abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194701878

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
zie email 27 oktober
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:28:42 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194701894
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:02 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het probleem wat ik er mee heb is dat zodra iemand zegt het is maar een griepje wordt die meteen tot op zijn enkels afgezaagd. Terecht ook dit is allemaal wel heftiger dan de gewone seizoensgriep die we kennen. Maar vervolgens zeggen die zelfde mensen griep kan geen complicaties geven wat gewoon onzin is dat mag toch ook gewoon benoemd worden. Griep is gewoon meer ingeburgerd daarom accepteren we meer de gevolgen er van en het komt minder in de media. Met covid-19 weten we op dit moment helemaal niet hoe de verhoudingen zijn omdat we eigenlijk niet weten hoeveel mensen besmet zijn geweest.
Het probleem is juist dat er gezegd wordt "het is maar een griepje" om een standpunt te rechtvaardigen dat het maar overdreven is allemaal, terwijl er juist -zoals je zelf al aandraagt- niet goed duidelijk is hoe de statistieken zijn, hoewel de concensus is dat er meer, gevaarlijker en een hoger percentage complicaties optreden (en dit rechtvaardigt hoe we omgaan met de epidemie).

Er is geen enkele arts die zal beweren dat griep geen bijwerkingen kan hebben. Het probleem is dat leken aan de haal gaan met kreten als "het is maar een griepje" voor hun eigen agenda, vandaar dat deze mensen aangevallen worden, en terecht.
pi_194701907
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:04 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Mensen schijnen vaak te vergeten dat bejaarden niet de enigen zijn die in de risicogroepen vallen.
En tegelijkertijd wordt de risicogroep ook wel ernstig overdreven. Gewoon o.b.v. statistieken kun je wel concluderen dat de échte risicogroep echt niet bestaat uit een kwart van de bevolking.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194701915
twitter

Verschillende leden van het OMT worden ook wakker
pi_194701923
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En tegelijkertijd wordt de risicogroep ook wel ernstig overdreven. Gewoon o.b.v. statistieken kun je wel concluderen dat de échte risicogroep echt niet bestaat uit een kwart van de bevolking.
Dat ligt er maar net aan hoe je risicogroep definieert natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_194701924
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat er gezegd wordt "het is maar een griepje" om een standpunt te rechtvaardigen dat het maar overdreven is allemaal, terwijl er juist -zoals je zelf al aandraagt- niet goed duidelijk is hoe de statistieken zijn, hoewel de concensus is dat er meer, gevaarlijker en een hoger percentage complicaties optreden (en dit rechtvaardigt hoe we omgaan met de epidemie).

Er is geen enkele arts die zal beweren dat griep geen bijwerkingen kan hebben. Het probleem is dat leken aan de haal gaan met kreten als "het is maar een griepje" voor hun eigen agenda, vandaar dat deze mensen aangevallen worden, en terecht.
De mensen die zeggen dat het maar een griepje is, bedoelen dan ook niet de variant influenza met complicaties en ziekenhuisopnames, maar de variant waarbij iemand met een snotneus en wat verhoging zegt dat hij griep heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194701932
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat o zo effectieve mondkapje. Praat me er niet van :')

Maar degene met een verkeerd wereldbeeld ben jij geloof ik. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het gros van de mensen die in het vliegtuig stapt voor vakantie gaat niet naar slovenie maar naar een lekker goedkoop resort ergens aan een strand of voor een stedentrip...
Dat vind ik ook altijd zo, van die mensen die claimen dat ze alleen maar bergen gaan beklimmen vanuit hun berghut en niemand zien.

95% van de mensen gaat gewoon op vakantie om ongegeneerd de toerist uit te hangen.
blablablabla
pi_194701937
quote:

[..]

Hoe zie je dat dan?

Als je bijvoorbeeld bekijkt hoeveel mensen de griepprik aangeboden krijgen vanwege het feit dat ze in een risicogroep vallen, zijn dat er 6 miljoen.
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:32:35 #9
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194701952
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De mensen die zeggen dat het maar een griepje is, bedoelen dan ook niet de variant influenza met complicaties en ziekenhuisopnames, maar de variant waarbij iemand met een snotneus en wat verhoging zegt dat hij griep heeft.
Ja nee dat is weer een ander probleem, leken die elke snotneus als griep bestempelen.
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:33:43 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194701969
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Want een thuiszittende podiumbouwer is anders dan een thuiszittende stewardess? Volgens mij niet.

Natuurlijk snap ik ook de bredere maatschappelijk-economische impact van transport en mobiliteit. Maar dat heeft niks met het werkeloosheidsargument te maken.
Zelfs als je maar op werkeloosheid wil blijven hameren zijn de effecten op personentransport wel 'iets' groter da wat gezever in de marge qua evenementen.

Ik snap ook niet zo goed waarom je een discussie zou willen voeren over dat een werkloze in de ene branche hetzelfde is als een werkloze in een andere branche. Waarbij ik graag weer verwijs naar 'gezever in de marge'.

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Festivals en concerten zijn ook afgelast. Maar ik snap de behoefte aan een vakantie. Maar ik snap niet waarom dat zo nodig naar veel te drukke vliegbestemmingen moet. Sterker nog, dat keur ik af.

Ook in Nederland of binnen auto-afstand zijn zat vakantiebestemmingen. Vaak nog rustiger ook.
Ah lol, dit is het punt dus.

Zou je iets meer informatie uit de telegraaf willen geven? Want vooralsnog reppen enkel De Telegraaf en :') Dagelijksestandaard :') hierover. Wat mij het vermoeden geeft dat het een storm in een shotglaasje betreft.

quote:

[..]

Maar degene met een verkeerd wereldbeeld ben jij geloof ik. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het gros van de mensen die in het vliegtuig stapt voor vakantie gaat niet naar slovenie maar naar een lekker goedkoop resort ergens aan een strand of voor een stedentrip...
Lol, over een verkeerd wereldbeeld gesproken. Maak jezelf in ieder geval anders even nuttig en pas deze afbeelding aan in de OP

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194701977
quote:

[..]

In het vorige topic stond ook een post van iemand die benoemde dat er 4 miljoen mensen in Nederland in de risicogroep vielen. Ik heb het idee dat sommige mensen denken dat, wanneer je voor wat voor reden dan ook tot deze groep behoort, een 50% kans hebt om direct te overlijden na het krijgen van covid-19. Zelfde geldt voor ouderen - de cijfers van het RIVM suggereren een veel genuanceerder en positiever beeld. Samenvattend: mensen hebben de neiging om de kans op ernstig ziek worden of overlijden te overschatten.
pi_194701999
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:34 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

In het vorige topic stond ook een post van iemand die benoemde dat er 4 miljoen mensen in Nederland in de risicogroep vielen. Ik heb het idee dat sommige mensen denken dat, wanneer je voor wat voor reden dan ook tot deze groep behoort, een 50% kans hebt om direct te overlijden na het krijgen van covid-19. Zelfde geldt voor ouderen - de cijfers van het RIVM suggereren een veel genuanceerder en positiever beeld. Samenvattend: mensen hebben de neiging om de kans op ernstig ziek worden of overlijden te overschatten.
Vrij veel mensen houden serieuze klachten over aan hun besmetting, dat kan zich mogelijk weer uiten in ziekteverzuim en dus een negatieve invloed hebben op de economie.
blablablabla
pi_194702001
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan hoe je risicogroep definieert natuurlijk.
Ja als je iedereen vanaf een 1% verhoogd risico als risicogroep gaat definiëren. Als je kijkt naar welk percentage van de bevolking hier écht problemen van ondervindt is er geen enkele reden om aan te nemen dat 1 op de 4 mensen hier echt grootschalige, langdurige schade aan overhoudt. Zeker niet als je de bejaardengroep buiten beschouwing laat.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:37:37 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194702012
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Vrij veel mensen houden serieuze klachten over aan hun besmetting, dat kan zich mogelijk weer uiten in ziekteverzuim en dus een negatieve invloed hebben op de economie.
Dit lees ik ongeveer elke week hier, maar om hoeveel mensen gaat het eigenlijk dan? En wat classificeert als 'serieuze klachten'.
pi_194702023
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:28 schreef Qarrad het volgende:
Het probleem is dat leken aan de haal gaan met kreten als "het is maar een griepje" voor hun eigen agenda, vandaar dat deze mensen aangevallen worden, en terecht.
Mensen die zeggen: "het is maar een griepje" hebben het tot op heden meer bij het rechte eind dan de mensen die stellen dat dit een "killer-virus" is. "het is maar een griepje" is een reactie op de paniek die werd / wordt gezaaid met termen als "killer-virus". Michien kunnen we elkaar in het midden treffen met de term: "Een erg forse griep"
pi_194702026
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Zelfs als je maar op werkeloosheid wil blijven hameren zijn de effecten op personentransport wel 'iets' groter da wat gezever in de marge qua evenementen.

Ik snap ook niet zo goed waarom je een discussie zou willen voeren over dat een werkloze in de ene branche hetzelfde is als een werkloze in een andere branche. Waarbij ik graag weer verwijs naar 'gezever in de marge'.
[..]
Nee er wordt gedaan alsof een werkloze niet geaccepteerd zou mogen worden in deze crisis. Dat is onzin.
quote:
Ah lol, dit is het punt dus.

Zou je iets meer informatie uit de telegraaf willen geven? Want vooralsnog reppen enkel De Telegraaf en :') Dagelijksestandaard :') hierover. Wat mij het vermoeden geeft dat het een storm in een shotglaasje betreft.
[..]
Een ieder heeft het recht op zijn vermoedens natuurlijk.
quote:
Lol, over een verkeerd wereldbeeld gesproken. Maak jezelf in ieder geval anders even nuttig en pas deze afbeelding aan in de OP

[ afbeelding ]
Neuh. Ik voel me daar niet echt toe geroepen als je me op deze manier benaderd.
zie email 27 oktober
pi_194702036
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:31 schreef miss_sly het volgende:
Hoe zie je dat dan?
Door te kijken naar de percentages die opgenomen worden in het ziekenhuis. In de meeste leeftijdsgroepen is die echt heel laag. En natuurlijk zijn er alternatieve verklaringen:
- Kwetsbaren hebben zich beter beschermd
- Niet iedereen die thuis uitziekt heeft geen langdurige schade

Maar daarmee gaat het percentage niet opeens van een paar procent naar 25% (of zelfs >33% als je 6 miljoen als uitgangspunt neemt)

En iedereen > 60 jaar krijgt de griepprik aangeboden. Dat betekent niet dat ze allemaal per definitie risico lopen. Het is gewoon makkelijker om deze aan iedereen aan te bieden. Je weet van tevoren natuurlijk niet wie er nou écht risico loopt.
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:44:22 #18
14505 OProg
A Life in Music
pi_194702094
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maakt het uit of het op het vliegveld of in het vliegtuig gebeurt? Het is kennelijk niet veilig, dan kun je nog een weging maken (zie de discussie hierboven over niet risicogroepen) maar het lijkt me dat die bij vakantietripjes zoals Transavia die vliegt negatief moet uitvallen.
Jawel. Precies wat ik zeg. Het zou misschien toch weer wat meer data over die ventilatiesystemen kunnen geven zoals ze in die vliegtuigen werken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194702146
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit lees ik ongeveer elke week hier, maar om hoeveel mensen gaat het eigenlijk dan? En wat classificeert als 'serieuze klachten'.
Dat valt lastig exact te duiden maar volgens dit verhaal circa 10%..
https://www.trouw.nl/nieu(...)g-uitgeput~b7afc85d/

Van de mensen die op de IC en ziekenhuizen zijn opgenomen hebben 100% en 50% blijvende schade.
quote:
Hij verwacht dat er ‘mogelijk duizenden mensen in Nederland zullen zijn die door corona kampen met blijvend letsel aan de longen’. Van de 1200 coronapatiënten die na een opname levend de intensive care afkwamen, ging ‘vrijwel 100 procent met restschade naar huis’. Van de naar schatting 6000 mensen die in Nederland opgenomen waren met corona - maar niet op de ic belandden - gaat volgens hem de helft met klachten naar huis.
https://www.bndestem.nl/b(...)meer-lopen~a5c20d2b/

blablablabla
pi_194702194
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Van de mensen die op de IC en ziekenhuizen zijn opgenomen hebben 100% en 50% blijvende schade.
[..]

Dat is ongetwijfeld zo, maar dat is met vrijwel elke patiënt die van de IC afkomt. elke dag op de IC staat gelijk aan een maand herstel periode.

Het is nog veel te vroeg om te zeggen dat deze restschade voor deze patiënten bljft, maar is ook nog veel te vroeg om te zeggen dat deze niet zal blijven. We weten het simpelweg nog niet voldoende.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:50:59 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194702205
quote:

[..]

[..]

Met klachten naar huis is wel iets anders dan blijvende schade natuurlijk.
pi_194702247
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat vind ik ook altijd zo, van die mensen die claimen dat ze alleen maar bergen gaan beklimmen vanuit hun berghut en niemand zien.

95% van de mensen gaat gewoon op vakantie om ongegeneerd de toerist uit te hangen.
Dat zijn toch echt aannames, gebaseerd op onderbuikgevoelens. Of heb je een bron die die 95% onderbouwt?
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:30 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]

Ik ben blij dat er door wat meer mensen nagedacht word over de lange termijn. Het is geen perfecte oplossing en er zal nog veel over nagedacht moeten worden, maar alles is beter dan meermaals per jaar je land (of grote gebieden) in (intellectuele) lockdowns te gooien.
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:54:35 #23
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194702248
quote:

[..]

[..]

Hier minder op aantallen maar op inhoud en de overeenkomsten met het chronisch vermoeidheidssyndrom:

https://www.volkskrant.nl(...)tensporige~bd35c456/
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:55:23 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194702258
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is ongetwijfeld zo, maar dat is met vrijwel elke patiënt die van de IC afkomt. elke dag op de IC staat gelijk aan een maand herstel periode.

Het is nog veel te vroeg om te zeggen dat deze restschade voor deze patiënten bljft, maar is ook nog veel te vroeg om te zeggen dat deze niet zal blijven. We weten het simpelweg nog niet voldoende.
Is ook een artikel uit mei, intussen zijn we alweer 3 maanden verder en is de groep die corona krijgt heel anders dan die van toen.
pi_194702285
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Door te kijken naar de percentages die opgenomen worden in het ziekenhuis. In de meeste leeftijdsgroepen is die echt heel laag. En natuurlijk zijn er alternatieve verklaringen:
- Kwetsbaren hebben zich beter beschermd
- Niet iedereen die thuis uitziekt heeft geen langdurige schade

Maar daarmee gaat het percentage niet opeens van een paar procent naar 25% (of zelfs >33% als je 6 miljoen als uitgangspunt neemt)

En iedereen > 60 jaar krijgt de griepprik aangeboden. Dat betekent niet dat ze allemaal per definitie risico lopen. Het is gewoon makkelijker om deze aan iedereen aan te bieden. Je weet van tevoren natuurlijk niet wie er nou écht risico loopt.
Bedankt, zo had ik het nog niet bekeken. Daar heb je wel een paar goede punten.
De griepprik wordt wel óók uitgedeeld aan mensen onder de 60 die in risicogroepen zitten, zoals mensen met chronische luchtwegaandoeningen, donororganen, auto-immuunziekten. Dat zijn ook risicogroepen met mensen in allerlei leeftijdscategorien.
pi_194702319
quote:

[..]

Maar degene met een verkeerd wereldbeeld ben jij geloof ik. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het gros van de mensen die in het vliegtuig stapt voor vakantie [b]gaat niet naar slovenie maar naar een lekker goedkoop resort ergens aan een strand of voor een stedentrip...
lol - in jouw bubbel misschien :') Maar waar iedereen heen gaat maakt niet uit. Het gaat om je post over "drukke vakantiebestemming" . Nergens op gebasseerd. Er zijn genoeg vluchten die daar niet heen gaan. En zelf in Marmaris in Turkije kan je minder mensen zien dan in mijn straat hier in Utrecht of rondom het Gardameer in Italië wat je met de auto kan bereiken. Dus je argument slaat werkelijk nergens op.
Love is in the air!
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:01:16 #27
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194702322
Volgens mij moet iedereen echt een coronavaccin krijgen net als bij griepprik. Ik denk dat we hiermee allemaal immuun worden voor het coronavirus, daarom het is beste voor ons allemaal ten opzichte van ons gezondheid en economie. Daar kunnen we ook verder gaan met oude normaal van ons leven genieten in Nederland.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194702348
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:01 schreef Ven1972 het volgende:
Volgens mij moet iedereen echt een coronavaccin krijgen net als bij griepprik. Ik denk dat we hiermee allemaal immuun worden voor het coronavirus, daarom het is beste voor ons allemaal ten opzichte van ons gezondheid en economie. Daar kunnen we ook verder gaan met oude normaal van ons leven genieten in Nederland.
Wat fijn als je zo simpel kan denken.....
Love is in the air!
pi_194702362
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat is nog niet duidelijk. Bij het neefje van Covid 19 SARS-1 hield 30% blijvende klachten over. Laten we hopen dat bij Covid 19 dat percentage veel lager ligt.
pi_194702363
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hier minder op aantallen maar op inhoud en de overeenkomsten met het chronisch vermoeidheidssyndrom:

https://www.volkskrant.nl(...)tensporige~bd35c456/
Maar juist die verhalen zijn subjectief in der zin van. Hoeveel zijn het er? Wat zijn onderliggende klachten geweest?

We leven met 17.000.000 Nederlanders, en de krant publiceert zo'n verhaal over 1 iemand. en al zijn het er 1000. Dat is nog nihil en de kans bijna uitgesloten.

Maar toch is iedereen bang "oohh, Corona kan dit veroorzaken".

Ja, je kan ook onder een bus komen, of een ernstige longziekte krijgen. Kortom - that's life ;)
Love is in the air!
pi_194702367
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is ook een artikel uit mei, intussen zijn we alweer 3 maanden verder en is de groep die corona krijgt heel anders dan die van toen.
Die bovenste over die 10% is van 22 augustus, als dat klopt is dat een vrij grote groep. En de vraag is hoe die mensen er over een jaar bij lopen.
Er kampen jaren na dato ook altijd nog duizenden mensen met de nasleep van Q-koorts. We weten na een half jaar simpelweg nog te weinig om die risico's op blijvende klachten nu al te gaan bagatelliseren.

Het zou toch bijzonder vervelend zijn als er straks een vaccin is en blijkt dat honderdduizenden mensen met blijvende klachten jarenlang financieel gecompenseerd moeten worden omdat we het nu allemaal nog niet weten.
blablablabla
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:05:45 #32
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194702377
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:03 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wat fijn als je zo simpel kan denken.....
Het is niet anders, want als we zo blijven afzonderen van ouderen en kwetsbaren komt er wel veel ellende in Nederland. Jongeren hebben wel ouderen mensen wel nodig voor bij leren van ervaring zoals het verleden of op het werk. Zeker als er geen oudere mensen waren hadden we maar heel weinig werk en kennis van alles wat, wat het ook voor veel problemen kon zorgen. Oud geleerd en jong gedaan.
pi_194702384
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:05 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Het is niet anders, want als we zo blijven afzonderen van ouderen en kwetsbaren komt er wel veel ellende in Nederland. Jongeren hebben wel ouderen mensen wel nodig voor bij leren van ervaring zoals het verleden of op het werk. Zeker als er geen oudere mensen waren hadden we maar heel weinig werk en kennis van alles wat, wat het ook voor veel problemen kon zorgen. Oud geleerd en jong gedaan.
Een vaccin gaat alleen niet helpen. Maargoed, neem maar lekker een vaccin ;)
Love is in the air!
pi_194702396
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:06 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Eerst de bijsluiter lezen!
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:07:46 #35
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194702409
quote:

[..]

Ik neem echt wel een vaccin... maar klopt wat je ook zegt, maar de maatregelen na vaccin-gebeuren zal wel een poosje van kracht blijven.
pi_194702428
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:30 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]

Ze krijgen hersens! En prima als dit betekent dat ik en vrienden weer gewoon normaal naar events kunnen! Want OMT lid heeft gelijk: het is erg kut dat wij ons normale gezellige leven op moeten geven voor een immunokreupele terwijl we zelf nergens last van hebben!

En zoals het feit dat ik en iedereen die ik ken elkaar gewoon weer hugt en er honderd illegale feesten per week plaatsvinden gaat het ook gewoon niet gebeurrn, dus ze kunnen idd beter wat anders bedenken!
#WeesGeenWhales
pi_194702435
quote:

[..]

Waarom gaat een vaccin niet helpen volgens jou?
pi_194702436
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:05 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja, want algemene lockdowns waardoor iedereen getroffen word zorgen natuurlijk voor veel minder ellende. :+
pi_194702449
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:07 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik neem echt wel een vaccin... maar klopt wat je ook zegt, maar de maatregelen na vaccin-gebeuren zal wel een poosje van kracht blijven.
Top, test jij maar het vaccin ;)

Nog los van dat een virus muteert, en je dus noog 100% "gedekt" bent, duurt een vaccin ontwikkelen normaliter zo'n 10 jaar. OMdat het gaat om: testen, testen en nog eens testen. Nu gaat de ontwikkeling misschien in 6 - 8 maanden.

Enig idee waarmee ze je vaccineren en wat dat met je lichaam doet? Enig besef wat de lange termijn effecten daarvan kunnen zijn?

Maar neem maar een vaccin dat kortgeleden in strijd met 100 andere facmaceuten is ontwikkelt ;)
Ik wacht nog wel een aantal jaar.

We hebben allemaal een ingineurs imuumsysteem gekregen.
Love is in the air!
pi_194702465
quote:

[..]

Tuurlijk wel, dat is de hele basis van onze aanpak, vaccin en weer normaal leven. Daarom hameren al onze experts en rutte er ook zo op.

Hoewel het uiteraard niet meteen zal zijn zoals de andere user al zegt, eerst iedereen geven en dan paar weken wachten tot het werkt, maar uiteindelijk wel. Dat is letterlijk de basis van ons hele beleid. En bijna elke expert wereldwijd is het erover eens dat het normale leven weer terug kan komen met een effectief vaccin, niet voor niets lol
#WeesGeenWhales
pi_194702501
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:10 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Nog los van dat een virus muteert, en je dus noog 100% "gedekt" bent, duurt een vaccin ontwikkelen normaliter zo'n 10 jaar. OMdat het gaat om: testen, testen en nog eens testen. Nu gaat de ontwikkeling misschien in 6 - 8 maanden.

Enig idee waarmee ze je vaccineren en wat dat met je lichaam doet? Enig besef wat de lange termijn effecten daarvan kunnen zijn?

Maar neem maar een vaccin dat kortgeleden in strijd met 100 andere facmaceuten is ontwikkelt ;)

Nou dan kan jij dus een aantal jaar niet werken in de zorg, het onderwijs, op bezoek in het verzorgingshuis, naar een evenement etc straks. Plezier.

Also dit is al 100z uitgelegd, eisen net zo streng, gisteren weer door Osterhaus...

Kom.maar met dat vaccin, ik wil mm leven wél terug!
#WeesGeenWhales
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:14:00 #42
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194702502
quote:

[..]

Ik ga echt geen vaccin testen, maar ik wacht op vaccin die echt effectief en veilig is, maar dat kan even duren voor dat werkelijkheid. Maar het virus kan altijd muteren naar lichtere of zwaardere vorm, agressief of minder agressief, hangt heel veel van type soorten virussen corona. Net als jou zou ik wel wacht nog wel een paar jaren mee. Juist de ontwikkeling en testen kan wel maanden duren of in slechte geval echt wel paar jaren voor dat het werkt.
pi_194702510
quote:

[..]

Die tijd voor het ontwikkelen van een vaccin wordt ook met de dag langer :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:15:27 #44
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194702522
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, dat is de hele basis van onze aanpak, vaccin en weer normaal leven. Daarom hameren al onze experts en rutte er ook zo op.

Hoewel het uiteraard niet meteen zal zijn zoals de andere user al zegt, eerst iedereen geven en dan paar weken wachten tot het werkt, maar uiteindelijk wel. Dat is letterlijk de basis van ons hele beleid. En bijna elke expert wereldwijd is het erover eens dat het normale leven weer terug kan komen met een effectief vaccin, niet voor niets lol
Mee eens, het is ook niet anders maar er zit wel een risico aan dat het ook niet kan werken of helemaal mislukken. Daarom zijn we ook afhankelijk van tests en farmaceuten.
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:17:25 #45
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194702548
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die tijd voor het ontwikkelen van een vaccin wordt ook met de dag langer :).
Ja inderdaad, ze zeggen ook wel dat het snel zou kunnen gaan, echter ik las ook berichten dat er ook in Rusland en China nu al mensen gaan vaccineren, zelfs vind ik wel echt vaag om hierin op in te gaan. China en Rusland brengen weinig openheid over werking van door hun eigen ontwikkelde coronavaccin.
pi_194702577
Als er een vaccin komt zou ik lekker ff wachten, de laatste keer met de Mexicaanse griep waren de gevolgen van het vaccin uiteindelijk schadelijker dan de kwaal.
Met dank aan ab Osterhaus :r dat ze die clown gewoon weer van stal hebben durven trekken toen de pleuris hier uit brak heeft me echt doen huillachen.
blablablabla
pi_194702607

[ Bericht 35% gewijzigd door Za op 24-08-2020 11:25:35 ]
pi_194702608
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:13 schreef eragon2890 het volgende:
gisteren weer door Osterhaus
Ik voorzie een scenario zoals in 2009 met de Mexicaanse griep. Advies van Oosterhuis koste de Nederlandse staat toen 700 miljoen. Weggegooid geld. Iemand werd er rijk van...

https://www.parool.nl/cs-bc93fbf7
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:21:27 #49
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194702624
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:19 schreef Elan het volgende:
Als er een vaccin komt zou ik lekker ff wachten, de laatste keer met de Mexicaanse griep waren de gevolgen van het vaccin uiteindelijk schadelijker dan de kwaal.
Wat waren die gevolgen precies?
Géén kloon van tvlxd!
pi_194702649
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:21 schreef Montov het volgende:

[..]

Wat waren die gevolgen precies?
Narcolepsie o.a.
https://zorgnu.avrotros.n(...)in-mexicaanse-griep/
blablablabla
pi_194702657
Je kunt toch beter de jongeren(+ wie er voor kiest) op een eiland zetten.
Andersom kan ik het mij gewoon niet voorstellen dat je het voor elkaar krijgt.

Verder is het natuurlijk erg positief dat we als 1 van de enigen in de EU de curve weer naar beneden brengen.
Blijkbaar werkt een toespraak van Rutte beter dan een (niet medisch) mondkapje :)
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:23:35 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194702659
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:19 schreef Elan het volgende:
Met dank aan ab Osterhaus :r dat ze die clown gewoon weer van stal hebben durven trekken toen de pleuris hier uit brak heeft me echt doen huillachen.
het zijn sowieso eerst de oudjes die aan de beurt zijn, voor deze winter zal het niet lukken, wie weet de volgende
pi_194702699
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

het zijn sowieso eerst de oudjes die aan de beurt zijn, voor deze winter zal het niet lukken, wie weet de volgende
Ouderen schijnen lastig te vaccineren te zijn ik gok eerst de zorgmedewerkers.
blablablabla
pi_194702719
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

Bij ouderen werken vaccins echter minder goed.
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:29:54 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194702737
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Ouderen schijnen lastig te vaccineren te zijn ik gok eerst de zorgmedewerkers.
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Bij ouderen werken vaccins echter minder goed.
waarom krijgen die dan een griepprik?
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:35:10 #56
14505 OProg
A Life in Music
pi_194702818
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:29 schreef Tarado het volgende:

Omdat het wel iets uit kan halen maar juist voor die kwetsbare groep is het dus niet de heilige graal die alles op gaat lossen voor iedereen. Dat besef heeft nog niet iedereen geloof ik.

Het is ook niet voor niets dat ze dan ook een geval vinden van iemand op hoge leeftijd die de tweede keer corona krijgt. Het immuunsysteem werkt gewoon nog veel minder optimaal en bouwt soms pas in beperkte mate weerstand op.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:40:07 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194702900
quote:
11s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:35 schreef OProg het volgende:

[..]

Omdat het wel iets uit kan halen maar juist voor die kwetsbare groep is het dus niet de heilige graal die alles op gaat lossen voor iedereen. Dat besef heeft nog niet iedereen geloof ik.

Het is ook niet voor niets dat ze dan ook een geval vinden van iemand op hoge leeftijd die de tweede keer corona krijgt. Het immuunsysteem werkt gewoon nog veel minder optimaal en bouwt soms pas in beperkte mate weerstand op.
zit wat in, nooit bij stil gestaan :)
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:42:48 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194702943
quote:
11s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:35 schreef OProg het volgende:

[..]

IPv een onzeker vaccin waar we nog jaren op kunnen wachten zie ik meer in een behandelmethode die het ziekteverloop bij de zware gevallen (IC) afzwakt en ook de ligtijd vermindert.
pi_194702951
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

[..]

Vind ik een goede vraag.
blablablabla
pi_194702987
Morgen testen.
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:45:58 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194702994
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Morgen testen.
BCO-tje?
pi_194703010
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

BCO-tje?
Nee, lichte klachten. En volgens Hugo en Mark moet ik dan naar de teststraat dus dan doen we dat maar :).
pi_194703027
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee, lichte klachten. En volgens Hugo en Mark moet ik dan naar de teststraat dus dan doen we dat maar :).
Verstandig, like gegeven :)
blablablabla
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:48:02 #64
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194703032
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:23 schreef DarkY.NL het volgende:
Je kunt toch beter de jongeren(+ wie er voor kiest) op een eiland zetten.
Andersom kan ik het mij gewoon niet voorstellen dat je het voor elkaar krijgt.

Verder is het natuurlijk erg positief dat we als 1 van de enigen in de EU de curve weer naar beneden brengen.
Blijkbaar werkt een toespraak van Rutte beter dan een (niet medisch) mondkapje :)

Ik geloof niet dat dit soort leugens erg nuttig zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194703035
Er ging overigens een theorie dat ouderen zieker werden omdat ze als kind geen BMR-vaccinatie zouden hebben gehad, is daar ooit nog iets uitgekomen of kunnen we dat verhaal naar het rijk der fabelen delegeren?

https://nos.nl/artikel/23(...)vid-19-infectie.html
blablablabla
pi_194703040
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Mooi is dat he, vorige week met mijn chick ook geweest terwijl we allebei eigenlijk 100% zeker wisten dat ze last van hooikoorts had _O-

Uitslag was uiteraard ook negatief.
Zonder wrijving geen glans
pi_194703053
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:48 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Mooi is dat he, vorige week met mijn chick ook geweest terwijl we allebei eigenlijk 100% zeker wisten dat ze last van hooikoorts had _O-

Hooikoorts en Covid kun je toch wel uit elkaar houden? :?
blablablabla
pi_194703057
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:48 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ja, het voelt idd wat nutteloos want voor mijn gevoel ook 100% zeker dat het een simpele verkoudheid is. Maar ja.
pi_194703071
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Hooikoorts en Covid kun je toch wel uit elkaar houden? :?
Wij wel ja.
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, het voelt idd wat nutteloos want voor mijn gevoel ook 100% zeker dat het een simpele verkoudheid is. Maar ja.
Ach best lekker hoor zo'n staaf in je neus.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:52:15 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194703095
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:50 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Wij wel ja.
[..]

Kinky wel.
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:52:59 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194703107
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:50 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Wij wel ja.
[..]

Uitstekende reden om mij niet te laten testen, alhoewel iedereen aangeeft dat het niet zo erg is als dat het lijkt.
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:55:10 #72
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194703147
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Uitstekende reden om mij niet te laten testen, alhoewel iedereen aangeeft dat het niet zo erg is als dat het lijkt.
Geen idee hoe het eruit zag, had enkel gehoord dat het niet prettig zou zijn.
Dat klopte dan wel weer :+ De 20 minuten fietstocht terug had ik wel nodig om m'n neus weer normaal te laten voelen :+
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:56:32 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194703165
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:52 schreef Dven het volgende:

[..]

als ik zou vermoeden dat ik het heb dan zou ik me wel laten testen, meten is weten
pi_194703170
Ondertussen is in de media en socials uiteraard door allerlei mensen en Marion Koopsman, het proefballonetje van beter beschermen van kwetsbaren als onbespreekbaar bestempeld.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 augustus 2020 @ 12:02:55 #75
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194703185
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 07:20 schreef Noek het volgende:

[..]

Wanneer je meerdere mensen en visies buitenspel zet vanwege één zin van ws 1 iemand ben je zelf ook behoorlijk af.
Heb het later genuanceerd. Opmerking was over diegene die dat zei, niet hele artikel.
pi_194703192
quote:
Vorige week steeg aantal afgenomen coronatests met 40 procent
In de afgelopen week zijn 40 procent meer coronatests afgenomen dan in voorgaande weken, melden het ministerie van Volksgezondheid en de GGD's in een persbericht. Vanwege de drukte roepen beide partijen op om alleen een test aan te vragen als je klachten hebt. Vanwege de grote hoeveelheid tests komt de testketen volgens het ministerie onder hoogspanning te staan.

Het ministerie en de GGD's benadrukken dat het goed is dat het aantal afgenomen testen toeneemt, omdat die cruciaal zijn om het coronavirus onder controle te houden. De precieze cijfers van afgelopen week zijn nog niet bekend. Als het inderdaad om een stijging van 40 procent gaat, dan zijn er zo'n 140.000 coronatests afgenomen.

Dit najaar wordt de testcapaciteit verder uitgebreid, omdat dan meer luchtwegklachten worden verwacht.
Ze spreken elkaar goed tegen. Eerst roepen dat ze willen dat je ook een test doet als je in contact bent geweest met iemand die Corona heeft, en nu dat je je alleen moet laten testen bij klachten _O-
pi_194703194
Als je wil lachen (of huilen), moet je even Jaap van Dissel (trending) zoeken op twitter
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_194703231
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:34 schreef KennyPowers het volgende:
Als je wil lachen (of huilen), moet je even Jaap van Dissel (trending) zoeken op twitter
Te triest voor woorden. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194703235
quote:
Het is wat allemaal he?
pi_194703246
quote:
13s.gif Op zondag 23 augustus 2020 17:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ah ja, dingen gebeuren vanzelf en het beleid heeft er geen invloed op. Logisch verhaal... not.
[..]

Natuurlijk heeft het gedrag van mensen invloed op hoe een virus zich verspreidt. Als mensen niet met elkaar in contact komen, kun je elkaar ook niet aansteken. Nogal vanzelfsprekend, lijkt mij?
[..]

Bedoel je Zweden? Waar ze enorm veel meer doden dan hun buurlanden hebben, maar ondanks dat alles toch met dezelfde economische schade zitten als de rest van Europa? Goed voorbeeld inderdaad :')

En trouwens, in Zweden werken mensen ook gewoon thuis, zijn evenementen ook afgelast, gingen kinderen ook niet naar school. Op wat details na lijkt het beleid aldaar enorm veel op wat er hier en elders in de wereld gebeurt.
NPI's kunnen enkel verspreiding onderdrukken/mitigeren. Het is ook nogal vanzelfsprekend dat zolang het virus er is en er weinig mensen aangestoken worden er heel veel mensen vatbaar blijven voor het virus. Voor een virus met toch wel een lage mortaliteit (en een zeer scheve verdeling qua leeftijd) moet je dan afvragen of het rigoureus onderdrukken van verspreiding in de hoop op een vaccin of medische oplossing misschien meer kwaad dan goed doet.

Het aloude riedeltje van Zweden vergelijken met enkele buurlanden die minder covid-doden hebben, is ook een herhaling van zetten. Zweden moet en zal vergeleken worden met landen die het (op het eerste oog) beter gedaan hebben. Dat er ook een hoop landen zijn met veel striktere maatregelen wordt altijd afgedaan met alternatieve verklaringen. Vreemd dat die alternatieve verklaringen nooit van toepassing zijn op een vergelijk met de buurlanden. Ik zei ook de minste maatregelen, niet geen maatregelen. Dat jij nu doet alsof op wat details na het hetzelfde is met wat er elders in de wereld gebeurt, is natuurlijk nonsens. Basisscholen en middelbare scholen bleven grotendeels open bijvoorbeeld.

Nog even over die enorm veel doden in Zweden:

pi_194703265
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nou dan kan jij dus een aantal jaar niet werken in de zorg, het onderwijs, op bezoek in het verzorgingshuis, naar een evenement etc straks. Plezier.

Also dit is al 100z uitgelegd, eisen net zo streng, gisteren weer door Osterhaus...

Kom.maar met dat vaccin, ik wil mm leven wél terug!
Is dit een troll of ben je serieus?

Hoezo kan je niet werken in die beroepsgroepen? En mensen werken nu ook al in de beroepsgroepen zonder COVID vaccin. Een goede vriend van mij werk notabene als verpleegkundige op de IC. Situatie is nooit nog zo rustig geweest als nu overigens.

Maargoed, over dat Vaccin. Lees nog even terug mbt het vaccin voor ds Mexicaanse griep ;)

Het kabinet stelt 5 miljoen euro beschikbaar als schadevergoeding voor mensen die de slaapziekte narcolepsie hebben gekregen na een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Dit blijkt volgens de Volkskrant uit de begroting van het ministerie van Volksgezondheid.21 sep. 2018

Succes met 'het vaccin'. Mijn portie is voor vikkie.
Love is in the air!
pi_194703320
A new study conducted by the scientists at the Friedrich Loeffler Institute, Germany, noted that raccoon dogs were a potential intermediate host in the transmission of the coronavirus.

https://www.thehindubusin(...)cle32427317.ece/amp/

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 24-08-2020 12:51:06 ]
  maandag 24 augustus 2020 @ 12:46:14 #83
14505 OProg
A Life in Music
pi_194703359
quote:
De eerste die ik dan tegenkom is Micha Kat. Wanneer gaat die een keer met een dwangbuis aan een gesloten inrichting in?
pi_194703367
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze spreken elkaar goed tegen. Eerst roepen dat ze willen dat je ook een test doet als je in contact bent geweest met iemand die Corona heeft, en nu dat je je alleen moet laten testen bij klachten _O-
Meer getest en minder besmettingen. Mooi!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194703403
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:41 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Is dit een troll of ben je serieus?

Hoezo kan je niet werken in die beroepsgroepen? En mensen werken nu ook al in de beroepsgroepen zonder COVID vaccin. Een goede vriend van mij werk notabene als verpleegkundige op de IC. Situatie is nooit nog zo rustig geweest als nu overigens.

Maargoed, over dat Vaccin. Lees nog even terug mbt het vaccin voor ds Mexicaanse griep ;)

Het kabinet stelt 5 miljoen euro beschikbaar als schadevergoeding voor mensen die de slaapziekte narcolepsie hebben gekregen na een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Dit blijkt volgens de Volkskrant uit de begroting van het ministerie van Volksgezondheid.21 sep. 2018

Succes met 'het vaccin'. Mijn portie is voor vikkie.
Er zijn honderden vaccins op de markt zonder bijwerkingen. Waarom ben je zo bang voor een coronavaccin? Farmaceutische bedrijven zullen echt wel forse schadeclaims willen voorkomen en ervoor zorgen dat het vaccin veilig is.
pi_194703404
quote:

Dat is dus 10% van de ex-patiënten. Het daadwerkelijke percentage ligt daarmee dus nog veel lager aangezien heel veel mensen wel besmet zijn maar niet de patiëntstatus bereiken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 augustus 2020 @ 12:50:50 #87
416575 crew  Evenstar
pi_194703432
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er zijn honderden vaccins op de markt zonder bijwerkingen. Waarom ben je zo bang voor een coronavaccin? Farmaceutische bedrijven zullen echt wel forse schadeclaims willen voorkomen en ervoor zorgen dat het vaccin veilig is.
Omdat hier veel meer haast achter zit en op een veel kortere termijn op de markt gebracht gaat worden.

Ik ben niet tegen vaccins (verre van zelfs), maar zal echt niet vooraan gaan staan voor een COVID-19 vaccin.
pi_194703438
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:57 schreef miss_sly het volgende:
De griepprik wordt wel óók uitgedeeld aan mensen onder de 60 die in risicogroepen zitten, zoals mensen met chronische luchtwegaandoeningen, donororganen, auto-immuunziekten. Dat zijn ook risicogroepen met mensen in allerlei leeftijdscategorien.
Uiteraard, maar dat is wel echt een flinke minderheid, en zeker niet de getallen waar sommigen hier op sturen. Dat maakt hun probleem niet minder erg, maar als we blijven steggelen over verschillende definities van 'de risicogroep' (waarbij ik eerder al aangegeven heb dat 'de risicogroep' niet bestaat) die een factor 10 of 100 uit elkaar liggen komen we ook niet verder.

Er is echt een groot verschil tussen iemand in direct levensgevaar als die persoon corona krijgt en iemand die vroeger een puffer heeft gehad voor astma.
pi_194703449
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dit soort leugens erg nuttig zijn.
Ik geloof niet dat dit soort reacties erg nuttig zijn.
pi_194703475
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat hier veel meer haast achter zit en op een veel kortere termijn op de markt gebracht gaat worden.

Ik ben niet tegen vaccins (verre van zelfs), maar zal echt niet vooraan gaan staan voor een COVID-19 vaccin.
Dat betekent niet automatisch dat ze niet veilig zijn. De meeste vaccins zullen tegen de kostprijs worden verkocht. De bedrijven zouden zichzelf dan wel erg in de voet schieten door een onveilig vaccin te verkopen. Ze verdienen er niets aan en zouden enorme schade lijden door schadeclaims.
pi_194703516
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is dus 10% van de ex-patiënten. Het daadwerkelijke percentage ligt daarmee dus nog veel lager aangezien heel veel mensen wel besmet zijn maar niet de patiëntstatus bereiken.
Artikel is verdwenen? :D
We weten simpelweg nog niet voldoende om te kunnen vaststellen hoe lang en hoe intensief het herstel duurt. je leest ook veel verhalen van mensen die niet in het ziekenhuis terecht komen maar wel maanden nadien nog last hebben. Moet veel meer onderzoek naar gedaan worden voor we er echt iets zinnigs over kunnen zeggen.
blablablabla
pi_194703521
Ik dacht dat farmaceuten vrijgesteld waren voor schadevergoeding mocht het tot bijwerkingen komen?

Edit: Immuniteit farmaceuten
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_194703559
quote:

[..]

Farmaceuten hebben dus juridisch gezien een dekking dat ze geen schadeclaims hoeven uit te keren. Kwestie van je een beetje beter inlezen ;)

https://www.wanttoknow.nl(...)rd-van-schadeclaims/
Love is in the air!
pi_194703561
quote:

[..]

Veel van die vaccins bestaan al een halve eeuw of meer dus zijn zeer uitgebreid getest, we hebben met de Mexicaanse Griep gezien war de gevolgen kunnen zijn van het te snel een nieuw vaccin willen implementeren.
blablablabla
pi_194703564
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:40 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

NPI's kunnen enkel verspreiding onderdrukken/mitigeren. Het is ook nogal vanzelfsprekend dat zolang het virus er is en er weinig mensen aangestoken worden er heel veel mensen vatbaar blijven voor het virus. Voor een virus met toch wel een lage mortaliteit (en een zeer scheve verdeling qua leeftijd) moet je dan afvragen of het rigoureus onderdrukken van verspreiding in de hoop op een vaccin of medische oplossing misschien meer kwaad dan goed doet.

Het aloude riedeltje van Zweden vergelijken met enkele buurlanden die minder covid-doden hebben, is ook een herhaling van zetten. Zweden moet en zal vergeleken worden met landen die het (op het eerste oog) beter gedaan hebben. Dat er ook een hoop landen zijn met veel striktere maatregelen wordt altijd afgedaan met alternatieve verklaringen. Vreemd dat die alternatieve verklaringen nooit van toepassing zijn op een vergelijk met de buurlanden. Ik zei ook de minste maatregelen, niet geen maatregelen. Dat jij nu doet alsof op wat details na het hetzelfde is met wat er elders in de wereld gebeurt, is natuurlijk nonsens. Basisscholen en middelbare scholen bleven grotendeels open bijvoorbeeld.

Nog even over die enorm veel doden in Zweden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben wel benieuwd hoe ze tot die cijfers komen. Hier heb je bijvoorbeeld een site waar ze ook data verzamelen over excess mortality en dan zie je b.v. dat The Economist en de FT tot hele andere cijfers lijken te komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194703580
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:59 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Farmaceuten hebben dus juridisch gezien een dekking dat ze geen schadeclaims hoeven uit te keren. Kwestie van je een beetje beter inlezen ;)
De reputatieschade is dan alsnog enorm.
pi_194703604
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:57 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik dacht dat farmaceuten vrijgesteld waren voor schadevergoeding mocht het tot bijwerkingen komen?

Edit: Immuniteit farmaceuten
Klopt. Zo onwetend zijn mensen.

https://www.wanttoknow.nl(...)rd-van-schadeclaims/
Love is in the air!
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 augustus 2020 @ 13:02:33 #98
416575 crew  Evenstar
pi_194703613
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat betekent niet automatisch dat ze niet veilig zijn. De meeste vaccins zullen tegen de kostprijs worden verkocht. De bedrijven zouden zichzelf dan wel erg in de voet schieten door een onveilig vaccin te verkopen. Ze verdienen er niets aan en zouden enorme schade lijden door schadeclaims.
Ik zeg ook niet dat ze het BEWUST onveilig op de markt gaan brengen. Je kan echter geen lange termijn effecten onderzoeken bij een vaccin die je in 6 maanden inelkaar hebt geknutseld.
pi_194703618
Wel mooi dat de testbereidheid zo enorm is, 140.000 vorige week en ik las dat het op sommige plekken alweer 40% drukker is dan vorige week.

Nu maar hopen dat ze het ook daadwerkelijk kunnen behappen.
blablablabla
pi_194703643
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 13:02 schreef Elan het volgende:
Wel mooi dat de testbereidheid zo enorm is, 140.000 vorige week en ik las dat het op sommige plekken alweer 40% drukker is dan vorige week.

Geweldig inderdaad die testbereidheid. Ook wel weer schitterend dat dan de reactie van de overheid is om terughoudender te worden met testen, en niet even als een malle opschalen omdat ze eindelijk bereiken wat ze wilden.
pi_194703647
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 13:02 schreef Elan het volgende:

Dat kunnen ze niet. Waar ze eerst vroegen dat je al een test komt doen als je in contact bent geweest met iemand die Corona heeft vragen ze nu dus dat je pas komt bij klachten. Vanwege de drukte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')