Dit soort hevige fluctuaties in aantal besmettingen zie je ook in Duitsland de laatste dagen/weken.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:24 schreef _serial_ het volgende:
Alleen op 11-8 hadden we meer besmettingen
Heb je toevallig wat meer informatie m.b.t. dit soort berichtgeving, ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:25 schreef Za het volgende:
Nog maar een keertje ter vergelijking.
In Aruba zijn in nog geen maand tijd 2000 besmettingen op een bevolking van 105.000 geconstateerd.
Het werkelijke aantal ligt misschien wel 10-20 keer zo hoog, want bij de tests blijkt 30-70% van de mensen positief, met een uitschieter gisteren, 136 tests, 98 mensen daarvan positief.
Aantal mensen in ziekenhuis is 30, waarvan 9 op een IC.
En dat bij mogelijk tienduizenden besmettingen.
Het ging daar al snel fout toen het toerisme weer werd vrijgegeven. Voor die tijd waren er behoorlijk strenge maatregelen dacht ik.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:25 schreef Za het volgende:
Nog maar een keertje ter vergelijking.
In Aruba zijn in nog geen maand tijd 2000 besmettingen op een bevolking van 105.000 geconstateerd.
Het werkelijke aantal ligt misschien wel 10-20 keer zo hoog, want bij de tests blijkt 30-70% van de mensen positief, met een uitschieter gisteren, 136 tests, 98 mensen daarvan positief.
Aantal mensen in ziekenhuis is 30, waarvan 9 op een IC.
En dat bij mogelijk tienduizenden besmettingen.
Zeker, welke info wil je, of bedoel je bronnen?quote:Op woensdag 2 september 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
Heb je toevallig wat meer informatie m.b.t. dit soort berichtgeving, ben wel benieuwd.
Goh, toerisme en horeca zijn gewoon de primaire oorzaak dat het overal ter wereld weer is opgelaaid .Al wijt men het hier liever aan de kringverjaardagen en het onvoldoende afstand houden in winkelstraten.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Het ging daar al snel fout toen het toerisme weer werd vrijgegeven. Voor die tijd waren er behoorlijk strenge maatregelen dacht ik.
Ja iets van een bron of zo, klinkt meteen zo aanvallend alsof ik je niet zou geloven.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:30 schreef Za het volgende:
[..]
Zeker, welke info wil je, of bedoel je bronnen?
Dra-matisch.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
Hele Slechte dag vandaag
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 745
Totaal: 71863 (+734 ivm -11 corr.)
Opgenomen: 6
Totaal: 12188
Opgenomen op IC*: 4
Huidig: 43
Totaal: 3037
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 5
Totaal: 6235
+118 Amsterdam (was +71)
+108 Rotterdam (was +64)
+65 Den Haag (was +49)
+26 Utrecht (was +17)
+15 Delft (was +5)
+13 Tilburg (was +13)
+12 Amstelveen (was +1)
+11 Eindhoven (was +6)
+10 Almere was (was +10)
+10 Nijmegen (was +5)
Klopt een hele strenge lockdown indertijd met nog geen 100 besmettingen, en toen was het eiland Covid vrij maandenlang.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Het ging daar al snel fout toen het toerisme weer werd vrijgegeven. Voor die tijd waren er behoorlijk strenge maatregelen dacht ik.
15:45 volgens nu.nl geloof ik.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe laat begint het Grapperhaus debat?
Hopelijk kunnen we dat over pak 'm beet 6 weken ook nog zeggenquote:Op woensdag 2 september 2020 14:39 schreef Rlz12 het volgende:
https://lcps.nu/32-covid-patienten-op-ic-2/
Niks aan de hand
Het is in Papiaments (de overheidsinfo), hopelijk is dat geen bezwaar, je moet ook de airport tests niet meerekenen want dat betreft Amerikanen, en soms meer dan de helft van de gedane tests.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:32 schreef Elan het volgende:
Ja iets van een bron of zo, klinkt meteen zo aanvallend alsof ik je niet zou geloven.
Nog niet nee. De ziekenhuisopnames als gevolg van deze geïnfecteerden gaan we pas later zien. Hier word ik niet vrolijk van.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:39 schreef Rlz12 het volgende:
https://lcps.nu/32-covid-patienten-op-ic-2/
Niks aan de hand
Hoe bedoel je dat precies, die 6 weken? Waar is dat van afhankelijk?quote:Op woensdag 2 september 2020 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen we dat over pak 'm beet 6 weken ook nog zeggen
Uit het niets ookquote:Op woensdag 2 september 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
Hele Slechte dag vandaag
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
+118 Amsterdam (was +71)
+108 Rotterdam (was +64)
+65 Den Haag (was +49)
+26 Utrecht (was +17)
+15 Delft (was +5)
+13 Tilburg (was +13)
+12 Amstelveen (was +1)
+11 Eindhoven (was +6)
+10 Almere was (was +10)
+10 Nijmegen (was +5)
Mondkapjes weer opgeheven he in Rotterdam en Amsterdam, dan krijg je dat.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nog niet nee. De ziekenhuisopnames als gevolg van deze geïnfecteerden gaan we pas later zien. Hier word ik niet vrolijk van.
Puur even in het achterhoofd houdende dat het herfst gaat worden en mensen ontvankelijker zullen worden voor virussen. Ik ben gewoon heel benieuwd of de tweede golf daadwerkelijk komt nu de zomer echt voorbij is.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies, die 6 weken? Waar is dat van afhankelijk?
Thanks.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het is in Papiaments (de overheidsinfo), hopelijk is dat geen bezwaar, je moet ook de airport tests niet meerekenen want dat betreft Amerikanen, en soms meer dan de helft van de gedane tests.
https://www.eanews.com/98(...)que_id=5f4eb25b7306c
https://www.arubacovid19.org/
Natuurlijk. Merkel gaat gewoon gelijk krijgen dat ons nog een heel zwaar najaar staat te wachten nu we ons weer massaal naar binnen gaan verplaatsen.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Puur even in het achterhoofd houdende dat het herfst gaat worden en mensen ontvankelijker zullen worden voor virussen. Ik ben gewoon heel benieuwd of de tweede golf daadwerkelijk komt nu de zomer echt voorbij is.
Hoeveel dagen geleden dat het mooie weer over was eigenlijk?quote:Op woensdag 2 september 2020 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk. Merkel gaat gewoon gelijk krijgen dat ons nog een heel zwaar najaar staat te wachten nu we ons weer massaal naar binnen gaan verplaatsen.
Het is dus geen “wacht maar, het gaat helemaal mis” maar meer een “eens kiijke of de veranderende omstandigheden een negatief verschil gaan maken”?quote:Op woensdag 2 september 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Puur even in het achterhoofd houdende dat het herfst gaat worden en mensen ontvankelijker zullen worden voor virussen. Ik ben gewoon heel benieuwd of de tweede golf daadwerkelijk komt nu de zomer echt voorbij is.
Een goed recht maar ga dan ook geen discussie aan door een zienswijze te (willen?) onderbouwen.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan de logica er wel van zien, daarom doe ik het.
Ik wil daarover ook helemaal niet in dicussie met iemand die van mening is dat ik een schaap ben omdat ik die 1,5 m wel in acht wil nemen. Wij worden het niet eens, dat heb ik allang gezien in alles wat je post. Er is een reden waarom ik niet veel op je reageer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Eerlijk gezegd kunnen we er gewoon niks van zeggen. Bedoel, de toename van enkele weken geleden had men ook niet verwacht en de 'tweede golf' verwacht men ergens in januari, zo zeggen de experts.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is dus geen “wacht maar, het gaat helemaal mis” maar meer een “eens kiijke of de veranderende omstandigheden een negatief verschil gaan maken”?
Het was maar een "experiment"quote:Op woensdag 2 september 2020 14:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mondkapjes weer opgeheven he in Rotterdam en Amsterdam, dan krijg je dat.
Die handenschud foto's gaan 'm nekken.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben benieuwd naar het debat van vanmiddag. Gisteren vond ik de oppositie nog behoorlijk mild.
Hoewel ik best begrijp dat iedereen een fout kan maken, zal de minister vast ook begrijpen dat zijn fout grotere consequenties kan hebben dan de fout van een ander. Ik merk zelfs in dit topic dat de teneur aan het veranderen is naar 'moeten we wel zo rigide met die 1,5 meter omgaan?'.
Dat blijft een terechte vraag. Complete volksstammen houden zich volstrekt niet aan 1,5meter.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben benieuwd naar het debat van vanmiddag. Gisteren vond ik de oppositie nog behoorlijk mild.
Hoewel ik best begrijp dat iedereen een fout kan maken, zal de minister vast ook begrijpen dat zijn fout grotere consequenties kan hebben dan de fout van een ander. Ik merk zelfs in dit topic dat de teneur aan het veranderen is naar 'moeten we wel zo rigide met die 1,5 meter omgaan?'.
Ik ben ook wel benieuwd, hoewel het me eigenlijk geen hol uitmaakt of hij op (moet) stappen of niet. Tenzij (zoals ik hier al iemand zag) mensen rechten denken te kunnen ontlenen 'omdat Grappie het ook doet'.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
Van 'voorbij glippen' ga je ook geen virus overdragen hoor, wees maar niet bang.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd, hoewel het me eigenlijk geen hol uitmaakt of hij op (moet) stappen of niet. Tenzij (zoals ik hier al iemand zag) mensen rechten denken te kunnen ontlenen 'omdat Grappie het ook doet'.
Verder denk ik dat iedereen wel eens van de 1,5 meter afwijkt. Ik hou me er goed aan, maar het gebeurt mij ook wel eens dat ik iemand voorbij glip in de supermarkt. Ik denk dat daar ook veel van het verschil in visie op het naleven van de maatregelen vandaan komt. Het is maar net met wat voor bril je kijkt. Iemand die denkt dat iedereen maling heeft aan de regels, zal mijn 'voorbij glippen' als een bevestiging zien, terwijl mensen die iedereen zich nog aan de regels houdt, zal zien dat het een uitzondering op de regel was.
Dat excuus klinkt me meer in de oren als:"Ik heb er spijt van dat die foto's naar buiten zijn gekomen." dan "Booooooooh!!!! Wat zat ik fout zeg! Echt o-lie-dom en onvergeeflijk van me!"quote:Op woensdag 2 september 2020 15:10 schreef skrn het volgende:
Ferd, ja, vind het moeilijk, ik kan er smakelijk om lachen, en met een excuus prima geschikt om nog te dienen, maar ik kan me voorstellen dat je er anders over denkt als je een café hebt die aanzienlijk omzet heeft verloren door corona.
Vooral omdat die zogenaamd heilige 1,5meter hele sectoren vernielt, omdat je daar toevallig en heel ongelukkig officieel toestemming moet hebben om dicht(er) bij elkaar te komen.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:10 schreef skrn het volgende:
Ferd, ja, vind het moeilijk, ik kan er smakelijk om lachen, en met een excuus prima geschikt om nog te dienen, maar ik kan me voorstellen dat je er anders over denkt als je een café hebt die aanzienlijk omzet heeft verloren door corona.
Het is vooral de vraag wat men precies nog wil voorkomen.....quote:Op woensdag 2 september 2020 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van 'voorbij glippen' ga je ook geen virus overdragen hoor, wees maar niet bang.
En bejaarden knuffelen. Dat doe zelfs IK niet, en dat zegt wat! LOLquote:Op woensdag 2 september 2020 15:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die handenschud foto's gaan 'm nekken.
Hij had op de troepen vooruit moeten lopen, en eerder moeten toegeven dat er wel wat meer aan de hand was op zijn mooiste dag van zijn leven.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat excuus klinkt me meer in de oren als:"Ik heb er spijt van dat die foto's naar buiten zijn gekomen." dan "Booooooooh!!!! Wat zat ik fout zeg! Echt o-lie-dom en onvergeeflijk van me!"
Dat had hem wel gesierd ja.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:18 schreef skrn het volgende:
[..]
Hij had op de troepen vooruit moeten lopen, en eerder moeten toegeven dat er wel wat meer aan de hand was op zijn mooiste dag van zijn leven.
Als-ie dat had gedaan nadat de bordesfoto in de media was verschenen, had-ie misschien nog kunnen aanblijven. Maar liegen dat dat echt het enige momentje was en vervolgens beelden zien waarop-ie z'n bejaarde moeder omhelst... dan blijft er weinig geloofwaardigheid over.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:18 schreef skrn het volgende:
[..]
Hij had op de troepen vooruit moeten lopen, en eerder moeten toegeven dat er wel wat meer aan de hand was op zijn mooiste dag van zijn leven.
De foto dat hij expliciet handen schudt, heb ik nog niet gezien.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die handenschud foto's gaan 'm nekken.
De scholen zijn weer begonnen. Berg je maar.quote:Op woensdag 2 september 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
Hele Slechte dag vandaag
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
+118 Amsterdam (was +71)
+108 Rotterdam (was +64)
+65 Den Haag (was +49)
+26 Utrecht (was +17)
+15 Delft (was +5)
+13 Tilburg (was +13)
+12 Amstelveen (was +1)
+11 Eindhoven (was +6)
+10 Almere was (was +10)
+10 Nijmegen (was +5)
Grapperhaus effectquote:Op woensdag 2 september 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
Hele Slechte dag vandaag
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
+118 Amsterdam (was +71)
+108 Rotterdam (was +64)
+65 Den Haag (was +49)
+26 Utrecht (was +17)
+15 Delft (was +5)
+13 Tilburg (was +13)
+12 Amstelveen (was +1)
+11 Eindhoven (was +6)
+10 Almere was (was +10)
+10 Nijmegen (was +5)
Ik vind het best schokkend dat BOA's zo snel de repercussies ervan ondervinden. Draagvlak onder de bevolking is geen exacte wetenschap en het is niet iets wat automatisch uit beleid voortvloeit. Vertrouwen in het bestuur is erg belangrijk, net als rechtvaardigheidsgevoel. In Nederland hebben we relatief weinig corruptie en relatief veel voorbeeldige bestuurders. Daar ben ik blij mee. Maar nu zijn er wel erg veel mensen die, begrijpelijk, het gevoel krijgen dat zij onterecht hard zijn aangepakt. Iedereen kan een fout maken. Bovendien heb je (bijv. als caféhouder) niet altijd volledige controle over in hoeverre je gezelschap zich aan de regels houdt.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:10 schreef skrn het volgende:
Dat lijkt mij ook de enige conclusiequote:Op woensdag 2 september 2020 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, Ferd is niet meer geloofwaardig.
Dus zit er maar 1 ding op.
Dat is deze:quote:Op woensdag 2 september 2020 15:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De foto dat hij expliciet handen schudt, heb ik nog niet gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |