Centraal topic voor alle vragen over, ideeen over, problemen met, screenshots van, en natuurlijk budgetproblemen bij SimCity4.
Nog even een handige post uit het vorige topic:
quote:De tutorial is een aanbeveling voor de beginnende SC4 speler!
Op maandag 20 januari 2003 08:41 schreef oscarvdb het volgende:
10k Tutorial for Beginners
stap voor stap, met screenshotsmirror 1 http://129.21.144.193/10ktut/
en een plaatje natuurlijk -
Heb SC4 zaterdag gekocht, en het ging niet echt goed met mijn eerste stadje...
*PBateman1978 gaat deze topic ook maar in de gaten houden
Ga vanavond maar weer eens opnieuw beginnen heb toch wel wat opgestoken van die link hierboven
Je moet inderdaad heel anders spelen als in de vorige delen water is er duur 1 water pomp voor je stad is echt wel voldoende.
Toen ik trouwens een verbinding met een buurstad maakte liep de stad een beetje leeg ?? bij mijn vorige stad.
Heb 'em ook sinds afgelopen zaterdag, maaruh het wilt maar niet lopen.
Er is een nadeel, als je een nieuwe stad wilt beginnen in een sector. Dan is gelijk heel die sector leeg ?!?!?!?!? En zou je de geographie hellemaal opnieuw moeten instellen, of kan dit soms op een andere manier.
--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 19 januari 2003 00:44 schreef _Estranged_ het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik SC4 in een venster kan spelen ?
--------------------------------------------------------------------------------
Je snelkoppeling aanpassen:
"c:\program files\maxis\sc4.exe" -w r800*600
quote:Met die buurtsteden heb ik zelf ook nog niet helemaal door. Je Region is namelijk opgedeelt en volgens mij is het de bedoeling van je gehele region de stad te maken. Zodoende kan je er een energiestad maken die dan stroom levert aan 4 buurtgemeenten (of meer
Op maandag 20 januari 2003 11:45 schreef Gijsje het volgende:
Ikzelf heb nu een stad die aardig loopt alleen groeit het nu niet meer zo hard als ik wil de industrie groeit niet meer ??? Nieuwe gebiedstoewijzing blijft leeg.Ga vanavond maar weer eens opnieuw beginnen heb toch wel wat opgestoken van die link hierboven
![]()
Je moet inderdaad heel anders spelen als in de vorige delen water is er duur 1 water pomp voor je stad is echt wel voldoende.
Toen ik trouwens een verbinding met een buurstad maakte liep de stad een beetje leeg ?? bij mijn vorige stad.
Dat vroeg ik me dus ook af als je bijvoorbeeld je stad verneukt en je het landschap mooi vind dat je het dus niet weer leeg kan maken zonder dat je landschap een groot groen veld wordt.
quote:Ja zo kan je het ook zien hmm keertje proberen maar ik dacht dat dat je buursteden zijn maar ze zijn niet zoals in de simcity 3000 dat ze zelf groeien toch ???
Op maandag 20 januari 2003 11:53 schreef Atreidez het volgende:[..]
verhaal
quote:Dat zit onder de GOD-mode knop. Bovenste knop. Heet obliterate city of zo. Maakt ie alles leeg, maar rivieren e.d. blijven behouden.
Op maandag 20 januari 2003 11:54 schreef Gijsje het volgende:
Nee !ik wil niet cheate dan is meteen alle lol van het spel weg.
Dat vroeg ik me dus ook af als je bijvoorbeeld je stad verneukt en je het landschap mooi vind dat je het dus niet weer leeg kan maken zonder dat je landschap een groot groen veld wordt.
quote:Ow
Op maandag 20 januari 2003 11:56 schreef BoRRuHG het volgende:[..]
Dat zit onder de GOD-mode knop. Bovenste knop. Heet obliterate city of zo. Maakt ie alles leeg, maar rivieren e.d. blijven behouden.
quote:Thanks, Want ik wordt gek van elke X maar weer alles opnieuw te moeten maken
Op maandag 20 januari 2003 11:56 schreef BoRRuHG het volgende:[..]
Dat zit onder de GOD-mode knop. Bovenste knop. Heet obliterate city of zo. Maakt ie alles leeg, maar rivieren e.d. blijven behouden.
Nog een vraag: Heb mij afgelopen zaterdag geregistreerd bij de officele web side met code van het spel en al. Maar heb nog steeds geen bevestigings email gekregen. Zijn er nog meer mensen met het zelfde probleem aanwezig ?????
quote:Wat krijg je daar voor terug?? Als je je regd daar...
Op maandag 20 januari 2003 12:14 schreef HeavyD het volgende:
Trouwens goed uitleg !!! Nu weet ik eindelijk wat ik elke X weer fout deed. Je mot middel gebruiken bij het bouwen van wijken & industrie en niet light.
Maar mijn steden waren wel zeer groen, alleen het leverde zo weinig geld op.![]()
Nog een vraag: Heb mij afgelopen zaterdag geregistreerd bij de officele web side met code van het spel en al. Maar heb nog steeds geen bevestigings email gekregen. Zijn er nog meer mensen met het zelfde probleem aanwezig ?????
Maar zometeen vlieg ik naar huis en ben de eerste komende 5 uur niet aanspreekbaar.
quote:Veel plezier! En als je wat moois hebt gebouwd ff screenie posten he
Op maandag 20 januari 2003 14:18 schreef appelsientje het volgende:
En het moment is daar ik heb hem gekocht, zit nu nog op schoolMaar zometeen vlieg ik naar huis en ben de eerste komende 5 uur niet aanspreekbaar.
Prachtig bebost heuvellandschap gemaakt en er een dorpje in gesticht. Die vierkante woonblokken zijn lelijk dus ik probeer het zo echt mogelijk te krijgen en wegen berg-op-berg-af te laten slingeren. Dat dit extra veel geld aan akkers kost die half onder de wegen verdwijnen boeit mij niet. Om zo gevarieerd mogelijk groen te verkrijgen laat ik ook stukken bebost en maak corridors met de wilde bosnatuur zodat het wild wat ik daar rijkelijk in heb neergestrooid kan rondrennen en vluchten.
Mijn dorpelingen kregen drinkwater, bushaltes, 3 ziekenhuisjes (voor elk buurschapje 1), brandweer en een basisschool. Alles inclusief regio-dekkend transport. Bovendien mochten ze tuintjes maken bij hun huizen dus was er voor ieder perceel 2 blokken bedacht. En om het helemaal hemels te maken krijgen ze een strandje, wat openbaar groen en een standbeeldje.
Gaan die mensen zich vermeerderen als idioten! Mijn mooie laagbouw worden stadshuizen, ze gaan overal met auto's rijden en files vormen terwijl ik me blauw betaal aan OV voor ze en ze eisen industrie!
Goed dus ik zet uit sociale rechtvaardigheid een fabriek neer: de ellende begint pas goed...
Om het drama compleet te maken: overbevolking, industrialisering, hoogbouw, vervuiling, files, brand, bezuinigingen, belastingverhoging. zwarte huizen, exploderende waterleidingen, gaten in het wegdek, overal stakingen...
Ze weigerden te matigen en eisten al mijn natuur op! Ik bleef maar lenen om ze tevreden te houden en de behoefte aan meer artsen, meer leraren meer busvervoer en meer vuilstortplaatsen en nog meer windmolens... Toen ik de wanhoop nabij was kon ik dus ingaan op een deal voor een radioactieve dumpplaats, en een raketlanceerbasis, en een legerbasis van 'een ander land'. Gevolg: enorme vervuiling, straling, neerstortende brandende raketbrokken... Uiteindelijk heb ik hardvochtig bezuinigd en gespaard en die dingen weer afgebroken. Eindelijk rust in de tent.
Bijna alle industrie heb ik nu vervangen door akkers, alle luxe huizen door boerderijtjes. Werkende grote fabrieken met genoegen opgeblazen. De politie afgeschaft. De bevolking met huis en al onder de bulldozer gedaan en de mensheid tot 20 % teruggebracht. Ze kunnen gillen wat ze willen maar ze krijgen van mij niks meer dan wat ik gezond vind voor de mensheid! Gezondheidszorg, OV, water, stroom, scholing en brandweer zijn prima maar er komt geen fabriek meer in!!! Zodra je politie neemt, neemt ook de criminaliteit toe. Ik stoor me niet aan een potloodventer of een graffitër Maar sinds ik politie had kreeg ik aanranders en rovers. Nu zijn die weer weg.
Wonderlijk genoeg stijgt de burgemeester weer in aanzien. Ik dacht: die haten mij voorgoed zoals ik hun ben gaan haten. Ik voelde mij net een dictator die alle oppositie om zeep hielp. Toch was ik een verlichte despoot want ik kocht geen piramides of andere megalomane monumenten. En ik bezuinig van oudsher het governmentbudget tot $ 0.
Ik heb met lede ogen moeten aanzien hoe mijn paardenkuddes hinnikkend naar het laatste groen zijn gevlucht. Ik heb nu alle akkers bijgewerkt en menig commercieel kavel tot akker omgeploegt. De condor vliegt weer en in de hoeken van mijn stad zie ik afentoe herten wegspringen.
In deze versie van SimCity moet het mij lukken de ecologisch sociaal-verantwoorde heilstaat zoals ik die voor ogen zie, en in een landschap en stedelijk schoon zoals ik dat op vakanties tegen kwam: kleine liefelijk kronkelende plaatsjes in het landschap verscholen, werkelijkheid zien worden. Ik zal binnenkort een screenshot maken.
O ja ik heb nu
$22.000
2400 inwoners
en iedereen heeft werk.
Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat. Ik maak zo min mogelijk winst, want als ik die maak stop ik het in welzijn. De belasting is 9% voor de armen en de rest zit om ze weg te houden in het hoogste tarief.
Het spaarpotje is om mijn oneconomische economie te redden. Die kronkelwegen kosten nogal veel en er is een absurd groot waterstelsel voor al die natuur. Zo ontstaan er ook bosbranden dus de brandweer moet ook de wilde natuur in kunnen om te blussen en door de doolhof van lanen kan de brandweer ook in mijn dorpjes vaak niet op tijd zijn.
Vannavond ga ik ze een readingproject en andere luxe aanbieden. Eens zien of ze het aan kunnen om EN intelectueel EN tevreden met weing te zijn! Anders pak ik ze net zo hard hun boeken en school af! Ik acht de boeren hoog genoeg om ze zowel educated als agricultural te kunnen houden.
Als alles goed gaat maak ik op een gegeven moment verbinding met de hoge hightech- en vieze industriesteden van mijn vriend. En dan gaan zitten toekijken wat er gebeurd met mijn reservaat.
Zijn er meer mensen die het op deze anti-commercieele manier spelen?
quote:download anders eerst even de "demo"
Op maandag 20 januari 2003 15:15 schreef gieling.com het volgende:
Het lijkt me wel een kewl spel, is het de moeite waard om het te kopen???
Waarom wel/niet???
quote:
Op maandag 20 januari 2003 15:53 schreef flappiewappie het volgende:[..]
download anders eerst even de "demo"
quote:Kan je allemaal extra dingen downloaden op de officiele webside.
Op maandag 20 januari 2003 13:49 schreef blieblie het volgende:[..]
Wat krijg je daar voor terug?? Als je je regd daar...
quote:En die zijn ?!?!?!?!
Op maandag 20 januari 2003 16:06 schreef gieling.com het volgende:[..]
ik heb en paar redenen om dat niet te doen
quote:wat een
Op maandag 20 januari 2003 15:40 schreef Lurky het volgende:
-knip- -heel verhaal- -knip-
quote:gokken legaliseer ik altijd gelijk! scheelt vet veel poen
Op maandag 20 januari 2003 16:21 schreef HeavyD het volgende:
Is echt top zo'n verhaal maaruhpersoonlijk ga ik toch voor meer een industriele stad LEKKERUH veel geld verdienen.
En dan natuurlijk gokken legaal maken Las vegas returns !!!![]()
quote:Dat met ie gaten in het wegdek heb ik ook gehad, maar goed dat lag aan mezelf want ik had de subsidies verlaagt!
Op maandag 20 januari 2003 15:40 schreef Lurky het volgende:Gaan die mensen zich vermeerderen als idioten! Mijn mooie laagbouw worden stadshuizen, ze gaan overal met auto's rijden en files vormen terwijl ik me blauw betaal aan OV voor ze en ze eisen industrie!
Goed dus ik zet uit sociale rechtvaardigheid een fabriek neer: de ellende begint pas goed...
Om het drama compleet te maken: overbevolking, industrialisering, hoogbouw, vervuiling, files, brand, bezuinigingen, belastingverhoging. zwarte huizen, exploderende waterleidingen, gaten in het wegdek, overal stakingen...
quote:Je krijgt 100 per maand in het begin maar daarvoor krijg je ook veel meer crime wat weer resulteerd in lagere landvalue's en dus minder inkomsten. Ik laat gokken altijd illegaal!
Op maandag 20 januari 2003 16:22 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
gokken legaliseer ik altijd gelijk! scheelt vet veel poen
Dat met die dieren is wel erg gaaf, maarja.. uit je verhaal begrijp ik toch dat de grootste fout geweest is om vervuilde industrie toe te laten (wat volgens mij ook weer criminaliteit toevoegt). Ben benieuwd naar wat screenies van je zonnige dorpje met kronkelende weggetjes en het strand natuurlijk!
bouw alleen de kleinste vorm van residents. als het goed is blijft het dan laag bouw....als het goed is
edit: BTW thnx Atreidez
[Dit bericht is gewijzigd door dtale op 20-01-2003 16:46]
Wat is de ideale grote voor een Residential Zone eigenlijk? En kun je objecten roteren?
Alles lekker op elkaar gefrot, ach wat wil je met zo weinig ruimte op dit kaartje
quote:Er kan nog wel een strand bij aan de rechterkant
Op maandag 20 januari 2003 16:52 schreef Dezz het volgende:
Een paar shots van mij stadje
-knip-Alles lekker op elkaar gefrot, ach wat wil je met zo weinig ruimte op dit kaartje
quote:Objecten kun je niet roteren, de map wel maar daar was je denk al achter ! Voor Residential zones maakt het volgens mij niet uit hoe groot ze zijn als je maar inde gaten houd dat alle zones bereikbaar zijn voor je sims (icoon met auto verschijnt als het niet zo is).
Op maandag 20 januari 2003 16:51 schreef Strolie75 het volgende:
Bij een stad met 15.000 inwoners begint het toch moelijk te worden!Wat is de ideale grote voor een Residential Zone eigenlijk? En kun je objecten roteren?
suc6
quote:Dat ik besloten heb geen demo's meer te downloaden.
Op maandag 20 januari 2003 16:08 schreef HeavyD het volgende:[..]
En die zijn ?!?!?!?!
![]()
quote:Ik zie hier het probleem niet. Als je ze met uninstall netjes weghaalt en ook regelmatig ff defragd heb je niet dat je windows verzand. Maar eigenlijk is dat een andere discussie
Op maandag 20 januari 2003 17:11 schreef gieling.com het volgende:[..]
Dat ik besloten heb geen demo's meer te downloaden.
Net winXP erop, en we willen hem zo goed/snel mogenlijk laten/blijven draaien. Dus niet te veel zooi (vooral niet als je het na 2weken weer weg doet)
quote:Je krijgt hiermee alleen maar herenhuizen als ze uitgroeien, zeer mooie en landelijk zullen we maar zegguh.
Op maandag 20 januari 2003 16:38 schreef dtale het volgende:
Tip:bouw alleen de kleinste vorm van residents. als het goed is blijft het dan laag bouw....als het goed is
edit: BTW thnx Atreidez
Terug naar mijn eigen Sim-pelveld. Gaten in het wegdek komen door bezuiniging. Staat lelijk maar er gaat tot nu toe niks door stuk dus het is een prima post om tijdelijk geld vandaan te halen.
Alle ellende begint inderdaad bij industrie. Ik maakte de fout te denken dat werkloos hoogopgeleiden daar een baan wilden. Ik luisterde te veel naar mijn adviseurs en deed wat de statistieken vroegen.Nu heb ik nog een paar fabrieken omdat het wel past bij de vuilstort en die militaire basis.
Zouden die militairen ooit nog iets bedreigends gaan doen of zijn ze echt alleen 'melkkoe'? Kan mij gewoon niet voorstellen. Zal budget achter de hand houden om ze bij de eerste vijandelijkheid meteen van de kaart te vegen. Ik heb ze heel leuk onderaan de heuvel in de bossen gezet. Het is allemaal meer esthetisch dan economisch.
Het gokken sta ik nog toe. Ik heb geen casino's en geen criminaliteit maar wel $100 inkomsten Maar bedankt voor de tip: zodra er weer berovingen komen zal ik erop bezuinigen. Dat is voordeliger dan overal politie te bekostigen. Vooralsnog zie ik dus eerder verband tussen crime & cops dan gokken en geweld.
Verder valt me op dat als je een gevarieerd akkerlandschap wilt je niet 2 akkers gelijk naast mekaar moet zetten, net als met huizen. Door dat schijnbaar lukraak te doen in het landschap komen er dan verschillende soorten naast elkaar: dat is een veel leuker gezicht. De grote van een akker zegt ook niks over de werkgelegenheid. En een lappendeken van kleine veldjes staat veel natuurlijker.
Het klinkt nu allemaal wel heel romantisch maar het blijft schipperen met het kubistische landschapsmodel. Die waterzuivering, de watertorens en industrietanks zijn wat dat betreft een verademing voor het oog. Vandaar dat ik als uitgangspunt een beetje grillig landschap heb gemaakt.
Dat geeft wel aanlegproblemen voor buizen, wegen gebouwen en velden. unsuitable construction las ik vaak. Dat kost dus ook handen vol geld om omwegen aan te leggen.Omleidingen die de visuele variatie wel weer ten goede komen maar ook behoorlijk in het budget hakken.
Wat dat betreft is het uitleggen van een stad op een biljartlakenstrakke ondergond veel verstandiger. Het ziet er wel uit alsof je een modelbaan op het huiskamertapijt hebt neergelegd maar het functioneerd. Wat me opvalt is dat mijn vriend, die heel solidair ook een beetje het landschapsmodel aanhangt, altijd maar aan het bouwen is. Binnenkort is mijn reservaat helemaal ingesloten door zijn metropolen.
O ja en ook ik wil best wel veel geld hoor maar dan krijg ik de neiging het te gaan uitgeven met alle ecologische en economische gevolgen van dien.
quote:Ok, dan is hier dus mijn challenge; Hoeveel fouten kan jij vinden in de reclametekst van EA? Ik in ieder geval 5 wat ik erg knap vind in nog geen 30 woorden tekst.
Sim City 4Nu overal te koop vanaf 17 januari.
Klik hier voor meer informatie
*link*
*link*Speel voor God.
Speel voor Burgemeester.
Speel met je Sims.Jou stad leeft.
EA Games
Challenge everything
Klik hier voor meer informatie
*link*
*link*
Speel voor God.
Speel voor Burgemeester.burgemeester is geen God, dus geen capital
Speel met je Sims.idem dito
Jou stad leeft. Jouw
EA Games
Challenge everything
Dat is wat ik kan vinden
quote:Hehehehe wat slegt zeg, geluckig maek ick noojt vaudten
Op maandag 20 januari 2003 17:39 schreef Short_stop het volgende:
Ik krijg vandaag een reclamemailtje van EA dat Sim City 4 uit is, staat het volgende in;
[..]Ok, dan is hier dus mijn challenge; Hoeveel fouten kan jij vinden in de reclametekst van EA? Ik in ieder geval 5 wat ik erg knap vind in nog geen 30 woorden tekst.
quote:en 't is toch Burgermeester ?
Op maandag 20 januari 2003 17:50 schreef Atreidez het volgende:
Sim City 4 Geen spatie nodig
Nu overal te koop vanaf 17 januari. vanaf 17 januari is overbodigKlik hier voor meer informatie
*link*
*link*Speel voor God.
Speel voor Burgemeester.burgemeester is geen God, dus geen capital
Speel met je Sims.idem ditoJou stad leeft. Jouw
EA Games
Challenge everything
Dat is wat ik kan vinden
quote:Stranden liggen aan de overkant, waar die brug op uit komt
Op maandag 20 januari 2003 16:55 schreef Atreidez het volgende:[..]
Er kan nog wel een strand bij aan de rechterkant
quote:Nee, het is echt burgemeester, maar je hebt wél 2 andere fouten gevonden. Jou moet inderdaad jouw zijn en de zin "nu overal te koop vanaf 17 januari" is inderdaad een samenstelling van twee zinnen, "Nu overal te koop" en "Overal te koop vanaf 17 januari".
Op maandag 20 januari 2003 17:55 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
en 't is toch Burgermeester ?
De andere fouten zijn geen hoofdletter of spatiefouten maar één feit dat in feite helemaal geen feit is maar onzin en de andere twee fouten zijn taalkundig (volgens mij).
In het mailtje hebben ze allerlei woorden een hoofdletter gegeven die er eigenlijk niet thuis hoort maar die bedoelde ik niet en die spatie is een foutje van mij, sorry.
-edit-
oeps, ik heb twee mailtjes doorelkaar gehaald, sorry
De andere fouten zijn volgens mij trouwens Speel voor God en Speel voor Burgemeester. Voor God spelen doen alleen heel erg religieuze mensen volgens mij, als die al spelen, maar die leven in ieder geval voor God. Meneer of mevrouw Burgemeester ken ik niet maar als ze ooit langs komen wil ik wel een spelletje SimCity voor ze spelen. Want dat kan ik wél, SimCity spelen net als ik God kan spelen en ik kan ook wel burgemeester spelen.
En die andere fout is dat SimCity overal te koop is wat niet waar is want bij mij kan je geen SimCity kopen en bij mijn groenteboer ook niet dus is het niet overal te koop.
En dan dat vondt natuurlijk maar dat had ik toen ik het voorgaande schreef nog niet eens gezien.
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 20-01-2003 19:21]
"SimCity 4 - En jij vondt Amsterdam al een grote stad"
Beste xxx,
Wij zijn erg blij dat u uw ABN zo goed onder de knie heeft maar u mailt met de Customer Support afdeling.
Wij proberen mensen te helpen die problemen hebben met onze games.
Als u problemen heeft met onze nieuws brieven raad ik u aan uw registratie te deactiveren.
Dit kunt u doen door een mail te sturen naar: info.nl@europe.ea.com
Met vriendelijke groet,
Electronic Arts Benelux
Customer Support
www.eagames.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 20-01-2003 18:32]
quote:
Op maandag 20 januari 2003 18:30 schreef Short_stop het volgende:
En nu krijg ik nóg een mailtje van EA...Beste ,
Wij zijn erg blij dat u uw ABN zo goed onder de knie heeft maar u mailt met de Customer Support afdeling.
Wij proberen mensen te helpen die problemen hebben met onze games.
Als u problemen heeft met onze nieuws brieven raad ik u aan uw registratie te deactiveren.
Dit kunt u doen door een mail te sturen naar: info.nl@europe.ea.com
Met vriendelijke groet,
Electronic Arts Benelux
Customer Support
www.eagames.nl
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 20-01-2003 18:34]
quote:Ik ben benieuwd of ik nog wat van ze hoor
"Beste Electronic Arts Benelux,
Allereerst wil ik u graag vriendelijk bedanken voor uw bijzonder snelle antwoord op mijn mailtjes. Ik begrijp dat uw afdeling niet over taalfouten in reclame uitingen gaat maar aangezien uw e-mail adres het enige e-mail adres is dat ik op uw website kon vinden neem ik aan dat u begrijpt dat ik ú heb gemailt. Zoals u ziet stuur ik dit mailtje als CC naar het door u opgegeven adres.
Dan nu het volgende. Ik ben al sinds 1997 een trouwe en geregistreerde klant van uw bedrijf. SimCity 2000 en 3000 kocht ik in de winkel en ook bijvoorbeeld FIFA World Cup 98, Euro 2000 en wat oude Madden Football spellen heb ik eerlijk in de winkel gekocht en vaak registreer ik mijn spelletjes ook.
Nu sturen jullie me een reclamemailtje over SimCity 4 met de volgende tekst;
"SimCity 4 - En jij vondt Amsterdam al een grote stad
Nu overal te koop vanaf 17 januari.
Klik hier voor meer informatie
*link*
*link*Speel voor God.
Speel voor Burgemeester.
Speel met je Sims.Jou stad leeft.
EA Games
Challenge everything"Ik haal daar met mijn MAVO tenminste 7 fouten uit waarvan enkele zéér ernstig en ik neem daarover contact op met jullie via de enige weg die jullie mij daarvoor beschikbaar hebben gesteld (online dan) en vervolgens krijg ik een mailtje terug dat ik naar de verkeerde afdeling heb gemailt en dat als ik "problemen" heb met de nieuwsbrief ik mijn registratie maar moet deactiveren. Ik vind dit een bijzonder rare gang van zaken.
Met vriendelijke groet,
..."
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 20-01-2003 18:58]
quote:Als het goed is kan je nu dus een region maken waar je een super-duper-metropool neer kan kwakken
OK check this out. Some of you may already know how to do this, but I thought I would try and explain for some people who dont know. You can not only change the sizes of individual maps in a region, you can edit how large the region itself is. All you need is the windows paint program. I have WinXPPro, so your particular instructions may vary, but you can figure it out.
1st Step.Go into SimCity 4 and make a new region, make all the land water (this probably doesnt matter) and dont start any new cities.
2nd
Exit out of the game; go to "My Documents\SimCity 4\Regions\San Francisco". Open the file named "config" with Microsoft Paint, its a .BMP file.
3rd
You will see many multicolored patches. Go to "Image" on the top file menu and go to "attributes". Change the size of the picture to 16x16 or any multiples of 4 you want. Im not sure what the limit is, 60x60 seems to be my limit. You will need to zoom to 800%. Take out the "Pick Color" tool and sample one of the blue squares. Then, using the "pencil" tool Layout a checkerboard pattern overwriting the other colors. Then, sample the other blue square that is a different shade and fill in the rest of the pattern. When its done it should like this:
X=Light blue pixel
B=Dark blue pixelXXXXBBBBXXXXBBBB
BBBBXXXXBBBBXXXX
XXXXBBBBXXXXBBBB
BBBBXXXXBBBBXXXXOf course, this will be much larger if you are going with a picture size that exceeds 16x16 pixels. You just need to fill in the blank white areas with the alternating checkerboard pattern. A picture that is 16x16 pixels makes 4x4 large maps. A picture that is 60x60 pixels makes 15x15 large maps. That is huge!
4th
Save the new config file in your "My Documents\SimCity 4\Regions\New Region X" directory. X is the highest numbered region in the directory, the last one you made. Dont worry, if it doesnt ask you to overwrite an old config file, there wont be an old config to overwrite.
5th
Load SimCity 4 and you should be looking at the new region you made. You might have load the region I didnt have to, it defaulted to the last new region I made.
So! This fixes my only major gripe with the game. Now you could make huge country-sized-regions. Post your questions here, ill be checking back today to help anyone who needs it. Let me know if this works for you! It worked for me! Happy gaming!Special thanks to LorenzoDV who gave me the idea to try this.
Meer info : http://www.simcitycentral.net/forums/viewtopic.php?t=1863
Ik ga nu zelf maar weereens overnieuw beginnen...!!
tis maar dat je het weet
quote:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Op maandag 20 januari 2003 18:30 schreef Short_stop het volgende:
En nu krijg ik nóg een mailtje van EA...Beste xxx,
Wij zijn erg blij dat u uw ABN zo goed onder de knie heeft maar u mailt met de Customer Support afdeling.
Wij proberen mensen te helpen die problemen hebben met onze games.
Als u problemen heeft met onze nieuws brieven raad ik u aan uw registratie te deactiveren.
Dit kunt u doen door een mail te sturen naar: info.nl@europe.ea.com
Met vriendelijke groet,
Electronic Arts Benelux
Customer Support
www.eagames.nl
quote:Die regel der weer uit slopen?
Op maandag 20 januari 2003 19:54 schreef BoRRuHG het volgende:
Leuk dat Windowed mode, maar hoe kom ik er weer vanaf?
quote:trouwens wat jij laatst zei over dat simcity alles uit je computer trekt.
Op maandag 20 januari 2003 19:59 schreef blieblie het volgende:[..]
Die regel der weer uit slopen?
quote:Helaas....
Op maandag 20 januari 2003 19:59 schreef blieblie het volgende:[..]
Die regel der weer uit slopen?
Ik heb nu een stad met 60.000 inwoners, en 100.000+ $ en alles nog zonder cheats! Probleem is nu wel dat ik enkele gebieden heb die erg dicht bevolkt zijn, zet ik er een groot ziekenhuis neer is dat niet voldoende.. nog twee clinics erbij.. nog niet genoeg!! Pffrrrttt.. weet je hoeveel die dingen kosten per maand.. en veel mensen hebben last van traffic noise
Hoe ik dat kan verminderen weet ik echt niet meer, ik heb al zat busstations en enkele ordinances (carpooling enzow of hoe dat heet in SC4). Maybe moet ik keertje naar subway gaan kijken..
Om half zes vrolijk achter de pc gedoken om mijn Sims te verwennen met een bruisende metropole. Na de handleiding een gooi richting archief gegeven te hebben een mooie grote plak grond aangeklikt en deze geheel geplet. (Je wil per slot van rekening een Hollands landschap he)
Na wat zones inplannen, wat water geven, en geduldig kijken groeide mijn stad uit tot een leuk beginnend dorpje, met een knusse ondertoon.
Helaas, daar gaat kwatta niet mee akkoord, dus begin ik vrolijk mijn rivierenbuurt om te toveren in een nieuwe maashaven. Enkele jaren verder dampen mijn schoorsteentjes er lustig op los, hoesten mijn Sims de wormen uit de grond, en is mijn budget gedaald tot een kritiek niveau. Gelukkig ben ik inmiddels winst aan het maken, dus de accountant tiepgeit is makkelijk te negeren, evenals de treehugger die klaagt dat ik er zo'n industrieel zooitje van maak.
MNijn landschap is een lust voor het planologische oog, rokende schoorstenen, "as far as the eye can see" en mooie rechte snelwegen om mijn Sims in hun benzine slurpende bolides van en naar hun werk te krijgen.
Ahhhh success!
Maar dan: brand, rellen, ontevreden poppetjes, al dansend op mijn scherm.
*zucht*
Het is ook nooit goed.
quote:Mijn pc trekt echt helemaal dicht tijdens het SC4en...
Op maandag 20 januari 2003 20:01 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
trouwens wat jij laatst zei over dat simcity alles uit je computer trekt.
Irritant zeg! Als ik simcity gespeeld heb, duurt 't echt 45 seconden ofzo voordat ik weer gewoon met m'n computer door kan gaan, zwaar klote.
(AMD Athlon 1800+) zou toch niet hoeven?
ikop windows xp
quote:Je kan disasters niet uit zetten he? Ik heb het tenminste nog niet gevonden... Ik erger me daar nou echt aan. Ook al die die automatische overwrite saves.. Overhaaste shit
Op maandag 20 januari 2003 20:11 schreef Atrimar het volgende:
Een kort verslag van een avondje aan Stadsplanning doen.Om half zes vrolijk achter de pc gedoken om mijn Sims te verwennen met een bruisende metropole. Na de handleiding een gooi richting archief gegeven te hebben een mooie grote plak grond aangeklikt en deze geheel geplet. (Je wil per slot van rekening een Hollands landschap he)
Na wat zones inplannen, wat water geven, en geduldig kijken groeide mijn stad uit tot een leuk beginnend dorpje, met een knusse ondertoon.
Helaas, daar gaat kwatta niet mee akkoord, dus begin ik vrolijk mijn rivierenbuurt om te toveren in een nieuwe maashaven. Enkele jaren verder dampen mijn schoorsteentjes er lustig op los, hoesten mijn Sims de wormen uit de grond, en is mijn budget gedaald tot een kritiek niveau. Gelukkig ben ik inmiddels winst aan het maken, dus de accountant tiepgeit is makkelijk te negeren, evenals de treehugger die klaagt dat ik er zo'n industrieel zooitje van maak.
MNijn landschap is een lust voor het planologische oog, rokende schoorstenen, "as far as the eye can see" en mooie rechte snelwegen om mijn Sims in hun benzine slurpende bolides van en naar hun werk te krijgen.
Ahhhh success!
Maar dan: brand, rellen, ontevreden poppetjes, al dansend op mijn scherm.
*zucht*
Het is ook nooit goed.
quote:Of t ligt aan je PC of het is n user error, want XP schopt kont IMO. Draait hier perfect!
Op maandag 20 januari 2003 20:01 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
trouwens wat jij laatst zei over dat simcity alles uit je computer trekt.
Irritant zeg! Als ik simcity gespeeld heb, duurt 't echt 45 seconden ofzo voordat ik weer gewoon met m'n computer door kan gaan, zwaar klote.
(AMD Athlon 1800+) zou toch niet hoeven?
ikop windows xp
quote:bij mij ook. Maar na een tijdje raak ik echt helemaal geirriteerd... Maar ik kan me nog inhouden
Op maandag 20 januari 2003 20:16 schreef blieblie het volgende:[..]
Mijn pc trekt echt helemaal dicht tijdens het SC4en...
Maar dat heb ik er voor over.
Mijn specs nu:
athlon 900 mhz (899 mhz om mierenneukerij te verkomen )
128 mb dimm
geforce 2 32 mb pro
iiyama 19 inch vision master pro 450
scsi 4 gig
20 gig IDE
dat was het belangrijskte wel. Draai op 1024*768, simcity dus.
quote:alleen de cpu zegt natuurlijk niet veel. Ram? videokaart ... Ik moet zeggen dat xp pro goed draait hoor. Heb zowat alle windozen
Op maandag 20 januari 2003 20:18 schreef BoRRuHG het volgende:[..]
Of t ligt aan je PC of het is n user error, want XP schopt kont IMO. Draait hier perfect!
quote:je hebt een gode mode
Op maandag 20 januari 2003 20:22 schreef valek het volgende:
Ik heb simcity4 gekocht en het is een superspel.
Maar in de vorige simcity kon je op een knop drukken en dan kreeg je een mooi land met water en land hoe jij dat wilde. Maar ik kan deze optie niet meer vinden in simcity4.
Weet iemand of het wel kan of niet.
Be god, be a mayor and toy with your sims
quote:en hoe kom ik in god mode?
Op maandag 20 januari 2003 20:26 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
je hebt een gode mode
![]()
Be god, be a mayor and toy with your sims
quote:voordat je begint te bouwen in je stad kan je de god mode aanklikken. Gewoon in het normale menu waar je ook ook disasters kan veroorzaken.
Op maandag 20 januari 2003 20:31 schreef valek het volgende:[..]
en hoe kom ik in god mode?
quote:lees anders het boekje ff .
Op maandag 20 januari 2003 20:31 schreef valek het volgende:[..]
en hoe kom ik in god mode?
Wanneer je de landkaart voor je hebt kun je voor godmodus kiezen. Hier kun je het landschap veranderen. Wanneer je door gaat naar mayor mode, vraagt het spel om een naam voor je stad en een naam voor jou. Als je hier voorbij bent zou je terug moeten gaan. (je kunt eventueel vanuit de mayor mode weer naar god mode, maar.... lezen !!
Af en toe begint er bij mij een protest omdat mijn school/ziekenhuis underfunded is. Als ik dan de details check, blijkt een sliderdefect de schuldige te zijn:
De slider loopt bij een school normaal van 0-550, maar is in mijn geval teruggeschaald naar 0-119. De slider staat echter nog op dezelfde plek, en als resultaat is m'n instantie underfunded.
Als ik hem een hele hoop keer heen en weer wrik, schiet ie uiteindelijk weer terug naar de juiste schaling van 0-550.
Sounds familiar, anyone?
quote:Keb hier een Athlon 1200 met 256 mb ram en GF2 mx440...
Op maandag 20 januari 2003 20:21 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
bij mij ook. Maar na een tijdje raak ik echt helemaal geirriteerd... Maar ik kan me nog inhouden
. Krijg gelijk de neiging om eeen nieuwe pc te halen... Was het eigenlijk ook al van plan en natuurlijk niet alleen voor sc 4.
Mijn specs nu:
athlon 900 mhz (899 mhz om mierenneukerij te verkomen
)
128 mb dimm
geforce 2 32 mb pro
iiyama 19 inch vision master pro 450
scsi 4 gig
20 gig IDEdat was het belangrijskte wel. Draai op 1024*768, simcity dus.
quote:Ik schuif met die balk, klik het vakje weg, en als ik dan weer ga kijken issie verschoven
Op maandag 20 januari 2003 20:37 schreef JayAvenger het volgende:
Hebben jullie soms ook een sliderbar defect in de details van ziekenhuizen, scholen, etc?Af en toe begint er bij mij een protest omdat mijn school/ziekenhuis underfunded is. Als ik dan de details check, blijkt een sliderdefect de schuldige te zijn:
De slider loopt bij een school normaal van 0-550, maar is in mijn geval teruggeschaald naar 0-119. De slider staat echter nog op dezelfde plek, en als resultaat is m'n instantie underfunded.
Als ik hem een hele hoop keer heen en weer wrik, schiet ie uiteindelijk weer terug naar de juiste schaling van 0-550.
Sounds familiar, anyone?
quote:Heeft dat niks met stakingen te maken?
Op maandag 20 januari 2003 20:37 schreef JayAvenger het volgende:
Hebben jullie soms ook een sliderbar defect in de details van ziekenhuizen, scholen, etc?Af en toe begint er bij mij een protest omdat mijn school/ziekenhuis underfunded is. Als ik dan de details check, blijkt een sliderdefect de schuldige te zijn:
De slider loopt bij een school normaal van 0-550, maar is in mijn geval teruggeschaald naar 0-119. De slider staat echter nog op dezelfde plek, en als resultaat is m'n instantie underfunded.
Als ik hem een hele hoop keer heen en weer wrik, schiet ie uiteindelijk weer terug naar de juiste schaling van 0-550.
Sounds familiar, anyone?
Als ik per ongeluk een dienst te weinig betaal, gaan ze staken en dan schakelt het spel om naar de schaling. Zo gauw je ze weer fatsoenlijk betaalt, werkt de goede schaling weer. Dat is bij mij het geval.
quote:En dan is de schaling ook weer correct?
Op maandag 20 januari 2003 20:41 schreef blieblie het volgende:[..]
Ik schuif met die balk, klik het vakje weg, en als ik dan weer ga kijken issie verschoven
...
Bij mij lijkt het steeds langer te duren voor ik dat pokkedefect weer recht zet. Erg irritant.
quote:Zou het dan kloppen dat je op een gegeven moment tijdelijk 750 ballen moet dokken om 119 studentjes te kunnen bergen, zodat ie daarna weer terugschakelt?
Op maandag 20 januari 2003 20:43 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Heeft dat niks met stakingen te maken?
Als ik per ongeluk een dienst te weinig betaal, gaan ze staken en dan schakelt het spel om naar de schaling. Zo gauw je ze weer fatsoenlijk betaalt, werkt de goede schaling weer. Dat is bij mij het geval.
quote:Dan doe je óf iets niet goed, óf je moet eens leren te spelen met wat je krijgt
Op maandag 20 januari 2003 20:57 schreef valek het volgende:
het spel valt me op 1 punt HEEL ZWAAR TEGEN.
Ik was gewend als ik op 1 knop drukte dat het land vanzelf werd gevormd. Dat krijg ik nu niet gevonden.
Dat is voor mij een reden om het niet te spelen als dit er niet in zit.
quote:Ik denk dat ie bedoelt dat je met 1 muisklik een 'random' terrein kunt creeëren. Dat kun nu inderdaad niet, en het is best veel werk om alles zelf te moeten maken.
Op maandag 20 januari 2003 21:05 schreef Atrimar het volgende:[..]
Dan doe je óf iets niet goed, óf je moet eens leren te spelen met wat je krijgt
quote:Klopt, die functie mis ik ook best wel
Op maandag 20 januari 2003 21:37 schreef Disorder het volgende:[..]
Ik denk dat ie bedoelt dat je met 1 muisklik een 'random' terrein kunt creeëren. Dat kun nu inderdaad niet, en het is best veel werk om alles zelf te moeten maken.
quote:Wat nou??
Op maandag 20 januari 2003 23:14 schreef -CRASH- het volgende:
OK deel 2
quote:Bomen plaatsen tussen industrie en woongebieden
Op maandag 20 januari 2003 23:40 schreef blieblie het volgende:
Dat we in deel 2 bezig zijn![]()
Ik ben nu bezig met een stad en zit op 20.000 inwoners.
Ik zit alleen wel iedere keer met die luchtvervuiling.
Iemand daar tips tegen?
quote:Der zit een plas water tussen waar je u tegen zegt
Op maandag 20 januari 2003 23:46 schreef Atreidez het volgende:[..]
Bomen plaatsen tussen industrie en woongebieden
Heb zelf nog niet zoveel klachten over me vervuiling, electriciteit huur ik bij een buurtgemeente en me industrie heb ik een ordiance op gezet van de vuile lucht met erg hoge belastingen. Woonwijken zijn ook redelijk gedistantieerd van de industrie.
quote:Heb je die clean air ordiance (ofzoiets) aanstaan?
Op maandag 20 januari 2003 23:57 schreef blieblie het volgende:[..]
Der zit een plas water tussen waar je u tegen zegt
.
Maar de snelweg maakt tegenwoordig ook al luchtvervuiling.....
quote:Nope, want dan vertrekken alle fabrieken
Op maandag 20 januari 2003 23:59 schreef Atreidez het volgende:[..]
Heb je die clean air ordiance (ofzoiets) aanstaan?
Ziet er beetje verrot uit omdat ik bezig ben alle vieze industrie eruit te kicken en veel commercial aan te trekken.. roobje op de groene toer..
[Dit bericht is gewijzigd door roobje op 21-01-2003 00:07]
quote:En als je dan de belasting iets lager zet komen er high tech industries voor terug
Op dinsdag 21 januari 2003 00:01 schreef blieblie het volgende:[..]
Nope, want dan vertrekken alle fabrieken
..
quote:Serieus??
Op dinsdag 21 januari 2003 00:05 schreef Atreidez het volgende:[..]
En als je dan de belasting iets lager zet komen er high tech industries voor terug
(na een paar jaar dan
)
quote:Oeh, das wel netjes!!
Op dinsdag 21 januari 2003 00:04 schreef roobje het volgende:
Hier een plaatje van mijn stad met bijna 60.000 inwoners en 100k+ $![]()
quote:Ik heb ooit een mailtje gestuurd "100 punten waarop Fifa (ik dacht 98) verbeterd kan worden".
Op maandag 20 januari 2003 18:30 schreef Short_stop het volgende:
En nu krijg ik nóg een mailtje van EA...(...)
Als u problemen heeft met onze nieuws brieven raad ik u aan uw registratie te deactiveren.
Dit kunt u doen door een mail te sturen naar: info.nl@europe.ea.com(...)
Nooit meer wat van gehoord
quote:Ik verwacht anders minstens een gratis SimCity 4 pakket voor mijn hulpvaardigheid!
Op dinsdag 21 januari 2003 00:08 schreef MrTorture het volgende:[..]
Ik heb ooit een mailtje gestuurd "100 punten waarop Fifa (ik dacht 98) verbeterd kan worden".
Nooit meer wat van gehoord
quote:Ik denk dat je al lang bent toegevoegd aan het SPAMaddressenbestand
Op dinsdag 21 januari 2003 00:44 schreef Short_stop het volgende:[..]
Ik verwacht anders minstens een gratis SimCity 4 pakket voor mijn hulpvaardigheid!
ik heb in mijn stad (alleen maar) $$-wealth industrie, maar in mijn financiele overzicht staan de inkomsten bij $$ op nul. Hebben meer mensen hier last van of is dit alleen mijn probleem, of weet iemand hoe dit komt en of ik er wat aan kan doen?
quote:Haha, no worries, ik heb ook een telefoonnummer van EA en een postadres
Op dinsdag 21 januari 2003 00:46 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ik denk dat je al lang bent toegevoegd aan het SPAMaddressenbestand
![]()
quote:Weet je zeker dat het $$-wealth industrie is en dat je niet medium density bedoelt?
Op dinsdag 21 januari 2003 00:54 schreef Grousta het volgende:
ik heb in mijn stad (alleen maar) $$-wealth industrie, maar in mijn financiele overzicht staan de inkomsten bij $$ op nul. Hebben meer mensen hier last van of is dit alleen mijn probleem, of weet iemand hoe dit komt en of ik er wat aan kan doen?
quote:Als ik met de help functie een industrieeel gebouw selecteer dan staan er achter wealth twee van die tekentjes. Het zijn niet echt dollars dacht ik maar ja. En dit is het geval bij elk gebouw.
Op dinsdag 21 januari 2003 08:12 schreef MrTorture het volgende:[..]
Weet je zeker dat het $$-wealth industrie is en dat je niet medium density bedoelt?
quote:Volgens mij is het zo dat je wel kan zoneren op $$, maar dat de industrie zich alleen plaatst als er ook opgeleide mensen voor zijn. Dus ik denk dat je $-industrie hebt staan, op een $$-veldje.
Op dinsdag 21 januari 2003 00:54 schreef Grousta het volgende:
Ik kon dit nergens anders vinden in dit topic of het vorige dus ik vraag het maar:ik heb in mijn stad (alleen maar) $$-wealth industrie, maar in mijn financiele overzicht staan de inkomsten bij $$ op nul. Hebben meer mensen hier last van of is dit alleen mijn probleem, of weet iemand hoe dit komt en of ik er wat aan kan doen?
quote:Ik heb overal $$$-zones dus dat kan het niet zijn
Op dinsdag 21 januari 2003 08:49 schreef Atrimar het volgende:[..]
Volgens mij is het zo dat je wel kan zoneren op $$, maar dat de industrie zich alleen plaatst als er ook opgeleide mensen voor zijn. Dus ik denk dat je $-industrie hebt staan, op een $$-veldje.
[edit]
Ik zie nu trouwens wel dat alle industrie gekwalificeerd is als dirty. Heeft dat er misschien iets mee te maken?
[/edit]
quote:Dan geldt mijn verhaal nog steeds. De high tech industrie, en de grote commerciele zooi komen pas als je stad het aankan. Het is zelfs zo dat als je Low Rate Residential zoneert, er komen huizen op, en daarna zoneer je er overheen een high rate, dan kan het ff duren eer er ook daadwerkelijk een upgrade komt zeg maar.
Op dinsdag 21 januari 2003 08:59 schreef Grousta het volgende:[..]
Ik heb overal $$$-zones dus dat kan het niet zijn
En bij residential en commercial gaat het wel goed. Wat ik ook wel apart vond was dat al mijn industrie in 1 keer $$-wealth werd en niet een paar.
[edit]
Ik zie nu trouwens wel dat alle industrie gekwalificeerd is als dirty. Heeft dat er misschien iets mee te maken?
[/edit]
quote:Ja, dat snap ik. Maar het is zo dat er wel twee $-tekentjes bij wealth staan. Maar goed, misschien is het wel zo dat ik daar pas geld voor krijg als de stad het idd aan kan.
Op dinsdag 21 januari 2003 09:33 schreef Atrimar het volgende:[..]
Dan geldt mijn verhaal nog steeds. De high tech industrie, en de grote commerciele zooi komen pas als je stad het aankan. Het is zelfs zo dat als je Low Rate Residential zoneert, er komen huizen op, en daarna zoneer je er overheen een high rate, dan kan het ff duren eer er ook daadwerkelijk een upgrade komt zeg maar.
quote:Exact
Op dinsdag 21 januari 2003 09:39 schreef Grousta het volgende:[..]
Ja, dat snap ik. Maar het is zo dat er wel twee $-tekentjes bij wealth staan. Maar goed, misschien is het wel zo dat ik daar pas geld voor krijg als de stad het idd aan kan.
quote:Thnx
Op dinsdag 21 januari 2003 09:40 schreef Atrimar het volgende:[..]
Exact
quote:Volgens mij is het een bug in SimCity ofzo, bij mij staat er bij de dirty industry ook $$. Maar bij belastingsinkomsten staat er alleen wat bij de $ industry. Toen ik de $ industry belastingen vet verhoogde was er ineens geen demand meer voor dirty industry. Dus ik denk dat low wealth industry = dirty industry?
Op dinsdag 21 januari 2003 00:54 schreef Grousta het volgende:
ik heb in mijn stad (alleen maar) $$-wealth industrie, maar in mijn financiele overzicht staan de inkomsten bij $$ op nul. Hebben meer mensen hier last van of is dit alleen mijn probleem, of weet iemand hoe dit komt en of ik er wat aan kan doen?
Trouwens je kunt niet zonen op wealth he.. Paar reacties hierboven dacht ik, het is alleen de density waarop je kan zonen.
Ik zal zo ff screenshot maken van mijn vervuiling, t is wel redelijk veel volgens mij..
edit: Okeej here it is.. Ik moet echt snel subways gaan bouwen denk ik!
fullsize
En dit is met heel veel ordinances, clean air and shuttle services enzow.. brrr..
[Dit bericht is gewijzigd door roobje op 21-01-2003 09:54]
quote:Ik heb nog geen snelwegen, dus ik heb geen idee hoe dat precies werkt.
Op dinsdag 21 januari 2003 09:51 schreef trance40 het volgende:
Iemand al gelukt om snelwegen aan elkaar te koppelen?? Ik bedoel dan zo'n highway overramp in de vorm van een klaver of zo iets
Mij lukt het niet
Ik ben overigens Lurky achterna gegaan, en heb nu een "dotje" van een farmstad. Met Country Fare enzo. Best geinig, maar erg armlastig
quote:Eerst weg 1 richting maken, dan een volgende weg op een vlak stuk de ander kruisen. En als dat kruis er eenmaal is kan je er pas een klaver van maken.
Op dinsdag 21 januari 2003 09:51 schreef trance40 het volgende:
Iemand al gelukt om snelwegen aan elkaar te koppelen?? Ik bedoel dan zo'n highway overramp in de vorm van een klaver of zo iets
Mij lukt het niet
quote:Klopt, je hebt 3 industriele zones, die zo onderverdeeld zijn:
Op dinsdag 21 januari 2003 09:54 schreef Atreidez het volgende:
Agrarisch is ook Low Wealth toch? Ik bedoel dus 1 $ en komt daaronder te staan bij de inkomsten. Die is nl. weer niet vervuilend (behalve de vee bedrijven voor je water).
§ - Agrarisch
§§ - Medium industrial
§§ - Medium Industrial (het verschil lijkt in vervuiling te zitten)
§§§ - High Industrial.
Maar ik geef mijn mening zo voor een andere
quote:ehmm.. nee volgens mij heb je 3 zones;
Op dinsdag 21 januari 2003 10:00 schreef Atrimar het volgende:[..]
Klopt, je hebt 3 industriele zones, die zo onderverdeeld zijn:
§ - Agrarisch
§§ - Medium industrial
§§ - Medium Industrial (het verschil lijkt in vervuiling te zitten)
§§§ - High Industrial.Maar ik geef mijn mening zo voor een andere
- agrarisch (is altijd low-wealth)
- medium density (kan §§ maar ook §§§ zijn, §§ is meestal dirty/manufacturing en §§§ is high-tech)
- high density, zelfde verhaal als medium.
Denk ik..
Maar wat zo vaag is is dat de dirty/manufacturing industry (§§) onder de low-wealth (§) belasting valt..
quote:Dat zeg ik, je hebt 3 zones, maar 4 entries in je RCI meter
Op dinsdag 21 januari 2003 10:28 schreef roobje het volgende:[..]
ehmm.. nee volgens mij heb je 3 zones;
- agrarisch (is altijd low-wealth)
- medium density (kan §§ maar ook §§§ zijn, §§ is meestal dirty/manufacturing en §§§ is high-tech)
- high density, zelfde verhaal als medium.Denk ik..
Maar wat zo vaag is is dat de dirty/manufacturing industry (§§) onder de low-wealth (§) belasting valt..
quote:
or watch cows sail through the air from a rural twister.
quote:T is nog vroeg..
Op dinsdag 21 januari 2003 10:30 schreef Atrimar het volgende:[..]
Dat zeg ik, je hebt 3 zones, maar 4 entries in je RCI meter
quote:Nah dat had ik in t begin ook, tot de 10k is best wel easy maar dan wordt het moeilijker. Je moet een school bouwen en zorgen voor een goed wegennetwerk (weinig traffic noise en lage commute tijden) etc.. gewoon paar keer overnieuw beginnen, je komt er wel..
Op dinsdag 21 januari 2003 10:40 schreef www.vantschip.com het volgende:
Ik heb sterk het gevoel dat de "random factor" een iets te grote rol speelt... ik krijg mijn stad vrij makkelijk naar de 10k ... met een beetje winst ... maar dan gebeurd er soms iets weirds dat ik kennelijk niet door heb en gaat iedereen weer weg... in een paar maanden population naar 6000 en budget zwaar in de min ... en dan zit ik in een neerwaardse spiraal
Heb afgelopen zaterdag mezelf geregistreerd bij hun homeside en heb nog steeds geen bevestigings email ontvangen.
Na het lezen van die reactie op jullie email betreffende hun slechte taal weet ik niet of ik wel een boos emailtje moet gaan sturen dat het zo lang duurt.
Maaruh mischien lijkt mij dit toch wel handig kan iemand mij toevallig een email adres geven waarbij ik zou kunnen klagen dat het zo lang duurt !!!!!! Alvast Hartelijk Dank.
quote:Ik reageer dus op Lurky
Op maandag 20 januari 2003 17:15 schreef Lurky het volgende:
-tekst van Lurky-
Ook ik besloot een sociaal-maatschappelijk verantwoorde stad te maken met veel groen, veel plek voor vrije tijdsbesteding (verantwoord natuurlijk) en een uitstekende gezondheid voor een hoog opgeleid dorp.
Ik begon met kleine akkerlandjes (4x4, niet groter). Eerst eentje neerzetten, seconde wachten tot er een pumpkinfarm op komt (zijn er andere??) en dan weer de volgende die meestal een ander type bebouwing laat zien zodat er een pracht van een patchwork komt te liggen. Na een tijdje ontstond er werkloosheid en ik dacht (net als jij): oh, die zijn inmiddels te hoog opgeleid voor het pumpkinwerk Dus ik bouwde wat van die light industrial, de minst vervuilende variant. Al snel stegen rookwolken naar de hemel en mijn met windmolens gelardeerde stadje begon milieuvervuiling te krijgen
Overal klachten en ineens moest er ook een brandweer komen want die fabriek was brandgevaarlijk. Tot dan toe had ik het zonder brandweer kunnen redden. Sinds die fabriek begonnen ze ook te klagen over een politiebureau en met de komst van dat bureau steeg de criminaliteit enorm! Met name in de regio's waar de straal van dat bureau net niet kwam. Ik moest bouwgrond midden in de stad voor van alles en nog wat opofferen en het werd steeds minder leuk om mijn dorpje te spelen.
Ik doe het niet meer. Rot maar op met je fabrieken en politiebureau's. Fabrieken zorgen voor overlast, stank en veel geklaag en een politiebureau brengt criminaliteit mee. Mijn theorie is inmiddels dat agenten agressie opwekken of dat agenten zelf criminelen zijn.
Met dank aan Simcity 4
(en idd, idyllische dorpjes zijn echt leuker)
Oh en over die briefwisseling over ABN en spelvouten? Als een bedrijf mij dergelijke mailings stuurt dan krommen niet alleen mijn tenen, maar daalt het gemiddeld IQ van het totale bedrijf al heel snel in mijn ogen. Het getuigt ook een beetje als minachting naar je klanten, je hebt niet eens een kleine spellingscheck voor ze over. En ik vond met dt...*kreunt zachtjes*
quote:Met dit project ben ik dus nu bezig. Maar moet dus eerst een goed draaiende industriestad hebben en dat is nog niet helemaal gelukt
Op dinsdag 21 januari 2003 10:53 schreef blieblie het volgende:
Als je nu een buurtstad met 100% industrie maakt, zou je dan al je bewoners daar heen kunnen schoppen om te werken?
Kheb et gisteren gekocht maar ben er gisteren niet meer erg aan toegekomen om het te spelen.
quote:Het kan idd, maar je zult moeten beginnen met een "gewoon" dorp/stad, dus I EN R ! ( en C natuurlijk) als dat een beetje loopt (hoeft niet groot te zijn) begin je je "droom" stad zonder industrie, en langzaam maar zeker vervang je de R in de eerste stad voor I, en zorg zo dat ze groeien. Door als de vraag in de ene stad te maken in de ander, snappen we hem nog
Op dinsdag 21 januari 2003 11:50 schreef Atreidez het volgende:[..]
Met dit project ben ik dus nu bezig. Maar moet dus eerst een goed draaiende industriestad hebben en dat is nog niet helemaal gelukt
Dus als je een random map wil en niet de moeite wil nemen om hem zelf helemaal naar wens te vormen kun je er misschien eentje vinden die je wel bevalt, ergens op het net, einde probleem lijkt me zo....
quote:Bouw wat commercial zones tussen de woonwijken, daar kunnen ze namelijk ook werken! Het zou ook kunnen dat ze te lang moeten reizen naar hun werk, moet je ff kijken wat er bij commute staat..
Op dinsdag 21 januari 2003 13:47 schreef Vanquish het volgende:
Ik heb ook al een mooi stadje opgebouwd, alleen 1 probleempje.
Telkens als er van die medium wealth ($$) huizen opduiken in m'n residential area's, zit daarvan een groot deel zonder werk.
Ik neem aan dat dit komt doordat er te weinig medium wealth industry is om die mensen aan het werk te zetten.
Maar hoe krijg ik het nou voor elkaar dat die industrie er komt, want in m'n industrial zones wordt alleen nog maar dirty industry gebouwd.
Iemand tips?
en volgens mij werken ze net zo lief in de industry hoor, alleen zijn ze dan directeur ipv arbeider ofzow
quote:Ja je hebt gelijk, ik heb nou een sim in zo'n luxe huis gezet en die is nu directeur
Op dinsdag 21 januari 2003 15:32 schreef roobje het volgende:[..]
Bouw wat commercial zones tussen de woonwijken, daar kunnen ze namelijk ook werken! Het zou ook kunnen dat ze te lang moeten reizen naar hun werk, moet je ff kijken wat er bij commute staat..
en volgens mij werken ze net zo lief in de industry hoor, alleen zijn ze dan directeur ipv arbeider ofzow
quote:Ha, ik kreeg vandaag een mailtje terug!
Op dinsdag 21 januari 2003 00:08 schreef MrTorture het volgende:[..]
Ik heb ooit een mailtje gestuurd "100 punten waarop Fifa (ik dacht 98) verbeterd kan worden".
Nooit meer wat van gehoord
Beste,
we zijn ons bewust van de fouten in de Simcity 4 email, onze excuses hier
dan ook voor. Omdat we zeker niet de slechtste zijn vragen we ons af of we u
misschien blij kunnen maken met een gelimiteerd 'Be the 12th - FIFA Football
2003' t-shirt.
Afwachtende van uw antwoord en met vriendelijke groet,
Electronic Arts Benelux
http://www.eagames.nl
http://www.thesims.eagames.nl
EA ROELEERT!!! MUAHAHAAHAAA
quote:Das toch zeker wel tof van ze!
Op dinsdag 21 januari 2003 17:19 schreef Short_stop het volgende:[..]
Ha, ik kreeg vandaag een mailtje terug!
Beste,
we zijn ons bewust van de fouten in de Simcity 4 email, onze excuses hier
dan ook voor. Omdat we zeker niet de slechtste zijn vragen we ons af of we u
misschien blij kunnen maken met een gelimiteerd 'Be the 12th - FIFA Football
2003' t-shirt.Afwachtende van uw antwoord en met vriendelijke groet,
Electronic Arts Benelux
http://www.eagames.nl
http://www.thesims.eagames.nl
EA ROELEERT!!! MUAHAHAAHAAA
quote:Heel erg tof van ze!! Ik heb ze mijn maat opgegeven
Op dinsdag 21 januari 2003 17:26 schreef Vanquish het volgende:[..]
Das toch zeker wel tof van ze!
Hoop dat ze de goede maat toesturen
quote:Ja, en tussen twee persoonsvormen moet een komma; het is dus "...niet de slechtste zijn, vragen we..."
Op dinsdag 21 januari 2003 17:32 schreef FritsFlits het volgende:
Het is "e-mail"
En nu weer ontopic graag
Ik wil álles weten van iedereens ervaringen met SC4!
quote:lmao, als je ze daar nou even over mailt....
Op dinsdag 21 januari 2003 17:32 schreef FritsFlits het volgende:
Het is "e-mail"
quote:Begrijp ik goed dat je dorpjes maakt met alleen maar woningen/winkels?
Op dinsdag 21 januari 2003 11:32 schreef Isabeau het volgende:Ik doe het niet meer. Rot maar op met je fabrieken en politiebureau's. Fabrieken zorgen voor overlast, stank en veel geklaag en een politiebureau brengt criminaliteit mee. Mijn theorie is inmiddels dat agenten agressie opwekken of dat agenten zelf criminelen zijn.
Met dank aan Simcity 4
(en idd, idyllische dorpjes zijn echt leuker)
Gescheiden door een stuk bos heb ik mijn industrie gebied.
Hier een heleboel dirty en manufacturing gebouwtjes. Hier staat ook de powerplant.
Nog verder van de residential area heb ik een vuilstortplaats, met daarnaast een legerbasis (geld moet toch ergens vandaan komen ).
Ik heb geen politie (ook niet nodig), 1 school met 150 leerlingen, en 2 brandweerkazernes.
Ook heb ik nog een stuk of 15 akkers liggen, niet zo groot verder.
M'n bevolking stagneert helaas een beetje op 't moment, er waren opeens een boel werklozen terwijl er nog lege toegewezen stukken industrie waren.
Nu blijkt dat die mensen vooral de commercie in wilden, dus heb ik dat maar gebouwd.
Als er iemand is met een vergelijkbare stad, geef je ervaringen ermee...
Heeft iemand meebie een tip voor me??
Die teksten die het spel bij het initialiseren weergeeft zijn wel extreem droog .
quote:Waarom dat? Engelse versie is toch ook goed
Op dinsdag 21 januari 2003 18:21 schreef gizmo2002 het volgende:
Kan iemand screenshots van de Nederlandse SimCity plaatsen ??
quote:Bij een strand moet dat blauw gearceerde deel in het water liggen en het rood gearceerde deel op het land.
Op dinsdag 21 januari 2003 18:58 schreef Tweek het volgende:
Ehm hoe maak je een haven? of strand? beide lukken mij maar niet.
quote:wat is het verschil?
Op dinsdag 21 januari 2003 18:21 schreef gizmo2002 het volgende:
Kan iemand screenshots van de Nederlandse SimCity plaatsen ??
quote:Die stoere Nederlandse taal
Op dinsdag 21 januari 2003 20:53 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
wat is het verschil?
quote:dat zuigt juist zo zwaar. kheb sc 4 in het engels geinstalleerd...
Op dinsdag 21 januari 2003 20:54 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
Die stoere Nederlandse taal
quote:Hij krijgt gewoon een tshirt!
Op dinsdag 21 januari 2003 17:19 schreef Short_stop het volgende:[..]
-knip-
EA ROELEERT!!! MUAHAHAAHAAA
Ik heb m trouwens ook in het engels installed. Vorige ook allemaal gespeelt in engels en anders dacht ik problemen te krijgen met bekende woorden
quote:Gewoon een overschot/tekort aanmaken en dan een leiding/weg/mast naar je buurstad aanleggen
Op dinsdag 21 januari 2003 22:35 schreef Grousta het volgende:
Hoe kun je neighbour-deals sluiten?? Ik heb twee stadjes naast elkaar en nu wil ik wel es wat, maar hoe werkt dat?? Ik krijg het niet aan de praat
quote:35.000 is het minimum aantal inwoners waarbij je de hoogste residential gebouwen kan krijgen maar dan meteen krijgen is wel snel! Bedoel je deze?
Op dinsdag 21 januari 2003 17:59 schreef JeeWeeJ het volgende:
Ik ben nu ook een tijdje Sim City 4 aant spelen en heb nu een "dorpie" (met een wolkenkrabber??) met 35000 inwoners. Ziet er echt stoer uit
Volgens mij zijn er nog wel veel grotere, lijkt me toch Ik dacht dat ik wel grotere had gezien in screenshots van andere..
Heb nog wel leuk screenie. Het hollandse platteland
quote:Zo'n klein kaartje?
Op woensdag 22 januari 2003 00:22 schreef Passione het volgende:
Ik heb een hele kaart volgebouwd, maar de residential gebouwen (en de andere ook) blijven klein. Dit terwijl ik wel die high residential zones heb, wat doe ik verkeerd?
quote:Sorry maar kies liever voor variatie in dit geval. Kaart is groot zat en de rekensom is variabel. Misschien niet het allereffectiefst maar het ziet er een stuk leuker uit. Het is echt niet zo dat alles wat je groter maakt als de minimale oppervlakte onnodig gebruikt land is, daar werken evengoed mensen.
Op woensdag 22 januari 2003 00:34 schreef Passione het volgende:
Je moet die boerderijen de minimale oppervlakte geven, er komen toch niet meer mensen bij werken als je hem groter maakt.
(tip werd al eerder hier gegeven)
quote:Zou het echt aan XP liggen dan?
Op maandag 20 januari 2003 20:01 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
trouwens wat jij laatst zei over dat simcity alles uit je computer trekt.
Irritant zeg! Als ik simcity gespeeld heb, duurt 't echt 45 seconden ofzo voordat ik weer gewoon met m'n computer door kan gaan, zwaar klote.
(AMD Athlon 1800+) zou toch niet hoeven?
ikop windows xp
quote:Ik draai het onder '98 op een AMD 1800, met een TNT 4 nogwat 64 MB videokaart, maar ook ik heb op een gegeven moment dat mijn graphics traag opbouwen. En dan ben ik nog niet eens op een kwart van de kaart
Op woensdag 22 januari 2003 12:17 schreef Atreidez het volgende:
Ik draai t op een Athlon XP 1333 @ 1400, 512 mb ram en een GF2 GTS 64mb. OS is W2000 en al de problemen genoemt hier heb ik geen last van.. Geen trage opstart of afsluit, kaarten laden ook normaal, alleen als de stad wat groter is en ik scroll over de kaart duurt t +/- 5 seconden eer alle gebouwen e.d. er staan. Dit lijkt me overigens acceptabel voor mijn systeem.. Misschien dat dus idd de meeste problemen zich onder XP voordoen
quote:Dat is zo goed als mijn systeem (incl XP) alleen heb ik een GF 4200TI (128mb)
Op woensdag 22 januari 2003 11:56 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Zou het echt aan XP liggen dan?
Ik heb ook AMD Athlon 1800+, 512mb DDR Ram, GF3 64mb WinXP en wil de game wel hebben, maar heb geen zin in een dichtslibbende systeem omdat de game zo zwaar is.
quote:de allernieuwste beta drivers of de officieel laatste uitgekomen ?
Op dinsdag 21 januari 2003 17:59 schreef JeeWeeJ het volgende:
Maar ik heb ook een probleem.
Als ik het spel op m'n XP 1800+ met GeForce 4600 installeer krijg ik corrupte textures(tuinen krijgen geen details,beloningen blijven blauwe vakken etc.) Ik heb alle nieuwe drivers geinstalleerd,maar niks helpt
Heeft iemand meebie een tip voor me??
loopt gewoon goed.
Ja, hier ook een trage opbouw als je in -en uitzoomt en van hot naar her springt (vanaf 15.000 inwoners begint ie dat te doen, maar het verergert niet. Heb er zelfs amper last van). Maar dat wist ik al toen ik het spel ging kopen. Verder heb ik helemaal niets te klagen
quote:Dan moet je eens op dat RCI ding klikken, dan krijg je mooi een grafiekje van welke zones in trek zijn en welke niet.
Op woensdag 22 januari 2003 13:26 schreef Vanquish het volgende:
Dit spel is echt niet te simpel
Mijn bevolking stagneert nu op ongeveer 5000 inwoners, en de helft is werkloos terwijl ik zat fabrieken heb, alhoewel die fabrieken allemaal verlaten worden...
Ook veel residential woningen worden verlaten, waardoor ik nou een soort spookstad heb met allemaal vervallen huizen!
Heb van alles geprobeerd met taxes en verschillende density's maken, en er zijn genoeg scholen, brandweer etc. dus daar zal t niet aan liggen.
quote:waarschijnlijk een neerstortende raket van de misilebase die op je military base is neergekomen.
Op woensdag 22 januari 2003 00:23 schreef Atreidez het volgende:
Toen kreeg ik eenmaal de army base en de raket base en ging t een stuk beter. Maarja, ze stonden lekker aan de zijkant van de map en heb ze geen stroom en water gegeven, tja, ze betaalden toch wel. Maar nu is ineens die army base weg, en kon niets meer bij de berichten vinden ... Iemand een idee?
Iemand tips?
quote:Schijnt dat ze alleen willen vestigen als de pollution er laag is, probeer de clean air ordinance aan te vinken.
Op woensdag 22 januari 2003 13:31 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Weet iemand overigens hoe ik de high-tech (of was het nu IT? in ieder geval de meest rechtse industrial in het RCI grafiekje) industrie naar mijn stad toe kan krijgen? Ik weet dat je dense industrial moet gebruiken, maar ze willen zich maar niet vestigen. Mijn mensen zijn redelijk hoog opgeleid (Educational Quotient = rond 150/160) en ik heb basisscholen, middelbare scholen en een universiteit staan.Iemand tips?
quote:Dat doe ik ook, maar ook al is de medium wealth industrie in trek, dan willen ze zich nog niet vestigen op de aangewezen gebieden
Op woensdag 22 januari 2003 13:29 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Dan moet je eens op dat RCI ding klikken, dan krijg je mooi een grafiekje van welke zones in trek zijn en welke niet.
quote:En je kan nergens in de news tracker achterhalen waarom je Sims weggaan? Heb het zelf ook al een keer gehad en kon er ook niet achterkomen. Ben toen fijn overnieuw begonnen. (het was toch een lelijk dorpje
Op woensdag 22 januari 2003 13:35 schreef Vanquish het volgende:[..]
Dat doe ik ook, maar ook al is de medium wealth industrie in trek, dan willen ze zich nog niet vestigen op de aangewezen gebieden
(vooral medium dense).
quote:Goeie verklaring. Dus dat betekent dat de militairy base niet vanzelf vertrekt als hij geen stroom of water krijgt. Het zag er namelijk verlaten uit (alleen de zandpaadjes lagen er nog, en zand op de plekken waar de gebouwtjes stonden).
Op woensdag 22 januari 2003 13:29 schreef el_bario het volgende:[..]
waarschijnlijk een neerstortende raket van de misilebase die op je military base is neergekomen.
En van die drivers van me Ti4600, dat zijn de laatste official drivers van nvidia (Detonator 41.09 als ik het goed heb) maar ik ben nog beetje aant rotzooien,dus ik zie wel wat ervan komt
Hier is trouwens een plaatje van de wolkenkrabber waar ik het over had:
Mijn bevolking is inmiddels gegroeid naar 61.000 (heb beetje verder gespeeld) en ik heb nu geloof ik 2 van deze rakkers in m'n stadje staan. (mag ook wel,heel me map zit vol )
Aan de overkant van de rivier zit nog een heeeeeeel klein beetje industrie (maar die benk aan het wegpesten )
Ennnnnnn, ik zit ongeveer met een half volle kaart... (Ze willen zich alleen niet meer vestigen , er wordt gevraagd om ruimte voor kantoren en huizen, maar er heen gaan? Ho maar
)
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 22-01-2003 21:53]
En mijn vliegveld schijnt een misdadigershol te zijn
quote:Bolletjesslikkers?
Op woensdag 22 januari 2003 16:46 schreef blieblie het volgende:En mijn vliegveld schijnt een misdadigershol te zijn
quote:Bijvoorbeeld
Op woensdag 22 januari 2003 17:09 schreef Oxoid het volgende:[..]
Bolletjesslikkers?
Daarnaast is de vraag naar low-$ residential hoog, maar ze weigeren appartments te bouwen, ik zit met allemaal kleine huisjes ..
Wat doe ik fout?
En hoe hoog hebben jullie de taxes staan? Ik krijg mn budget echt niet positief ..
quote:ja maar de high tech industrie is wel het probleem dat het niet gelijk ontwikkelt in high tec industrie. Tenminste bij sc3000. Dus in het begin zal je wel vervuiling krijgen en dat is dus wat minder voor de dense commercial en residential in de buurt. Ik doe de industrie meestal verder weg en dat ontwikkelt zich zelf wel tot high tech industrie. Dat is dus bij sc3000. gedeltelijk zal het ook wel gelden voor sc4, maar je moet veel scholen en libaries neerzetten, dat helpt ook. Heb ik gelezen.
Op woensdag 22 januari 2003 16:06 schreef JeeWeeJ het volgende:
High Tech industie krijg je door industie gebieden op grond van hoge waarde te maken. (Dus ergens tussen je commercial en high density residential gebieden in) Dan krijg je leuke bedrijfjes als "Kan Tiberium"en nog meer geintjes naar EA spellen)
En van die drivers van me Ti4600, dat zijn de laatste official drivers van nvidia (Detonator 41.09 als ik het goed heb) maar ik ben nog beetje aant rotzooien,dus ik zie wel wat ervan komt
Hier is trouwens een plaatje van de wolkenkrabber waar ik het over had:
[afbeelding]Mijn bevolking is inmiddels gegroeid naar 61.000 (heb beetje verder gespeeld) en ik heb nu geloof ik 2 van deze rakkers in m'n stadje staan. (mag ook wel,heel me map zit vol
)
Maar zelf heb ik nog niet veel tijd gehad om te spelen. Dus ver ben ik nog niet in sc 4. Iemand nog tips? In het begin moet je geen scholen of police stations neerzetten toch? Tenminste geen gebouw dat maandelijks geld kost. Pas daarmee beginnen als je begint te verdienen... Klopt dat? Of is dat anders in sc4?
Dus gewoon huizen, commercial, en industrie bouwen en wegen aanleggen etc. Pas als je verdient door vooral genoeg residential en industrie dan dus scholen, police, fire departments etc.. neerzetten??
[edit] is dat plaatje helemaal ingezoomed? Ik vind het een beetje irri dat er in sc 4 geen zoom tussen de 5+ (grootste zoom) en de 4+ zoom zit. De grootste zoom is net iets te dichtbij en de 4+ zoom is net iets te ver. Ik vraag me dus af op welke zoom dat plaatje is gemaakt, want die zoom ziet er fijn uit om te bouwen. Ik denk 5+ maar het ziet er anders uit... Is zeker de photomanager van sc zelf waarmee je dat plaatje hebt gemaatk...?
quote:Cheats gebruikt?
Op woensdag 22 januari 2003 16:45 schreef blieblie het volgende:
Dit is mijn stadje![]()
[afbeelding]Aan de overkant van de rivier zit nog een heeeeeeel klein beetje industrie (maar die benk aan het wegpesten
)
Ennnnnnn, ik zit ongeveer met een half volle rivier... (Ze willen zich alleen niet meer vestigen, er wordt gevraagd om ruimte voor kantoren en huizen, maar er heen gaan? Ho maar
)
quote:In het begin....
Op woensdag 22 januari 2003 18:36 schreef roobje het volgende:[..]
Cheats gebruikt?
quote:Gelukkig niet. Dan zou de lol er snel af zijn
Op woensdag 22 januari 2003 18:52 schreef FluxC5 het volgende:
Kun je deze simcity wèl uitspelen?
quote:Wat ik gedaan heb met die high tech industie is het volgende:
Op woensdag 22 januari 2003 18:08 schreef The.PhantoM het volgende:ja maar de high tech industrie is wel het probleem dat het niet gelijk ontwikkelt in high tec industrie. Tenminste bij sc3000. Dus in het begin zal je wel vervuiling krijgen en dat is dus wat minder voor de dense commercial en residential in de buurt. Ik doe de industrie meestal verder weg en dat ontwikkelt zich zelf wel tot high tech industrie. Dat is dus bij sc3000. gedeltelijk zal het ook wel gelden voor sc4, maar je moet veel scholen en libaries neerzetten, dat helpt ook. Heb ik gelezen.
...
[edit] is dat plaatje helemaal ingezoomed? Ik vind het een beetje irri dat er in sc 4 geen zoom tussen de 5+ (grootste zoom) en de 4+ zoom zit. De grootste zoom is net iets te dichtbij en de 4+ zoom is net iets te ver. Ik vraag me dus af op welke zoom dat plaatje is gemaakt, want die zoom ziet er fijn uit om te bouwen. Ik denk 5+ maar het ziet er anders uit... Is zeker de photomanager van sc zelf waarmee je dat plaatje hebt gemaatk...?
Hier zie je dus een mix tussen industie en commercial/residential.
En dat plaatje heb ik gewoon met CRTL-Print screen gemaakt en dan beetje leet paint skillz gebruikt
[Dit bericht is gewijzigd door JeeWeeJ op 22-01-2003 19:56]
quote:ok.. Maar in het begin nou wel op geen education- en safetybuildings plaatsen?
Op woensdag 22 januari 2003 19:46 schreef JeeWeeJ het volgende:[..]
Wat ik gedaan heb met die high tech industie is het volgende:
eerst gewoon begonnen met stad bouwen,en industie gescheiden van de rest (lekker smog genereren!!). Na een tijdje (als je een aantal scholen heb enzo) gaat de vraag naar HT industrie flink stijgen. Dat is dan het moment dat je industie zones tussen je overige zones moet zetten (niet te groot,4x4 gebruik ik maximaal en je moet ze wel op plaatsen met een hoge value maken), en dan ontwikkeld zich gelijk HT industie. (bij mij teminste)
[afbeelding]
Hier zie je dus een mix tussen industie en commercial/residential.En dat plaatje heb ik gewoon met CRTL-Print screen gemaakt en dan beetje leet paint skillz gebruikt
Op welke map speel je trouwens? NYC ofniet?
En ja,het is het handigst om "kaal" te beginnen,en pas als ze erom gaan mekkeren er wat voor bouwen Scheelt een hoop geld in het begin.
quote:ja maar in het begin beginnen ze er al om te zeuren. Das het probleem...
Op woensdag 22 januari 2003 21:35 schreef JeeWeeJ het volgende:
nee,op Maxisland.is beetje boring map met allemaal kleine vakkies.
Ik ben ook begonnen op een zelf gemaakte map,maar dan moet je (voor zover ik weet) al die landschappen zelf gaan aanmaken..En ja,het is het handigst om "kaal" te beginnen,en pas als ze erom gaan mekkeren er wat voor bouwen
Scheelt een hoop geld in het begin.
quote:Als ik me niet vergis heb ik op een forum ergens anders, gelezen dat ze het geprobeerd hadden maar dat het zo gruwelijk veel geheugen verbruikt dat het niet te spelen is op hedendaagse computers
Op woensdag 22 januari 2003 11:42 schreef Dezz het volgende:
Heeft iemand nou al geprobeerd om van heel die region een grote map te maken of niet? Ik heb er nog geen tijd voor gehad, dadelijk als ik thuis ben eens proberen
quote:Dat van dat verlies draaien bij +/- 5000 inwoners krijg ik alleen weg door gebruik te maken van de inkomsten van de raketbasis en de militaire basis. Deze brengen 800.- op waardoor ik nu 500 in de plus zit met 8000 inwoners in een industriestad.
Op donderdag 23 januari 2003 10:41 schreef HeavyD het volgende:
Heb nu een stad van ongeveer 5000 mensen en nog steeds blijf ik verlies draaien, hoe krijgen jullie het nu voor elkaar om toch winst te draaien. M'n belasting staat al op 9% op alle vlakken.![]()
Wordt een beetje moedeloos hiervan.
Ook als je een nieuwe regio aanmaakt kan je dan de grote van de verschillende vlakken aanpassen of zijn deze standaard ???? PLEASE HELP ME !!![]()
Als je de aanbiedingen voor deze 2 nog niet hebt gehad moet je de news even doorspitten, daar staan ze ws. wel tussen. Mocht je deze al hebben dan is het toch echt een kwestie van bezuinigen. School en kliniek en kazerne voldoende zodat ze niet gaan staken, maar wel dat ze genoeg aankunnen. En ik heb zelf nog geen politie trouwens, ook niet veel criminaliteit, en dat scheelt wel geld dus..
De regionmaat is overigens wel aan te passen, ergens in de thread (of de vorige) staat een stukje maar het is wel een kwestie van bestanden aanpassen met notepad e.d. Op die manier zou je ook een kaart kunnen maken van 1 region groot (maar helaas schijnen de homecomputers dat nog niet aan te kunnen). Succes!
Hopelijk begin ik dan eindelijk een winst te draaien.
En als je het dan toch bouwt, zorg er dan voor dat je het budget van de scholen en klinieken zo laag mogelijk houdt. Zelfde geldt voor je powerplant.
quote:Van me powerplant heb ik wel geleerd. Toen ik in het budget sneedt vloog ie spontaan in de brand
Op donderdag 23 januari 2003 11:58 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Beste tip is: Niet teveel openbare voorzieningen (scholen, klinieken, ziekenhuizen) bouwen. Hetzelfde geldt voor politie bureaus en brandweer kazernes. Het liefst gewoon helemaal niets van dat soort bouwen tot ze er echt om beginnen te bedelen.En als je het dan toch bouwt, zorg er dan voor dat je het budget van de scholen en klinieken zo laag mogelijk houdt. Zelfde geldt voor je powerplant.
quote:Gisteren waren er in mijn stad een stuk of 30 leidingen gesprongen omdat ik iets teveel wou bezuinigen op het water (en dus ook de leidingen)
Op donderdag 23 januari 2003 12:05 schreef Atreidez het volgende:[..]
Van me powerplant heb ik wel geleerd. Toen ik in het budget sneedt vloog ie spontaan in de brand
En ik had idd nog geen brandweer neergezet maar dat leek me toch op dat moment een betere keuze dan wachten tot het vanzelf uit ging.. Anywayz, bezuinigen op water en stroom doe ik niet meer, ook al was het misschien toeval
Door het plaatsen van brandweer in een dorp/stad houden ze zich niet alleen bezig met blussen maar ook met brand preventie.
ik denk dat de combinatie zwaarbezuinigen op je powerplant en het totaal niet aanwezig zijn van de brandweer de oorzaak was voor je ontplofte powerplant!
quote:Typisch weer iemand die te snel op next drukt bij de installatie
Op donderdag 23 januari 2003 13:11 schreef Fatality het volgende:
Heh ik heb de gebrande versie van Simcity 4![]()
En nu is ie Chinees, en laat me nou niet elke dag Chinees spreken.
Denk dat ik deze week ff een gamewinkel binnen-pogo. En hem legaal koop!
Over die powerplant, denk eerder dat t toeval was hoor, budget was maar 50 dollar naar beneden, hij was redelijk nieuw en had nog 1000mw power over. Maar bezuinigen doe ik alleen nog maar onderwijs en gezondheid, en daarmee red ik t aardig.
quote:Idd, standaardtaal bij de installatie is Chinees
Op donderdag 23 januari 2003 13:26 schreef Atreidez het volgende:[..]
Typisch weer iemand die te snel op next drukt bij de installatie
quote:Ik bezuinig nu eigenlijk nergens meer echt op, en heb alleen een militaire basis, geen raketbasis. Toch gaat het vrij lekker, heb met de belastingen genoeg budgetoverschot.
Over die powerplant, denk eerder dat t toeval was hoor, budget was maar 50 dollar naar beneden, hij was redelijk nieuw en had nog 1000mw power over. Maar bezuinigen doe ik alleen nog maar onderwijs en gezondheid, en daarmee red ik t aardig.
quote:Misschien zou je het probleem meer bij de bron moeten zoeken. Niet of ze wel goed worden behandeld, maar waarom worden ze ziek
Op donderdag 23 januari 2003 13:36 schreef Frggl het volgende:
Ik bezuinig nu eigenlijk nergens meer echt op, en heb alleen een militaire basis, geen raketbasis. Toch gaat het vrij lekker, heb met de belastingen genoeg budgetoverschot.
Alleen de zorg is beetje minder geregeld, in mijn stad met ong 15000 inwoners heb ik maar 2 clinics, soms gaan ze daardoor staken. Maar die hospitals kosten het enorme bedrag van $1200 per maand!
Weet iemand trouwens of een groot ziekenhuis hetzelfde is als een clinic maar dan met meer capaciteit of voegt een clinic nog iets toe? Want ik had mn clinic ergens weggehaald, groot ziekenhuis neergezet met zat capaciteit maar toch ging de health waardering flink omlaag? Ook na een aantal maanden nog.. wazug.
edit: owh ik zag t hierboven niet.. misschien een water treatment plant proberen? Ik heb geen pollution in mn woongebieden maar ze zijn wel aangesloten opdezelfde waterleidingen die ook door de industry lopen..
[Dit bericht is gewijzigd door roobje op 24-01-2003 08:52]
quote:Wat dacht je hoe dat bij mij ging bij mn stad van 65.000 inwoners..
