Bovendien kreeg Anderlecht op de tweede plaats in de Eerste Klasse gezelschap van Sint-Truiden en Lierse SK. Sint-Truiden bleef zaterdag op 1-1 steken tegen GB Antwerpen terwijl Lierse wel wist te winnen van SK Lommel (2-1). Net als Anderlecht hebben Sint-Truiden en Lierse nu 35 punten
Nou, dat wordt nog lekker spannend. Brugge is niet meer in te halen. Helaas is Standard erg slecht gestart, gezien de huidige serie had er meer ingezeten dit seizoen, en hadden ze als enige Brugge nog kunnen bedreigen.
Maar Brugge is duidelijk het beste team..
Maar ach, het Belgische interesseert me niet zoveel, helemaal niet met dat machtsvertoon van Club...
Genk-Moeskroen met 5-4
Beveren-Club Brugge 2-7
RC Genk-KV Mechelen 9-0
Sint-Truiden-AA Gent 6-4
Antwerp-G.Beerschot 5-3
Anderlecht-Beveren 7-1
Anderlecht-Moeskroen 6-3
quote:
Er is geen hoop meer voor Lommel. De club uit de Belgische Jupiler League wacht terugzetting naar de Derde Klasse of het vierde provinciale niveau omdat hoofdsponsor JBC woensdagavond het contract opzegde. Voorzitter Roger Wijckmans van Lommel gooide daarop de handdoek in de ring.Lommel loopt nu de 1,25 miljoen euro mis die nodig is om ook voor volgend jaar een licentie te bemachtigen. De club boekte afgelopen dinsdag overigens nog een sportief succes. Lommel won toen in de eerste wedstrijd van de halve finales van de Belgische beker met 3-2 van La Louvière.
GBA gisteren trouwens met 2-0 onderuit tegen de nieuwelingen van KV Mechelen. En Brugge weer gewonnen met 4-0 van Moeskroen. Sint-Truiden lijkt uitgeteld voor de Europese plaats nadat ze gisteren verloren van AA Gent met 3-0. Lierse geeft ook punten weg tegen Antwerp na een 2-2 gelijkspel, en zo kan Anderlecht vandaag terug 2e worden mits een zege in de topper tegen Racing Genk.
quote:Je gaat me toch niet vertellen dat ze volgend seizoen met 17 clubs in de hoogste klasse gaan spelen
Op zondag 9 maart 2003 09:59 schreef Kiddow het volgende:
Jawel... Als je bij de twee laatste zit degradeer je zowiezo. Momenteel degraderen Lommel (door de financiële problemen), Charleroi (omdat ze voorlaatste staan en KV Mechelen (financiële problemen én laatste in de competitie). Men hoopt zo de Jupiler League langzaam maar zeker in te krimpen.
quote:En gewonnen hebben ze.
en zo kan Anderlecht vandaag terug 2e worden mits een zege in de topper tegen Racing Genk.
Wist m'n God niet wat de Jupiler league was.
quote:Denk niet dat Lommel nog ergens een zak met geld zal vinden. De enige hoop was eigenlijk die Jean Baptiste Claes, iemand met geld, connecties in de voetbalwereld en een hart voor SK Lommel, na zijn afhaken zie ik het somber in.
Op dinsdag 11 maart 2003 12:43 schreef sklommel het volgende:
Er zijn voor Lommel nog 2 mogelijke geldschieters, al is er weinig hoop dat dat nog serieus iets wordt. Hoogst waarschijnlijk moeten we idd in 3e Klasse opnieuw beginnen (en het kan zijn dat we zelfs terug naar 4e gaan).Máár, als we de beker zouden kunnen winnen, mogen we nog wel UEFA-Cup spelen!!!
quote:Dat klopt niet helemaal. Vorig jaar namelijk, mocht Beveren in de 1e Klasse blijven, hoewel ze met afstand de rode lantaarn droegen. Maar door het verdwijnen van Aalst en RWDM uit de 1e Klasse mochten ze toch blijven.
Jawel... Als je bij de twee laatste zit degradeer je zowiezo. Momenteel degraderen Lommel (door de financiële problemen), Charleroi (omdat ze voorlaatste staan en KV Mechelen (financiële problemen én laatste in de competitie).
quote:wat wordt lastig?
Op dinsdag 11 maart 2003 16:56 schreef mitt het volgende:
Hup Mechelen, word wel erg lastig. Ben wel blij dat dieDe Mos
weg is daar.
quote:dat bedoel ik
Op dinsdag 11 maart 2003 17:01 schreef CAZZO het volgende:[..]
wat wordt lastig?
volgend seizoen 3e klasse met iig weer de derby met Racing Mechelen
quote:Jup, vorig jaar... Nu dus niet meer.
Dat klopt niet helemaal. Vorig jaar namelijk, mocht Beveren in de 1e Klasse blijven, hoewel ze met afstand de rode lantaarn droegen. Maar door het verdwijnen van Aalst en RWDM uit de 1e Klasse mochten ze toch blijven.
quote:Ja, de voorzitter van LSK, Roger Wijckmans heeft de hoop opgegeven en het wordt kijken hoe we het seizoen uitspelen.... veel buitenlandse spelers hebben inmiddels hun ontslag aangevraagd. Zaterdag gaat het iig nog door tegen KV Mechelen, maar zeer waarschijnlijk gaat het daarna om de goede wil van de spelers voor de komende wedstrijden.
Op dinsdag 11 maart 2003 16:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Denk niet dat Lommel nog ergens een zak met geld zal vinden. De enige hoop was eigenlijk die Jean Baptiste Claes, iemand met geld, connecties in de voetbalwereld en een hart voor SK Lommel, na zijn afhaken zie ik het somber in.
Lommel zal nu in vereffening moeten gaan en 250.000 euro bij elkaar moeten sprokkelen, anders mogen ze opnieuw beginnen in de 4e provinciaal.
Overigens is dit het laatste jaar dat Lommel Europa Cup zou mogen spelen. Als die Europese licenties zouden worden ingevoerd, dan zou het er niet meer van komen. Al zie ik Lommel de beker eigenlijk niet winnen. Denk dat St Truiden er mee aan de haal gaat.
Ik denk niet dat STVV de beker pakt, die zijn de laatste weken zwaar uit vorm... het is nog wel ff voor de finale natuurlijk, maar ik denk toch niet dat ze gaan winnen. Ik denk serieus dat als Lommel naar Brussel gaat (lastige terugwedstrijd naar La Louvière, na 3-2 overwinning in thuiswedstrijd), ze de cup mee terug gaan nemen. Het zou een mooie afsluiting van Eerste Klasse zijn!!!
quote:Dat wordt matten! Als ze die twee in dezelfde groep indelen tenminste..
Op dinsdag 11 maart 2003 17:01 schreef CAZZO het volgende:[..]
wat wordt lastig?
volgend seizoen 3e klasse met iig weer de derby met Racing Mechelen
quote:Spelers die nu hun ontslag aanvragen kunnen de rest van het seizoen nergens meer spelen (Fifa-regels). Ik zou dan gewoon nog de rest van het seizoen bij Lommel blijven om je in de kijker proberen te spelen.
Op woensdag 12 maart 2003 10:45 schreef sklommel het volgende:[..]
Ja, de voorzitter van LSK, Roger Wijckmans heeft de hoop opgegeven en het wordt kijken hoe we het seizoen uitspelen.... veel buitenlandse spelers hebben inmiddels hun ontslag aangevraagd. Zaterdag gaat het iig nog door tegen KV Mechelen, maar zeer waarschijnlijk gaat het daarna om de goede wil van de spelers voor de komende wedstrijden.
Ik denk niet dat STVV de beker pakt, die zijn de laatste weken zwaar uit vorm... het is nog wel ff voor de finale natuurlijk, maar ik denk toch niet dat ze gaan winnen. Ik denk serieus dat als Lommel naar Brussel gaat (lastige terugwedstrijd naar La Louvière, na 3-2 overwinning in thuiswedstrijd), ze de cup mee terug gaan nemen. Het zou een mooie afsluiting van Eerste Klasse zijn!!!
Het zou zeker een mooie afsluiting zijn, maar ik moet nog zien dat Lommel La Louviere gaat overleven. Ik hoop van wel voor je, maar La Louviere is een taaie tegenstander, zeker daar in La Louviere zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |