Waarom in de magnetron en niet in pan of oven opwarmen?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:39 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
In de magnetron. Ik moet zeggen, diverse malen gekocht, maar soms is het veel meer mals dan de andere keren. Zo mals krijg ik het zelf niet als ik het normaal moet bereiden. Te koop bij o.a. Jumbo, Dirk, Hoogvliet en Deen.
Er is ook een sukadelapje, hacheevlees (vind ik niets, kleine stukjes rundvlees), Boeuf Stroganoff en Goulash.
Heerlijke jaren '70 kleurstelling en vormgeving ook.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:39 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
In de magnetron. Ik moet zeggen, diverse malen gekocht, maar soms is het veel meer mals dan de andere keren. Zo mals krijg ik het zelf niet als ik het normaal moet bereiden. Te koop bij o.a. Jumbo, Dirk, Hoogvliet en Deen.
Er is ook een sukadelapje, hacheevlees (vind ik niets, kleine stukjes rundvlees), Boeuf Stroganoff en Goulash.
Wat voor toevoegingen?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom in de magnetron en niet in pan of oven opwarmen?
Dat malse is vaak door de bereidingswijze, maar vooral ook door toevoegingen waardoor de structuur afbreekt --> mals wordt
Zuren vooraf of tijdens het garen toevoegen, eiwitsplitsende enzymen toevoegen etcquote:
Nee, het hoeft niet perse in de magnetron lees ik nu.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Zuren vooraf of tijdens het garen toevoegen, eiwitsplitsende enzymen toevoegen etc
https://foodbyfour.nl/veel-gestelde-vragenquote:Ik gebruik geen magnetron, hoe warm ik het op?
Ons gegaarde vlees is op verschillende manieren te verwarmen. Bijvoorbeeld au bain-marie: het vlees in de folie in een pannetje met heet water verwarmen (geen gaatjes in de folie prikken ;-). Lekker makkelijk voor op de camping! En als je het vlees uit de folie haalt is het eenvoudig op te warmen in de braadpan. Ook zonder de folie op de barbeque – in een BBQ-pan of aluminiumbakje – is ons vlees eenvoudig te verwarmen.
Lijkt en zo uitdrogen door een magnetron, vandaarquote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:37 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee, het hoeft niet perse in de magnetron lees ik nu.
[..]
https://foodbyfour.nl/veel-gestelde-vragen
Nope nooit eigenlijk. In Griekenland zelf ook niet gegeten.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Ook nooit van die grote witte bonen bij de Griek gekregen?
Veel naar gekeken in de super. Niet gepakt nog maar lijkt me wel ok.quote:Op zaterdag 8 mei 2021 18:39 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Ja deze was idd lekker!quote:Op zaterdag 8 mei 2021 20:44 schreef Mylene het volgende:
Ontopic maar weer, kant en klaar meuk. Ik mis deze bij de Lidl, uit het assortiment zo lijkt het. Ze hadden ook met Carbonara, alleen die variant waren bij mijn Lidl filialen in de buurt vaak afgeprijsd met 35% korting.
[ afbeelding ]
Liegenaar!quote:Op zaterdag 8 mei 2021 21:42 schreef Ole het volgende:
Zonde gister vergeten te posten .. Had lekkere pasta van de Appie. Heb nu paella in de koelkast dus ga ik morgen posten!
Ik denk het nietquote:Op woensdag 28 juli 2021 21:10 schreef Mrmime het volgende:
Jeeejj weer een toffe recensie! Durf je de Hawai ook aan?
1,99! Duurder dan Flemmings, goedkoper dan Rustlers (denk ik).quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Toffe review Sicstus! Wat was de prijs? Ziet er prima uit. Lekker veel kaas.
Voor mij zijn jouw posts een bijzondere vorm van poëzie.quote:Op woensdag 28 juli 2021 15:09 schreef Sicstus het volgende:
Street Food week bij de Lidl! Ik heb dit keer weer een burgertje gekozen, en zoals je al in dit en eerdere topics hebt kunnen lezen zijn deze nogal 'hit and miss', dus mijn verwachtingen waren gematigd.
Deze keer zijn het de zgn. 'pizzaburgers' die prominent figureren in deze streetfood week, en wel in twee varianten: 'Salami' en 'Hawaii'. Zoals bij elk normaal persoon is de keuze voor mij dan eenvoudig:
[ afbeelding ]
De kenners weten: broodjes in de magnetron, om die er goed uit te laten komen (d.w.z. niet slap en zompig), is een soort van heilige graal voor de voedingsingenieurs en designers. Het is de Lidl-wetenschappers eenmaal eerder gelukt (ook bij een Streetfood-item), maar dat succes hebben ze tot nu toe niet weten te herhalen.
Nu is er echter een nieuwe ontwikkeling: volgens de instructies moeten we nu *twee* hoekjes van de verpakking openknippen, en dan op specifieke hoeken: diametraal tegenover elkaar. Is dit het ei van Columbus?
[ afbeelding ]
Op het eerste gezicht ziet het er niet best uit, maar de aanraak -en openmaak test blijkt er significant minder waterdamp vrij te komen dan verwacht, en het broodje voelt zowaar 'normaal' aan; niet nat of zompig.
[ afbeelding ]
Binnenin vinden we voornamelijk een zee aan gesmolten (analoog-) kaas en wat salami, en misschien wat stukjes paprika?
[ afbeelding ]
En dan proeven. Hoewel het als 'burger' aan de man gebracht wordt, bevat dit geen vleesschijf die de boel nog wat structurele integriteit zou kunnen geven. Het is gewoon een zacht broodje met gesmolten kaas en wat stukjes salami. Eten met de hand, zoals een echte burger, is dus niet echt praktisch, daarvoor is de zaak te slap; het risico dat de boel desintegreert en op je kleding terechtkomt is gewoon te groot. Dus dan maar de boel in stukjes gesneden.
[ afbeelding ]
En eerlijk is eerlijk: ik vind dit gewoon lekkerHet broodje is niet zompig, maar gewoon lekker zacht, als een opgewarmd wit fabrieksbolletje, en dan gevuld met romige, zoutige kaas en precies genoeg salami. Feitelijk smaakt dit als een Dr. Oetker salami-pizza, maar dan in een wit zacht bolletje. Ik ben aan het lijnen dus ik was absoluut niet van plan dit hele ding op te eten, maar voor ik het wist had alles naar binnen gewerkt. En ben ik excuses aan het verzinnen om de komende dagen nog eens naar de Lidl te moeten.
Kortom, dit is wel een winnaar, ik geef dit broodje een dikke 8.
Voor de liefhebber nog de voedingswaarden:
- 448 kcal;
- 14.4 gram vet, waarvan:
- 7.74 gram verzadigd;
- 7.74 gram suiker;
- 18.9 gram proteine;
- 2.93 gram zout.
Al met al valt dat toch nog mee.
edit: die laatste foto' dat lijken toch net roomsoesjes, maar dan met gesmolten kaas i.p.v. room...mmmm![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |