abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 februari 2003 @ 07:14:17 #26
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_8325723
quote:
op maandag 20 januari 2003 01:01 schreef frank_woei het volgende:
op 2 - 2 - 2002 gebeurde er toch ook geen flikker?

op 01-02-03 ook niet

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_8368208
quote:
op vrijdag 24 januari 2003 15:39 schreef dr.daggla het volgende:
23-12-2012..dan stopt de maya-kalender omgerekend naar de gregoriaanse jaartelling..(die van ons..)..
een grote ramp is nooit voorspeld maar lig het meest voor de hand.. er kan ook zijn dat er iets gebeurt dat het leven op aarde rigoreus zal veranderen..(kolonisatie??).. ik ben benieuwd wat er nou gaat gebeuren..erg benieuwd.. .
ik weet wel dat ik op 22-12-2012 ff flink ga krikken
Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
pi_8368403
quote:
op dinsdag 28 januari 2003 17:11 schreef nyrem het volgende:

[..]

nee hoor, ook o.a. de i-ting en de egyptenaren hadden iets met die datum (omgerekend).

de i tjing? leg eens uit?
Unox, the worst operating system.
pi_8371076
er zijn zoveel theorieën over 2012. zelfs dat we dan met z'n allen vrolijk overgaan naar de 4de dimensie.

ik denk eerder dat de maya die verantwoordelijk was voor die kalender er een eind aan heeft gebreidt toen ie bij 2012 aankwam omdat ie geen zin meer had. om geen doodstraf te krijgen van de opper-maya zei ie maar dat het niet mogelijk was om verder te rekenen ivm een grote ramp.

btw. zou planeet x niet in 2003 langswaaien ipv 2012?

pi_8371756
dat er na 2012 geen voorspellingen meer zijn, is omdat het voor diegene die het ontvingen niet voor te stellen was hoe het leven eruit zou gaan zien. stel je kan kijken over een rechte weg, totdat ie ineens een bocht neemt en je kan datgene niet zien.

overigens is het niet zo dat de wereld zal vergaan. het heeft te maken met mannelijke en vooral vrouwelijke energie. afgelopen eeuwen hebben de mannelijke energieen de geschiedenis bepaald. de vrouwelijke energieen hebben daar weinig bij in kunnen brengen. kennelijk gebeurt er iets op 2012 wat ons als mens zo veranderd. dus ik gok op een wetenschappelijke doorbraak over het verschil (of overeenkomst?) tussen man en vrouw, een nieuw inzicht wat een behoorlijke impact zal hebben op de maatschappij. misschien een vrouwelijke president

en voor schorpioen, niet de i-tjing zelf zegt iets over 2012, er zijn een hoop voorspellingen mee gedaan voor 2012.

pi_8371879
wtf is i-tjing??
Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
pi_8372093
quote:
op zondag 9 februari 2003 19:44 schreef rembooo het volgende:
wtf is i-tjing??
i tjing, het boek der veranderingen

maar ik vraag me dus ernstig af wat de i tjing met dit topic te maken heeft

Unox, the worst operating system.
  zondag 9 februari 2003 @ 19:57:42 #33
45764 SirPeter
Kitty overdose.
pi_8372156
misschien heeft de aarde wel weer een grote ramp nodig om weer wat vriendelijker te worden. of klink ik nu erg deprisief
Lief :)
  zondag 9 februari 2003 @ 20:38:36 #34
43196 Peter_Hoopman
Be your own guest
pi_8373149
quote:
op maandag 20 januari 2003 02:24 schreef neutrino het volgende:

[..]

er worden meerdere oude-culturen gekoppeld aan de eind-datum 12-2012. allen vermelden ze 'iets' over een grote verandering.

wetenschappelijk wordt de afname / rotatie van het aard-magnetisch veld als ramptheorie naar voren geschoven. maar ook hier geen kranten-artikelen, wetenschappelijke publicaties te vinden.

het nulpunt van het magnetisch veld is omstreeks 2012. ( nulpunt: geen bescherming van het magnetisch veld tegen straling )

waarom fascineert het einde der tijden toch zo erg dat het mij tot half 3 wakker houdt.

welk nut heeft het als alles wat je bent en / of doet bestaat uit het onderzoeken wanneer je aan je einde komt ?

de grote verandering is nu al aan de gang, althans zo zie ik dat. alles wordt ter discussie gesteld en opnieuw 'gewikt en gewogen'.

het 'appocalyps gevoel' heeft vermoedelijke te maken met het sterven van het oude en de overgang naar het nieuwe.

dat nieuwe is in de kiem reeds aanwezig, alleen hoe gaan we er mee om, door het te bevechten, te aanvaarden, onszelf te ontwikkelen en op één lijn proberen te komen met het leven.

nou ja iedereen gaat hier op zijn/haar eigen manier mee om. ik zie het als een unieke mogelijkheid voor de mensheid, de richting waarin dat bepalen we uiteindelijk allemaal samen, door uitdrukking te geven aan onz eigenheid.

Abstract bezien: "Volkomen concurrentie" <=> "Volkomen samenwerking".
Waarom weigeren we hier voor de voorwaarden te creëren?
pi_8379704
quote:
op zondag 9 februari 2003 20:38 schreef peter_hoopman het volgende:

[..]

de grote verandering is nu al aan de gang, althans zo zie ik dat. alles wordt ter discussie gesteld en opnieuw 'gewikt en gewogen'.

het 'appocalyps gevoel' heeft vermoedelijke te maken met het sterven van het oude en de overgang naar het nieuwe.

dat nieuwe is in de kiem reeds aanwezig, alleen hoe gaan we er mee om, door het te bevechten, te aanvaarden, onszelf te ontwikkelen en op één lijn proberen te komen met het leven.

nou ja iedereen gaat hier op zijn/haar eigen manier mee om. ik zie het als een unieke mogelijkheid voor de mensheid, de richting waarin dat bepalen we uiteindelijk allemaal samen, door uitdrukking te geven aan onz eigenheid.

wees alsjeblieft wat concreter. waar baseer je die 'nieuw aangebroken tijd' op. op een soort bewustzijnsverandering. nou, ik heb nog weinig gemerkt, bij mezelf niet, bij anderen niet, en in de hele wereld niet. het enige argument dat ik er voor kan vinden is het bestaan van 'nieuwe-tijdskinderen'. kinderen die qua geestelijke begaafdheid veel slimmer zijn dan hoort. maar verder
pi_8382617
quote:
op maandag 10 februari 2003 00:55 schreef semjase het volgende:

[..]

wees alsjeblieft wat concreter. waar baseer je die 'nieuw aangebroken tijd' op. op een soort bewustzijnsverandering. nou, ik heb nog weinig gemerkt, bij mezelf niet, bij anderen niet, en in de hele wereld niet. het enige argument dat ik er voor kan vinden is het bestaan van 'nieuwe-tijdskinderen'. kinderen die qua geestelijke begaafdheid veel slimmer zijn dan hoort. maar verder

je kan ook weinig kunnen merken, daarvoor zou je bv. hier moeten leven en 100 jaar geleden. dan pas zie je het verschil en de ontwikkelingen. de leegstroom van de kerk is een belangrijke gebeurtenis, voor wo2 was het vrij normaal elke zondag naar de kerk te gaan... toch wel een duidelijke breuk met het verleden. christendom is toch erg lang erg machtig geweest. en wat is er nu van over?
of wat dacht je van vrouwen die een betere positie hebben verkregen. girl power bestond nog niet anno 1960 bv.

ik heb trouwens wel een sh**hekel aan het woord "nieuwetijdskinderen"
ik zie het eerder als natuurlijke ontwikkeling van de mens. ik hou ook niet van dat soort hokjes, elk mens en kind is bijzonder en zijn allemaal in "de nieuwe tijd" geboren. gewoon natuurlijke evolutie.

maandag 10 februari 2003 @ 11:48:59 #37
43196 Peter_Hoopman
Be your own guest
pi_8384424
quote:

[..]

we zien wat we willen zien en daar kan ik niets aan veranderen.

maar in een poging om het wat concreter te maken, zal ik proberen het wat in een grotere context te plaatsen.

1. het vredesakkoord tussen egypte en israel (begin en sadat)
2. de val van de muur (oost-europa en het communisme)
3. de vrijlating mandela en de afschaffing van apartheid
4. de ongeloofelijke sneltreinvaart van nieuwe ontdekkingen in de wetenschap
5. het op het instorten van de laatste grote religie: het kapitalisme.

vrede in het midden-oosten is nu verder weg dan ooit, maar toch is destijds een kiem gelegd voor vrede, ik heb destijds liggen janken voor de tv. twee aartsvijanden die besloten om vrede te sluiten met elkaar.
het is dus mogelijk!

echter we zitten nu vooral in de fase waarin het laatste bastiljon: het kapitalisme (de 'overwinnaar') in een stervensfase zit.

zoals ik het ziet gaat george bush een 'zelfmoordactie' beginnen, welke zal leiden tot de downfall van het 'kapitalisme'.

we gaan dus een tijd van verwarring en chaos tegemoet, totdat we de ogen voor de werkelijkheid durven te openen en de kiem die reeds duidelijk in ons aanwezig is en ons 'middeleeuwse' concurrentiebeleving transformeren naar een co-operation-model

waarbij we niet ten koste van elkaar hoeven te leven, maar juist leren om samen te leven en te delen wat de rijke aarde, zon en wij mensen elkaar te bieden hebben.

alleen, we zullen in onszelf wel deze keuze moeten gaan maken, anders gaan een nog moeilijker tijd tegemoet, dan nu te voorzien is.

(dit heeft te maken met de wet: oorzaak en gevolg en die kunnen we alleen ontdekken in ons eigen denken en handelen)

hoe meer we ons verzetten tegen deze veranderende tijden, hoe groter de chaos en verwarring, waarin juist de behoefte aan onderlinge verbondenheid zo groot is.

duidelijker en concreter?

Abstract bezien: "Volkomen concurrentie" <=> "Volkomen samenwerking".
Waarom weigeren we hier voor de voorwaarden te creëren?
  maandag 10 februari 2003 @ 12:55:53 #38
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8385796
quote:
het enige argument dat ik er voor kan vinden is het bestaan van 'nieuwe-tijdskinderen'. kinderen die qua geestelijke begaafdheid veel slimmer zijn dan hoort. maar verder
mwah, het hele 'nieuwe-tijdskinderen'-concept is gewoon bedacht door puisterige hoogbegaafden mensen die vroeger altijd gepest werden en het niet kunnen verkroppen dat ze sociaal niet zo vaardig zijn.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_8392625
quote:
op maandag 10 februari 2003 12:55 schreef tvlxd het volgende:

[..]

mwah, het hele 'nieuwe-tijdskinderen'-concept is gewoon bedacht door puisterige hoogbegaafden mensen die vroeger altijd gepest werden en het niet kunnen verkroppen dat ze sociaal niet zo vaardig zijn.

het lijkt wel of jij iets niet kunt verkroppen.... je laat je wel kennen door zo terug te vallen op generaliseren en denigeren....
http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=15032
  maandag 10 februari 2003 @ 19:24:42 #40
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8395024
quote:
op maandag 10 februari 2003 17:31 schreef coenass het volgende:

[..]

het lijkt wel of jij iets niet kunt verkroppen.... je laat je wel kennen door zo terug te vallen op generaliseren en denigeren....

ach, het moet eens gezegd worden.
bovendien hoeven generalisatie en denigratie niet altijd onwaar te zijn. er bestaat namelijk niet zoiets als 'nieuwe-tijds-kinderen'.
1 kernfysicus
pi_8415069
quote:
op vrijdag 24 januari 2003 15:39 schreef dr.daggla het volgende:
23-12-2012..dan stopt de maya-kalender omgerekend naar de gregoriaanse jaartelling..(die van ons..)..
een grote ramp is nooit voorspeld maar lig het meest voor de hand.. er kan ook zijn dat er iets gebeurt dat het leven op aarde rigoreus zal veranderen..(kolonisatie??).. ik ben benieuwd wat er nou gaat gebeuren..erg benieuwd.. .
het is 21-12-2012 btw....
en er gebeurd op die datum waarschijnlijk nix. het enige is dat de wereld op dat tijdstip van het sterrenbeeld vissen in het sterrenbeeld waterman terechtkomt. wat daarvan het gevolg is weet niemand zeker, maar het heeft iets te maken met belevingswereld van de mens (deze schijnt beïnvloedt te worden door of straling of magnetische velden). deze zou meer spiritueler worden volgens de maya's i.p.v. volgzaam (waar vissen voor staat).
iig de maya's hebben zo'n hele nauwkeurige kalender en die loopt op dat tijdstip ten einde, wat niet betekent dat de wereld vergaat. maar de we de kalender dan kunnen hergebruiken (van voren af aan).
http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=15032
  woensdag 12 februari 2003 @ 14:44:17 #42
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_8435950
quote:
op maandag 20 januari 2003 01:01 schreef frank_woei het volgende:

[..]

gaap..

op 2 - 2 - 2002 gebeurde er toch ook geen flikker?

toch wel.. onze toekomstige koning is getrouwd!
God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
pi_10317155
quote:
op maandag 20 januari 2003 00:54 schreef neutrino het volgende:
wat zou er gebeuren in december 2012 ?

ik zoek naar officiële instanties die documenten op het internet publiceren omtrent de 'belangrijke' datum 12-2012. volgens mij hebben mensen rampscenario's nodig om te kunnen leven / functioneren.

sommigen wel, maar niet teveel generaliseren, he

je vindt trouwens een hoop op www.diagnosis2012.co.uk

www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_10317190
quote:
op vrijdag 9 mei 2003 12:47 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

sommigen wel, maar niet teveel generaliseren, he

je vindt trouwens een hoop op www.diagnosis2012.co.uk

of je geeft zelf antwoord op de vraag wat er gaat gebeuren op die datum i.p.v. met een linkje smijten.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_10317495
quote:
op vrijdag 9 mei 2003 12:49 schreef muus het volgende:

[..]

of je geeft zelf antwoord op de vraag wat er gaat gebeuren op die datum i.p.v. met een linkje smijten.

mjah, het antwoord is behoorlijk lang. ik probeer er een boek over te schrijven momenteel, maar dat zal wel nog een tijd duren.
kort samengevat:
- onafhankelijke bronnen over de hele wereld spreken over dezelfde datum en hetzelfde verschijnsel.
- er zijn heel veel fysieke sporen van een vorig cataclysme ongeveer 13000 jaar geleden
- er zijn momenteel veel aanleidingen om te geloven dat de planeet en andere planeten in ons zonnestelsel aan het veranderen zijn. (ompolen van de zon, onstabiele zonnevlekcyclus en een grotere variatie in de polen van de aarde)

wat er zou gebeuren in 2012 is moeilijk te zeggen. in de kosmologie weten we dat de aarde, de zon en het centrum van de melkweg (zwart gat) dan op 1 lijn staan en dat komt ook maar eens in de 13000 jaar voor. dat valt ook makkelijk te checken met astrologische software. anderen spreken dan weer dat er een singulariteit in kennis wordt bereikt en weer anderen spreken van een planeet die in onze buurt komt en die de zon destabiliseert.

maar zoals ik al zei: dit valt niet in 1,2,3 uit te leggen in een post want om echt geloofwaardig te zijn moet je inhoudelijk heel diep gaan.

[dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 09-05-2003 13:06]

vrijdag 9 mei 2003 @ 13:05:30 #46
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10317524
quote:
op vrijdag 9 mei 2003 13:04 schreef seriewoordenaar het volgende:
- onafhankelijke bronnen over de hele wereld spreken over dezelfde datum en hetzelfde verschijnsel.
welke bronnen? de enige die ik ken zijn die van de maya's. verbetering: van gehoord heb, want of het zo is, weet ik niet en alles is onderhevig aan interpretatie.
1 kernfysicus
pi_10317626
quote:
op vrijdag 9 mei 2003 13:05 schreef tvlxd het volgende:

[..]

welke bronnen? de enige die ik ken zijn die van de maya's. verbetering: van gehoord heb, want of het zo is, weet ik niet en alles is onderhevig aan interpretatie.

- de maya's
- de inca's
- de hopi
- de sumeriers (ben ik nog aan het onderzoeken, maar er zijn sporen vermoed ik)
- de egyptenaren
- de chinezen
- de grieken
- ...
daarnaast zijn er ook aanwijzingen dat sommige graancirkels duiden op een bepaald 2012-patroon. (ben ik ook nog aan het onderzoeken)
pi_10317733
netjes zo, seriewoordenaar. .

en wel laten weten als je boek af is, hè! .

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_10317774
quote:
op vrijdag 9 mei 2003 13:14 schreef muus het volgende:
netjes zo, seriewoordenaar. .

en wel laten weten als je boek af is, hè! .

zeker weten! ik hoop overigens dat ik het af krijg voor 2012
  vrijdag 9 mei 2003 @ 13:33:49 #50
17061 mvt
blame Canada
pi_10318172
quote:
op vrijdag 9 mei 2003 13:10 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

- de maya's
- de inca's
- de hopi
- de sumeriers (ben ik nog aan het onderzoeken, maar er zijn sporen vermoed ik)
- de egyptenaren
- de chinezen
- de grieken
- ...
daarnaast zijn er ook aanwijzingen dat sommige graancirkels duiden op een bepaald 2012-patroon. (ben ik ook nog aan het onderzoeken)

enig idee in hoeverre er sprake is van kruisbestuiving of een eerdere oorsprong van deze verhalen??
bijvoorbeeld bij de graancirkels kan het zijn dat iig de door mensen gemaakte cirkels een 2012-patroon bevatten, juist om het allemaal wat mysterieuzer te maken.
We were to understand there would be pie and punch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')