abonnement Unibet Coolblue
pi_194951950


Na 49 edities van Kook Mee met CUL is het tijd om ons jubileum te vieren *O*



We hebben Kook Mee wat aangepast. Vanaf deze week koken we elke week volgens een thema. Meer daarover lees je hier.

Tijdens deze jubileumeditie is het de bedoeling om gerechten te maken die eerder tijdens een Kook Mee-opdracht zijn mislukt of waar je niet aan toe bent gekomen. Je hebt een hele week de tijd, je kunt dus zelfs meerdere gerechten maken.

We hebben al prachtige creaties voorbij zien komen in de afgelopen maanden O+

Cheesecake van @Blues


Sushi van @Myraela


Souvlaki van @Sarabi


Noorse wafels van @Barreltje


Nasi van @Kaneelstokje


Broodjes van @Zo-is-dat


We vinden het enorm leuk dat deze reeks zo'n succes is. Ontzettend bedankt, lieve CUL'lers O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 08-09-2020 18:39:57 ]
Spoilers!
pi_194952078
O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194952431
Leuk. Hier een linkje naar alle eerdere opdrachten: Topicreeks: Kook mee met CUL, voor als je net als ik niet meer kan herinneren wat je had willen maken zonder.

Edit: Zie net dat die al bovenaan in de OP staat :@.
pi_194952934
Ik sta gewoon in de OP O+

Ik ga eens nadenken wat ik hiervoor kan maken
pi_194953125
Ik vind het ook een heel leuke reeks om mee te lezen. En soms mee te doen O+ Gefeliciteerd met het jubileum!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194953150
Na al ons geklungel moeten we wel iets maken met slagroom :D En die hartige courgettecake ging ook niet bepaald goed. Aan wraps, worst, wereldgerechten en meer ben ik niet toegekomen.
Spoilers!
pi_194953729
Het zal in die week voor ons bij meelezen blijven, want bootje varen in Friesland en niet zelf koken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194957347
Leuk! Ik zal straks eens rustig kijken wat ik nog zou willen maken, kan het meteen voor morgen op mijn boodschappenlijst.
pi_194957548
Ik ga toch maar kroketten maken. Had dat over geslagen maar wil nu gorgonzola kroketten maken
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 8 september 2020 @ 19:18:23 #10
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194958158
keuze stress om te bepalen welke ik kan ga maken.. :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194976533
Ik kwam een recept van gefrituurde lasagna tegen misschien ga ik die volgende week maken :)
  woensdag 9 september 2020 @ 20:07:48 #12
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194976727
Ik moet nog iets bedenken...
Praat over de hel en je komt er.
pi_194976937
Ik had de hartige taart van de tweede editie gemist door een gebrek aan boodschappen. Die ga ik komende week maken.
pi_194977214
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het ook een heel leuke reeks om mee te lezen. En soms mee te doen O+ Gefeliciteerd met het jubileum!
Ditte *G*
pi_195051325
Gewoon hier doorgaan met wat je gaat maken deze week ?

Ik heb alvast vooruit gewerkt, gisteren de lasagna saus gemaakt die 4 uur of langer in de oven moest en de infused melk voor de bechamel saus.
O en loempia vellen gekocht :)
pi_195053609
Ik ben een lijstje aan het maken van mislukte en overgeslagen edities.

Mislukt:
- Pannenkoeken
- Slagroom bij de trifle
- Courgettecake

Overgeslagen:
- Stoofpot
- Ovenschotel
- Vis in een jasje
- Chili
- Curry
- Wereldgerechten
- Worst
- Wraps
- Zomerfruit
- Intact gevogelte
- Gevuld deeg

Nu eens de kasten in om te kijken welke passende gerechten ik deze week kan maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 14-09-2020 12:21:31 ]
Spoilers!
pi_195054245
Best een beetje druk hier, alles in huis voor gorgonzola kroketten. Maar dat zal wel weekend worden voordat ik tijd heb.
We have far more in common than that which devides us..
pi_195054478
Donderdag ga ik bladerdeeg pakketje met champignons maken, telt dat als gevuld deeg ?
pi_195055063
Als alles een beetje mee zit deze week kan ik een ovenschotel, gevuld deeg, intact gevogelte, een Wereldgerecht, chili en een stoofpot maken. Pannenkoeken en slagroom staan op de misschienlijst.
Spoilers!
pi_195055229
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:35 schreef Sorella het volgende:
Donderdag ga ik bladerdeeg pakketje met champignons maken, telt dat als gevuld deeg ?
Ja hoor. Ik maak een bladerdeegpakketje met gehakt en tel dat ook.
Spoilers!
pi_195055398
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:35 schreef Sorella het volgende:
Donderdag ga ik bladerdeeg pakketje met champignons maken, telt dat als gevuld deeg ?
Tuurlijk!
pi_195055983
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als alles een beetje mee zit deze week kan ik een ovenschotel, gevuld deeg, intact gevogelte, een Wereldgerecht, chili en een stoofpot maken. Pannenkoeken en slagroom staan op de misschienlijst.
Jij hebt gewoon de hele week vol gepland :)

Ik zie appeltaart er tussen staan, misschien maak ik ook nog een schoenlappers taart :)
pi_195059460
Ik heb vandaag een spinazie feta taart, witlofsoep en ratatouille gemaakt...
pi_195059898

Sofritto: ui, bleekselderij en wortel zachtjes bakken


pancetta, knoflook, tomatenpuree en blokjes tomaat


Tomatenprutje met de sofritto en geruld gehakt en stukje parmezaan, 300 ml rode wijn en 350 ml runderbouillon. 5 uur in de oven op 130 graden


Infused melk: 600 ml melk, 2 laurier, 1 ui en 3 knofllook teentjes


Bechamel van de infused melk met 50 gr. boter, 40 gram bloem, peper en zout


3 lagen van 4 loempiavellen met daarop bechamel saus, lasagnavel, bechamelsaus, prutje, mozzarela en parmesan maal 4 eindigen met lasagnavel en bechamelsaus.
Oprollen en frituren.


Eindresultaat met wat komkommer ernaast, niet voor herhaling vatbaar.
Het prutje echt lekker, de bechamel lekker maar het frituren voegt niets toe wordt het alleen maar vetter van en tijdens het snijden spat het vel alle kanten op.
IK hou dit recept wel aan maar dan gewoon in een ovenschaal :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sorella op 15-09-2020 09:19:09 ]
pi_195061227
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 19:14 schreef Sorella het volgende:
[ afbeelding ]
Sofritto: ui, bleekselderij en wortel zachtjes bakken

[ afbeelding ]
pancetta, knoflook, tomatenpuree en blokjes tomaat

[ afbeelding ]
Tomatenprutje met de sofritto en geruld gehakt en stukje parmesaan, 5 uur in de oven op 130 graden

[ afbeelding ]
Infused melk: 600 ml melk, 2 laurier, 1 ui en 3 knofllook teentjes

[ afbeelding ]
Bechamel van de infused melk met 50 gr. boter, 40 gram bloem, peper en zout

[ afbeelding ]
3 lagen van 4 loempiavellen met daarop bechamel saus, lasagnavel, bechamelsaus, prutje, mozzarela en parmesan maal 4 eindigen met lasagnavel en bechamelsaus.
Oprollen en frituren.

[ afbeelding ]
Eindresultaat met wat komkommer ernaast, niet voor herhaling vatbaar.
Het prutje echt lekker, de bechamel lekker maar het frituren voegt niets toe wordt het alleen maar vetter van en tijdens het snijden spat het vel alle kanten op.
IK hou dit recept wel aan maar dan gewoon in een ovenschaal :)
Gegrituurde lasagne _O_
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')