quote:De UEFA Nations League is een internationale voetbalcompetitie die om de twee jaar wordt gespeeld tussen de 55 lidstaten van de UEFA. De competitie begon in september 2018 na het Wereldkampioenschap voetbal 2018 in Rusland en de eerste winnaar zal bekend worden in 2019. Het toernooi vervangt de vriendschappelijke interlands tussen Europese elftallen. De UEFA Nations League werd unaniem aangenomen tijdens het 38e UEFA-congres in Astana, Kazachstan op 27 maart 2014.
De in 2014 overeengekomen competitieformule is als volgt:
Het toernooi zal vanaf 2018 om de twee jaar worden gehouden.
De 55 lidstaten van de UEFA zullen worden verdeeld in vier divisies: A (hoogste divisie, 12 teams), B (2e divisie, 12 teams), C (3e divisie, 15 teams) en D (4e divisie, 16 teams).
Voor de eerste editie in 2018 zullen de teams worden ingedeeld in deze divisies op basis van de UEFA-coëfficiënten voor landenteams.
Elke divisie wordt ingedeeld in vier groepen van drie of vier teams; elk team speelt vier tot zes wedstrijden in de groep.
Voor de eerste editie zullen de wedstrijden worden gespeeld in september, oktober en november 2018.
De vier groepswinnaars in divisie A spelen altijd in een oneven jaar om de titel, voor het eerst in 2019.
De vier groepswinnaars in de divisies B, C en D promoveren, terwijl de laagst geplaatste teams in elke groep in de divisies A, B en C zullen degraderen.
De competitie zal worden gekoppeld aan de kwalificaties voor het Europees kampioenschap voetbal mannen. Vier teams plaatsen zich via dit toernooi voor het EK voetbal.
Het format voor de kwalificaties blijft hetzelfde maar de kwalificatie start in maart (2019 voor het EK 2020) in plaats van in september (2018). Via de normale weg kunnen twintig teams zich kwalificeren (de groepswinnaar en de nummer twee uit elk van de tien kwalificatiegroepen). De overige vier landen plaatsen zich via de divisie-playoffs van de Nations League (maart 2020). Voor de playoffs plaatsen zich per divisie de beste vier landen die zich via de reguliere kwalificatie niet gekwalificeerd hebben. Via een halve finale en een finale plaatst één winnaar per divisie zich voor het EK, zodat elke divisie uiteindelijk één extra EK-deelnemer levert. Indien een divisiewinnaar zich al via het kwalificatietoernooi heeft geplaatst, wordt de plaats in de playoff overgenomen door het beste nog niet geplaatste land uit die divisie. Dan gaat het ticket eerst naar de nummer 2, dan naar de nummer 3, etc. (indien nodig zal het ticket naar landen uit de divisie daaronder gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij negeert je keihardquote:Op zaterdag 5 september 2020 22:41 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
zet het plaatje van de groepen in de OP ipv die van vorig jaar
Om hem te binden waarschijnlijk, zo kan hij niet meer voor Portugal uitkomen.Lodeweges had dat vrijdag bij Ihattaren ook moeten doen.quote:Op zondag 6 september 2020 19:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
Fati in de basis?
Dacht dat hij weinig had laten zien na zijn eerste maand.
Dat is onzin, tevens is dit geen groot wonder als je Duitsland v Spanje hebt meegenomen. Door het wegvallen van Oyarzabal is eigenlijk alleen Fati een speler die het over links kan. Ze hebben het geprobeerd met Ferran donderdag maar dat leverde een verschrikkelijk slechte eerste helft op.quote:Op zondag 6 september 2020 19:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
Fati in de basis?
Hij is al ingevallen donderdagquote:Op zondag 6 september 2020 19:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Om hem te binden waarschijnlijk, zo kan hij niet meer voor Portugal uitkomen.Lodeweges had dat vrijdag bij Ihattaren ook moeten doen.
Was er niet deze week doorheen gedrukt dat je na 4 wedstrijden nog mag wisselen?quote:Op zondag 6 september 2020 19:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Om hem te binden waarschijnlijk, zo kan hij niet meer voor Portugal uitkomen.Lodeweges had dat vrijdag bij Ihattaren ook moeten doen.
Ik volg het Spaanse voetbal niet bepaald. Ik herhaal slechts wat ik elders heb gelezen.quote:Op zondag 6 september 2020 19:54 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat is onzin, tevens is dit geen groot wonder als je Duitsland v Spanje hebt meegenomen. Door het wegvallen van Oyarzabal is eigenlijk alleen Fati een speler die het over links kan. Ze hebben het geprobeerd met Ferran donderdag maar dat leverde een verschrikkelijk slechte eerste helft op.
Na zijn wittebroodsweken in het eerste is het inderdaad wel wisselvallig geweest, maar voor een kind van 17 is iets meer dan 11 wedstrijden aan speelminuten meer dan prima. Zeker als je meeneemt dat hij pijntjes had en Valverde niet de meest ideale manager was voor jong geschut pre-lockdown.quote:Op zondag 6 september 2020 19:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik volg het Spaanse voetbal niet bepaald. Ik herhaal slechts wat ik elders heb gelezen.
Dat wordt niks dus.quote:Op zondag 6 september 2020 19:15 schreef Caland het volgende:
Kokcu staat in de basis bij Turkije straks
quote:Op zondag 6 september 2020 19:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
Fati in de basis?
Ik begrijp dat hij het goed doet?quote:
Gekke uitschieter tegen Slowakije. Maar Sheva is over het algemeen uitstekend bezig inderdaad.quote:Op zondag 6 september 2020 21:34 schreef El-Stinho het volgende:
Ansu, Olmo en Navas spelen heerlijk.
Oekraïne omver ploegen is overigens überhaupt geen sinecure.
https://pbs.twimg.com/media/EhQW40AWsAY34Hr?format=png&name=small
Hadden uiteindelijk twee punten minder dan Frankrijk. Die andere landen in die poule - op Frankrijk na - zijn uiteindelijk ook niet boeiend. Gelukkig geen IJsland.quote:Op zondag 6 september 2020 22:23 schreef LordVoldermort het volgende:
Hoe hebben die Turken in hemelsnaam het EK gehaald?
Gebeurde zeker weinig op de andere veldenquote:Op zondag 6 september 2020 22:21 schreef Caland het volgende:
Van dat schakelkanaal komt ook weinig terecht zeg
Ik denk dat je er de komende 2 jaar sowieso nog niets aan mist. Maar als ie zich stormachtig doorontwikkelt de komende jaren zou het wel zonde zijn. Vooral omdat we al jaren een creatieve middenvelder missen.quote:Op zondag 6 september 2020 22:50 schreef Klopkoek het volgende:
Is het een gemis dat Kokcu voor Turkije heeft gekozen?
Ja dat is ook mijn gedachte. Sofyan Amrabat werd afgelopen seizoen door Gazzetta dello Sport als de achtste beste speler gezien van de competitie. Zo iemand is dus wel nuttig.quote:Op zondag 6 september 2020 23:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat je er de komende 2 jaar sowieso nog niets aan mist. Maar als ie zich stormachtig doorontwikkelt de komende jaren zou het wel zonde zijn. Vooral omdat we al jaren een creatieve middenvelder missen.
Ben juist niet enorm onder de indruk van dat lijstje. Alleen Ziyech was in het huidige Oranje wellicht een toevoeging geweest al heeft hij bij Marokko ook nog vrijwel niets laten zien en is het maar de vraag of hij in het huidige systeem van Oranje goed zou passen.quote:Op zondag 6 september 2020 23:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja dat is ook mijn gedachte. Sofyan Amrabat werd afgelopen seizoen door Gazzetta dello Sport als de achtste beste speler gezien van de competitie. Zo iemand is dus wel nuttig.
Tegelijkertijd is het zoeken naar spelers die je team echt een upgrade kunnen geven. Zo iemand als Ziyech dus, of Robben van een vijf jaar terug. Ben benieuwd of dat in Kokcu zit, of dat het in de categorie 'goede toevoeging maar geen wereldbestormer' blijft hangen. Zitten we hier naar de nieuwe Ozil te kijken of is dat sowieso te hoog gegrepen?
[ twitter ]
Toch wel zonde, dat lijstje. Opiniebepalers zoals Van Gelder en Derksen helpen dan niet.
Promes of Bergwijn in plaats van Ziyech maakt niet heel veel uit? Ziyech heeft bewezen zijn defensieve taken te kunnen doen. Enige is dat ook hij weinig snelheid en diepgang heeft (waar de aanval wel behoefte aan heeft). Kan daarentegen wel wat doen in de kleine ruimten, tegen een team als Polen.quote:Op zondag 6 september 2020 23:11 schreef Generationalpha het volgende:
Ik denk van wel, maar heel veel zou het niet uitmaken.
Nee nogmaals, ik denk dat Ziyech inderdaad wel een toevoeging aan dit Oranje was geweest. Maar je zei 'rijtje', waarbij ik denk dat die andere 4 spelers weinig aan Oranje hadden toegevoegd.quote:Op zondag 6 september 2020 23:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Promes of Bergwijn in plaats van Ziyech maakt niet heel veel uit? Ziyech heeft bewezen zijn defensieve taken te kunnen doen. Enige is dat ook hij weinig snelheid en diepgang heeft (waar de aanval wel behoefte aan heeft).
Ziyech staat grappig genoeg nu al tiende in de all-time topscorerslijst van Marokko.quote:Op zondag 6 september 2020 23:17 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Nee nogmaals, ik denk dat Ziyech inderdaad wel een toevoeging aan dit Oranje was geweest. Maar je zei 'rijtje', waarbij ik denk dat die andere 4 spelers weinig aan Oranje hadden toegevoegd.
Alleen Ziyech is echt een gemis. De rest niet.quote:Op zondag 6 september 2020 23:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja dat is ook mijn gedachte. Sofyan Amrabat werd afgelopen seizoen door Gazzetta dello Sport als de achtste beste speler gezien van de competitie. Zo iemand is dus wel nuttig.
Tegelijkertijd is het zoeken naar spelers die je team echt een upgrade kunnen geven. Zo iemand als Ziyech dus, of Robben van een vijf jaar terug. Ben benieuwd of dat in Kokcu zit, of dat het in de categorie 'goede toevoeging maar geen wereldbestormer' blijft hangen. Zitten we hier naar de nieuwe Ozil te kijken of is dat sowieso te hoog gegrepen?
[ twitter ]
Toch wel zonde, dat lijstje. Opiniebepalers zoals Van Gelder en Derksen helpen dan niet.
Tegelijkertijd is momenteel Dest hoogstens slechts een marginale verbetering ten opzichte van de alternatieven (als dat al zo is). Mag hopen dat KNVB niet jongens van het kaliber Alphonso Davies laten gaan.
Dat was 2007 ofzo?quote:Op maandag 7 september 2020 19:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar debuteerde hij in het profvoetbal, ooit.
Hier mis je toch alleen Ziyech van? Voor wie moet de rest spelen. Dest kan eventueel een goeie worden, maar de laatste jaren dachten we dat vaker bij rechtsbacks van Ajax.quote:Op zondag 6 september 2020 23:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Tegelijkertijd is momenteel Dest hoogstens slechts een marginale verbetering ten opzichte van de alternatieven (als dat al zo is). Mag hopen dat KNVB niet jongens van het kaliber Alphonso Davies laten gaan.
https://www.dailymail.co.(...)-twitter_dailymailUKquote:Op maandag 7 september 2020 20:32 schreef TheVulture het volgende:
Foden en Greenwood weggestuurd bij Engeland vanwege ongeoorloofd vrouwenbezoek.
Foden die op zijn 17e al vader werd, daar gaat de roddelpers nog veel plezier aan beleven.
quote:Op maandag 7 september 2020 20:26 schreef Bolasie het volgende:
[ twitter ]
Mbappé ook al positief getest en afgehaakt bij Frankrijk. Er blijft zo niets meer over van PSG.
Wat een barbiepoppenquote:Op maandag 7 september 2020 20:35 schreef Bolasie het volgende:
[..]
https://www.dailymail.co.(...)-twitter_dailymailUK
Voor als je wat beelden wilt zien van de IJslandse schoonheden in de tabloids, die daar natuurlijk lekker op gaan. Weinig mis met de dames, overigens.
Is weer eens een ander welkom dan een garnalen rondo.quote:
Ging heerlijk die rechterkant gisteren ja!quote:Op maandag 7 september 2020 20:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zal praktisch op het middenveld spelen met Hateboer die de hele flank bestrijkt
Ik heb niets gezegd over hoe goed het zou werkenquote:Op dinsdag 8 september 2020 17:16 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ging heerlijk die rechterkant gisteren ja!
Inderdaad. Je zal toch denken dat ze wel wat beters kunnen krijgen. Hiervoor in de problemen komen is niet zo slim.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:56 schreef Belg het volgende:
Belgie onder 21 tegen Duitsland gezien? Die speelden heel aardig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
De U21 volg ik niet zo. maar komt door de media...quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Belgie onder 21 tegen Duitsland gezien? Die speelden heel aardig.
Welke Belgen en onder 21 Belgen denk je aan?quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:08 schreef -XOR- het volgende:
Je ziet spelers bij Belgie en Frankrijk ballen aannemen, passen en inschieten alsof het de normaalste zaak van de wereld is waarvan je denkt: dat kan behalve Frenkie de Jong geen enkele Nederlandse speler.
Hoeft ook niet per se. Als zo'n Luuk de Jong finales kan winnen door vooral een beetje te koppen, is het ook prima.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:08 schreef -XOR- het volgende:
Je ziet spelers bij Belgie en Frankrijk ballen aannemen, passen en inschieten alsof het de normaalste zaak van de wereld is waarvan je denkt: dat kan behalve Frenkie de Jong geen enkele Nederlandse speler.
Deze opmerking sloeg vooral op Griezmann die ik een bal zag aannemen die echt iedere Nederlandse voetballer van zijn voet laat stuiteren en Batsuayi (sp) die laat zien hoe je fatsoenlijk een bal binnenschiet (itt Depay, Bergwijn etc). Belgen onder 20 leken ook strak in de passing hoewel ik slechts een kwartiertje heb gekeken. Tresor maakte daar een behoorlijke indruk trouwens.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welke Belgen en onder 21 Belgen denk je aan?
Tis niet alleen hun asfalt dat aan vervanging toe is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:34 schreef hhh38 het volgende:
Iedere keer als België thuis speelt denk ik dat ze in één of ander treurig Oostblokland spelen, wat een kutstadion
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |