abonnement Unibet Coolblue
pi_194918165
Vaak horen we over bindingsangst, maar eigenlijk nooit over ontbindingsangst. De angst dat je alles verliest op het moment dat je jouw relatie stopt. Misschien moet je verhuizen, moeten de huisdieren verdeelt worden, moet je van baan veranderen om je ex -die 'toevallig' ook collega is- te ontwijken of moet je hierom naar een andere (sport-)vereniging gaan, misschien ben je bang om het contact te verliezen met je schoonfamilie of met alle vrienden die jullie samen in je gedeelde vriendengroep hebben.
Laat staan als er kinderen bij betrokken zijn, die je na het verbreken van jouw relatie niet meer elke dag kan zien. Of een schoondochter of schoonzoon die jouw partner had uit een eerdere relatie en waar jij ondertussen een erg hechte band mee op heb gebouwd.

Vaak komt het erop neer dat mensen door bovenstaande redenen langer in een relatie blijven dan dat ze eigenlijk zouden willen. Puur uit wanhoop die afkomstig is van het idee dat het verbreken van een relatie meer fout doet dan goed. Vaak is het ook de reden dat mensen ellenlang aan lopen pappen met relatietherapeuten en zulks. Puur doordat er door de relatie te veel op het spel is komen te staan.

Ik ben wel benieuwd wat voor ervaringen jullie hier mee hebben of hoe jullie hier tegenaan kijken.
Ik heb zelf alleen maar relatief korte relaties gehad, dus gedeelde woningen of huisdieren zaten er bij mij gelukkig niet in. Ik heb ook altijd mijn eigen vriendengroep gehad, dus daar is ook geen sprake van. Wel is het natuurlijk jammer dat je van het ene op het andere moment alle contact verliest met de vrienden en familie van je partner.
pi_194918180
Kan een mod die spatie uit de TT halen?
  zondag 6 september 2020 @ 15:36:45 #3
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_194918197
Ik vind vooral korte relaties die uitgaan niet logisch. Je steekt er eerst heel veel tijd in en op het moment dat het ergens heen gaat steek je de stekker eruit.

Als stelletje is de wereld veel makkelijker en goedkoper. Waarom dat single willen blijven dan?
pi_194919435
Bij ontbinding heb ik toch altijd een heel meer lugubure associatie
  zondag 6 september 2020 @ 16:24:56 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194919734
Dat heet verlatingsangst.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194920188
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 16:24 schreef Lienekien het volgende:
Dat heet verlatingsangst.
Met verlatingsangt ligt de nadruk op het verlaten van een persoon, niet op het het stoppen van activiteiten bij verenigingen waar je gezamenlijk actief bent of het moeten verhuizen ed
  zondag 6 september 2020 @ 16:39:22 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194920215
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:38 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Met verlatingsangt ligt de nadruk op het verlaten van een persoon, niet op het het stoppen van activiteiten bij verenigingen waar je gezamenlijk actief bent of het moeten verhuizen ed
Ja, ik heb spijt dat ik reageerde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194920433
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 16:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik heb spijt dat ik reageerde.
geen stress ^O^
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 17:19:55 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194921138
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:35 schreef jameshond7 het volgende:
Kan een mod die spatie uit de TT halen?
Done.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_194921470
Goed topic!
Ik ben best vaak bang dat ik dierbare ga verliezen en dan pieker ik er wel eens over. Het idee dat alles maar tijdelijk is en dat we de tijd die we hebben zorgvuldig moeten besteden aan dierbaren werkt soms wel deprimerend. Wat kun je er aan doen? Ik weet het niet.
pi_194921597
quote:
Vaak komt het erop neer dat mensen door bovenstaande redenen langer in een relatie blijven dan dat ze eigenlijk zouden willen. Puur uit wanhoop die afkomstig is van het idee dat het verbreken van een relatie meer fout doet dan goed.
Waarom is dat meteen wanhoop, het lijkt mij logisch dat je dieren/huis/kinderen ervoor zorgen dat je het nog een keer extra probeert om de relatie weer op te lappen en er weer wat van te maken?
Misschien is dat juist wel goed, als je verder wel je eigen grenzen in het oog houdt.
pi_194921625
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 17:45 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waarom is dat meteen wanhoop, het lijkt mij logisch dat je dieren/huis/kinderen ervoor zorgen dat je het nog een keer extra probeert om de relatie weer op te lappen en er weer wat van te maken?
Misschien is dat juist wel goed, als je verder wel je eigen grenzen in het oog houdt.
Als het niet meer werkt en ullie blijven om bijzaken toch vasthouden aan elkaar dan is dat wel degelijk wanhoop denk ik
pi_194921716
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 17:47 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Als het niet meer werkt en ullie blijven om bijzaken toch vasthouden aan elkaar dan is dat wel degelijk wanhoop denk ik
Als het niet meer werkt, kun je toch eerst proberen of het nog te verbeteren valt, als je levens zo met elkaar verweven zijn?
Bij iemand waar ik niet bij zou wonen, zou ik het toch een stuk sneller laten gaan. Ik zie dat verder niet als iets negatiefs, wat je samen deelt kan ook extra motivatie zijn om je relatie weer te verbeteren.
  zondag 6 september 2020 @ 18:05:35 #14
189961 ex
aperture science
pi_194921880
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt ja. Ik ben een planner en regelaar maar als ik er over nadenk wat ik zou moeten doen om ons leven te 'ontvlechten' dan zijn we wel even bezig en zouden we een project manager aan moeten nemen :p en dat staat ook nog is los van alle dingen die jij beschrijft (huisdier, leuke schoonfamilie etc).

Gelukkig gaat bij ons alles nog prima maar ik snap echt precies wat je bedoelt. Ik denk ook hoe langer je samen bent hoe lastiger dit word omdat het zo 'makkelijk' langzaam in elkaar vlecht.. Samen een dier, een kind, een huis, spaarrekening etc etc.. En dat moet je dan wel weer uit elkaar trekken in een korte tijd.
The cake is a lie!
  zondag 6 september 2020 @ 18:45:28 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194922490
People come and go, beesten en kinderen blijven wonen op de plek waar ze het het beste hebben, en als je echt wilt, kun je best wat moeite steken in het behouden van contacten in op zijn minst een deel van die vrienden en kennissenkring.
Helaas is het meestal wel zo, dat een deel van die vrienden en kennissen op de een of andere manier vindt dat er partij getrokken moet worden, die ga je dus ws 'kwijt' raken als dat de partij van je ex wordt.. tiswat.

Er zijn wel ergere dingen in het leven dan een stukgelopen relatie :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194922903
Ben juist blij dat ik van mijn ex af ben :)
Gelukkig is ze niet zwanger en heb ik die verlovingsring niet gekocht.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')