abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194843479
Hoe heb jij de slaapkamers verdeeld? Een gemiddeld huis heeft (denk ik) 3 slaapkamers en een zolder. Als jij als ouder de mooiste kamer neemt en er 1 kleine en 1 grote slaapkamer overblijft, welke gaat dan naar welk kind? Krijgt de oudste de grootste? De jongste vindt het niet leuk om tot z'n 18e(?) de kleinere kamer te moeten hebben omdat hij toevallig een jaar jonger is. Hoe zorg je er voor dat jouw kinderen je niet gaan verwijten dat je iemand voortrekt?

En stel je voor dat je een wat luxer huis hebt. Waarin een van de kinder-slaapkamers een badkamer heeft en de anderen niet? Krijgt een kind dan een prive-badkamer, terwijl de andere kinderen het met de algemene badkamer moeten doen? Hoe is dit überhaupt eerlijk te verdelen?
pi_194843614
Meestal 1 grote en 2 identiek kleine

Of 1 kleine (voor de ouders) en 2 grotere
pi_194843669
Wij hebben geen kinderen, 3 slaapkamers, 2 grote een kleine. Een grote als slaapkamer, de kleine is mijn werkkamer (thuiswerk) en de andere slaapkamer is een hobbykamer van mijn vrouw en logeerkamer.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_194843673
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:48 schreef hoechst het volgende:
Meestal 1 grote en 2 identiek kleine

Of 1 kleine (voor de ouders) en 2 grotere
De meeste huizen hebben geen twee identieke kamers. En als ouders kan je ook niet altijd de kleinste kamer nemen, omdat daar maar net genoeg ruimte moet zijn voor twee personen. Ook moet je het maar net willen natuurlijk. Als je een eigen huis laat bouwen kan je er natuurlijk wel makkelijk rekening mee houden, hoewel er dan misschien weer gedoe is over verschillende uitzichten.
pi_194843787
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:51 schreef marzman het volgende:
Wij hebben geen kinderen, 3 slaapkamers, 2 grote een kleine. Een grote als slaapkamer, de kleine is mijn werkkamer (thuiswerk) en de andere slaapkamer is een hobbykamer van mijn vrouw en logeerkamer.
Ja heel leuk, maar dit is toch totaal geen antwoord op de vraag? :')
pi_194843808
Toen mijn ouders een huis kochten mocht ik als oudste kind als eerste een keuze maken uit de overgebleven slaapkamers. Daarna mijn broertjes. Op volgorde van leeftijd.

Volgens mij hebben we geen van allen een trauma opgelopen. ;)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_194843862
Ik heb geen kinderen en ik heb 4 slaapkamers.
Ik slaap niet in de grootste maar wel de slaapkamer met de ensuite badkamer.
pi_194843875
quote:
4s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:57 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Toen mijn ouders een huis kochten mocht ik als oudste kind als eerste een keuze maken uit de overgebleven slaapkamers. Daarna mijn broertjes. Op volgorde van leeftijd.

Volgens mij hebben we geen van allen een trauma opgelopen. ;)
Ik kan me voorstellen dat de jongste hier totaal niet blij mee was. Of hij moest zo jong zijn dat hij er verder niet bij stil stond en het op latere leeftijd gewoon accepteerde dat hij de minst gewilde kamer had. Ik vind het wel een makkelijke oplossing van de ouders, maar prima als het werkt.
  woensdag 2 september 2020 @ 13:01:21 #9
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194843884
Groter is niet perse beter, en alles hoeft niet gelijk verdeeld. Laat ze lekker mopperen over voortrekken, ze moeten ergens over mopperen toch *O* .

Als je echt denkt dat alles in de wereld gelijk verdeeld dient te worden (communisme, jeeej!) dan laat je ze gewoon jaarlijks wisselen van kamer :P .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194843897
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:00 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat de jongste hier totaal niet blij mee was. Of hij moest zo jong zijn dat hij er verder niet bij stil stond en het op latere leeftijd gewoon accepteerde dat hij de minst gewilde kamer had. Ik vind het wel een makkelijke oplossing van de ouders, maar prima als het werkt.
We waren destijds ook nog in de groei, het oudste kind was in ons geval een stuk (fysiek) groter dan het jongste kind.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_194843898
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:00 schreef hoechst het volgende:
Ik heb geen kinderen en ik heb 4 slaapkamers.
Ik slaap niet in de grootste maar wel de slaapkamer met de ensuite badkamer.
Ja ook weer een leuk antwoord, maar totaal geen antwoord op de vraag :')
pi_194843936
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:02 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

We waren destijds ook nog in de groei, het oudste kind was in ons geval een stuk (fysiek) groter dan het jongste kind.
Ja dit hoor ik ook vaker, net als wie in het midden moet zitten op de achterbank van de auto. De grootste vindt dit het minst fijn en hoeft dit niet. Feit is wel dat tegen die tijd dat de jongste net zo groot is als de grootste op dat moment is, de jongste dan alsnog in het midden moet zitten omdat de grootste weer een stuk groter is. De grootste kan dus wel in het midden zitten, maar geeft hier minder voorkeur aan. Net als de kleinste er misschien minder voorkeur aan geeft. Voor kamers is het hetzelfde verhaal.
  woensdag 2 september 2020 @ 13:05:08 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_194843945
mooi al die antwoorden van mensen zonder kinderen in dit kindergerelateerde topic in OUD O+

Ontopic:
Hier momenteel 3 leefbare slaapkamers, 1 van 32m2, 1 van 20m2 en 1 van 16m2. Omdat geen van de kamers zielig is om te hebben, hebben wij zelf de grootste genomen en er nog een inloopkast in gemaakt. Mijn dochter heeft die van 20m2 gekregen en mijn zoon die van 16m2. De keuze was niet echt ergens op gebaseerd volgens mij :')

Voor het derde kind dat nu in de maak is hebben we dus nog geen slaapkamer. Tzt gaan we de zolder verbouwen en dan laat ik de keuze aan de oudere kinderen waar ze willen slapen.
disclaimer
pi_194843953
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:01 schreef Lemijn het volgende:
Groter is niet perse beter, en alles hoeft niet gelijk verdeeld. Laat ze lekker mopperen over voortrekken, ze moeten ergens over mopperen toch *O* .

Als je echt denkt dat alles in de wereld gelijk verdeeld dient te worden (communisme, jeeej!) dan laat je ze gewoon jaarlijks wisselen van kamer :P .
Dus jij gaat lootjes trekken ofzo?
  woensdag 2 september 2020 @ 13:06:08 #15
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194843960
Ik heb maar een slaapkamer en daar slaap ik.

Vroegah was het bij ons thuis zo dat er 4 slaapkamers waren.
De grootste, met het balkon, daar sliepen mijn ouders.
De kleinste op zolder was voor mijn oudste zus.
De andere kleine slaapkamer was voor mijn oudere broer.
De andere grote slaapkamer was voor mij en mijn broertje.

Toen mijn zus uit huis ging, schoven we door, dus ging mijn oudere broer naar de zolder, mijn broertje naar de andere kleine slaapkamer en zat ik in de grote slaapkamer.
  woensdag 2 september 2020 @ 13:09:06 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_194844002
mijn broertje had ook altijd de kleinste kamer maar omdat hij zoveel jonger was had ie uiteindelijk de hele eerste verdieping voor zichzelf toen mijn andere broertje en ik het huis uit waren. Alle zieligheid is dus relatief :Y)
disclaimer
pi_194844068
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:56 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ja heel leuk, maar dit is toch totaal geen antwoord op de vraag? :')
De vraag gaat over de verdeling van kamers, kinderen heb ik niet ;) Maar ik zou ze een grotere kamer geven als het kan en zelf een kleinere nemen (er moet wel een tweepersoonsbed en kledingkast in kunnen). Kinderen zitten veel meer op hun kamer, ik slaap er alleen.
  woensdag 2 september 2020 @ 13:17:34 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_194844157
In het uiterst uitzonderlijke geval dat er 2 privé badkamers zouden zijn trouwens (1 bij de ouderslaapkamer en 1 bij een andere slaapkamer) zou ik er voor zorgen dat die privé badkamer niet meer privé was en dus gewoon vanuit de overloop te bereiken voor iedereen.
disclaimer
  woensdag 2 september 2020 @ 13:18:18 #19
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194844171
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:09 schreef SQ het volgende:
mijn broertje had ook altijd de kleinste kamer maar omdat hij zoveel jonger was had ie uiteindelijk de hele eerste verdieping voor zichzelf toen mijn andere broertje en ik het huis uit waren. Alle zieligheid is dus relatief :Y)
Ik ben eerder uit huis gegaan dan hem, dus toen had hij alsnog de grotere slaapkamer. Maar dat wilde hij niet, hij wilde de kamer op zolder (want meer privacy).
  woensdag 2 september 2020 @ 13:20:07 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_194844204
quote:
81s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:18 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Ik ben eerder uit huis gegaan dan hem, dus toen had hij alsnog de grotere slaapkamer. Maar dat wilde hij niet, hij wilde de kamer op zolder (want meer privacy).
Snap ik. Ik had als kind ook de zolder O+
Nadat mijn ouders verhuisden namen ze overigens zelf de zolder, omdat in dat huis de zoldervloer van vreselijk gehorige kraakplanken was gemaakt en je daar dus echt geen stampende pubers in wil hebben als je daaronder ligt te slapen :')
disclaimer
  woensdag 2 september 2020 @ 13:23:37 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_194844260
oh en de andere reden dat wij onze eigen slaapkamer hebben gekozen is omdat daar de potentie nog zit voor een badkamer ensuite in de toekomst, en omdat er geen kamers meer boven zitten.
disclaimer
pi_194844313
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:04 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ja dit hoor ik ook vaker, net als wie in het midden moet zitten op de achterbank van de auto. De grootste vindt dit het minst fijn en hoeft dit niet. Feit is wel dat tegen die tijd dat de jongste net zo groot is als de grootste op dat moment is, de jongste dan alsnog in het midden moet zitten omdat de grootste weer een stuk groter is. De grootste kan dus wel in het midden zitten, maar geeft hier minder voorkeur aan. Net als de kleinste er misschien minder voorkeur aan geeft. Voor kamers is het hetzelfde verhaal.
Tja, je kan er een drama van maken maar die oudste gaat op een gegeven moment ook minder vaak mee. En dan is de middelste de oudste.
pi_194844323
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:41 schreef jameshond7 het volgende:
Hoe heb jij de slaapkamers verdeeld? Een gemiddeld huis heeft (denk ik) 3 slaapkamers en een zolder. Als jij als ouder de mooiste kamer neemt en er 1 kleine en 1 grote slaapkamer overblijft, welke gaat dan naar welk kind? Krijgt de oudste de grootste? De jongste vindt het niet leuk om tot z'n 18e(?) de kleinere kamer te moeten hebben omdat hij toevallig een jaar jonger is. Hoe zorg je er voor dat jouw kinderen je niet gaan verwijten dat je iemand voortrekt?

En stel je voor dat je een wat luxer huis hebt. Waarin een van de kinder-slaapkamers een badkamer heeft en de anderen niet? Krijgt een kind dan een prive-badkamer, terwijl de andere kinderen het met de algemene badkamer moeten doen? Hoe is dit überhaupt eerlijk te verdelen?
Hoe heb jij het zelf geregeld dan met de kinderkamers?
  woensdag 2 september 2020 @ 13:31:25 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194844405
Wij hebben 5 slaapkamers waarvan wij de grootste hebben geclaimd. De kinderen mochten daarna zelf beslissen en indien nodig onderhandelen. Bleek niet nodig, de oudste wilde kamer 1 en jongste kamer 3. Kamer 2 is nu de werkkamer/logeerkamer en kamer 5 is mijn mancave (met wasrekken :') ) :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_194844470
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:26 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Hoe heb jij het zelf geregeld dan met de kinderkamers?
Ik heb geen kinderen en geen huis. Ik ben een student met een studentenkamer :'). Ik zat na te denken over hoe mijn ouders dat deden. Eerst werd ik geboren en vrij snel daarna mijn tweeling broertjes. We sliepen alle drie op dezelfde grote slaapkamer, maar toen ik mij daar te oud voor voelde kreeg ik de overgebleven (kleine) slaapkamer die op dat moment werd gebruikt als opslag voor luiers enzo. Toen wij weer wat ouder werden, wouden mijn tweelingbroertjes ook een eigen slaapkamer en is diegene die het hardst riep om een eigen kamer naar zolder gegaan. Ik zat als oudste dus met de kleinste slaapkamer van het huis, terwijl mijn twee broertjes een veel grotere kamer hadden. Zelf nooit zo'n probleem gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')