abonnement Unibet Coolblue
pi_194825421
In dit topic bespreken we alles rond de volgende opdracht van Kook mee met CUL.

Op zondag 13 september maken we met iedereen die mee wil doen tapas.

Tapas
Je mag dit keer ook deels (!) kant en klaar gerechtjes kopen.

Algemene spelregels:
De regels:
- Kook op de aangegeven dag het aangegeven gerecht.
- Er is geen tijdstip waarop iets klaar moet zijn, een datum is al specifiek genoeg.
- Het maakt niet uit welk recept je gebruikt.
- Eventuele aanvullende regels lees je bij de uitleg voor komende opdracht hierboven.

Overlegtopic: CUL / Kook mee met CUL: overlegtopic #2
De meedoe-topics op een rijtje: Topicreeks: Kook mee met CUL
Verzameltopic: CUL / Kook mee met CUL: verzameltopic
Spoilers!
pi_194827935
Oeh, een meet? Met tapas?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194828271
@Lucky_Strike , wat een kloppende typo :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194828652
Lol.
Spoilers!
pi_194950153
Hebben jullie al inspiratie? Ik wel. Ik probeer voornamelijk om dingen op te maken die al in huis zijn:

Turks brood
Een manchego-achtige kaas die we laatst van iemand uit Spanje kregen
Olijven in diverse varianten
Gehaktballetjes en reuzenbonen in tomatensaus
Patatas bravas
Aioli
Blikje sardientjes
Gevulde peppadew
Pimientos de padron
Chorizo
Artisjokdip
Vleeswaren uit Spanje die al een eeuw over de datum zijn
Dadels met spek
Amandelen
Gemarineerde champignons

Of ik echt alles op tafel ga zetten weet ik nog niet, ik zie wel hoe het loopt. Ik heb nu al trek :9
Spoilers!
pi_194950211
Ik denk dat ik me er met een makkie vanaf maak en wat tapas ga bestellen, om nou van alles voor 1 persoon te maken...
We have far more in common than that which devides us..
pi_195045055
Lekker een middagje op het strand geweest inclusief late lunch...nu weinig trek, maar ga wel even wat bij elkaar gooien...
pi_195049054
Wij hebben heerlijke tapas op maar mijn imgur app is kapot. Ik probeer het morgen op de laptop nog een keer.
Spoilers!
pi_195049773
Ben dol op tapas maken, maar niet tussen mijn nachtdiensten in. Andere keer dus :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195051688

Witlof met blauwe kaasdip (blauwe kaas gemengd met room)
Manchego
Geen chorizo, want dat lust kleuter niet, dus chipolata worstjes met aioli
Wat olijven en brood erbij...
Had ik meer tijd en honger gehad: droge worst, tortilla, zelfgemaakte Turks brood, pan con tomate, gebakken courgette, calamares (uit de vriezer, wel eens zelfgemaakt, maar voor 2,5 persoon niet de moeite waard). Ja, dit heb ik dis nog in huis, dus misschien vanavond nog een keer
pi_195053294
Tapas :9 Balletjes, patatas bravas, champignons, artisjokdip, witte bonen, peppadew en dadels zelf gemaakt. Padronpepers en aardappels zelf gekweekt.

Artisjokdip, chorizo, gehaktballetjes, gebakken witte bonen met rozemarijn, schaal met kaas, vleeswaren, peppadew, manchegodip, dadels met en zonder spek, pimientos de padron


Turks brood, sardientjes, gemarineerde champignons, patatas, bravassaus, olijven met artisjok en zongedroogde tomaat, aioli.




Dit is de verpakking van de kaas. Ik heb geen idee welke van de Spaanse woorden aangeeft welke kaas dit is. Hij was hard, olie-achtig, en zeker geen manchego. @Bramito, weet jij wat we hebben gegeten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
  maandag 14 september 2020 @ 11:27:12 #12
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_195053579
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tapas :9 Balletjes, patatas bravas, champignons, artisjokdip, witte bonen, peppadew en dadels zelf gemaakt. Padronpepers en aardappels zelf gekweekt.

Artisjokdip, chorizo, gehaktballetjes, gebakken witte bonen met rozemarijn, schaal met kaas, vleeswaren, peppadew, manchegodip, dadels met en zonder spek, pimientos de padron
[ afbeelding ]

Turks brood, sardientjes, gemarineerde champignons, patatas, bravassaus, olijven met artisjok en zongedroogde tomaat, aioli.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit is de verpakking van de kaas. Ik heb geen idee welke van de Spaanse woorden aangeeft welke kaas dit is. Hij was hard, olie-achtig, en zeker geen manchego. @:bramito, weet jij wat we hebben gegeten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe maak je de peppadews? gewoon mini paprika´s vullen? Rest ziet er ook erg lekker uit :9
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_195053655
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:27 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hoe maak je de peppadews? gewoon mini paprika´s vullen? Rest ziet er ook erg lekker uit :9
Ik heb dit potje ooit gekocht. En dan vullen met roomkaas. Met snackpaprika's is het ook lekker. Dan kan je de roomkaas nog op smaak brengen met gerookt paprikapoeder. En voor nog lekkerder omwikkel je ze met spek en bak je ze in pan, oven of op de barbecue :9 Maar dat heeft niets meer met peppadews te maken :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 14-09-2020 11:39:16 ]
Spoilers!
  maandag 14 september 2020 @ 11:54:32 #14
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_195053961
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb dit potje ooit gekocht. En dan vullen met roomkaas. Met snackpaprika's is het ook lekker. Dan kan je de roomkaas nog op smaak brengen met gerookt paprikapoeder. En voor nog lekkerder omwikkel je ze met spek en bak je ze in pan, oven of op de barbecue :9 Maar dat heeft niets meer met peppadews te maken :P
Oeh klinkt ook heel lekker inderdaad! Maar eerst gewone peppadews maken :P Wat voor roomkaas heb jij gebruikt?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_195054086
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:54 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Oeh klinkt ook heel lekker inderdaad! Maar eerst gewone peppadews maken :P Wat voor roomkaas heb jij gebruikt?
Ik heb lactosevrije roomkaas gebruikt, een soort Philadelphia. Maar ik denk dat elke roomkaas wel geschikt is.
Spoilers!
  maandag 14 september 2020 @ 12:06:12 #16
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_195054103
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb lactosevrije roomkaas gebruikt, een soort Philadelphia. Maar ik denk dat elke roomkaas wel geschikt is.
Oke thanks!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_195054208
Dit is de verpakking van de kaas. Ik heb geen idee welke van de Spaanse woorden aangeeft welke kaas dit is. Hij was hard, olie-achtig, en zeker geen manchego. @Bramito, weet jij wat we hebben gegeten?

Oveja is volgens mij schapenkaas. Vrienden hadden 'm een keer bij een feest, stond erbij dat het schapenkaas was en om de een of andere reden wilde niemand 'm. Ik heb er zoooo veel van gegeten :9~
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 14 september 2020 @ 12:54:42 #18
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_195054716
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit is de verpakking van de kaas. Ik heb geen idee welke van de Spaanse woorden aangeeft welke kaas dit is. Hij was hard, olie-achtig, en zeker geen manchego. @:Bramito, weet jij wat we hebben gegeten?

Oveja is volgens mij schapenkaas. Vrienden hadden 'm een keer bij een feest, stond erbij dat het schapenkaas was en om de een of andere reden wilde niemand 'm. Ik heb er zoooo veel van gegeten :9~
Oveja is inderdaad schaap, cabra is geit en vaca is koe.
Queso Fresco = verse kaas (cottage cheese etc)
Queso Tierno = Zachte kaas, zeg maar jong.
Queso Semicurado = Half gerijpt, zeg maar belegen.
Queso Curado = Gerijpt, zeg maar oud.

Dit is dus een oude kaas van schapenmelk.
Siesta & Fiesta!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')