abonnement Unibet Coolblue
pi_203522162
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 19:15 schreef ETphonehome het volgende:
Even een kleine kick voor het rustige P2P draadje:
Ik zag zojuist in mijn recovery update dat er in januari een flinke recovery (meer als 90% van het nog uitstaande bedrag) geweest is op de Monego portefeuille bij Mintos.

Had het bedrag al lang afgeschreven, een meevaller dus zo net voor het weekeind.
Bij mij is niets terug gekomen van Monego en is de overall openstaande recovery alleen maar verder opgelopen afgelopen maand. Inmiddels heb ik 3x zo veel in recovery dan er geinvesteerd staat. Komt ook omdat ik me terug aan het trekken ben uit P2P vanwege morele overwegingen.
pi_203523795
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Bij mij is niets terug gekomen van Monego en is de overall openstaande recovery alleen maar verder opgelopen afgelopen maand. Inmiddels heb ik 3x zo veel in recovery dan er geinvesteerd staat. Komt ook omdat ik me terug aan het trekken ben uit P2P vanwege morele overwegingen.
Ik was wellicht iets te enthousiast ingestapt in Mintos, zonder me voldoende te verdiepen in het model van de leningen. toen Monego begon te rommelen heb ik alles verkocht, zonder discount (had slechts ongeveer 1500 euro in Mintos zitten, was nog beginnend).
Het monego deel was net geen tweehonderd euro, waar nu nog 6 euro van openstaat.

P2P doe ik helemaal niet meer, met name ook omdat het concept eigenlijk het best samen te vatten valt als woekerlening. Wel nog veel NL crowdfunding, en een paar buitenlandse platformen (P2B: Estategure, Reinvest24)
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:13:38 #103
104963 ETA
European Travel Author
pi_203529138
ik ben ook flink aan het afbouwen op meeste platforms, alleen estateguru blijf ik houden.

Ik ga mijn geld staken in stable coins (USDC) tegen 10%, dan staat het steeds 3 maanden vast. Gezien de p2p perikelen lijkt dit een minder risicovolle onderneming te zijn.

Crowdestor ga ik misschien op kleine schaal door, de projecten zijn daar wel leuk. Bijvoorbeeld in een game investeren of een film. Ik had wat geld in Warhunt zitten, die komt binnenkort uit, en dan kom je ook in de aftiteling :D
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_203532972
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:13 schreef ETA het volgende:
ik ben ook flink aan het afbouwen op meeste platforms, alleen estateguru blijf ik houden.

Ik ga mijn geld staken in stable coins (USDC) tegen 10%, dan staat het steeds 3 maanden vast. Gezien de p2p perikelen lijkt dit een minder risicovolle onderneming te zijn.

Crowdestor ga ik misschien op kleine schaal door, de projecten zijn daar wel leuk. Bijvoorbeeld in een game investeren of een film. Ik had wat geld in Warhunt zitten, die komt binnenkort uit, en dan kom je ook in de aftiteling :D
Alles wat naar blockchain ruikt is naar mijn mening speculeren (om het niet direct een pyramide spel te noemen), al moet ik zeggen dat ik er ook een beperkt bedrag ingestoken heb. Waarde is vorig jaar verdubbeld, en ondertussen ben ik weer terug bij af. Ik ga geen serieuze bedragen die kant op schuiven. Beetje spelen met wat er nu staat, en daar blijft het bij.
USDC vind ik een vreemde eend in de bijt: een speculatief token, gekoppeld aan de USD, en dat moet dan zogezegd vertrouwen geven. Hoe zou die 10% bij staking (bij mijn platform overigens slechts 6%) nu sustainable kunnen zijn?

Crowdestor ga ik naar 0 afbouwen. (Heb ondertussen 70% van mijn oorspronkelijke inleg terug kunnen trekken van dit platform. Enige wat ik tegen een kleine premie op SM verkocht heb zijn de projecten mbt de equity campaign. Ik ga niet tegen discount verkopen). Ik ben het vertrouwen in Janis kwijt ondertussen, en hun funding volume is dramatisch laag de laatste maanden. Ik zie niet hoe ze hun apparaat draaiend kunnen houden met zulke lage volumes.
pi_203601538
Vandaag een deel terugontvangen op EG/Zvaigznaja. Dat is alvast een begin.
Pecunia non olet
pi_203620057
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:09 schreef obligataire het volgende:
Vandaag een deel terugontvangen op EG/Zvaigznaja. Dat is alvast een begin.
Ik zit in zowel EG/Zvaigznaja als EG/Marsegatva, en ontving voor beide projecten eenzelfde percentage van de hoofdsom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')