abonnement Unibet Coolblue
pi_195890163
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Er is een hele reeks maatregelen genomen om bedrijven te helpen, zowel kleinere als grote. In de meeste gevallen hoef je alleen aan te tonen dat je omzet sterk is verlaagd teHn opzichte van vorig jaar. Dit is vooral nuttig voor ZZp'ers en dergelijke met weinig lasten. Het kan nooit genoeg zijn om een bedrijf langere tijd op de been te houden. Dus dan krijg je werkloosheid.

Werkloosheidsuitkeringen zijn hier altijd al riant geweest voor werknemers. Voor eigenaren van bedrijven is dit veel minder goed geregeld.

Tests zijn gratis. Gezondheidszorg grotendeels ook (basisziektekostenverzekering wordt ingehouden op het salaris).
Het pakket ansich lijkt dus niet heel veel te verschillen met Nederland.
pi_195891729
quote:
80s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:28 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het pakket ansich lijkt dus niet heel veel te verschillen met Nederland.
Idd

In sommige landen draait de geldstrooi machine op volle toeren. Frankrijk en NL horen daarbij. Om die 80% van de bevolking tenminste maar rustig te houden.
Wie er straks de gestegen staattsschuld gaat betalen , zien we dan wel weer.
  Beste debater 2022 dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:30:42 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195891830
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:26 schreef riazop het volgende:

[..]

Idd

In sommige landen draait de geldstrooi machine op volle toeren. Frankrijk en NL horen daarbij. Om die 80% van de bevolking tenminste maar rustig te houden.
Wie er straks de gestegen staattsschuld gaat betalen , zien we dan wel weer.
Wat zou er anders gedaan moeten worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195891918
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat zou er anders gedaan moeten worden?
Vanuit de overheid is dit de slimste strategie: "Houd iig 80% vd bevolking tevreden"

Van wat er gedaan moet worden, hangt er maar vanaf wat je wil. Wil je een paar duizend bejaarden een aantal maanden langer laten leven en tegelijkertijd burgers opsluiten, studenten online zetten, en een deel van de economie verwoesten?

Een politieke keuze
  Beste debater 2022 dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:35:23 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195891935
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:34 schreef riazop het volgende:

[..]

Vanuit de overheid is dit de slimste strategie: "Houd iig 80% vd bevolking tevreden"

Van wat er gedaan moet worden, hangt er maar vanaf wat je wil. Wil je een paar duizend bejaarden een aantal maanden langer laten leven en tegelijkertijd burgers opsluiten, studenten online zetten, en een deel van de economie verwoesten?

Een politieke keuze
Wat menslievend weer.

Bejaarden tellen gewoon niet meer mee, of zo?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195892922
quote:
80s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:28 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het pakket ansich lijkt dus niet heel veel te verschillen met Nederland.
Nee, maar pensioenen zijn hier wel erbarmelijk, evenals de koopkracht van heel veel mensen omdat lonen lager zijn, maar boodschappen bijv. wel duurder dan in Nederland. Dus elke belastingverhoging or korting op uitkering kan hard aankomen, dat was de reden dat de gele hesjes ineens zo heftig waren.

Maar nu zorgen ze in ieder geval er nog voor dat iedereen kan overleven.

Land is technisch wel failliet.
pi_195895093
Horeca dicht tot minstens december

Ze zullen de horeca mensen dik moeten gaan compenseren nu, anders gaat het hier ook onrustig worden. Heel onrustig
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:59:09 #159
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195900721
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, maar pensioenen zijn hier wel erbarmelijk, evenals de koopkracht van heel veel mensen omdat lonen lager zijn, maar boodschappen bijv. wel duurder dan in Nederland. Dus elke belastingverhoging or korting op uitkering kan hard aankomen, dat was de reden dat de gele hesjes ineens zo heftig waren.

Maar nu zorgen ze in ieder geval er nog voor dat iedereen kan overleven.

Land is technisch wel failliet.
die gele hesjes bestonden over het algemeen uit werklozen die geen zin hadden om te werken en meer geld wouden van de overheid...
Althans dat waren de 20 tot 40 gele hesjes die hier rondjes aan het lopen waren.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 12:18:30 #160
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_195902241
There is only one religion
pi_195902706
Wat denken ze te bereiken met geweld?
pi_195903738
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:59 schreef theguyver het volgende:

[..]

die gele hesjes bestonden over het algemeen uit werklozen die geen zin hadden om te werken en meer geld wouden van de overheid...
Althans dat waren de 20 tot 40 gele hesjes die hier rondjes aan het lopen waren.
Juist heel veel gepensioneerden.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 16:48:01 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195907724
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Juist heel veel gepensioneerden.
in mijn regio niet.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_195921209
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:26 schreef riazop het volgende:

[..]

Idd

In sommige landen draait de geldstrooi machine op volle toeren. Frankrijk en NL horen daarbij. Om die 80% van de bevolking tenminste maar rustig te houden.
Wie er straks de gestegen staattsschuld gaat betalen , zien we dan wel weer.
Ik denk dat ook criminele organisatie hier garen bij spinnen.
Als je ziet hoe de maffia in Italie over het algemeen heerst zonder heel veel tegenwerking onder het volk, is het door veel 'voetvolk' financieel te steunen. Dit is een uitgelezen kans om de macht onder het volk te vergroten.
pi_195921237
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, maar pensioenen zijn hier wel erbarmelijk, evenals de koopkracht van heel veel mensen omdat lonen lager zijn, maar boodschappen bijv. wel duurder dan in Nederland. Dus elke belastingverhoging or korting op uitkering kan hard aankomen, dat was de reden dat de gele hesjes ineens zo heftig waren.

Maar nu zorgen ze in ieder geval er nog voor dat iedereen kan overleven.

Land is technisch wel failliet.
Ik dacht altijd dat de Franse pensioenen juist prima waren. Men kan (of kon) in ieder geval wel 'jong' stoppen en aanspraak maken op het pensioen.
pi_195921269
quote:
80s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:32 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat de Franse pensioenen juist prima waren. Men kan (of kon) in ieder geval wel 'jong' stoppen en aanspraak maken op het pensioen.
Voor veel staatsdiensten is dat ook zo

spoorwegen, politie, leger etc

maar in de privésector is dat een ramp juist
pi_195921498
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:33 schreef riazop het volgende:

[..]

Voor veel staatsdiensten is dat ook zo

spoorwegen, politie, leger etc

maar in de privésector is dat een ramp juist
Daar heeft Corona in zoverre niets in bijgedragen, dat dit al zo was, neem ik aan?
pi_195921557
quote:
80s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:46 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Daar heeft Corona in zoverre niets in bijgedragen, dat dit al zo was, neem ik aan?
Veel (kleine) ondernemers zien de waarde van hun zaak in rook opgaan door de lockdowns.

Die zijn laaiend, omdat ze dachten dat dat hun pensioen was. Nu is dat waardeloos geworden.
pi_195921624
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:48 schreef riazop het volgende:

[..]

Veel (kleine) ondernemers zien de waarde van hun zaak in rook opgaan door de lockdowns.

Die zijn laaiend, omdat ze dachten dat dat hun pensioen was. Nu is dat waardeloos geworden.
Fair enough, maar dat schaarde ik (wellicht onterecht) niet direct onder het pensioen issue, ik doelde louter op de niet-ondernemers.

Het probleem van de ondernemers is in die zin tweeledig want het is niet louter het pensioen. Als de zaak omkiept komen velen ook weer op de arbeidsmarkt terecht, wat zorgt voor nog meer aanbod.
pi_195922037
quote:
80s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:32 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat de Franse pensioenen juist prima waren. Men kan (of kon) in ieder geval wel 'jong' stoppen en aanspraak maken op het pensioen.
In theorie. Maar vaak werken mensen toch langer door. En de pensioenen zelf zijn niet riant.
pi_195922044
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:33 schreef riazop het volgende:

[..]

Voor veel staatsdiensten is dat ook zo

spoorwegen, politie, leger etc

maar in de privésector is dat een ramp juist
Dat ook ja.

Als je ambtenaar bent, zit je gebakken.
pi_195937103
Nou, sinds vanavond 00:00 is een maandlange lockdown ingegaan. In Parijs beginnen ze nu ook te protesteren.



Verder zijn er hier dus in 2 weken 1 man onthoofd, 2 vrouwen en 1 man bijna onthoofd, en 2 vrouwen neergestoken, door radicale islamieten.

Ondertussen protesteren ze in Irak en Iran tegen Frankrijk en Macron:


Het begint nu toch wel echt 'chaud' te worden lijkt het.

[ Bericht 28% gewijzigd door Ali_Kannibali op 30-10-2020 01:17:55 ]
pi_195938566
Dit soort berichten dragen wel bij aan de protest gevoelens:

Zit mobiel, sorry, maar men stelt dat er in de categorie <70 meer kans is dat je overlijd aan een auto-ongeluk , bedrijfsongeval of verdrinking, dan aan Corona.
https://www.telegraaf.nl/c/822873006/

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2020 08:01:17 ]
pi_195939050
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:00 schreef F.Sinatra het volgende:
Dit soort berichten dragen wel bij aan de protest gevoelens:

Zit mobiel, sorry, maar men stelt dat er in de categorie <70 meer kans is dat je overlijd aan een auto-ongeluk , bedrijfsongeval of verdrinking, dan aan Corona.
https://www.telegraaf.nl/c/822873006/
Ja.

Dus laten we stoppen met autorijden, werken en zwemmen. Gewoon iedereen constant opsluiten.

Volgens mij sterven er ook meer mensen door vallen. Als ze uit hun bed opstaan.
pi_195939060
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja.

Dus laten we stoppen met autorijden, werken en zwemmen. Gewoon iedereen constant opsluiten.

Volgens mij sterven er ook meer mensen door vallen. Als ze uit hun bed opstaan.
Dat was niet de strekking van mijn post. Maar misschien interpreteer ik de jouwe ook verkeerd ;) ?
pi_195947717
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Juist heel veel gepensioneerden.
Iets over de Yellow Jackets ....

https://off-guardian.org/(...)-friend-and-get-100/
hope @ Off-Guardian wrote:

'The problem with the YV is that they had begun powerfully. To begin with their actions were local. And they were highly successful. Then they decided they would mainly have Paris demos. And then it was easy for the government to round them up. They’ve long been infiltrated. Another weak point is that they remained a truly grassroot movement and none of the so called educated upper middle classes joined them. Now in history, at least French history, no movement without proper leadership has ever really succeeded.
Also they made an unforgiving mistake: they did not take a stand against the lockdowns and measures. I know for sure that those academics who had all along against them but gradually came to turn against the covid scenario and measures, were very upset for their absence: as they said, where are the YV now that we need them.
They could have then united the resistance. To this day, the anti-covid narrative remains a side issue for the YV.
So all in all they have since this autumn been neutralized to a large extent and lost support.'
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:35:25 #179
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_195956544
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:46 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat was niet de strekking van mijn post. Maar misschien interpreteer ik de jouwe ook verkeerd ;) ?
Oh nee dat bedoelde ik ook niet, ik borduurde meer voort op wat je zei omdat het allemaal zo absurd is.
pi_195962487
In Frankrijk weigeren 'niet-essentiele' winkels te sluiten tijdens de lockdown en blijven gewoon open.


Omschrijving:

Open blijven zodat je niet doodgaat. Dit is het leidmotief van een meubel- en decoratiezaak in Saint-Malo (Ille-et-Vilaine) die de wet overtreedt door nog steeds klanten te verwelkomen. Hiervoor is een uitvlucht - een beetje op het randje - gevonden.
Sinds het begin van de lockdown biedt de baas haar klanten brood aan, een essentieel product.
pi_195962654
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In Frankrijk weigeren 'niet-essentiele' winkels te sluiten tijdens de lockdown en blijven gewoon open.


Omschrijving:

Open blijven zodat je niet doodgaat. Dit is het leidmotief van een meubel- en decoratiezaak in Saint-Malo (Ille-et-Vilaine) die de wet overtreedt door nog steeds klanten te verwelkomen. Hiervoor is een uitvlucht - een beetje op het randje - gevonden.
Sinds het begin van de lockdown biedt de baas haar klanten brood aan, een essentieel product.
belachelijk dat de overheid gaat bepalen wat essentieel is. in de supermarkt mag iedereen elkaar besmetten, bij de meubelzaak niet.
pi_195963734
Mooie beelden...thanks voor het delen boys
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:55:32 #186
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_195966714
dank je ali voor het delen
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_195973577
Noord Spanje woedend

Weer gewelddadige protesten tegen Spaanse noodtoestand

https://www.telegraaf.nl/(...)spaanse-noodtoestand
pi_195973650
Nog meer winkels in Frankrijk weigeren te sluiten tijdens lockdown.

pi_195974607
Borges, Spanje:

twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_195975356
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 06:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Borges, Spanje:

[ twitter ]
Wow. Burgos in opstand, dan is het echt goed mis.

Jammer van de hashtag-spelfout (lijkt remix van Brugge/Bruge en Burgos).
pi_195975680
twitter
pi_195975723
twitter
pi_195975906
Ik moet toch eerlijk toegeven dat dit gewoon verdacht veel op censuur lijkt. Publiek bedrijf of niet, ik probeer enkele tweets omtrent de rellen in Spanje te posten en op het moment van "Invoeren" zijn 4 van de 5 Tweets die ik wou posten al verwijderd. Hier 2 die nog werken:

twitter


twitter
pi_195976017
Santander

twitter


Barcelona (30 oct):

https://www.rt.com/news/5(...)na-protests-clashes/
pi_195976132
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 09:51 schreef illusions het volgende:
Ik moet toch eerlijk toegeven dat dit gewoon verdacht veel op censuur lijkt. Publiek bedrijf of niet, ik probeer enkele tweets omtrent de rellen in Spanje te posten en op het moment van "Invoeren" zijn 4 van de 5 Tweets die ik wou posten al verwijderd. Hier 2 die nog werken:

[ twitter ]

[ twitter ]
Nee joh. Censuur bestaat niet voor een publiek bedrijf. Er komen geen adverteerders op af als de bevolking in opstand is. Wat dit wel is, is mij niet duidelijk, maar het is geen censuur!
pi_195976324
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:10 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Nee joh. Censuur bestaat niet voor een publiek bedrijf. Er komen geen adverteerders op af als de bevolking in opstand is. Wat dit wel is, is mij niet duidelijk, maar het is geen censuur!
Vind het apart dat sommige dingen van 30 october wel blijven staan, maar een hoop uit Burgos is verwijderd. Ben zelf ook niet echt alert geweest de afgelopen paar dagen i.v.m. werk, maar vind het toch apart dat slechts 1 tweet overblijft van mijn vorige post (inmiddels is 1 van de 2 verwijderd).

Protesten in Burgos lijken vrij lokaal te zijn.

In Santander worden fietsen gestolen uit de Decathlon-winkels en de meeste filmpjes die het re-posten hebben als overlay "no son de origen español" = "dit zijn geen Spanjaarden". Op z'n minst apart te noemen want zelfs een Spanjaard haalt een landgenoot en Marokkaan niet uit elkaar.

twitter
pi_195976489
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:26 schreef illusions het volgende:

[..]

Vind het apart dat sommige dingen van 30 october wel blijven staan, maar een hoop uit Burgos is verwijderd. Ben zelf ook niet echt alert geweest de afgelopen paar dagen i.v.m. werk, maar vind het toch apart dat slechts 1 tweet overblijft van mijn vorige post (inmiddels is 1 van de 2 verwijderd).

Protesten in Burgos lijken vrij lokaal te zijn.

In Santander worden fietsen gestolen uit de Decathlon-winkels en de meeste filmpjes die het re-posten hebben als overlay "no son de origen español" = "dit zijn geen Spanjaarden". Op z'n minst apart te noemen want zelfs een Spanjaard haalt een landgenoot en Marokkaan niet uit elkaar.

[ twitter ]
Lekker makkelijk om ze als geen spanjaarden te bestempelen. Zijn ze wel snel achter gekomen ook. Heeft dus niks met de lockdown te maken. Er is geen opstand!

Vraag me wel af hoe zo'n lockdown er in spanje uitziet... Hebben ze bv ook een avondklok? Of reisafstand?
pi_195976667
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:39 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om ze als geen spanjaarden te bestempelen. Zijn ze wel snel achter gekomen ook. Heeft dus niks met de lockdown te maken. Er is geen opstand!

Vraag me wel af hoe zo'n lockdown er in spanje uitziet... Hebben ze bv ook een avondklok? Of reisafstand?
De afgelopen maanden was de horeca slechts tot 01:00 open, officieel mocht je om 0:00 niemand meer accepteren. Sinds vorige week is er een avondklok van 00:00 tot 06:00, en gaan de meeste bars om 23:30 dicht. Resorts als Salou, Lloret de Mar of Benidorm (die normaliter nu nog ramvol zitten), lijken al een jaar op een scene uit The Walking Dead.

Hoe het er vooral uitziet, is dat wanneer je de regels overtreedt je stokslagen krijgt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')