor ogen à la Scheepskameel en De Klepel in Amsterdam, met goed eten en goede wijn . ,,De prijs-kwaliteitverhouding van die zaken is heel erg goed.’’ Bruis is géén Ratatouille’’, stelt Jaring. ,,Mensen moeten geen sterniveau verwachten.’’ Averdijk: ,,Bij Ratatouille ga je een avondje uit, bij Bruis ga je een hapje eten.’’
(...)
Ben verder benieuwd hoe het Haarlem vergaat met de F1. We gaan het zien :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201264169
Morgen ga ik door Haarlem bootje varen met collega's, maar het is na werk dus op een gegeven moment gaan we honger krijgen :9~

Kunnen jullie plekjes bedenken waar je per boot iets kan halen (en eventueel meenemen op de boot).

Tot nu toe kan ik alleen een pizza of sushi bowl bedenken bij de Oerkap.
  woensdag 8 september 2021 @ 11:34:05 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201264190
quote:
10s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:31 schreef pfefferkatze het volgende:
Morgen ga ik door Haarlem bootje varen met collega's, maar het is na werk dus op een gegeven moment gaan we honger krijgen :9~

Kunnen jullie plekjes bedenken waar je per boot iets kan halen (en eventueel meenemen op de boot).

Tot nu toe kan ik alleen een pizza of sushi bowl bedenken bij de Oerkap.
Langs het Spaarne ter hoogte van het Teylersmuseum richting de 'Verfroller' zitten een aantal restaurants die ook aan bootjes dingen serveren.
Althans dat deden ze in het verleden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201264208
quote:
14s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:34 schreef golfer het volgende:

[..]
Langs het Spaarne ter hoogte van het Teylersmuseum richting de 'Verfroller' zitten een aantal restaurants die ook aan bootjes dingen serveren.
Althans dat deden ze in het verleden.
Dat is ook wel een goede, als ik daar langs fiets stikt het er tegenwoordig van de terrasjes inderdaad. Eerst had je alleen Spaarne66 dacht ik met een groot terras maar nu begint het bij Taverne de Waag tot Roast Chicken bar ongeveer.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 september 2021 @ 13:12:15 #42
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201265359
quote:
10s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:35 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]
Dat is ook wel een goede, als ik daar langs fiets stikt het er tegenwoordig van de terrasjes inderdaad. Eerst had je alleen Spaarne66 dacht ik met een groot terras maar nu begint het bij Taverne de Waag tot Roast Chicken bar ongeveer.
De kip laat ik wel eens thuisbezorgen. Is lekker :9. Maar idd er zit heel veel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201288371
Het was Roast Chicken bar geworden en die op de boot opgeschranst :@
  donderdag 23 december 2021 @ 13:38:21 #44
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_202769370
Raar verhaal.

Frontaal geraakte auto stond in file stil op spoorwegovergang Bloemendaal. ’Ik hoorde de trein toeteren, remmen en toen een enorme klap’ https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20211223_42769127

https://www.nhnieuws.nl/n(...)l-twee-mensen-gewond
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_202770334
quote:
4s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:38 schreef Scjvb het volgende:
Raar verhaal.

Frontaal geraakte auto stond in file stil op spoorwegovergang Bloemendaal. ’Ik hoorde de trein toeteren, remmen en toen een enorme klap’ https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20211223_42769127

https://www.nhnieuws.nl/n(...)l-twee-mensen-gewond
Witte kentekenplaten, je verwacht het niet....
Het is ook wel een rotpunt, dat dan weer wel. In de file wachten op een overgang is echter nooit een goed idee.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_202770879
quote:
4s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:38 schreef Scjvb het volgende:
Raar verhaal.

Frontaal geraakte auto stond in file stil op spoorwegovergang Bloemendaal. ’Ik hoorde de trein toeteren, remmen en toen een enorme klap’ https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20211223_42769127

https://www.nhnieuws.nl/n(...)l-twee-mensen-gewond
Kan het artikel uit het HD niet lezen, want achter een betaalmuur.
Maar het lijkt mij sterk. Dat is een bewaakte spoorwegovergang waarvan de knipperlichten prima op tijd waarschuwen. Ik denk eerder dat het een lefgozertje was die nog snel even dacht voor de trein er overheen te gaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 23 december 2021 @ 15:24:31 #47
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_202771004
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:17 schreef golfer het volgende:

[..]
Kan het artikel uit het HD niet lezen, want achter een betaalmuur.
Maar het lijkt mij sterk. Dat is een bewaakte spoorwegovergang waarvan de knipperlichten prima op tijd waarschuwen. Ik denk eerder dat het een lefgozertje was die nog snel even dacht voor de trein er overheen te gaan.
Mij lijkt het ook sterk. Dus dat laatste is erg waarschijnlijk.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 januari 2022 @ 09:37:21 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203355134
We zijn vandaag precies 12 jaar een #stadzonderclub
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203355163
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 09:37 schreef borisz het volgende:
We zijn vandaag precies 12 jaar een #stadzonderclub
ik ben vrijdag nog langs het stadion gereden.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_203364742
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 09:40 schreef Symphonic het volgende:

[..]
ik ben vrijdag nog langs het stadion gereden.
Wat gaan ze daar nou mee doen eigenlijk? Jaren naast gewoond.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')