abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194730037
Hoi allemaal. Ik heb sinds 17-8 een contract bij een bedrijf waar ik het voorafgaande jaar een re-integratietraject heb gevolgd. Ik zit sinds 16-8 in de WIA.

Het is dus zo dat je WIA automatisch na een jaar stopt als je 65% of meer van je oude loon verdient. Ik blijk dus 66% te verdienen.

Dit betekent over een jaar een flinke klap qua netto inkomen.

Ik vroeg mij dus af of er manieren zijn om om het sv-loon (hier rekent het UWV mee) wat te drukken. Ik had al iets gelezen over een speciale manier van reiskosten verrekenen, maar dat werkt volgens mij alleen voor mensen met een grote reisafstand en dat is niet van toepassing.

Ik heb het contract nog maar kort geleden aanvaard en voel me bezwaard om nu al te gaan vragen om een uren reductie. Hoop dus op een slimme truc.

Hebben jullie suggesties?
pi_194730182
Ga toch weg man. Wij gaan toch niet betalen voor een uitkering van iemand die zelf genoeg kan verdienen? Jij denkt dat de UWV zijn geld uit de bomen plukt ofzo?
pi_194730253
Beter vraag je om meer uren of hoger uurloon en ga je naar 75 of 80% ipv 65.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_194730285
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:38 schreef Chinless het volgende:
Dit.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:27 schreef HetConcept het volgende:
Ik heb het contract nog maar kort geleden aanvaard en voel me bezwaard om nu al te gaan vragen om een uren reductie. Hoop dus op een slimme truc.

Maar TS, om je toch een beetje op weg te helpen, ik weet een slimme truc die je sv-loon verlaagt zonder dat je om uren-reductie hoeft te vragen. Vraag gewoon om een salarisverlaging van 20% (of beter 25%, dan weet je zéker dat je weer onder de 65% zakt).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194730307
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:38 schreef Chinless het volgende:
Nee ik kan met mijn beperkingen absoluut niet meer werken.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:34 schreef jameshond7 het volgende:
Ga toch weg man. Wij gaan toch niet betalen voor een uitkering van iemand die zelf genoeg kan verdienen? Jij denkt dat de UWV zijn geld uit de bomen plukt ofzo?
Ik zit in de 80-100% categorie, wees blij dat ik überhaupt werk.

Nog iemand met een antwoord op de vraag? Het hele "ga tog werrekuh" kan ik zelf wel verzinnen.
pi_194730455
Recht blijft bij <35% doorlopen in loongerelateerde periode.

quote:
Als de mate van arbeidsongeschiktheid onder de 35% daalt, heeft dit geen gevolgen voor de duur van de loongerelateerde uitkering; deze blijft verschuldigd.
pi_194730480
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:50 schreef KrekelJapie het volgende:
Recht blijft bij <35% doorlopen in loongerelateerde periode.
[..]

Oh, heb je een link?
Bedankt.

Edit: oh ik zie loongerelateerde periode.. Maar die eindigt over iets meer dan een jaar.
pi_194730490
Vraag promotie.

(Of ga minder werken.)
pi_194730529
-dubbel-
pi_194730594
Reiskosten is vaak al grotendeels een netto verhaal wat meen ik weinig te maken heeft met het sv-loon
pi_194731014
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:42 schreef HetConcept het volgende:

[..]

Nee ik kan met mijn beperkingen absoluut niet meer werken.
[..]

Ik zit in de 80-100% categorie, wees blij dat ik überhaupt werk.

Nog iemand met een antwoord op de vraag? Het hele "ga tog werrekuh" kan ik zelf wel verzinnen.
Accepteren dat je wat minder hebt en trots zijn dat je op eigen houtje je inkomsten naar binnen harkt...
Jonge jonge, ik ken mensen dat echt niet kan werken en nog geen duizend euro inkomen hebben, en dan lees ik dit...
Interessant he ?
pi_194731199
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:51 schreef HetConcept het volgende:

[..]

Oh, heb je een link?
Bedankt.

Edit: oh ik zie loongerelateerde periode.. Maar die eindigt over iets meer dan een jaar.
In de memorie van toelichting op het voorstel voor een Wet WIA (Kamerstukken II 2004/05, 30 034, nr. 3, blz. 70) is onderkend dat een directe eindiging van het recht op uitkering de betrokkene ervan zou kunnen weerhouden om zijn werkzaamheden zodanig uit te breiden dat hij meer gaat verdienen dan 65% van zijn maatmaninkomen. Daarom is ervoor gekozen om het recht op een WGA-uitkering niet eerder te laten eindigen dan één jaar nadat de mate van arbeidsongeschiktheid is gedaald onder de 35%. Deze termijn kan nog langer zijn als de betrokkene recht heeft op een loongerelateerde WGA-uitkering. In dat geval eindigt het recht op uitkering in ieder geval niet eerder dan nadat de loongerelateerde WGA-uitkering is verstreken.
pi_194731256
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:56 schreef Twinkle20 het volgende:
Reiskosten is vaak al grotendeels een netto verhaal wat meen ik weinig te maken heeft met het sv-loon
Hij bedoelt uitruil bruto salaris voor netto reiskosten. Dit kan als de werkgever niet het fiscaal maximum vergoed.
pi_194732082
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 17:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hij bedoelt uitruil bruto salaris voor netto reiskosten. Dit kan als de werkgever niet het fiscaal maximum vergoed.
Ja eens maar in de praktijk zie je voor het merendeel dat het een netto verhaal is. Ik heb van al mijn salarisklanten 1 werknemer waar ik dat bij moet toepassen op die manier.
pi_194732118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:34 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja eens maar in de praktijk zie je voor het merendeel dat het een netto verhaal is. Ik heb van al mijn salarisklanten 1 werknemer waar ik dat bij moet toepassen op die manier.
Lagere reiskosten kom je wel tegen bij overheid, onderwijs, zorg ed.
pi_194732146
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Lagere reiskosten kom je wel tegen bij overheid, onderwijs, zorg ed.
Dat zijn inderdaad net de takken die ik niet (direct) heb.
pi_194732370
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:34 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nu misschien vaker, als de reiskostenvergoeding gestopt is vanwege corona bij thuiswerkers.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194745688
Minder uren werken, een paar ADV dagen in je contract laten opnemen, uitruil met reiskostenvergoeding indien je nog niet de maximale belastingvrije vergoeding ontvangt.
pi_194748559
Niet privé rijden als je een leaseauto hebt.
Eerst denken, dan typen
pi_194751258
Ik weet niet zeker of het gevolgen heeft voor je SV loon,

kan je niet een extra storting doen in je pensioen?

Koop een paar verlof dagen? Op zich een normale praktijk waar veel mensen gebruik van maken.

Kan je iets kopen via je werkgeven, voorbeeld een fiets of fitness ? Of lunch misschien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')