abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194841619

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194841678
Hopelijk blijft Ferd, dan kunnen we (hier en op tv) weer lekker smullen van alle schuimbekkende personen die zich altijd keurig aan de regels houden.. :D

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194841717
Ophouden met dat persoonlijke gedoe naar elkaar. :(
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194841725
quote:
80s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het gedrag ansich is het issue ook niet zozeer.
Hij stelt echter regels op, wijst op de handhaving daarvan, maar doet het zelf netzogoed.

En die afstand, soit, dat kan je ook overkomen. Maar knuffelen en handenschudden doe je zelf heel bewust.
Als je dan ook nog 2 keer gaat liegen maak je het jezelf wel erg lastig.
Mij interesseert het eigenlijk niet zo of die weg moet of niet. Maar ik snap beide kanten. Maar het gaat me meer om dat het gewoon perfect aan toont hoe onmenselijk en onnatuurlijk gedrag die andere halve meter is. Daarom verander dat gewoon en laat het aan mensen zelf over. Je bent er toch echt zelf bij als je een uitgestoken hand schud of met iemand knuffelt.
pi_194841727
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Hopelijk blijft Ferd, dan kunnen we (hier en op tv) weer lekker smullen van alle schuimbekkende personen die zich altijd keurig aan de regels houden.. :D

[ afbeelding ]
Dat is een vergelijking die niet helemaal opgaat.
Hij is in dit geval niet zomaar een persoon. Hij is diegene die (mede) de regels opstelt en ze bewust (want laten we eerlijk zijn, handen schudden en knuffelen is niet iets wat je zomaar overkomt) overtreed.

Dat kun je toch niet vergelijken met Henk en Annie in de Aldi....
pi_194841740
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Mij interesseert het eigenlijk niet zo of die weg moet of niet. Maar ik snap beide kanten. Maar het gaat me meer om dat het gewoon perfect aan toont hoe onmenselijk en onnatuurlijk gedrag die andere halve meter is. Daarom verander dat gewoon en laat het aan mensen zelf over. Je bent er toch echt zelf bij als je een uitgestoken hand schud of met iemand knuffelt.
Oh, voor mij hoeft 'ie ook niet weg. Maar je bent wel een hele hoop draagkracht kwijt in een tijd waar de draagkracht sowieso al dalende is. Ik roep al tijden dat die 1.5 meter niet realistisch is. Ik hou me er zelf ook niet altijd aan. Dus voor mij mogen ze het aanpassen ja. Maar dat gaat niet gebeuren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2020 11:07:22 ]
pi_194841769
quote:
80s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:00 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat is een vergelijking die niet helemaal opgaat.
Hij is in dit geval niet zomaar een persoon. Hij is diegene die (mede) de regels opstelt en ze bewust (want laten we eerlijk zijn, handen schudden en knuffelen is niet iets wat je zomaar overkomt) overtreed.

Dat kun je toch niet vergelijken met Henk en Annie in de Aldi....
Punt is gewoon: als hij nu vandaag weg moet of opstapt, wie is dan de volgende (betrokken politici) die aan de schandpaal gaat?
  woensdag 2 september 2020 @ 11:04:18 #8
14505 OProg
A Life in Music
pi_194841793
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Punt is gewoon: als hij nu vandaag weg moet of opstapt, wie is dan de volgende (betrokken politici) die aan de schandpaal gaat?
Dat kon je natuurlijk ook zeggen over zijn voorgangers die slechts een bonnetje kwijt waren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194841812
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:04 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat kon je natuurlijk ook zeggen over zijn voorgangers die slechts een bonnetje kwijt waren.
Het is makkelijk scoren voornamelijk
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_194841827
quote:

[..]

Dat hebben ze grotendeels zelf in de hand. Je kunt niet zeggen dat hij er ingeluisd is ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2020 11:06:21 ]
  woensdag 2 september 2020 @ 11:07:43 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194841852
quote:

[..]

Ik vind het niet teveel gevraagd dat de minister van justitie (!) zich aan de regels houdt, hoor. Kan aan mij liggen.
pi_194841881
quote:

[..]

Waarom zou dat gebeuren?

Punt is dat je prima en publiek een domme fout kan maken, Rutte bijvoorbeeld die de hand schudde van Van Dissel terwijl hij 5 minuten daarvoor had verkondigd dat we dat niet meer zouden doen. Koninklijk echtpaar met hun foto. Maar als minister van justitie doodleuk je eigen fuck Corona-party geven en er ook nog eens over gaat zitten liegen gaat een stap te ver.
blablablabla
pi_194841933
quote:

[..]

Tante Ankie heeft zich zelf behendig op de schopstoel geplaatst:
  woensdag 2 september 2020 @ 11:17:14 #14
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194842049
quote:
80s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het gedrag ansich is het issue ook niet zozeer.
Hij stelt echter regels op, wijst op de handhaving daarvan, maar doet het zelf netzogoed.

En die afstand, soit, dat kan je ook overkomen. Maar knuffelen en handenschudden doe je zelf heel bewust.
Als je dan ook nog 2 keer gaat liegen maak je het jezelf wel erg lastig.
Het handenschudden en knuffelen is voor de beeldvorming inderdaad nog veel kwalijker dan enkele momenten niet de afstand willen/kunnen bewaren. Denk ook dat de kamer het felst gaat zijn op de eerste feiten.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194842074
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom zou dat gebeuren?

Punt is dat je prima en publiek een domme fout kan maken, Rutte bijvoorbeeld die de hand schudde van Van Dissel terwijl hij 5 minuten daarvoor had verkondigd dat we dat niet meer zouden doen. Koninklijk echtpaar met hun foto. Maar als minister van justitie doodleuk je eigen fuck Corona-party geven en er ook nog eens over gaat zitten liegen gaat een stap te ver.
Dit is echt een verkeerde voorstelling van zaken.
Als je de bewuste eerste foto bekijkt, zie je dat mensen echt veel verder uit elkaar staan dan ze anders zouden doen dan voor een trouwfoto. Natuurlijk heeft hji getracht de regels in acht te (laten) nemen, maar dat dat niet is gelukt, was ook wel te voorspellen. Maar het een fuck Corona-party noemen, is puur framen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194842107
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom zou dat gebeuren?

Omdat dit meer en meer de publieke opinie begint te domineren. Eerst Willem Alexander, nu Grapperhaus. Schande! Pak de hooivorken! Verder denk ik niet dat zijn aftreden het werk van een BOA echt zal vergemakkelijken, steeds grotere groep vind het niet meer nodig zich aan die regels te houden blijkbaar.

Ik snap het wel dat dit soort publieke figuren op moeten letten, maar is er dan totaal geen empathie meer? Die extra foto's tonen inderdaad aan dat hij niet de hele waarheid heeft verteld, maar ach ach wat maken we ons toch druk over een politicus die bepaald niet de geschiedenisboeken in zal gaan.
pi_194842115
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[ afbeelding ]
Yup, van mij hoeft ook niet perse weg, maar het handen schudden en knuffelen is natuurlijk wel erg de kat op het spek binden als verantwoordelijk minister voor handhaving... dan geef je mensen wel heel erg de munitie in handen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194842133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit is echt een verkeerde voorstelling van zaken.
Als je de bewuste eerste foto bekijkt, zie je dat mensen echt veel verder uit elkaar staan dan ze anders zouden doen dan voor een trouwfoto. Natuurlijk heeft hji getracht de regels in acht te (laten) nemen, maar dat dat niet is gelukt, was ook wel te voorspellen. Maar het een fuck Corona-party noemen, is puur framen.
Alleen al van wat we op die paar foto's hebben kunnen zien:

- geen of onvoldoende afstand gehouden
- handen schudden
- bejaarden knuffelen
- meer dan 6 mensen binnen.

Dat is gewoon een beste Fuck Corona party geweest hoor .
blablablabla
pi_194842153
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:22 schreef Elan het volgende:

[..]

- meer dan 6 mensen binnen.

Het was zijn eigen woning?
  woensdag 2 september 2020 @ 11:23:50 #20
12221 Tijn