abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197668106
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:42 schreef illusions het volgende:

[..]

DAT BEDOEL IK JA

IK HOEF NIET TE TANKEN SCHAT!
For the record.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 13:44:56 #127
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197668111
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

In DOOR MENSELIJKE CO2-UITSTOOT VEROORZAAKTE KLIMAATVERANDERING bedoel je. Dat is heel wat anders dan 'klimaatverandering'.
Dat bestaat niet wil je zeggen??
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197668115
Iedereen weet dat dat in de regel bedoeld wordt met "climate change" dus ik dacht niet dat ik dat nog hoefde te specificeren.

Maargoed, ik vind het bijzonder dat er mensen zijn die dat nog niet geloven. 8)7
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 13:47:11 #129
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197668141
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:45 schreef illusions het volgende:
Iedereen weet dat dat in de regel bedoeld wordt met "climate change" dus ik dacht niet dat ik dat nog hoefde te specificeren.

Maargoed, ik vind het bijzonder dat er mensen zijn die dat nog niet geloven. 8)7
Ik kan daar ook met mijn pet niet bij eerlijk gezegd.
pi_197668167
quote:
5s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat bestaat niet wil je zeggen??
Ik geloof daar niet in nee, heb er geen enkele reden voor om erin te geloven. Het is wmb een propagandainstrument om steun te kweken voor een politieke agenda die begin jaren 90 al uiteen is gezet. https://nl.wikipedia.org/wiki/Agenda_21
pi_197668239
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik geloof daar niet in nee, heb er geen enkele reden voor om erin te geloven. Het is wmb een propagandainstrument om steun te kweken voor een politieke agenda die begin jaren 90 al uiteen is gezet. https://nl.wikipedia.org/wiki/Agenda_21
Dat vind ik héél kortzichtig, gezien de legio bewijzen.

Nogmaals, dat erop gekapitaliseerd wordt betekent niet dat het niet bestaat. 8)7
pi_197668263
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:56 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat vind ik héél kortzichtig, gezien de legio bewijzen.

Nogmaals, dat erop gekapitaliseerd wordt betekent niet dat het niet bestaat. 8)7
Stel jezelf de vraag eens op basis waarvan je er zelf in gelooft.
pi_197668288
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Stel jezelf de vraag eens op basis waarvan je er zelf in gelooft.
Moet ik alles twee keer zeggen ofzo?

Legio bewijzen.
pi_197668362
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Moet ik alles twee keer zeggen ofzo?

Legio bewijzen.
Vooral al die nauwkeurige voorspellingen die zijn gedaan ...

Anyway, het is het topic niet.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 14:06:35 #135
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197668393
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Vooral al die nauwkeurige voorspellingen die zijn gedaan ...

Anyway, het is het topic niet.
Altijd vervelend ja, dat voortschrijdende inzicht naarmate je meer data krijgt.
pi_197668495
quote:
15s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Altijd vervelend ja, dat voortschrijdende inzicht naarmate je meer data krijgt.
Wat vooral vervelend is, is dat men conclusies wegzet als feiten zonder voldoende data en iedereen die niet meegaat met de conclusie als 'klimaatwappie' of 'klimaatontkenner' wegzet.

Het is puur politiek en niets anders.

Maar goed, zoals ik zei, als je nog steeds geloof in de inherente goedheid van instituten als de VN, is dat je goed recht. Maar verwacht niet anderen automatisch even naïef zijn of dat het gerechtvaardigd is om ze tot complotgekkies te bestempelen, iets wat mensen natuurlijk ook gewoon is aangepraat. De hersenspoeling vandaag de dag is indrukwekkend.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 14:15:39 #137
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197668533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat vooral vervelend is, is dat men conclusies wegzet als feiten zonder voldoende data en iedereen die niet meegaat met de conclusie als 'klimaatwappie' of 'klimaatontkenner' wegzet.

Het is gewoon wetenschap. En de data is zonder veel problemen te vinden hoor.
En als je het over een gebrek aan data wil hebben neem ik aan dat je zwaartekracht ook onzin vind? Want als we ergens weinig vanaf weten is het wel wat zwaartekracht nou precies en waar het door veroorzaakt wordt.
pi_197668591
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is gewoon wetenschap. En de data is zonder veel problemen te vinden hoor.
En als je het over een gebrek aan data wil hebben neem ik aan dat je zwaartekracht ook onzin vind? Want als we ergens weinig vanaf weten is het wel wat zwaartekracht nou precies en waar het door veroorzaakt wordt.
Nou nee, zwaartekracht is eenvoudig aantoonbaar door empirische wetenschap. CO2-klimaatverandering door mensen is dat niet.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 14:21:15 #139
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197668611
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nou nee, zwaartekracht is eenvoudig aantoonbaar door empirische wetenschap. CO2-klimaatverandering door mensen is dat niet.
Toch nog gelachen vandaag.
pi_197668669
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Toch nog gelachen vandaag.
Er zijn veel te veel factoren van belang.
pi_197668736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Er zijn veel te veel factoren van belang.
Voor sommigen misschien. Veel mensen begrijpen het gewoon hoor.
pi_197668802
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar goed, zoals ik zei, als je nog steeds geloof in de inherente goedheid van instituten als de VN, is dat je goed recht. Maar verwacht niet anderen automatisch even naïef zijn of dat het gerechtvaardigd is om ze tot complotgekkies te bestempelen, iets wat mensen natuurlijk ook gewoon is aangepraat. De hersenspoeling vandaag de dag is indrukwekkend.
Ik geloof niet in de 'inherente goedheid' van grote instituten. Maar klimaatverandering is simpelweg door heel erg veel wetenschappelijk onderzoek (ook buiten deze instituten om) bewezen. Bovendien, met enig verstand van natuurkunde, kun je ook wel nagaan dat wat de mens de afgelopen eeuwen heeft gedaan (verbranding fossiele brandstoffen etc.) dit een flink effect heeft op de aarde.

De belangrijkste vraag voor mij is meer: hoe lossen we dit op? En dan wordt er wat dát betreft inderdaad politiek gezien een bepaald idee, van één of ander utopia terende op zonen-en windenergie, nogal door de strot geduwd . Daar ben ik het ook niet mee eens. Maar dat zit em dus meer in de oplossing, niet in het probleem. Het probleem is er, daar is inmiddels zo veel bewijs voor dat dit lastig meer is te ontkennen.

Dat gezegd hebbende, ik sta altijd open voor mensen met een andere visie. Het stempel 'klimaatwappie' of 'klimaatontkenner' is voornamelijk afkomstig van de groep die zelf nogal erg hysterisch reageert op dit probleem. Maar dat is sowieso iets dat je bij deze groep wel omtrent meer onderwerpen terug kunt zien.
pi_197669079
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:34 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik geloof niet in de 'inherente goedheid' van grote instituten. Maar klimaatverandering is simpelweg door heel erg veel wetenschappelijk onderzoek (ook buiten deze instituten om) bewezen. Bovendien, met enig verstand van natuurkunde, kun je ook wel nagaan dat wat de mens de afgelopen eeuwen heeft gedaan (verbranding fossiele brandstoffen etc.) dit een flink effect heeft op de aarde.

De belangrijkste vraag voor mij is meer: hoe lossen we dit op? En dan wordt er wat dát betreft inderdaad politiek gezien een bepaald idee, van één of ander utopia terende op zonen-en windenergie, nogal door de strot geduwd . Daar ben ik het ook niet mee eens. Maar dat zit em dus meer in de oplossing, niet in het probleem. Het probleem is er, daar is inmiddels zo veel bewijs voor dat dit lastig meer is te ontkennen.

Dat gezegd hebbende, ik sta altijd open voor mensen met een andere visie. Het stempel 'klimaatwappie' of 'klimaatontkenner' is voornamelijk afkomstig van de groep die zelf nogal erg hysterisch reageert op dit probleem. Maar dat is sowieso iets dat je bij deze groep wel omtrent meer onderwerpen terug kunt zien.
Wat zijn fossiele brandstoffen?

Zaten die altijd al in de grond?

Verbranden mensen die echt al 'eeuwen' op grote schaal?

Is het directe effect daarvan daadwerkelijk gemeten / te meten?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 27-01-2021 15:01:17 ]
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 15:01:17 #144
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197669205
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat zijn fossiele brandstoffen?

Nee, pas sinds ze ontstaan zijn. @Isdatzo is van de rotsen meen ik, dus die kan je meer over vertellen.
pi_197669232
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee, pas sinds ze ontstaan zijn. @:Isdatzo is van de rotsen meen ik, dus die kan je meer over vertellen.
Dus je weet niet wat fossiele brandstoffen zijn?

Fossiele brandstoffen zijn voornamelijk begraven planten en algen die onder druk in olie en gas veranderen.

Hoe zijn die in het verleden gegroeid? Welke stof was daarvoor nodig? Waar kwam die vandaan?
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 15:04:54 #146
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197669259
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus je weet niet wat fossiele brandstoffen zijn?

Fossiele brandstoffen zijn voornamelijk begraven planten en algen.

Hoe zijn die in het verleden gegroeid? Welke stof was daarvoor nodig? Waar kwam die vandaan?
Ik had het over de leeftijd van het spul.

Maar in post #143 weet je niet fossiele brandstoffen zijn en 2 posts later weet je het ineens wel? :D
pi_197669265
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik had het over de leeftijd van het spul.

Maar in post #143 weet je niet fossiele brandstoffen zijn en 2 posts later weet je het ineens wel? :D
Volgens mij begrijp je niet dat de vragen die ik jou stel meer zijn om jouw antwoord erop te krijgen, niet omdat ik iets niet zou weten.

Geef eens antwoord op die laatste vragen. Over de leeftijd heb ik niks gevraagd, die doet er niet toe.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 15:10:13 #148
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197669347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet dat de vragen die ik jou stel meer zijn om jouw antwoord erop te krijgen, niet omdat ik iets niet zou weten.
Je wil serieus dat ik je ga uitleggen hoe planten en dieren leven?

quote:
Geef eens antwoord op die laatste vragen. Over de leeftijd heb ik niks gevraagd, die doet er niet toe.
Jawel, je vroeg letterlijk:
pi_197669368
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je wil serieus dat ik je ga uitleggen hoe planten en dieren leven?
[..]

Jawel, je vroeg letterlijk:
Ik wil dat je mij uitlegt waarom de uitstoot van CO2 in de atmosfeer door de verbranding van fossiele brandstoffen een probleem zou zijn als diezelfde fossiele brandstoffen afkomstig zijn van planten die in het verleden groeiden met de CO2 die in de atmosfeer zat.
pi_197670187
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik wil dat je mij uitlegt waarom de uitstoot van CO2 in de atmosfeer door de verbranding van fossiele brandstoffen een probleem zou zijn als diezelfde fossiele brandstoffen afkomstig zijn van planten die in het verleden groeiden met de CO2 die in de atmosfeer zat.
Dus jij kan niet begrijpen dat als je CO2, die in de loop van miljoenen jaren uit de lucht is gehaald en "opgeslagen" is in de vorm van kolen en olie, over een periode van 150 jaar de lucht in blaast dit voor een flinke verhoging van het CO2 gehalte in de lucht gaat zorgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')