abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 september 2020 @ 16:44:56 #1
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194867690
Voor de ogen van haar kinderen gehandboeid en afgevoerd als een zware crimineel.
Politiecommissaris gebruikte ook echt de woorden "serious criminal behaviour" :N

quote:
28-jarige zwangere vrouw gearresteerd na oproep tot anti-lockdownprotest in Australië
De arrestatie van een 28-jarige zwangere vrouw in haar huis heeft ophef veroorzaakt in Australië. In Melbourne geldt al zes weken een van de strengste lockdowns in de westerse wereld. Bewoners mogen één uur naar buiten. Burgers voelen zich gegijzeld.

De 28-jarige Zoe-Lee Buhler werd woensdag in pyjama voor het oog van haar partner en twee kleine kinderen gearresteerd. Ze wordt ervan beschuldigd de strenge gezondheidsmaatregelen in de staat Victoria te ondermijnen omdat zij op Facebook had opgeroepen tot een anti-lockdownprotest aanstaande zaterdag in haar woonplaats Ballarat, ten noordwesten van Melbourne.

Op beelden van de arrestatie, die meer dan 2 miljoen keer zijn bekeken, is te zien dat Buhler in huilen uitbarst als agenten haar met de armen op de rug boeien en zegt ‘ik wist niet dat ik iets verkeerd deed’. Ook biedt ze direct aan de oproep van haar Facebook-pagina te verwijderen. ‘Mijn kinderen zijn hier. Ik heb over een uur een echo. Dit is belachelijk.’

Volgens premier Daniel Andrews van de staat Victoria is ‘dit niet het moment om de straat op te gaan om te protesteren. Nergens voor. Het is niet veilig.’ Tot woede van mensenrechtenorganisaties veroordeelde Andrews het politieoptreden niet. ‘Mensen preventief arresteren voor het organiseren van vreedzame protesten en oproepen op sociale media is iets wat maar al te vaak gebeurt in autoritaire regimes en hoort niet te gebeuren in een democratie als Australië, zo zei Elaine Pearson van Human Rights Watch tegen de BBC.

[..]
bron volkskrant
damnnn...
Had filmpje van de arrestatie vanmiddag al voorbij zien komen, maar kreeg net nog wat extra context mee.
Ik ben niet zo op de hoogte van wat er in Australië allemaal gebeurd, maar dit is toch echt iets wat ik eerder associeer met "enge" landen als China, Rusland en Noord-Korea... :{
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_194867826
Het wordt eens tijd dat mensen die dingen lopen te verkondigen of de boel lopen op te hitsen op Facebook aangepakt worden en niet maar kunnen blijven denken dat ze niks fout doen. Maar dan moeten ze dat wel bij íedereen doen. Geen onderscheid maken. Want dat is er wat tegenwoordig gebeurd.
  donderdag 3 september 2020 @ 16:52:16 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194867851
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:50 schreef hyviiee het volgende:
Het wordt eens tijd dat mensen die dingen lopen te verkondigen of de boel lopen op te hitsen op Facebook aangepakt worden en niet maar kunnen blijven denken dat ze niks fout doen. Maar dan moeten ze dat wél bij iedereen doen. Geen onderscheid maken. Want dat is er wat tegenwoordig gebeurd.
Dit ja.

Dat ze zwanger is, is gewoon een kutsmoes. Of ze hebben bewust een zwangere gebruikt zodat ze een zielig filmpje kunnen maken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 3 september 2020 @ 16:53:22 #4
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194867875
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:50 schreef hyviiee het volgende:
Het wordt eens tijd dat mensen die dingen lopen te verkondigen of de boel lopen op te hitsen op Facebook aangepakt worden en niet maar kunnen blijven denken dat ze niks fout doen. Maar dan moeten ze dat wel bij íedereen doen. Geen onderscheid maken. Want dat is er wat tegenwoordig gebeurd.
Heb je haar FB-post gezien?
Monkey on the car
  donderdag 3 september 2020 @ 16:55:37 #5
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194867924
quote:
84s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:52 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dit ja.

Dat ze zwanger is, is gewoon een kutsmoes. Of ze hebben bewust een zwangere gebruikt zodat ze een zielig filmpje kunnen maken.
Heb je de oproep tot het platbranden van Australië gezien door de BLM-woordvoerster?

Het zwanger-aspect is dan misschien minder relevant, maar het is schrijnend dat er zo met twee maten gemeten wordt.
Monkey on the car
pi_194867926
quote:
84s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:52 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dit ja.

Dat jij van een stalinistisch regime houd weten we nu wel.
pi_194868332
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:53 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Heb je haar FB-post gezien?
Nope, maar zoals er in de eerste zin al staat dat ze opriep tot een anti lockdown protest.. Mensen voelen zich tegenwoordig gewoon te vrij om dingrn te plaatsen op Facebook..
pi_194868424
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:16 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Nope, maar zoals er in de eerste zin al staat dat ze opriep tot een anti lockdown protest.. Mensen voelen zich tegenwoordig gewoon te vrij om dingrn te plaatsen op Facebook..
Weg met de vrije meningsuiting!

Al die domme mensen die hun levens hebben gegeven, zodat onze generatie vrij een mening kan uiten zonder daarvoor te worden opgepakt :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_194868466
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Weg met de vrije meningsuiting!

Al die domme mensen die hun levens hebben gegeven, zodat onze generatie vrij een mening kan uiten zonder daarvoor te worden opgepakt :')
Dit is toch gewoon een troll poging of denken mensen echt zo?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194868517
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit is toch gewoon een troll poging of denken mensen echt zo?
Ik denk dat Hyviee het echt meent.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 3 september 2020 @ 17:31:41 #11
338319 ZarB
Piña colada
pi_194868566
Berichten waarin de zwangerkaart wordt getrokken neem ik sowieso niet serieus. Nee trut, je hebt geen privileges omdat je je oerinstinct hebt gevolgd.

Als het een kerel of niet zwangere vrouw was geweest dan had dit niet eens nieuws geweest. :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 3 september 2020 @ 17:33:16 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194868590
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Een mening is 'Ik vind het kut wat er gebeurt'. Oproepen tot een demonstratie die de potentie heeft mensenlevens in gevaar te brengen, vind ik toch iets anders.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194868610
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik denk dat Hyviee het echt meent.
Ik begin langzaamaan een beetje het vertrouwen in de medemens kwijt te raken, mensen vinden het echt dik prima om onwelgevallige meningen maar gewoon monddood te maken. Ik zou het ook heerlijk vinden, geen gezeik van BLM en andere drammers, maar als protest allemaal redelijk normaal verloopt... Zou het nogal eng zijn om het te verbieden of de kop in te drukken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194868624
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een mening is 'Ik vind het kut wat er gebeurt'. Oproepen tot een demonstratie die de potentie heeft mensenlevens in gevaar te brengen, vind ik toch iets anders.
:D :D :D
  donderdag 3 september 2020 @ 17:35:00 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_194868625
"Ik wist niet dat het niet mocht boehoe". Jammer dat zo'n hersenloze zich ook nog voortplant.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194868683
Lekker belangrijk, opsluiten en kinderen uit de situatie halen.
  donderdag 3 september 2020 @ 17:39:46 #17
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194868690
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:31 schreef ZarB het volgende:
Berichten waarin de zwangerkaart wordt getrokken neem ik sowieso niet serieus. Nee trut, je hebt geen privileges omdat je je oerinstinct hebt gevolgd.

Als het een kerel of niet zwangere vrouw was geweest dan had dit niet eens nieuws geweest. :r
Ik snap wat je zegt, maar de reden waarom het in deze toch relevant is, is omdat een schuimbekkende BLM-idioot die oproept om het land plat te branden, geen duimbreed in de weg wordt gelegd en een vrouw die duidelijk geen bedreiging is voor een handvol agenten (omdat ze zwanger is en elke fysieke belasting probeert te vermijden) wél als zware crimineel in de boeien wordt geslagen.
Monkey on the car
pi_194872091
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik begin langzaamaan een beetje het vertrouwen in de medemens kwijt te raken, mensen vinden het echt dik prima om onwelgevallige meningen maar gewoon monddood te maken.
Heb ik ooit iets gezegd over het monddood van mensen maken? Ik had het erover dat mensen eindelijk eens moeten gaan beseffen dat alles wat je op Facebook zet en schreeuwt, niet altijd maar zonder gevolgen kan blijven. Vraag me af of zo'n mokkel ook zo stoer was geweest als Facebook niet bestond, dat ze midden op straat tot protesten zou oproepen. Ik heb zo mijn twijfels.
  donderdag 3 september 2020 @ 23:04:05 #19
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194875060
Gelukkig leiden de coronaregels in Victoria wel overduidelijk tot aanzienlijke betere cijfers ^O^ De inwoners daar moeten nog even het strenge regime volhouden. Reken maar dat er vanaf 13 september wel weer versoepeld gaat worden, want het gaat weer de goede kant op :)

Dit soort anti-lockdownprotesten van mensen die van mening zijn dat de maatregelen allemaal schromelijk overdreven zijn vind ik vooral egoïstisch/asociaal. Het is geen oorlogssituatie waarin we met zijn allen zitten. Tuurlijk is het hoogst vervelend als je een behoorlijke tijd in je bewegingsvrijheid wordt beperkt. Maar het uiteindelijk doel is uiteraard dat de inwoners van Melbourne/Victoria binnenkort voor langere (duurzame) tijd een groot deel van hun vrijheden/normale leven terug hebben, net zoals in de rest van Australië. Dat kan echt álleen als de endemische verspreiding van COVID-19 voldoende laag is (lees: dagelijkse aantallen die richting de nul gaan).

Ik kan niet of nauwelijks medelijden hebben de opgepakte vrouw. Neem aan dat de de regionale overheid voldoende duidelijk is geweest over de tijdelijke regels die er gelden voor de noodsituatie. Protesteren is echt geen grondrecht als je daarmee andermans levens in gevaar brengt.

TLDR: weinig mis met het Australische containmentbeleid. Duidelijke doelstellingen die prima haalbaar zijn. Zie ik liever dan een perspectiefloos Nederland

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194875174
Blijf lekker thuis als je zwanger bent..

Beetje gaan zitten rellen en dan de “ik ben zwanger-kaart” trekken. Triest persoon is het.
  donderdag 3 september 2020 @ 23:15:57 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194875259
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:55 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat jij van een stalinistisch regime houd weten we nu wel.
Sieg Haider!

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 3 september 2020 @ 23:19:51 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194875331
In Australie zijn ze sinds corona helemaal de Noord-Koreaanse tour opgegaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_194875689
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:16 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Precies! Vroeger in de DDR was alles veel beter! Toen durfde het gepeupel tenminste geen kritiek te leveren op hun regering vol hoogbejaarde parasieten, sadisten en machtswellustelingen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194875867
Nergens voor nodig zo'n totalitair repressief systeem.

Autoriteiten die covid misbruiken om het volk hun wil op te leggen :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 4 september 2020 @ 08:51:15 #25
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194878099
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 23:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Blijf lekker thuis als je zwanger bent..

Beetje gaan zitten rellen en dan de “ik ben zwanger-kaart” trekken. Triest persoon is het.
Ze was thuis.
Liep in haar pyjama rond toen meerdere agenten met een huiszoekingsbevel haar huis binnen stormden.
Monkey on the car
pi_194878122
Als zwangere vrouw gaan demonstreren. :') Ja dat gaat een pareltje worden hoor. :N
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_194878128
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 september 2020 08:51 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Ze was thuis.
Liep in haar pyjama rond toen meerdere agenten met een huiszoekingsbevel haar huis binnen stormden.
Misschien had ze zich beter druk kunnen maken over de babykamer of de echo.

Ze beweert niet op de hoogte te zijn van de strenge maatregelen, das vreemd.

Dat ze wordt meegenomen is natuurlijk van de zotte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')