Mijn vriendin heeft er zo een gehad, is altijd heel goed bevallen. Lekker zuinig en gewoon een prima karretje waarmee je ook zonder doodsangsten uit te staan je op de snelweg kan begeven.quote:
de huidige was 10 jaar! De nieuwe waarschijnlijk ook, maximaal 20 jaar.quote:Op zondag 6 september 2020 09:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Met ¤26 per maand aan besparing moet je de auto dus 96 maanden rijden om dat prijsverschil terug te verdienen (dan heb je nog geen voordeel gehad maar dan begint het voordeel pas)... dat is 8 jaar... Hoe lang denk je in die auto te gaan rijden?
Met verschil in wegenbelasting duurt het 13 jaar voor je quitte speelt...quote:Op zondag 6 september 2020 09:57 schreef lipje het volgende:
[..]
de huidige was 10 jaar! De nieuwe waarschijnlijk ook, maximaal 20 jaar.
Vergelijken met doorrijden scheelt wel veer. Wegenbelasting 156 vs 130 euro per kwartaal en 1 op 12 vs 1 op 24quote:Op zondag 6 september 2020 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met verschil in wegenbelasting duurt het 13 jaar voor je quitte speelt...
Olie en filters, blokkies, remschijven, bandjes, ruitenwissertje bladiebla.quote:Op zondag 6 september 2020 10:14 schreef lipje het volgende:
Hoe moet je onderhoud meerekenen? De hybrid is redelijk onderhouds arm vs elke 3 tot 6 jaar distributieriem etc
Hoe kom je op 1 op 12 vs 1 op 24?quote:Op zondag 6 september 2020 10:10 schreef lipje het volgende:
[..]
Vergelijken met doorrijden scheelt wel veer. Wegenbelasting 156 vs 130 euro per kwartaal en 1 op 12 vs 1 op 24
Wat 'ie nu heeft (praktijkcijfer), tegen wat een nieuwe halfwat belooft. Béétje rijkrekenenquote:Op zondag 6 september 2020 10:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe kom je op 1 op 12 vs 1 op 24?
Oh, ja, zo las ik het niet.quote:Op zondag 6 september 2020 10:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat 'ie nu heeft (praktijkcijfer), tegen wat een nieuwe halfwat belooft. Béétje rijkrekenen
Sommige mensen moeten zichzelf die auto ook verkopen hequote:Op zondag 6 september 2020 10:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, ja, zo las ik het niet.
Maar wel nutteloos om naar de huidige auto te kijken, het verhaal met "terugverdienen" voor de volgende auto wordt er niet anders door
Ah ja, niemand hoeft zich bij mij te verantwoorden voor z'n keuzes en advies is er om in de wind te slaanquote:Op zondag 6 september 2020 10:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten zichzelf die auto ook verkopen heWie weet leest de bazin wel mee
![]()
Huidige burgerbak vs hybridquote:Op zondag 6 september 2020 10:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe kom je op 1 op 12 vs 1 op 24?
Deze baas weet hetquote:Op zondag 6 september 2020 10:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten zichzelf die auto ook verkopen heWie weet leest de bazin wel mee
![]()
Ok.quote:
Voor realistische cijfers (op sommige fout opgaves na) zie: www.spritmonitor.dequote:Op zondag 6 september 2020 09:57 schreef lipje het volgende:
De huidige burgerbak zou qua verbruik theoretisch 1 op 16 moeten halen, maar ik ben niet verder gekomen dan 1 op 12 en een beetje.
Mijn angst is dat de verbruikscijfertjes nog steeds te optimistisch worden weergegeven.
Dan wordt de terugverdientijd van de hybride versie zelfs >15 jaar.quote:Op zondag 6 september 2020 10:42 schreef oldford het volgende:
[..]
Voor realistische cijfers (op sommige fout opgaves na) zie: www.spritmonitor.de
B.v. Toyota Yaris 101pk Gemiddeld 6L/100km = 1 op 16,66.
Toyota Yaris Hybrid 101pk Gemiddeld 4,85L/100km = 1 op 20,61.
quote:
Maar, staat wel lekker popi, dat 'hybrid' achteropquote:Op zondag 6 september 2020 10:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan wordt de terugverdientijd van de hybride versie zelfs >15 jaar.
Me too, ik koop en rijd wat ik leuk.moi vind... financieel let ik wel een klein beetje op, maar ik koop toch altijd wat mijn hartje begeert.. Helaas heeft niet iedereen die luxe; er zijn zoveel factoren die mee kunnen spelen.quote:Op zondag 6 september 2020 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah ja, niemand hoeft zich bij mij te verantwoorden voor z'n keuzes en advies is er om in de wind te slaan
Ik reken het alleen even voor, wat hij er mee doet...
Mijn keuze voor mijn auto is ook niet te verantwoorden met cijfers, vind het gewoon een mooie bak.
Op de zijkant ookquote:Op zondag 6 september 2020 10:46 schreef Sounddragon het volgende:
Maar, staat wel lekker popi, dat 'hybrid' achterop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |