De meeste huizen hebben geen twee identieke kamers. En als ouders kan je ook niet altijd de kleinste kamer nemen, omdat daar maar net genoeg ruimte moet zijn voor twee personen. Ook moet je het maar net willen natuurlijk. Als je een eigen huis laat bouwen kan je er natuurlijk wel makkelijk rekening mee houden, hoewel er dan misschien weer gedoe is over verschillende uitzichten.quote:Op woensdag 2 september 2020 12:48 schreef hoechst het volgende:
Meestal 1 grote en 2 identiek kleine
Of 1 kleine (voor de ouders) en 2 grotere
Ja heel leuk, maar dit is toch totaal geen antwoord op de vraag?quote:Op woensdag 2 september 2020 12:51 schreef marzman het volgende:
Wij hebben geen kinderen, 3 slaapkamers, 2 grote een kleine. Een grote als slaapkamer, de kleine is mijn werkkamer (thuiswerk) en de andere slaapkamer is een hobbykamer van mijn vrouw en logeerkamer.
Ik kan me voorstellen dat de jongste hier totaal niet blij mee was. Of hij moest zo jong zijn dat hij er verder niet bij stil stond en het op latere leeftijd gewoon accepteerde dat hij de minst gewilde kamer had. Ik vind het wel een makkelijke oplossing van de ouders, maar prima als het werkt.quote:Op woensdag 2 september 2020 12:57 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Toen mijn ouders een huis kochten mocht ik als oudste kind als eerste een keuze maken uit de overgebleven slaapkamers. Daarna mijn broertjes. Op volgorde van leeftijd.
Volgens mij hebben we geen van allen een trauma opgelopen.
We waren destijds ook nog in de groei, het oudste kind was in ons geval een stuk (fysiek) groter dan het jongste kind.quote:Op woensdag 2 september 2020 13:00 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de jongste hier totaal niet blij mee was. Of hij moest zo jong zijn dat hij er verder niet bij stil stond en het op latere leeftijd gewoon accepteerde dat hij de minst gewilde kamer had. Ik vind het wel een makkelijke oplossing van de ouders, maar prima als het werkt.
Ja ook weer een leuk antwoord, maar totaal geen antwoord op de vraagquote:Op woensdag 2 september 2020 13:00 schreef hoechst het volgende:
Ik heb geen kinderen en ik heb 4 slaapkamers.
Ik slaap niet in de grootste maar wel de slaapkamer met de ensuite badkamer.
Ja dit hoor ik ook vaker, net als wie in het midden moet zitten op de achterbank van de auto. De grootste vindt dit het minst fijn en hoeft dit niet. Feit is wel dat tegen die tijd dat de jongste net zo groot is als de grootste op dat moment is, de jongste dan alsnog in het midden moet zitten omdat de grootste weer een stuk groter is. De grootste kan dus wel in het midden zitten, maar geeft hier minder voorkeur aan. Net als de kleinste er misschien minder voorkeur aan geeft. Voor kamers is het hetzelfde verhaal.quote:Op woensdag 2 september 2020 13:02 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
We waren destijds ook nog in de groei, het oudste kind was in ons geval een stuk (fysiek) groter dan het jongste kind.
Dus jij gaat lootjes trekken ofzo?quote:Op woensdag 2 september 2020 13:01 schreef Lemijn het volgende:
Groter is niet perse beter, en alles hoeft niet gelijk verdeeld. Laat ze lekker mopperen over voortrekken, ze moeten ergens over mopperen toch.
Als je echt denkt dat alles in de wereld gelijk verdeeld dient te worden (communisme, jeeej!) dan laat je ze gewoon jaarlijks wisselen van kamer.
De vraag gaat over de verdeling van kamers, kinderen heb ik nietquote:Op woensdag 2 september 2020 12:56 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja heel leuk, maar dit is toch totaal geen antwoord op de vraag?
Ik ben eerder uit huis gegaan dan hem, dus toen had hij alsnog de grotere slaapkamer. Maar dat wilde hij niet, hij wilde de kamer op zolder (want meer privacy).quote:Op woensdag 2 september 2020 13:09 schreef SQ het volgende:
mijn broertje had ook altijd de kleinste kamer maar omdat hij zoveel jonger was had ie uiteindelijk de hele eerste verdieping voor zichzelf toen mijn andere broertje en ik het huis uit waren. Alle zieligheid is dus relatief
Snap ik. Ik had als kind ook de zolderquote:Op woensdag 2 september 2020 13:18 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik ben eerder uit huis gegaan dan hem, dus toen had hij alsnog de grotere slaapkamer. Maar dat wilde hij niet, hij wilde de kamer op zolder (want meer privacy).
Tja, je kan er een drama van maken maar die oudste gaat op een gegeven moment ook minder vaak mee. En dan is de middelste de oudste.quote:Op woensdag 2 september 2020 13:04 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja dit hoor ik ook vaker, net als wie in het midden moet zitten op de achterbank van de auto. De grootste vindt dit het minst fijn en hoeft dit niet. Feit is wel dat tegen die tijd dat de jongste net zo groot is als de grootste op dat moment is, de jongste dan alsnog in het midden moet zitten omdat de grootste weer een stuk groter is. De grootste kan dus wel in het midden zitten, maar geeft hier minder voorkeur aan. Net als de kleinste er misschien minder voorkeur aan geeft. Voor kamers is het hetzelfde verhaal.
Hoe heb jij het zelf geregeld dan met de kinderkamers?quote:Op woensdag 2 september 2020 12:41 schreef jameshond7 het volgende:
Hoe heb jij de slaapkamers verdeeld? Een gemiddeld huis heeft (denk ik) 3 slaapkamers en een zolder. Als jij als ouder de mooiste kamer neemt en er 1 kleine en 1 grote slaapkamer overblijft, welke gaat dan naar welk kind? Krijgt de oudste de grootste? De jongste vindt het niet leuk om tot z'n 18e(?) de kleinere kamer te moeten hebben omdat hij toevallig een jaar jonger is. Hoe zorg je er voor dat jouw kinderen je niet gaan verwijten dat je iemand voortrekt?
En stel je voor dat je een wat luxer huis hebt. Waarin een van de kinder-slaapkamers een badkamer heeft en de anderen niet? Krijgt een kind dan een prive-badkamer, terwijl de andere kinderen het met de algemene badkamer moeten doen? Hoe is dit überhaupt eerlijk te verdelen?
Ik heb geen kinderen en geen huis. Ik ben een student met een studentenkamerquote:Op woensdag 2 september 2020 13:26 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hoe heb jij het zelf geregeld dan met de kinderkamers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |