Dit.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 16:38 schreef Chinless het volgende:
Beter vraag je om meer uren of hoger uurloon en ga je naar 75 of 80% ipv 65.
Maar TS, om je toch een beetje op weg te helpen, ik weet een slimme truc die je sv-loon verlaagt zonder dat je om uren-reductie hoeft te vragen. Vraag gewoon om een salarisverlaging van 20% (of beter 25%, dan weet je zéker dat je weer onder de 65% zakt).quote:Op woensdag 26 augustus 2020 16:27 schreef HetConcept het volgende:
Ik heb het contract nog maar kort geleden aanvaard en voel me bezwaard om nu al te gaan vragen om een uren reductie. Hoop dus op een slimme truc.
Nee ik kan met mijn beperkingen absoluut niet meer werken.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 16:38 schreef Chinless het volgende:
Beter vraag je om meer uren of hoger uurloon en ga je naar 75 of 80% ipv 65.
Ik zit in de 80-100% categorie, wees blij dat ik überhaupt werk.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 16:34 schreef jameshond7 het volgende:
Ga toch weg man. Wij gaan toch niet betalen voor een uitkering van iemand die zelf genoeg kan verdienen? Jij denkt dat de UWV zijn geld uit de bomen plukt ofzo?
quote:Als de mate van arbeidsongeschiktheid onder de 35% daalt, heeft dit geen gevolgen voor de duur van de loongerelateerde uitkering; deze blijft verschuldigd.
Oh, heb je een link?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 16:50 schreef KrekelJapie het volgende:
Recht blijft bij <35% doorlopen in loongerelateerde periode.
[..]
Accepteren dat je wat minder hebt en trots zijn dat je op eigen houtje je inkomsten naar binnen harkt...quote:Op woensdag 26 augustus 2020 16:42 schreef HetConcept het volgende:
[..]
Nee ik kan met mijn beperkingen absoluut niet meer werken.
[..]
Ik zit in de 80-100% categorie, wees blij dat ik überhaupt werk.
Nog iemand met een antwoord op de vraag? Het hele "ga tog werrekuh" kan ik zelf wel verzinnen.
In de memorie van toelichting op het voorstel voor een Wet WIA (Kamerstukken II 2004/05, 30 034, nr. 3, blz. 70) is onderkend dat een directe eindiging van het recht op uitkering de betrokkene ervan zou kunnen weerhouden om zijn werkzaamheden zodanig uit te breiden dat hij meer gaat verdienen dan 65% van zijn maatmaninkomen. Daarom is ervoor gekozen om het recht op een WGA-uitkering niet eerder te laten eindigen dan één jaar nadat de mate van arbeidsongeschiktheid is gedaald onder de 35%. Deze termijn kan nog langer zijn als de betrokkene recht heeft op een loongerelateerde WGA-uitkering. In dat geval eindigt het recht op uitkering in ieder geval niet eerder dan nadat de loongerelateerde WGA-uitkering is verstreken.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 16:51 schreef HetConcept het volgende:
[..]
Oh, heb je een link?
Bedankt.
Edit: oh ik zie loongerelateerde periode.. Maar die eindigt over iets meer dan een jaar.
Hij bedoelt uitruil bruto salaris voor netto reiskosten. Dit kan als de werkgever niet het fiscaal maximum vergoed.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 16:56 schreef Twinkle20 het volgende:
Reiskosten is vaak al grotendeels een netto verhaal wat meen ik weinig te maken heeft met het sv-loon
Ja eens maar in de praktijk zie je voor het merendeel dat het een netto verhaal is. Ik heb van al mijn salarisklanten 1 werknemer waar ik dat bij moet toepassen op die manier.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 17:56 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hij bedoelt uitruil bruto salaris voor netto reiskosten. Dit kan als de werkgever niet het fiscaal maximum vergoed.
Lagere reiskosten kom je wel tegen bij overheid, onderwijs, zorg ed.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:34 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja eens maar in de praktijk zie je voor het merendeel dat het een netto verhaal is. Ik heb van al mijn salarisklanten 1 werknemer waar ik dat bij moet toepassen op die manier.
Dat zijn inderdaad net de takken die ik niet (direct) heb.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:36 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Lagere reiskosten kom je wel tegen bij overheid, onderwijs, zorg ed.
Nu misschien vaker, als de reiskostenvergoeding gestopt is vanwege corona bij thuiswerkers.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:34 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja eens maar in de praktijk zie je voor het merendeel dat het een netto verhaal is. Ik heb van al mijn salarisklanten 1 werknemer waar ik dat bij moet toepassen op die manier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |