abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194954204

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
blablablabla
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:55:33 #2
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194954326
Hierbij kan ik me echt voorstellen dat jullie soms gefrustreerd zijn van erg hoge besmettingengevallen de laatste dagen. Maar wat @Elan ook zegt over lokale maatregelen vind ik nog niet echt effectief genoeg om het virus goed te bestrijden. Reken maar op dat wij komende maanden nog veel te horen krijgen van Rutte en de Jonge over wat ze ook voor nieuwe maatregelen zullen komen. Een nieuwe "intelligente" lockdown is zeker echt niet meer uitgesloten zodat als er komende weken nog een forse stijging van besmettingen blijven komen, dagelijks.

Uit gedragsonderzoek van het RIVM blijkt 90% van alle Nederlanders met klachten toch naar werk, op bezoek gaan bij iemand anders of boodschappen te doen in een supermarkt, erg zorgwekkend!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194954330
Fipo

Volgende week dan maar weer een daling aub?

[ Bericht 90% gewijzigd door HPoi op 08-09-2020 15:56:27 (Achterhaald door de realiteit) ]
pi_194954349
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:55 schreef HPoi het volgende:
Fipo
:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194954358
Waarom wordt er niet gekeken naar het aantal doden? Zie dan bovenstaande grafiek... Ik begrijp niks van de posters die weer een tweede lockdown willen.
pi_194954364
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

of het in dit geval wat voorstelt hangt van het ziektebeeld af
Het heeft al flinke sportieve gevolgen. Ze hebben de eerste 2 wedstrijden gemist en als ze straks van alles in moeten halen zit hun halve basisteam in de ziekenboeg.

Geen idee trouwens of er nog disciplinaire gevolgen zijn voor een team als je zoveel besmettingen heb.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194954373
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:56 schreef mir1986 het volgende:
Waarom wordt er niet gekeken naar het aantal doden? Zie dan bovenstaande grafiek... Ik begrijp niks van de posters die weer een tweede lockdown willen.
Volgens mij WIL niemand dat.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:57:22 #8
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194954378
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:55 schreef HPoi het volgende:
Fipo

Volgende week dan maar weer een daling aub?
Denk het niet, het blijft alleen maar stijgen...
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:58:07 #9
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_194954392
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:55 schreef Ven1972 het volgende:
Hierbij kan ik me echt voorstellen dat jullie soms gefrustreerd zijn van erg hoge besmettingengevallen de laatste dagen. Maar wat @:Elan ook zegt over lokale maatregelen vind ik nog niet echt effectief genoeg om het virus goed te bestrijden. Reken maar op dat wij komende maanden nog veel te horen krijgen van Rutte en de Jonge over wat ze ook voor nieuwe maatregelen zullen komen. Een nieuwe "intelligente" lockdown is zeker echt niet meer uitgesloten zodat als er komende weken nog een forse stijging van besmettingen blijven komen, dagelijks.

Uit gedragsonderzoek van het RIVM blijkt 90% van alle Nederlanders met klachten toch naar werk, op bezoek gaan bij iemand anders of boodschappen te doen in een supermarkt, erg zorgwekkend!
Als ze ervoor zorgen dat je bij klachten sneller getest kan worden en sneller de uitslag hebt, verwacht ik dat dat aantal flink zal afnemen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_194954403
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:55 schreef Ven1972 het volgende:
Hierbij kan ik me echt voorstellen dat jullie soms gefrustreerd zijn van erg hoge besmettingengevallen de laatste dagen. Maar wat @:Elan ook zegt over lokale maatregelen vind ik nog niet echt effectief genoeg om het virus goed te bestrijden. Reken maar op dat wij komende maanden nog veel te horen krijgen van Rutte en de Jonge over wat ze ook voor nieuwe maatregelen zullen komen. Een nieuwe "intelligente" lockdown is zeker echt niet meer uitgesloten zodat als er komende weken nog een forse stijging van besmettingen blijven komen, dagelijks.

Een van de nieuwste mogelijkheden die ingesteld zijn, zijn de lokale verscherpingen. Daar zal dus sneller gebruik van gemaakt gaan worden dan nieuwe strengere landelijke maatregelen.
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:59:18 #11
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194954412
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:58 schreef Arizona het volgende:

[..]

Als ze ervoor zorgen dat je bij klachten sneller getest kan worden en sneller de uitslag hebt, verwacht ik dat dat aantal flink zal afnemen.
Blijf altijd een probleem voor GGD.
pi_194954418
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:57 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk het niet, het blijft alleen maar stijgen...
Ik ken ook bijna niemand meer die zich niet heeft laten testen afgelopen maand. Het nw. normaal: Elke 2 weken je laten testen voor een snottebel.......
pi_194954419
Ik zou het interessanter vinden waarom er ineens z'n verdubbeling is. We zijn niet ineens echt dubbel zoveel gaan testen.

(25% meer ongeveer)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194954426
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:58 schreef Arizona het volgende:

[..]

Vanochtend nog gekeken. Als ik nu wil testen moet ik 70km enkele reis rijden. En dat pas overmorgen.

Ik snap dat veel mensen dat met milde klachten niet doen.
  dinsdag 8 september 2020 @ 16:00:19 #15
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194954439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een van de nieuwste mogelijkheden die ingesteld zijn, zijn de lokale verscherpingen. Daar zal dus sneller gebruik van gemaakt gaan worden dan nieuwe strengere landelijke maatregelen.
Kan ook, maar ik betwijfel of wel effectief genoeg is om besmettingen in plaatselijke gebied goed te bestrijden is.
pi_194954442
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die halen dus niks uit als je met BOA's zit die weigeren om te handhaven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194954449
Eigenlijk is het toch alleen maar positief dat het aantal besmettingen stijgt én het aantal ziekenhuisopnames klein blijft?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 8 september 2020 @ 16:01:19 #18
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194954459
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:00 schreef Multatilu het volgende:
Eigenlijk is het toch alleen maar positief dat het aantal besmettingen stijgt én het aantal ziekenhuisopnames klein blijft?
Voorlopig wel ja.
pi_194954460
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Vanochtend nog gekeken. Als ik nu wil testen moet ik 70km enkele reis rijden. En dat pas overmorgen.

Ik snap dat veel mensen dat met milde klachten niet doen.
Het advies om meerdere postcodes in te voeren bestaat al een tijdje. Dan heb je vaak een teststraat dichter bij jou in de buurt.
pi_194954475
Zag net Op1 even terug met 3 coronapatienten. Weet het percentage niet, denk dat het erg laag ligt, maar meisje van 14 en 2 mensen van 27 die na 5 meter lopen kwartier rust nodig hebben en daar al 20 weken last van hebben. Dat lijkt mij wel echt zwaar kl*te :{
Er zijn natuurlijk veel meer voorbeelden van jongeren die geen tot weinig klachten hebben en daarna vrolijk alles wel weer kunnen doen als vanouds, maar je zal maar net wel de klos zijn zoals deze mensen.
  dinsdag 8 september 2020 @ 16:02:23 #21
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194954481
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:00 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Die halen dus niks uit als je met BOA's zit die weigeren om te handhaven.
Precies wat ik hiermee bedoel! De BOA's hebben echt druk gehad afgelopen zomer waar ze ook anderen ook te weten beboeten voor corona-overtredingen.
pi_194954499
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het advies om meerdere postcodes in te voeren bestaat al een tijdje. Dan heb je vaak een teststraat dichter bij jou in de buurt.
:?

Hoezo dat dan? De laatste keer dat ik ging testen (3 weken terug) kreeg ik gewoon 3 opties. Nu maar 1.

Zou toch raar zijn als ik met mijn eigen postcode niet de dichtstbijzijndste krijg. Dan gaat er iets niet lekker.
pi_194954500
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:01 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Voorlopig wel ja.
Nee, dat is niet voorlopig goed nieuws. Dat is gewoon altijd goed nieuws.

En als je bedoelt dat we enkel voorlopig weinig opnames hebben, dan moet je er wel even bij zeggen
"die zullen over twee weken flink stijgen" want anders klopt het mantra van doemkijkers niet meer.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 8 september 2020 @ 16:04:26 #24
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_194954515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:59 schreef _serial_ het volgende:
Ik zou het interessanter vinden waarom er ineens z'n verdubbeling is. We zijn niet ineens echt dubbel zoveel gaan testen.

(25% meer ongeveer)
Gerichter testen? Er is opgeroepen om je niet meer te laten testen als je geen klachten hebt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_194954516
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:?

Hoezo dat dan? De laatste keer dat ik ging testen (3 weken terug) kreeg ik gewoon 3 opties. Nu maar 1.

Zou toch raar zijn als ik met mijn eigen postcode niet de dichtstbijzijndste krijg. Dan gaat er iets niet lekker.
Dat klopt. Die tool om een testafspraak te maken bevat een hoop fouten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')