Op donderdag 23 januari 2003 13:36 schreef Frggl het volgende:[..]
Alleen de zorg is beetje minder geregeld, in mijn stad met ong 15000 inwoners heb ik maar 2 clinics, soms gaan ze daardoor staken. Maar die hospitals kosten het enorme bedrag van $1200 per maand!
Maar het vervelende is, dat ik nu ook niet kan spelen, moet wachten op mijn hd
zware tijden.
quote:Mwah volgens mij vallen de ziekten nog best mee, kheb geen air/water pollution boven de residential area's, overal water en een treatment plant, air cleaning program o.i.d. besteed ik geld aan ..
Op donderdag 23 januari 2003 13:56 schreef Atreidez het volgende:[..]
Misschien zou je het probleem meer bij de bron moeten zoeken. Niet of ze wel goed worden behandeld, maar waarom worden ze ziek
quote:Mij lukte het in het begin ook voor geen meter, maar je moet ervoor zorgen dat je stad snel groeit (dus juist wel snel bouwen) zonder voorzieningen. Een industriegebied maken en een eind verderop je gecombineerde residential/commercial zones. Alles medium density (zie ook tutorial in openingspost van dit topic). Als je dan genoeg belasting binnenkrijgt kan je dingen als scholen gaan bouwen, en zo de ontwikkeling van je inwoners stimuleren zodat ze medium en high $$$ kunnen gaan verdienen.
Op donderdag 23 januari 2003 14:08 schreef trance_fan het volgende:
ik snap niet dat iedereen hier zo makkelijk winst draait (want zo lijkt dat) ik denk zelf dat ik veel te snel bouwt iemand hetzelfde probleem of een tip voor mij???
quote:wat ze zeggen. In het begin geen education en safety buildings neerplanten zoals police stations, fire departments, scholen etc... Maandelijkse geld dat je besteed aan de powerplant verlagen en na een tijdje ga je winst draaien.
Op donderdag 23 januari 2003 14:08 schreef trance_fan het volgende:
ik snap niet dat iedereen hier zo makkelijk winst draait (want zo lijkt dat) ik denk zelf dat ik veel te snel bouwt iemand hetzelfde probleem of een tip voor mij???
Mijn industriestad is gestaag gaan groeien maar wel op de manier dat het leven in de stad zelf erg aangenaam is. Er is onderwijs en veiligheid (niet al te hoog, maar toch) en ze zijn best tevreden. Ik heb trouwens ook een Sim! Hij heet Jack en woont hier :
Ze lopen trouwens een beetje te zeuren dat er te weinig goede export faciliteiten zijn en dat ik verbindingen moet maken met buurtsteden. Maarja, die zijn er nog niet.. Gelukkig draai ik wel winst maar t gaat een beetje langzaam. Dan moet ik weer wachten en kan ik een stukje verder bouwen.
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 23:11 schreef tijnnl het volgende:
Misschien ff je snelheid wat hoger zetten.... dan komt je geld er ook sneller bij... ik heb em ook bijna op et snelste staan anders blijf je wachten... 1 nadeel als je geld er af gaat is et ook inneens heel snel op
Komt bekend voor
quote:Je zwembad staat scheef. Zo loopt ie leeg
Op donderdag 23 januari 2003 23:02 schreef Atreidez het volgende:
... Ik heb trouwens ook een Sim! Hij heet Jack en woont hier :
moet ik proberen hightechindustrie te krijgen in mijn stad en zo ja hoe?
quote:hoe krijg je die palm bomen op de stoep? Komt zeker door high wealth residential ofzo??
Op donderdag 23 januari 2003 23:02 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb voor vanavond ook wel weer ff genoeg![]()
Mijn industriestad is gestaag gaan groeien maar wel op de manier dat het leven in de stad zelf erg aangenaam is. Er is onderwijs en veiligheid (niet al te hoog, maar toch) en ze zijn best tevreden. Ik heb trouwens ook een Sim! Hij heet Jack en woont hier :
Ze lopen trouwens een beetje te zeuren dat er te weinig goede export faciliteiten zijn en dat ik verbindingen moet maken met buurtsteden. Maarja, die zijn er nog niet.. Gelukkig draai ik wel winst maar t gaat een beetje langzaam. Dan moet ik weer wachten en kan ik een stukje verder bouwen.
quote:Klopt, die horen bij die huizen en daar wonen $$$ residentals omdat ik (de burgemeester) er ook woon, je ziet me huis rechtsonder op die pic
Op vrijdag 24 januari 2003 14:27 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
hoe krijg je die palm bomen op de stoep? Komt zeker door high wealth residential ofzo??
Als je die governers mansion dus op een mooie plek in het residental gebied zet komen daar je rijkste inwoners te wonen
quote:Ik heb mijn huis op een prive eiland gezet
Op vrijdag 24 januari 2003 14:38 schreef Atreidez het volgende:
Als je die governers mansion dus op een mooie plek in het residental gebied zet komen daar je rijkste inwoners te wonen
quote:Lang leve de bureaucratie
Op vrijdag 24 januari 2003 14:41 schreef MrTorture het volgende:[..]
Ik heb mijn huis op een prive eiland gezet
De lening voor de brug naar dat eiland toe, de prive-windmolen en mijn prive watertoren hebben mijn stad wel de kop gekost
Nouja,zoals we hier in de buurt wel eens over de dichtbij gelegen stad praten: platgooien en opnieuw beginne
Dus ik snap het niet helemaal.
quote:Heb je toevallig auto streets uit staan ? oftewel als je zoned krijg je dan automatisch streets ertussen ? ?? die zorgen er namelijk voor dat zo goed als alles bereikbaar blijft.
Op vrijdag 24 januari 2003 16:21 schreef The.PhantoM het volgende:
ik heb steeds een probleem met zone'n. Ik maak blokken van 10 bij 6. Maar vaak kunnen ze niet bij sommige stukken. Ik heb dus om die blokken van 10 bij 6 een weg. Het gaat er dus vooral om dat ze niet tussen de huizen komen. Maar je moet makkenlijk zones kunnen maken van 6 breed. Op de pic van atreidez zie je ook dat het moet kunnen.Dus ik snap het niet helemaal.
quote:Ik maak altijd ten volste gebruik van het positieve effect van je burgermeestershuis. Mensen willen er graag in de buurt bij wonen, ze denken misschien wel dat je wel voor je eigen buurt zal zorgen
Op vrijdag 24 januari 2003 14:41 schreef MrTorture het volgende:Ik heb mijn huis op een prive eiland gezet
De lening voor de brug naar dat eiland toe, de prive-windmolen en mijn prive watertoren hebben mijn stad wel de kop gekost
quote:ja die heb ik aanstaan. Maar ik zone dan kleine stukken zodat die kut straten er niet tussen komen. Ik wil gewoon rechteblokken. Niet allemaal kut straatjes.
Op vrijdag 24 januari 2003 16:48 schreef dtale het volgende:[..]
Heb je toevallig auto streets uit staan ? oftewel als je zoned krijg je dan automatisch streets ertussen ? ?? die zorgen er namelijk voor dat zo goed als alles bereikbaar blijft.
[Dit bericht is gewijzigd door Mastermaus op 25-01-2003 01:07]
quote:ooooo moet het op die manier.
Which Zone Density Should I Use?Early in the game, you are better off zoning low density commercial and residential. First, it is probably too expensive to zone higher densities. Second, you will be forced to deal with many problems if you zone too high, too fast. For example, traffic congestion, decent schooling, and adequate hospital coverage can be quite difficult in higher density cities. For industry, either zone for agriculture or medium density depending on whether you want farms or dirty industry. When your city treasury is rich enough, you can start to build your city taller instead of wider by rezoning some of the areas that are already developed. For example, if you zone high density residential over an area that has already been zoned low density residential, the buildings will stick around until redevelopment occurs
Wie weet.
quote:hee waar kan je dat uitzetten dan!? kkon het niet zo snel bij config vinden
Op vrijdag 24 januari 2003 16:48 schreef dtale het volgende:[..]
Heb je toevallig auto streets uit staan ? oftewel als je zoned krijg je dan automatisch streets ertussen ? ?? die zorgen er namelijk voor dat zo goed als alles bereikbaar blijft.
quote:Helaas kan dit ook niet..
Op zaterdag 25 januari 2003 20:52 schreef Mastermaus het volgende:[..]
hee waar kan je dat uitzetten dan!? kkon het niet zo snel bij config vinden
Wat doe ik verkeerd waarom houden mijn sims niet gewoon van me
Elke keer als ik geld lijk te gaan overhouden, krijg ik wel een melding dat er een school bij moet of dat de power-centrales het niet meer aankunnen, of wat dan ook... Het lijkt wel of ik geen geld mag maken (of geef ik te makkelijk toe aan zeurende mensen
)
heb hem net erop gezet (legale versie jah, voor mensen die denken dat iedereen maar kopieert ) en ik wil hem opstarten, maar hij geeft helemaal geen reactie!
nog iemand met problemen met het spel?
heb WinXP trouwens.
quote:????
Op zondag 26 januari 2003 15:25 schreef The.PhantoM het volgende:
wat zijn de grootste afmetingen van gebouwen? 4x4?
quote:lamaar
Op zondag 26 januari 2003 19:54 schreef _kim_ het volgende:
het spel werkt niet bij mij !heb hem net erop gezet (legale versie jah, voor mensen die denken dat iedereen maar kopieert
) en ik wil hem opstarten, maar hij geeft helemaal geen reactie!
nog iemand met problemen met het spel?
heb WinXP trouwens.
heb ff eigen conclusies getrokken, waren de graphic drivers, hadden een update nodig
quote:Geen idee, ik ben nog steeds niet zo ver gekomen dat ik Skyskrapers heb
Op zondag 26 januari 2003 15:25 schreef The.PhantoM het volgende:
wat zijn de grootste afmetingen van gebouwen? 4x4?
quote:domme schapen
Op maandag 27 januari 2003 01:03 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]Stomme beesten, ze rennen allemaal het water in
En toen was ik moe :
De stad groeit en bloeit, ook al blijft de vraag naar low residential (§) zones hoog, maar zijn de meeste huizen nog niet kleine apartementenblokken veranderd. Moet ik de vraag dan gewoon negeren en wachten tot al die hutjes verdwenen zijn?
Ook heb ik nu een probleem met afval. Ik heb al een vuilnisbelt aangelegd, ver van de residental gebieden, maar nog klaagt de adviseur met rood aangegeven berichten. Zie het volgende kaartje waar de vuilnisbelt aangegeven staat:
Linksboven is de stad met residental en commerce, onder de boerderijen en rechts is de industrie
Staat ie te ver weg? Ik wil nog niet beginnen aan een recycle- of een energieopwekkende vuilverbrandingsoven, dat is me te duur in aanschaf en onderhoudskosten. Wat moet ik doen om het afvalprobleem te beperken?
quote:Daar zat ik gisteren ook mee. Mijn stad is nu 17.000 mensen 'groot' en toch blijf ik die vraag krijgen. En ik denk eigenlijk dat het niets met low residential te maken heeft maar met het aanbod van arme mensen dat zich in jouw stad wil vestigen. En arme mensen kan je ook in medium en dense residential zetten.
Op maandag 27 januari 2003 08:19 schreef Dr_Crouton het volgende:
.De stad groeit en bloeit, ook al blijft de vraag naar low residential (§) zones hoog, maar zijn de meeste huizen nog niet kleine apartementenblokken veranderd. Moet ik de vraag dan gewoon negeren en wachten tot al die hutjes verdwenen zijn?
Moeilijk? Och, 't is te doen. Ik hoor van allerlei mensen dat het zo hels lastig is in het begin, maar mijn allereerste stadje heeft na 11 jaar 6500 inwoners en draait 200 piek winst per maand.
Rustig aan beginnen, dat is de boodschap. Niet te veel ineens willen.
En goed in de gaten houden waar je geld blijft: niet meer funding aan politie, brandweer, onderwijs en power geven dan strikt noodzakelijk is.
quote:Dom antwoord misschien, maarre... ligt de landfill wel aan een weg?
Op maandag 27 januari 2003 08:19 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ook heb ik nu een probleem met afval. Ik heb al een vuilnisbelt aangelegd, ver van de residental gebieden, maar nog klaagt de adviseur met rood aangegeven berichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |