abonnement Unibet Coolblue
pi_194726073
In dit topic bespreken we alles rond de volgende opdracht van Kook mee met CUL.

Op woensdag 26 augustus maken we met iedereen die mee wil doen iets met tomaat.

Tomaat
Geen extra aanwijzigen

Algemene spelregels:
De regels:
- Kook op de aangegeven dag het aangegeven gerecht.
- Er is geen tijdstip waarop iets klaar moet zijn, een datum is al specifiek genoeg.
- Het maakt niet uit welk recept je gebruikt.
- Eventuele aanvullende regels lees je bij de uitleg voor komende opdracht hierboven.

Overlegtopic: CUL / Kook mee met CUL: overlegtopic #2
De meedoe-topics op een rijtje: Topicreeks: Kook mee met CUL
Verzameltopic: CUL / Kook mee met CUL: verzameltopic
Spoilers!
pi_194726786
Ik ga voor Chinese tomatensoep. Mijn schoonvader kan dat erg lekker maken, dan moet ik dat toch ook kunnen :P
pi_194726807
Hier een tomatentaart. Geen idee hoe dat gaat smaken, Bij recept stond ook niet of het voor/hoofd/buffet gerecht was. Dus maar een stukje vlees erbij gehaald en kijken hoe het uitpakt
We have far more in common than that which devides us..
pi_194726858
Ohhh ik doe ook mee. Shitload aan cherrytomaatjes.
Nog even verzinnen hoe of wat.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194731451
Het wordt eier-mie met kip, broccoli, prei(zat bij mijn boodschappen maar had ik heul niet besteld) en tomaatjes.

De mie is al gekookt nu weer de keuken in. Tablet mee voor de muziek en nu niet vergeten foto’s te maken (vorige week kwam er tijdens het koken opeens een spontaan sociaal leven langs O+ )
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194731900
Ach, vergeten -O-

Ik heb voor vandaag een kliek pastasaus in de planning maar dat is én kliek, én uit een potje dus die doet niet mee :N
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194732720
Ahhh mijn Teckel is echt rete-slim O+
Heb normaal mijn haren altijd in een knot of staart maar ben naar kapper geweest.

Dus toen ik begon met snijden realiseerde ik me dat ik mijn haren los had hangen.
De Teckel die natuurlijk achter me stond gaf ik het commando: pak stiekje!

Ze rent naar de huiskamer en komt gewoon ook echt terug met een stiekje in haar bek :D _O_

Maargoed ontopic, het snijwerk is gedaan, broccoli even heel kort in kokend water gedaan.
Verhouding mie en groenten/kip klopt niet echt maar dit is sowieso al teveel voor me denk ik :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194733436
Eerst ui en knoflook fruiten, kipfilet erbij en daarna de prei, broccoli en tomaatjes.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194734108
Bami erbij en later ook extra tomaatjes.
En woksaus five spices.
Ik had toch teveel mie dus wat uit de pan gehaald. Er had meer broccoli bij gekund ook.


Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194734678
Chinese tomatensoep dus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door Hupje op 26-08-2020 20:57:34 ]
pi_194735152
Ik had een overschot tomaten uit de moestuin, 4 kilo van diverse rassen.

Ik heb de tomaten tot passata gemaakt, dat heeft 4 uur ingekookt. Daarna heb ik er dit van gemaakt:
- 2 potjes harissa
- 4 flessen ketchup a la Jamie (met o.a. venkel en selderij, ook uit de tuin)
- toen was er nog genoeg voor 2 potten passata



In de weckketel:


En afkoelen:


Ik heb ook al enkele kilo's van mijn ene micro cherrytomatenplant gehaald. Ik heb eerder deze week zo'n 750 gram gedroogd. Een deel daarvan heb ik vandaag op olie gezet, de rest is ingevroren.



Ik had nog 500 gram microtomaatjes over en die heb ik een klein beetje ingekookt en daarna in drie potjes geweckt.

Morgen de tuin weer in en sparen voor een nieuwe weckessie. De volgende keer wordt het blokjes, passata en op de barbecue geroosterde tomaat.
Spoilers!
pi_194735387
Vandaag weer meegedaan, het werd tomatentaart uit Pauline’s keuken. Niet te veel werk, want ik moets vanmiddag naar fysiofitness en daarna doet het lijf meestal Niet zo leuk.
Had ook een eter, die het dessert meenam, hij had kunafe gekocht (een baklava die ik zondag had willen maken maar zou te veel zijn). Hij maakt kunafe ook wel zelf en eerlijk gezegd is die lekkerder.









We have far more in common than that which devides us..
pi_194735621
_O_ @ iedereen O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194738038
Tomaat!


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bordje pasta
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_194738079
Nog een gerechtje waar tomaat in zat

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salade

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_194739010
Geen foto -O-

Toevallig vandaag een hele eenvoudige smaakvolle tomatensalade voor erbij.
Drie tomaten in partjes, bosje koriander, 1 el olijfolie extra vierge, 1 el witte wijnazijn.
Klaar. :Y)
Zó eenvoudig kan het zijn. B-)
pi_194741438
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:53 schreef AnneX het volgende:
Geen foto -O-

Toevallig vandaag een hele eenvoudige smaakvolle tomatensalade voor erbij.
Drie tomaten in partjes, bosje koriander, 1 el olijfolie extra vierge, 1 el witte wijnazijn.
Klaar. :Y)
Zó eenvoudig kan het zijn. B-)
Muv de koriander, lekker. Wat ik nog wel doe is een rood uitje er door snipperen ipv de azijn.
We have far more in common than that which devides us..
pi_194742488
Soep van Hupje :9 .

Ik wist helemaal niet wat ik moest verwachten bij tomatentaart, maar ziet er erg goed uit Kaatje1.

En jaloers op Lucky's tuin _O_ .

Ik had afgelopen jaren ook veel tomaten uit de tuin, maar dit jaar is het helemaal mislukt :'( .
pi_194742807
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:31 schreef Tegan het volgende:
Soep van Hupje :9 .

Ik wist helemaal niet wat ik moest verwachten bij tomatentaart, maar ziet er erg goed uit Kaatje1.

En jaloers op Lucky's tuin _O_ .

Ik had afgelopen jaren ook veel tomaten uit de tuin, maar dit jaar is het helemaal mislukt :'( .
Het is een lekker recept, maar ik zou de volgende keer meer pesto in de creme fraîche doen, meer rode ui erbij (ik ben daar dol op), de tomaten moeten vooraf met peper en zout een half uur in de oven. Denk dat ik er ook knoflook bij zou willen en misschien wat gedroogde oregano. En ook wat sterkere kaas. Het was lekker, maar ietwat laf van smaak. Had er wat vlees van een turks winkeltje bij, nogal sterk van smaak en we vonden beiden dat dat wel nodig was.. Kortom, op een buffet zou het niet misstaan maar zo, is het lekker maar voor mij niet smaakvol genoeg
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')