Het heeft al flinke sportieve gevolgen. Ze hebben de eerste 2 wedstrijden gemist en als ze straks van alles in moeten halen zit hun halve basisteam in de ziekenboeg.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
of het in dit geval wat voorstelt hangt van het ziektebeeld af
Volgens mij WIL niemand dat.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:56 schreef mir1986 het volgende:
Waarom wordt er niet gekeken naar het aantal doden? Zie dan bovenstaande grafiek... Ik begrijp niks van de posters die weer een tweede lockdown willen.
Denk het niet, het blijft alleen maar stijgen...quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:55 schreef HPoi het volgende:
Fipo
Volgende week dan maar weer een daling aub?
Als ze ervoor zorgen dat je bij klachten sneller getest kan worden en sneller de uitslag hebt, verwacht ik dat dat aantal flink zal afnemen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:55 schreef Ven1972 het volgende:
Hierbij kan ik me echt voorstellen dat jullie soms gefrustreerd zijn van erg hoge besmettingengevallen de laatste dagen. Maar wat @:Elan ook zegt over lokale maatregelen vind ik nog niet echt effectief genoeg om het virus goed te bestrijden. Reken maar op dat wij komende maanden nog veel te horen krijgen van Rutte en de Jonge over wat ze ook voor nieuwe maatregelen zullen komen. Een nieuwe "intelligente" lockdown is zeker echt niet meer uitgesloten zodat als er komende weken nog een forse stijging van besmettingen blijven komen, dagelijks.
Uit gedragsonderzoek van het RIVM blijkt 90% van alle Nederlanders met klachten toch naar werk, op bezoek gaan bij iemand anders of boodschappen te doen in een supermarkt, erg zorgwekkend!
Een van de nieuwste mogelijkheden die ingesteld zijn, zijn de lokale verscherpingen. Daar zal dus sneller gebruik van gemaakt gaan worden dan nieuwe strengere landelijke maatregelen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:55 schreef Ven1972 het volgende:
Hierbij kan ik me echt voorstellen dat jullie soms gefrustreerd zijn van erg hoge besmettingengevallen de laatste dagen. Maar wat @:Elan ook zegt over lokale maatregelen vind ik nog niet echt effectief genoeg om het virus goed te bestrijden. Reken maar op dat wij komende maanden nog veel te horen krijgen van Rutte en de Jonge over wat ze ook voor nieuwe maatregelen zullen komen. Een nieuwe "intelligente" lockdown is zeker echt niet meer uitgesloten zodat als er komende weken nog een forse stijging van besmettingen blijven komen, dagelijks.
Uit gedragsonderzoek van het RIVM blijkt 90% van alle Nederlanders met klachten toch naar werk, op bezoek gaan bij iemand anders of boodschappen te doen in een supermarkt, erg zorgwekkend!
Blijf altijd een probleem voor GGD.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als ze ervoor zorgen dat je bij klachten sneller getest kan worden en sneller de uitslag hebt, verwacht ik dat dat aantal flink zal afnemen.
Ik ken ook bijna niemand meer die zich niet heeft laten testen afgelopen maand. Het nw. normaal: Elke 2 weken je laten testen voor een snottebel.......quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:57 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Denk het niet, het blijft alleen maar stijgen...
Vanochtend nog gekeken. Als ik nu wil testen moet ik 70km enkele reis rijden. En dat pas overmorgen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als ze ervoor zorgen dat je bij klachten sneller getest kan worden en sneller de uitslag hebt, verwacht ik dat dat aantal flink zal afnemen.
Kan ook, maar ik betwijfel of wel effectief genoeg is om besmettingen in plaatselijke gebied goed te bestrijden is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een van de nieuwste mogelijkheden die ingesteld zijn, zijn de lokale verscherpingen. Daar zal dus sneller gebruik van gemaakt gaan worden dan nieuwe strengere landelijke maatregelen.
Die halen dus niks uit als je met BOA's zit die weigeren om te handhaven.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een van de nieuwste mogelijkheden die ingesteld zijn, zijn de lokale verscherpingen. Daar zal dus sneller gebruik van gemaakt gaan worden dan nieuwe strengere landelijke maatregelen.
Voorlopig wel ja.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:00 schreef Multatilu het volgende:
Eigenlijk is het toch alleen maar positief dat het aantal besmettingen stijgt én het aantal ziekenhuisopnames klein blijft?
Het advies om meerdere postcodes in te voeren bestaat al een tijdje. Dan heb je vaak een teststraat dichter bij jou in de buurt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vanochtend nog gekeken. Als ik nu wil testen moet ik 70km enkele reis rijden. En dat pas overmorgen.
Ik snap dat veel mensen dat met milde klachten niet doen.
Precies wat ik hiermee bedoel! De BOA's hebben echt druk gehad afgelopen zomer waar ze ook anderen ook te weten beboeten voor corona-overtredingen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die halen dus niks uit als je met BOA's zit die weigeren om te handhaven.
quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het advies om meerdere postcodes in te voeren bestaat al een tijdje. Dan heb je vaak een teststraat dichter bij jou in de buurt.
Nee, dat is niet voorlopig goed nieuws. Dat is gewoon altijd goed nieuws.quote:
Gerichter testen? Er is opgeroepen om je niet meer te laten testen als je geen klachten hebt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:59 schreef _serial_ het volgende:
Ik zou het interessanter vinden waarom er ineens z'n verdubbeling is. We zijn niet ineens echt dubbel zoveel gaan testen.
(25% meer ongeveer)
Dat klopt. Die tool om een testafspraak te maken bevat een hoop fouten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? De laatste keer dat ik ging testen (3 weken terug) kreeg ik gewoon 3 opties. Nu maar 1.
Zou toch raar zijn als ik met mijn eigen postcode niet de dichtstbijzijndste krijg. Dan gaat er iets niet lekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |