abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194966772
quote:
Farmaceut staakt proeven coronavaccin: ‘Proefpersoon kreeg ontsteking aan ruggenmerg’
UPDATEFarmaceut AstraZeneca heeft proeven met een mogelijk coronavaccin stilgelegd nadat een proefpersoon een ontsteking aan het ruggenmerg heeft opgelopen. Dat meldt The New York Times.

Stephen Friedrichs en Chris van Mersbergen 09-09-20, 09:44 Laatste update: 10:21
24
Dinsdagavond maakte AstraZeneca bekend de vaccinproeven tijdelijk te staken vanwege veiligheidsredenen. De Britse farmaceut was bezig aan de laatste testfase van een coronavaccin dat in Oxford is ontwikkeld. Talloze landen, waaronder Nederland, hebben al miljoenen doses van het Oxford-vaccin besteld.

Lees meer
Bij de proefpersoon in kwestie is myelitis transversa geconstateerd, vertellen ingewijden aan de krant. Dat is een zeldzame ontsteking van het ruggenmerg die bij complicaties kan resulteren in een volledige verlamming. De ontsteking is het gevolg van een virusinfectie, maar kan in zeer uitzonderlijke gevallen ook een bijwerking van een vaccin zijn. Zo zijn gevallen bekend van patiënten die de ontsteking kregen nadat ze een Hepatitis A-vaccin kregen toegediend.
Lekker kans op verlamd raken. Maar gelukkig geen cojona, waar 99,65% doorheen rolt. :{
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 9 september 2020 @ 10:30:32 #277
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_194966787
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:39 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Punt was juist om aan te tonen hoe die samenvatting van de NOS misleidend was. Moet je wel het hele verhaal terug lezen. Geen zin om dat hier nogmaals over te tikken.
Ik weet nog steeds niet wat me nu ontgaan is door niet op RT iedere ademtocht van dat groepje blijvers te volgen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_194966909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:30 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik weet nog steeds niet wat me nu ontgaan is door niet op RT iedere ademtocht van dat groepje blijvers te volgen.
Ik en vele andere hebben een andere indruk gekregen, dan wat NOS heeft uitgezonden. Dat jij het niet kan inzien kan ik verder ook niks aan doen. Dat is het probleem... iedereen slikt het als zoete koek en als je dan met feiten komt dat het een propaganda kanaal is, dan zijn ze opeens blind of zoeken ze andere redenen voor het gedrag.
  woensdag 9 september 2020 @ 10:49:02 #279
235357 TitusPullo
pi_194967070
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:38 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik en vele andere hebben een andere indruk gekregen, dan wat NOS heeft uitgezonden. Dat jij het niet kan inzien kan ik verder ook niks aan doen. Dat is het probleem... iedereen slikt het als zoete koek en als je dan met feiten komt dat het een propaganda kanaal is, dan zijn ze opeens blind of zoeken ze andere redenen voor het gedrag.
Maar wat die andere indruk is, is me niet duidelijk. Er was een demonstratie met enige tienduizenden deelnemers, waarvan een klein groepje geweld gebruikte. De anderen hebben zichzelf de das omgedaan door zich niet aan de afspraken te houden, waarna de demonstratie ontbonden is. Lang niet iedereen heeft gehoor gegeven aan de omroep om te vertrekken. RT is de laatstgenoemden blijven observeren: meer niet.

Als er hier iets ontbreekt, kun je gewoon omschrijven wat er ontbreekt, in plaats van allerlei vage verhalen op te hangen over "propaganda" en "als jij het niet wilt zien".
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_194967194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:49 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Maar wat die andere indruk is, is me niet duidelijk. Er was een demonstratie met enige tienduizenden deelnemers, waarvan een klein groepje geweld gebruikte. De anderen hebben zichzelf de das omgedaan door zich niet aan de afspraken te houden, waarna de demonstratie ontbonden is. Lang niet iedereen heeft gehoor gegeven aan de omroep om te vertrekken. RT is de laatstgenoemden blijven observeren: meer niet.

Als er hier iets ontbreekt, kun je gewoon omschrijven wat er ontbreekt, in plaats van allerlei vage verhalen op te hangen over "propaganda" en "als jij het niet wilt zien".
Gedraai met woorden. Demonstratie is beeïndigd en honderden bleven stug door gaan. Die honderden blijken 10.000den te zijn als het niet 100.000'den geweest waren. En nog even een trap nageven door de demo als extreem rechts te zetten. Het zal overigens niet de eerste keer zijn dat er op een demo mensen ingehuurd zijn om onrust te zaaien. Maar als je dat niet ziet kan ik verder ook niks aan doen en is deze discussie zinloos.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 10:56:11 #281
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_194967217
Nogmaals het virus BESTAAT.
En dan geloof ik nog eerder in een biowapen dan dat het helemaal niks is.
En dat vaccin is natuurlijk big business - big money.

Dit vreemde verhaal bijvoorbeeld:
https://www.google.nl/amp(...)or-killed/index.html

Wie/ wat zou hierachter zitten denken jullie?
A child is born with no state of mind.
  woensdag 9 september 2020 @ 11:03:38 #282
235357 TitusPullo
pi_194967327
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:55 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Gedraai met woorden. Demonstratie is beeïndigd en honderden bleven stug door gaan. Die honderden blijken 10.000den te zijn als het niet 100.000'den geweest waren.
Gedraai met getallen. Je hebt nergens aangetoond dat ik iets wezenlijks heb weggelaten.

quote:
En nog even een trap nageven door de demo als extreem rechts te zetten. Het zal overigens niet de eerste keer zijn dat er op een demo mensen ingehuurd zijn om onrust te zaaien. Maar als je dat niet ziet kan ik verder ook niks aan doen en is deze discussie zinloos.
De mensen die de Rijksdag bestormden waren onverbloemd, overduidelijk extreem-rechts. Nergens is beweerd dat alle denonstranten dit waren. Dat jij het overbodig vindt om iets over die extremisten te zeggen, vind ik frappant.

Maar goed, beroep je gerust, als een ware gelovige, op je privékennis als je niets concreets hebt.
pi_194967357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:03 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Gedraai met getallen. Je hebt nergens aangetoond dat ik iets wezenlijks heb weggelaten.
[..]

De mensen die de Rijksdag bestormden waren onverbloemd, overduidelijk extreem-rechts. Nergens is beweerd dat alle denonstranten dit waren. Dat jij het overbodig vindt om iets over die extremisten te zeggen, vind ik frappant.

Maar goed, beroep je gerust, als een ware gelovige, op je privékennis als je niets concreets hebt.
Niet jouw woorden flapdrol. Die van de NOS en door extreem rechts te benoemen zet je al een bepaalde toon op de demo.
pi_194967395
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:56 schreef SuperHartje het volgende:
Nogmaals het virus BESTAAT.
En dan geloof ik nog eerder in een biowapen dan dat het helemaal niks is.
En dat vaccin is natuurlijk big business - big money.

Dit vreemde verhaal bijvoorbeeld:
https://www.google.nl/amp(...)or-killed/index.html

Wie/ wat zou hierachter zitten denken jullie?
Lekker kansloos biowapen dan dat slechts 15 honderdste procent dood....
  woensdag 9 september 2020 @ 11:09:46 #285
235357 TitusPullo
pi_194967412
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:05 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Niet jouw woorden flapdrol. Die van de NOS en door extreem rechts te benoemen zet je al een bepaalde toon op de demo.
Mijn woorden zijn een weergave van die van de NOS.

Een bepaalde toon? Dat doen die extremisten zelf niet?
  woensdag 9 september 2020 @ 11:10:40 #286
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194967420
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:05 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ik heb de NOS inderdaad betrapt op fouten in verleden, wil niet zeggen dat ze dat structureel doen, vaak krijgen ze informatie van lokale journalisten of via andere nieuws zenders aangeleverd.
Dit betekend niet dat alles ook daad werkelijk volledig correct is.

NOS extreem rechts, nooit iets van gemerkt, maar goed ik kijk er verder amper na.. misschien dat ik 1 x in de maand een journaal kijk ofzo.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 9 september 2020 @ 11:10:53 #287
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_194967427
Ik kwam ook ergens tegen dat de bestorming gestaged zou zijn ingezet volk om op te ruien om de betoging in kwaad daglicht te brengen, dit gebeurt wel vaker. Het zou mij niets verbazen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_194967565
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:09 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Mijn woorden zijn een weergave van die van de NOS.

Een bepaalde toon? Dat doen die extremisten zelf niet?
quote:
De politie in Berlijn heeft een einde gemaakt aan een grote demonstratie tegen de coronamaatregelen van de Duitse regering.
quote:
Op de meeste andere plaatsen bleven de gevreesde rellen uit en vertrokken demonstranten zonder problemen.
quote:
Na verschillende waarschuwingen om de coronamaatregelen in acht te nemen besloot de politie de demonstratie op te breken. De demonstranten werden met luidsprekers opgeroepen te vertrekken. Niet iedereen gaf daar gehoor aan. Honderden mensen gingen op straat zitten en weigerden te vertrekken.
quote:
De politie hield rekening met rellen en geweld omdat mensen op sociale media hadden opgeroepen om wapens mee te nemen. Ook zouden er rechtsextremisten op de demonstratie afkomen. Volgens Die Welt waren er zo'n 2000 tot 3000 rechtsextremisten aanwezig. Er zijn zeven politieagenten gewond geraakt.
Als je vervolgens de beelden van de demo ziet, dan staat dat haaks op wat er gezegd wordt.

10.000'den (als het geen 100.000'den waren) bleven demonstreren.
En door rechtsetremisten te benoemen zet je een bepaalde toon. Huur een groepje hooligans in, zodat er geweld gebruikt wordt en zet ze als extreem rechts neer om vervolgens ervoor te zorgen dat mensen het niet serieus nemen.

Maar nogmaals als je dat niet kan/wil zien, dan houdt het op.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 11:24:03 #289
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_194967611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Lekker kansloos biowapen dan dat slechts 15 honderdste procent dood....
En wat als het muteert/ gemuteerd wordt?
https://www.scientias.nl/(...)rt-door-ons-toedoen/
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 11:31:07 #290
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_194967728
In Wuhan zit er toevallig een lab dat op vleermuizen experimenteerde dat gelinkt wordt aan een Canadees lab. Ik heb hier wat informatie over gepost. Zal later nog ff kijken wat ik nog kan vinden.

Ik zeg niet dat het zo is. Maar het is waarschijnlijker dan dat er niets is in mijn opinie.
  woensdag 9 september 2020 @ 11:31:15 #291
235357 TitusPullo
pi_194967732
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:21 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Als je vervolgens de beelden van de demo ziet, dan staat dat haaks op wat er gezegd wordt.

10.000'den (als het geen 100.000'den waren) bleven demonstreren.
Die honderdduizenden van jou zijn een gefantaseerd getal: daar sla ik verder geen acht op. Dat de helft van de 38,000 mensen die aanwezig waren, bleef zitten, is al een sterk verhaal. Dus in het ergste geval zat de NOS er naast wat betreft het aantal demonstranten dat niet wilde luisteren. Nou en?
En als het verslag van de NOS haaks staat op de beelden, dan zouden de gevreesde rellen wel zijn uitgebroken.

quote:
En door rechtsetremisten te benoemen zet je een bepaalde toon.
Dus moet het maar verzwegen worden? Over propaganda gesproken.

quote:
Huur een groepje hooligans in, zodat er geweld gebruikt wordt en zet ze als extreem rechts neer om vervolgens ervoor te zorgen dat mensen het niet serieus nemen.

Maar nogmaals als je dat niet kan/wil zien, dan houdt het op.
Kun je dit nu ook uit de livestream van RT opmaken, of heb je dit zelf verzonnen met voorbijgaan aan de herleving van extreem-rechts in Duitsland?
Er valt niets te zien: je zit te speculeren. En wie zegt dat mensen het anders wel serieus zouden nemen? Robert Kennedy, Jr. en wat hippies?
pi_194967741
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik heb de NOS inderdaad betrapt op fouten in verleden, wil niet zeggen dat ze dat structureel doen, vaak krijgen ze informatie van lokale journalisten of via andere nieuws zenders aangeleverd.
Dit betekend niet dat alles ook daad werkelijk volledig correct is.

NOS extreem rechts, nooit iets van gemerkt, maar goed ik kijk er verder amper na.. misschien dat ik 1 x in de maand een journaal kijk ofzo.
Ik heb nu al een paar keer bij dingen waar ik aanwezig was gemerkt dat het in media echt totaal verkeerd gebracht werd. Dat is toch wel bijzonder. Zo werden eens exact het tegenovergestelde verteld van wat er gebeurd is. En ik was er zelf bij!
pi_194967759
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:24 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Vrij onzinnig biowapen dan nog steeds. Maak het dan gelijk dat het dodelijk is en niet hopen op een mutatie.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 11:37:32 #294
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_194967852
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Vrij onzinnig biowapen dan nog steeds. Maak het dan gelijk dat het dodelijk is en niet hopen op een mutatie.
En die professor? En studenten? Die bevindingen zijn ook verzonnen?
Probeer het in een breder perspectief te zien :)
Als je wil denken dat het niet bestaat, ga vooral je gang. Maar de onderbouwing hiervoor is vrij zwak. Ik zie dan graag goede beargumentatie met feiten :)
pi_194967894
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:37 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

En die professor? En studenten? Die bevindingen zijn ook verzonnen?
Probeer het in een breder perspectief te zien :)
Als je wil denken dat het niet bestaat, ga vooral je gang. Maar de onderbouwing hiervoor is vrij zwak. Ik zie dan graag goede beargumentatie met feiten :)
Ik denk niet dat het virus niet bestaat hoor. Maar de feiten tonen gewoon aan dat alle paniek en maatregelen zwaar buitenproportioneel zijn.
pi_194967906
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:24 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Virussen hebben een host nodig om zich te vermenigvuldigen en te verspreiden.

Een effectief virus zal dus over een lange periode vrijwel altijd minder dodelijk worden.

Waarom?

Als je je host doodt, kan je je als virus niet meer verspreiden. Een virus heeft dus baat bij het overleven van de host en de mutaties waarbij de host het meestal overleeft zullen succesvoller zijn dan de mutaties waarbij de host het vaak niet overleeft.

Ebola is wel een goed voorbeeld: heel dodelijk maar niet heel succesvol (al heeft het nog flink wat levens gekost in de regio's waar het uitbrak).
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 11:40:20 #297
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_194967909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het virus niet bestaat hoor. Maar de feiten tonen gewoon aan dat alle paniek en maatregelen zwaar buitenproportioneel zijn.
Ah ok :)
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 11:41:51 #298
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_194967940
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Virussen hebben een host nodig om zich te vermenigvuldigen en te verspreiden.

Een effectief virus zal dus over een lange periode vrijwel altijd minder dodelijk worden.

Waarom?

Als je je host doodt, kan je je als virus niet meer verspreiden.

Ebola is wel een goed voorbeeld: heel dodelijk maar niet heel succesvol (al heeft het nog flink wat levens gekost in de regio's waar het uitbrak).
Yess 👍
pi_194968022
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:31 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Die honderdduizenden van jou zijn een gefantaseerd getal: daar sla ik verder geen acht op. Dat de helft van de 38,000 mensen die aanwezig waren, bleef zitten, is al een sterk verhaal. Dus in het ergste geval zat de NOS er naast wat betreft het aantal demonstranten dat niet wilde luisteren. Nou en?
En als het verslag van de NOS haaks staat op de beelden, dan zouden de gevreesde rellen wel zijn uitgebroken.
[..]

Dus moet het maar verzwegen worden? Over propaganda gesproken.
[..]

Kun je dit nu ook uit de livestream van RT opmaken, of heb je dit zelf verzonnen met voorbijgaan aan de herleving van extreem-rechts in Duitsland?
Er valt niets te zien: je zit te speculeren. En wie zegt dat mensen het anders wel serieus zouden nemen? Robert Kennedy, Jr. en wat hippies?
quote:
Nogmaals als je de live feed bekijkt, dan zijn het geen honderden, geen duizenden, maar tien duizenden mensen. Als je de beelden terug kijkt en bij 7 uur van de feed begint, dan zou er toch een lampje moeten gaan branden dat de NOS er toch wel naast zit.

Werk jij toevallig bij de NOS??
pi_194968311
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:45 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals als je de live feed bekijkt, dan zijn het geen honderden, geen duizenden, maar tien duizenden mensen. Als je de beelden terug kijkt en bij 7 uur van de feed begint, dan zou er toch een lampje moeten gaan branden dat de NOS er toch wel naast zit.

Werk jij toevallig bij de NOS??
Werk jij toevallig bij RT?

Nou dan.
Je kan best argumenten hebben voor of tegen iets zonder er te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')