Goed nieuws inderdaad.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 08:22 schreef miss_sly het volgende:
Waardoor de daling wordt veroorzaakt, is lastig te zeggen, want er worden veel maatregelen tegelijk genomen. "De combinatie van maatregelen werkt vaak, maar wat het precies is, dat weten we niet - daar kom je ook niet goed uit", zegt arts-microbioloog Jan Kluytmans. "Het is ook niet zo belangrijk om precies te weten waarom iets gebeurt, als het maar de goeie kant op gaat zonder draconische maatregelen."
Belangrijk vind ik wel dat er dus ook gesteld wordt dat diverse maatregelen effect hebben. Dus dat we, ondanks dat het nu vest goed gaat, niet alles verder los kunnen laten. Maatregelen blijven van belang om het best goed te laten gaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 09:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Goed nieuws inderdaad.![]()
En wat een genot trouwens om Jan Kluytmans zo te horen.![]()
Als je weet dat je ook met Marc van Ranst opgescheept kan zitten. Die na een goed uitgewerkt bericht uit Azië over een dubbele besmetting de aandacht op zichzelf moet richten dat hij dat ook ontdekt heeft.
En ondertussen bezig is met ruzie met Franstalige virologen, oud-Kamervoorzitters en -rectoren, Vlaams Belangers en N-VA’ers, vooral op Twitter. En daarna in de slachtofferrol gaat dat het komt omdat hij de boodschapper is. Terwijl het toch echt vooral gaat om de manier waarop hij communiceert. Maar die zelfreflectie heeft hij niet.
Klopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Belangrijk vind ik wel dat er dus ook gesteld wordt dat diverse maatregelen effect hebben. Dus dat we, ondanks dat het nu vest goed gaat, niet alles verder los kunnen laten. Maatregelen blijven van belang om het best goed te laten gaan.
quote:LIVE ’Nog dit jaar verzoek om toelating coronavaccin Oxford’
De makers van een mogelijk vaccin tegen het coronavirus denken dat ze nog voor het einde van het jaar genoeg informatie kunnen hebben om het onderzoek naar het middel af te ronden. Dan kan het worden voorgelegd aan de toezichthouders. Die moeten besluiten of het middel op de markt mag komen. Nederland heeft voor de zekerheid al honderdduizenden doses van het middel van de universiteit van Oxford en de farmaceut AstraZeneca gereserveerd.
"Het is mogelijk dat we nog dit jaar de gegevens uit de klinische proeven kunnen voorleggen aan de toezichthouders. Dan moeten zij een proces in om de gegevens te beoordelen", legt Andrew Pollard, directeur van de Oxford Vaccine Group, dinsdag uit op BBC Radio.
Het middel van AstraZeneca en Oxford heet AZD1222. Vorige maand werden de eerste onderzoeksresultaten gedeeld. Die waren positief: het vaccin zet het afweersysteem van proefpersonen aan het werk, en er zijn geen grote bijwerkingen. Het is in deze fase van het onderzoek nog te vroeg om te zeggen of het kandidaat-vaccin mensen effectief beschermt tegen het virus.
Die Van Ranst is echt een totaal debiel. Was ook het eerste dat ik dacht toen ik het las van die herbesmetting, meneertje is er als de kippen bij om te roepen dat hij het zogenaamd al lang wist. Walgelijk figuur.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 09:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Goed nieuws inderdaad.![]()
En wat een genot trouwens om Jan Kluytmans zo te horen.![]()
Als je weet dat je ook met Marc van Ranst opgescheept kan zitten. Die na een goed uitgewerkt bericht uit Azië over een dubbele besmetting de aandacht op zichzelf moet richten dat hij dat ook ontdekt heeft.
En ondertussen bezig is met ruzie met Franstalige virologen, oud-Kamervoorzitters en -rectoren, Vlaams Belangers en N-VA’ers, vooral op Twitter. En daarna in de slachtofferrol gaat dat het komt omdat hij de boodschapper is. Terwijl het toch echt vooral gaat om de manier waarop hij communiceert. Maar die zelfreflectie heeft hij niet.
Het is nogal wat om als zolderkamerfiguur die de hele dag niets beters te doen heeft dan op een forum te hangen dit over een al decennia en wereldwijd gerespecteerde viroloog te zeggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Van Ranst is echt een totaal debiel.
Volgens mij was dat ook allang bekend, maar nog niet bewezen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Van Ranst is echt een totaal debiel. Was ook het eerste dat ik dacht toen ik het las van die herbesmetting, meneertje is er als de kippen bij om te roepen dat hij het zogenaamd al lang wist. Walgelijk figuur.
Dat weten ze dus niet. Men neemt aan dat de combinatie van maatregelen effect hebben. Maar voor hetzelfde geld zou je dezelfde resultaten hebben zonder maatregelen. sowieso zijn die getallen rondom besmettingen weinig zeggend. Het zegt meer over de capaciteit van de GGD's dan over de besmettingen zelf. IC opnames en ziekenhuisopnames zijn al maanden bijzonder laag. Ik ben wel benieuwd naar de leeftijdsopbouw van de mensen in de ziekenhuizen en de IC van de laatste 2 maanden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Belangrijk vind ik wel dat er dus ook gesteld wordt dat diverse maatregelen effect hebben
'Ineens' duiken er overal herbesmettingen op.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:56 schreef AlwaysConnected het volgende:
'Ook herbesmetting vastgesteld bij Nederlandse en Belgische coronapatiënt'
He gelukkig nu tellen we internationaal ook mee en heeft de media weer wat te doen gelukkig
Bron:
https://www.nu.nl/coronav(...)ient.html?redirect=1
Wat was afgquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 11:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat weten ze dus niet. Men neemt aan dat de combinatie van maatregelen effect hebben. Maar voor hetzelfde geld zou je dezelfde resultaten hebben zonder maatregelen. sowieso zijn die getallen rondom besmettingen weinig zeggend. Het zegt meer over de capaciteit van de GGD's dan over de besmettingen zelf. IC opnames en ziekenhuisopnames zijn al maanden bijzonder laag. Ik ben wel benieuwd naar de leeftijdsopbouw van de mensen in de ziekenhuizen en de IC van de laatste 2 maanden.
De laatste 2 weken heb ik wel voor jequote:Op dinsdag 25 augustus 2020 11:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat weten ze dus niet. Men neemt aan dat de combinatie van maatregelen effect hebben. Maar voor hetzelfde geld zou je dezelfde resultaten hebben zonder maatregelen. sowieso zijn die getallen rondom besmettingen weinig zeggend. Het zegt meer over de capaciteit van de GGD's dan over de besmettingen zelf. IC opnames en ziekenhuisopnames zijn al maanden bijzonder laag. Ik ben wel benieuwd naar de leeftijdsopbouw van de mensen in de ziekenhuizen en de IC van de laatste 2 maanden.
Van A tot Z verzonnen bericht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 08:06 schreef miss_sly het volgende:
Besmettingen in de buitenlucht, zo lijkt het:
Na een huwelijksfeest in de buurt van de Franse stad Le Mans hebben 76 gasten positief getest op het coronavirus. De hele plechtigheid én het feest waren buiten in de openlucht. Dus dachten de feestvierders dat ze wel 250 mensen konden uitnodigen. Daarvan is nu ongeveer een derde besmet. Of ook de bruid en/of de bruidegom besmet zijn, is niet bekend.
Het incident lijkt een streep te halen door de theorie dat buiten besmet raken bijna onmogelijk is
Originele bron, Frans: https://www.sudinfo.be/id(...)r-au-mans-malgre-les
Want?quote:
Heb je ook het percentage tests dat afgelopen week positief terugkwam?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 11:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De laatste 2 weken heb ik wel voor je
[ afbeelding ]
Was al een beetje bekend toch ??quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:56 schreef AlwaysConnected het volgende:
'Ook herbesmetting vastgesteld bij Nederlandse en Belgische coronapatiënt'
He gelukkig nu tellen we internationaal ook mee en heeft de media weer wat te doen gelukkig
Bron:
https://www.nu.nl/coronav(...)ient.html?redirect=1
Waar staat in de originele Franse bron dat het in de buitenlucht was?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 08:06 schreef miss_sly het volgende:
Besmettingen in de buitenlucht, zo lijkt het:
[..]
Originele bron, Frans: https://www.sudinfo.be/id(...)r-au-mans-malgre-les
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 11:56 schreef OProg het volgende:
[..]
Waar staat in de originele Franse bron dat het in de buitenlucht was?
Er staat dat er afstandsmaatregelen waren. Maar vervolgens helemaal niks in het verhaal over het verloop, dat het uitsluitend buiten was of dat ze misschien ook ergens binnen zijn geweest.
quote:Bien que le mariage se soit déroulé en extérieur...
"Bien que le mariage se soit déroulé en extérieur et que les gestes barrières ont été respectées, un convive a été testé positif au Covid-19. "quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 11:56 schreef OProg het volgende:
[..]
Waar staat in de originele Franse bron dat het in de buitenlucht was?
Er staat dat er afstandsmaatregelen waren. Maar vervolgens helemaal niks in het verhaal over het verloop, dat het uitsluitend buiten was of dat ze misschien ook ergens binnen zijn geweest.
Heb je blauwe ogen (waar ik op kan vertouwen)?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 11:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb het nagezocht, gewoon flauwekul.
Heb net ook ff naar buiten gekeken, aarde is gewoon plat dus hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 11:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb het nagezocht, gewoon flauwekul.
Dank je. In die twee weken dus geen doden onder de 60. Wel 2 ziekenhuisopnames van kinderen. Ik hoop uit voorzorgquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 11:44 schreef _serial_ het volgende:
De laatste 2 weken heb ik wel voor je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |