Geen eigen adres hebben is het punt hierinquote:Op donderdag 3 september 2020 01:08 schreef Maastoren het volgende:
Waarom heeft TS geen recht op huurtoeslag? Omdat hij niet kan aantonen dat er huur wordt betaald?
Positief bekeken kan op basis van de procedure niemand nu met zekerheid stellen dat jij wat moet terug betalen. Het jaar is nog niet voorbij, dus je inkomen is nog niet compleet. Het besluit wordt daarna pas genomen.quote:Op donderdag 3 september 2020 01:02 schreef kree het volgende:
Had liever dat gehoord van kreetje klopt allemaal no worry’s. Maarja. Ok not dus
Wat wil je horen?quote:Op donderdag 3 september 2020 01:19 schreef kree het volgende:
Tis dat ik nu niet bepaald gerust gesteld ben hiermee.
Oke je hebt gelijkquote:Op donderdag 3 september 2020 01:23 schreef kree het volgende:
Ik wil horen dat ik gelijk heb. Maargoed blijkbaar niet dus als ik het zo lees.
Nouja ff kijken verder. Kan verder ook even geen meer info geven.quote:
Volgens mij is een wob-verzoek hier niet van toepassing.quote:Op donderdag 3 september 2020 01:27 schreef kree het volgende:
Wet openbaarheid bestuur maar he. Dat is mijn next optie en dan verder zien.
Oneens. De procedure is zoals die is. Aan kree's situatie kun je wel degelijk *iets* veranderen, bijvoorbeeld door de huurtoeslag stop te zetten.quote:Op donderdag 3 september 2020 01:22 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Wat wil je horen?
De situatie is zoals het is. Het is zwaar klote maar je kan er nu op dit moment niks aan veranderen.
Met jezelf gek maken schiet je helemaal niks op.
Probeer hier van te leren.
Wees komende maanden zuinig en zet geld opzij. Probeer de volledige huurtoeslag van de komende maanden opzij te zetten.
Pas echt zorgen gaan maken als je een brief ontvangt dat je moet gaan betalen. En het is wellicht veel geld, maar niet het einde van de wereld.
Neuh dit lukt me wel. Tis gelukt bij justitie iig ook. Dus ok moet deze ook wel kunnen.quote:Op donderdag 3 september 2020 01:29 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Volgens mij is een wob-verzoek hier niet van toepassing.
Zoek contact met het sociaal team bij jou in de buurt. Die kunnen je vast verder helpen om op een goede manier met dit probleem om te gaan.
Met alle respect, maar ik denk niet dat TS in staat is om het probleem te overzien en dit soort beslissingen te nemen.quote:Op donderdag 3 september 2020 01:30 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Oneens. De procedure is zoals die is. Aan kree's situatie kun je wel degelijk *iets* veranderen, bijvoorbeeld door de huurtoeslag stop te zetten.
Als je die onzekerheid niet trekt, dan kun je beter na het afsluiten van het jaar de huurtoeslag over dat jaar aanvragen. Dan zit je korter in de onzekerheid over de definitieve toewijzing.
Verder kan hij een lijstje maken om beter te weten waar hij op moet letten. Denk aan het belangrijke verschil tussen voorlopig en definitief om te weten wat er nou eigenlijk echt gezegd wordt, maar bijvoorbeeld ook een checklist die hij af kan gaan bij veranderingen. Nieuwe baan? -> Binnen 4 weken doorgeven op mijntoeslagen.nl Etc.
Voorkomen is beter genezen.
Nee, zie maar terug in je topics waarom dit geen optie is voor wat jij wil.quote:Op donderdag 3 september 2020 01:27 schreef kree het volgende:
Wet openbaarheid bestuur maar he. Dat is mijn next optie en dan verder zien.
No shit sherlock, maar hij heeft geen zin in begeleiding. Dan is the next best thing om aan te raden wat hij zelf wel en beter zou kunnen doen lijkt me.quote:Op donderdag 3 september 2020 01:32 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik denk niet dat TS in staat is om het probleem te overzien en dit soort beslissingen te nemen.
Het helpt ook niet echt mee dat mensen hier verschillende dingen adviseren. Ook al heeft iedereen de beste bedoelingen.
Hohow. Houden we het wel beetje ontopic? Dit soort vragen mag hoor maar I R&P enzoquote:Op donderdag 3 september 2020 01:34 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
No shit sherlock, maar hij heeft geen zin in begeleiding. Dan is the next best thing om aan te raden wat hij zelf wel en beter zou kunnen doen lijkt me.
Heel veel succes daarmee.quote:Op donderdag 3 september 2020 01:34 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
No shit sherlock, maar hij heeft geen zin in begeleiding. Dan is the next best thing om aan te raden wat hij zelf wel en beter zou kunnen doen lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |