damnnn...quote:28-jarige zwangere vrouw gearresteerd na oproep tot anti-lockdownprotest in Australië
De arrestatie van een 28-jarige zwangere vrouw in haar huis heeft ophef veroorzaakt in Australië. In Melbourne geldt al zes weken een van de strengste lockdowns in de westerse wereld. Bewoners mogen één uur naar buiten. Burgers voelen zich gegijzeld.
De 28-jarige Zoe-Lee Buhler werd woensdag in pyjama voor het oog van haar partner en twee kleine kinderen gearresteerd. Ze wordt ervan beschuldigd de strenge gezondheidsmaatregelen in de staat Victoria te ondermijnen omdat zij op Facebook had opgeroepen tot een anti-lockdownprotest aanstaande zaterdag in haar woonplaats Ballarat, ten noordwesten van Melbourne.
Op beelden van de arrestatie, die meer dan 2 miljoen keer zijn bekeken, is te zien dat Buhler in huilen uitbarst als agenten haar met de armen op de rug boeien en zegt ‘ik wist niet dat ik iets verkeerd deed’. Ook biedt ze direct aan de oproep van haar Facebook-pagina te verwijderen. ‘Mijn kinderen zijn hier. Ik heb over een uur een echo. Dit is belachelijk.’
Volgens premier Daniel Andrews van de staat Victoria is ‘dit niet het moment om de straat op te gaan om te protesteren. Nergens voor. Het is niet veilig.’ Tot woede van mensenrechtenorganisaties veroordeelde Andrews het politieoptreden niet. ‘Mensen preventief arresteren voor het organiseren van vreedzame protesten en oproepen op sociale media is iets wat maar al te vaak gebeurt in autoritaire regimes en hoort niet te gebeuren in een democratie als Australië, zo zei Elaine Pearson van Human Rights Watch tegen de BBC.
[..]
bron volkskrant
Dit ja.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:50 schreef hyviiee het volgende:
Het wordt eens tijd dat mensen die dingen lopen te verkondigen of de boel lopen op te hitsen op Facebook aangepakt worden en niet maar kunnen blijven denken dat ze niks fout doen. Maar dan moeten ze dat wél bij iedereen doen. Geen onderscheid maken. Want dat is er wat tegenwoordig gebeurd.
Heb je haar FB-post gezien?quote:Op donderdag 3 september 2020 16:50 schreef hyviiee het volgende:
Het wordt eens tijd dat mensen die dingen lopen te verkondigen of de boel lopen op te hitsen op Facebook aangepakt worden en niet maar kunnen blijven denken dat ze niks fout doen. Maar dan moeten ze dat wel bij íedereen doen. Geen onderscheid maken. Want dat is er wat tegenwoordig gebeurd.
Heb je de oproep tot het platbranden van Australië gezien door de BLM-woordvoerster?quote:Op donderdag 3 september 2020 16:52 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit ja.
Dat ze zwanger is, is gewoon een kutsmoes. Of ze hebben bewust een zwangere gebruikt zodat ze een zielig filmpje kunnen maken.
Dat jij van een stalinistisch regime houd weten we nu wel.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:52 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit ja.
Dat ze zwanger is, is gewoon een kutsmoes. Of ze hebben bewust een zwangere gebruikt zodat ze een zielig filmpje kunnen maken.
Nope, maar zoals er in de eerste zin al staat dat ze opriep tot een anti lockdown protest.. Mensen voelen zich tegenwoordig gewoon te vrij om dingrn te plaatsen op Facebook..quote:Op donderdag 3 september 2020 16:53 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Heb je haar FB-post gezien?
Weg met de vrije meningsuiting!quote:Op donderdag 3 september 2020 17:16 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nope, maar zoals er in de eerste zin al staat dat ze opriep tot een anti lockdown protest.. Mensen voelen zich tegenwoordig gewoon te vrij om dingrn te plaatsen op Facebook..
Dit is toch gewoon een troll poging of denken mensen echt zo?quote:Op donderdag 3 september 2020 17:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Weg met de vrije meningsuiting!
Al die domme mensen die hun levens hebben gegeven, zodat onze generatie vrij een mening kan uiten zonder daarvoor te worden opgepakt
Ik denk dat Hyviee het echt meent.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon een troll poging of denken mensen echt zo?
Een mening is 'Ik vind het kut wat er gebeurt'. Oproepen tot een demonstratie die de potentie heeft mensenlevens in gevaar te brengen, vind ik toch iets anders.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Al die domme mensen die hun levens hebben gegeven, zodat onze generatie vrij een mening kan uiten zonder daarvoor te worden opgepakt
Ik begin langzaamaan een beetje het vertrouwen in de medemens kwijt te raken, mensen vinden het echt dik prima om onwelgevallige meningen maar gewoon monddood te maken. Ik zou het ook heerlijk vinden, geen gezeik van BLM en andere drammers, maar als protest allemaal redelijk normaal verloopt... Zou het nogal eng zijn om het te verbieden of de kop in te drukken.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik denk dat Hyviee het echt meent.
quote:Op donderdag 3 september 2020 17:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een mening is 'Ik vind het kut wat er gebeurt'. Oproepen tot een demonstratie die de potentie heeft mensenlevens in gevaar te brengen, vind ik toch iets anders.
Ik snap wat je zegt, maar de reden waarom het in deze toch relevant is, is omdat een schuimbekkende BLM-idioot die oproept om het land plat te branden, geen duimbreed in de weg wordt gelegd en een vrouw die duidelijk geen bedreiging is voor een handvol agenten (omdat ze zwanger is en elke fysieke belasting probeert te vermijden) wél als zware crimineel in de boeien wordt geslagen.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:31 schreef ZarB het volgende:
Berichten waarin de zwangerkaart wordt getrokken neem ik sowieso niet serieus. Nee trut, je hebt geen privileges omdat je je oerinstinct hebt gevolgd.
Als het een kerel of niet zwangere vrouw was geweest dan had dit niet eens nieuws geweest.
Heb ik ooit iets gezegd over het monddood van mensen maken? Ik had het erover dat mensen eindelijk eens moeten gaan beseffen dat alles wat je op Facebook zet en schreeuwt, niet altijd maar zonder gevolgen kan blijven. Vraag me af of zo'n mokkel ook zo stoer was geweest als Facebook niet bestond, dat ze midden op straat tot protesten zou oproepen. Ik heb zo mijn twijfels.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik begin langzaamaan een beetje het vertrouwen in de medemens kwijt te raken, mensen vinden het echt dik prima om onwelgevallige meningen maar gewoon monddood te maken.
Sieg Haider!quote:Op donderdag 3 september 2020 16:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat jij van een stalinistisch regime houd weten we nu wel.
Precies! Vroeger in de DDR was alles veel beter! Toen durfde het gepeupel tenminste geen kritiek te leveren op hun regering vol hoogbejaarde parasieten, sadisten en machtswellustelingen.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:16 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nope, maar zoals er in de eerste zin al staat dat ze opriep tot een anti lockdown protest.. Mensen voelen zich tegenwoordig gewoon te vrij om dingrn te plaatsen op Facebook..
Ze was thuis.quote:Op donderdag 3 september 2020 23:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Blijf lekker thuis als je zwanger bent..
Beetje gaan zitten rellen en dan de “ik ben zwanger-kaart” trekken. Triest persoon is het.
Misschien had ze zich beter druk kunnen maken over de babykamer of de echo.quote:Op vrijdag 4 september 2020 08:51 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Ze was thuis.
Liep in haar pyjama rond toen meerdere agenten met een huiszoekingsbevel haar huis binnen stormden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |