Dan ben je wel 10x zo duur bezig.quote:Op maandag 24 augustus 2020 09:52 schreef Dries4Ever het volgende:
Het beste zou zijn, pannen er af, isobouw (of vergelijkbaar) aan de buitenkant over de gehele breedte er op, nieuwe rachels etc. beter dan van binnen uit isoleren
Het beste zou zijn verhuizenquote:Op maandag 24 augustus 2020 09:52 schreef Dries4Ever het volgende:
Het beste zou zijn, pannen er af, isobouw (of vergelijkbaar) aan de buitenkant over de gehele breedte er op, nieuwe rachels etc. beter dan van binnen uit isoleren
Hoeveel subsidie krijg je als 3850 euro betaalt?quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:47 schreef bleiblei het volgende:
Het kutte is dat je subsidies niet krijgt als je het zelf doet.
Maar goed, zelf doen is voor de meesten inderdaad significant goedkoper. Moet je het wel willen & kunnen.
Je moet wat zagen, boren, schroeven, plakken.quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:46 schreef halfway het volgende:
Je moet toch ook vrij nemen? Of in de avonduurtjes?
Je koopt osb, gaat het zagen en je plakt het er bovenop. Je ziet niks meer van de isolatie. Of het nu b-keus is of niet. Pir is pir. Het isoleert even goed.quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:47 schreef bleiblei het volgende:
Het kutte is dat je subsidies niet krijgt als je het zelf doet.
Maar goed, zelf doen is voor de meesten inderdaad significant goedkoper (de grootverdieners buiten beschouwing gelaten). Moet je het wel willen & kunnen.
Je linkje is trouwens wel B-Keus isolatie. Niets mis mee (gebruik ik zelf ook), maar niet vergelijkbaar met wat een vakman erin stopt. Die kopen doorgaans gewoon A-keus en dat is behoorlijk duurder.
Heb wel eens gevraagd aan een aannemer waarom en die zei "als pro kan ik het niet maken naar mijn klanten om met B-keus platen aan de gang ga, het materiaal dat ik er in stop moet er ook gewoon top uit zien, ook al zie je er niets van uiteindelijk".
Subsidie is marginaal. Ik heb ooit gekeken naar isoleren + vervangen kozijnen & ramen + zonnepanelen en ik zou op een investering (bij laten doen) van 30K-40K een subsidie kunnen krijgen van een totaal een euro of 1200.quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hoeveel subsidie krijg je als 3850 euro betaalt?
Als je het zelf doet, zou je een 'doe het zelf' bonus moeten krijgen. Heb je voor 600 euro isolatiemateriaal gekocht, stuur dan het bonnetje op en je krijgt de helft vergoed.
Heb je het wel eens gedaan? Ik ben met voorzetwanden in het hele huis denk ik wel een week of 2 bezig geweest. En vervolgens moest er een stucadoor langs komen om het af te werken en konden we daarna de boel gaan verven (wat je met een heel huis ook echt niet in een weekend doet).quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je moet wat zagen, boren, schroeven, plakken.
Hoe moeilijk kan het zijn?
In een paar weekenden moet het te doen zijn.
Klopt, maar nog steeds kan je als vakman bij een gemiddelde klant niet een vrachtwagen met gebutst PIR waar verfrommeld alufolie op zit. Uiteindelijk scheelt dat per m2 een euro of 10 (dus 60 ipv 70) en denkt de klant "wat is dat voor een flapdrol. Betaal ik duizenden euro's en dat duwt ie van die afgeschreven rommel in mijn huis".quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je koopt osb, gaat het zagen en je plakt het er bovenop. Je ziet niks meer van de isolatie. Of het nu b-keus is of niet. Pir is pir. Het isoleert even goed.
Ik heb het over het dak. Ik heb genoeg huizen gezien waarbij de binnenkant van het daknafgewerkt is met OSB. Ziet er best goed uit.quote:Op maandag 24 augustus 2020 11:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klopt, maar nog steeds kan je als vakman bij een gemiddelde klant niet een vrachtwagen met gebutst PIR waar verfrommeld alufolie op zit. Uiteindelijk scheelt dat per m2 een euro of 10 (dus 60 ipv 70) en denkt de klant "wat is dat voor een flapdrol. Betaal ik duizenden euro's en dat duwt ie van die afgeschreven rommel in mijn huis".
Dat jij weet dat het (bijna) even goed isoleert, betekent niet dat een gemiddelde nederlander dat weet.
En met OSB erop plakken (wat niet gaat, dus daar ga je de mist al in) ben je er trouwens niet. Of ben jij al tevreden als je huis van de binnenkant met OSB beplaat is?
Waren je voorzetwanden gemaakt van PIR + gips?quote:Op maandag 24 augustus 2020 11:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Subsidie is marginaal. Ik heb ooit gekeken naar isoleren + vervangen kozijnen & ramen + zonnepanelen en ik zou op een investering (bij laten doen) van 30K-40K een subsidie kunnen krijgen van een totaal een euro of 1200.
[..]
Heb je het wel eens gedaan? Ik ben met voorzetwanden in het hele huis denk ik wel een week of 2 bezig geweest. En vervolgens moest er een stucadoor langs komen om het af te werken en konden we daarna de boel gaan verven (wat je met een heel huis ook echt niet in een weekend doet).
Je punt is duidelijk en correct. Als je het laat uitvoeren ben je 5x duurder uit of zo en je zit met mensen over de vloer. Om maar te zwijgen over de kwaliteit van het werk dat sommige vaklui afleveren.quote:Op maandag 24 augustus 2020 09:46 schreef polderturk het volgende:
Vervolgens ga je zelf afwerken met OSB platen.
Je kan dan voor 15 euro per m2 klaar zijn.
Wat vinden jullie hiervan? Is het zelf isoleren goed te doen?
Stel je bespaart 300 per jaar.
Als je zelf isoleert heb je je geld na 3 jaar terug. Als je het isoleren uitbesteedt, heb je je geld na 13 jaar terug.
https://www.isolatiemater(...)x100mm-rd-454-036m2/
quote:Op maandag 24 augustus 2020 11:00 schreef bleiblei het volgende:
Subsidie is marginaal. Ik heb ooit gekeken naar isoleren + vervangen kozijnen & ramen + zonnepanelen en ik zou op een investering (bij laten doen) van 30K-40K een subsidie kunnen krijgen van een totaal een euro of 1200.
Ik denk dat dit wel een belangrijke is, zeker bij kritische zaken zoals isoleren. Als je onwetend hannest met isolatie heb je in het beste geval slecht werkende isolatie, in het slechtste geval maak je een fout met betrekking tot de damp- en vochtremmende kant en rot je je complete dakconstructie weg. Dat merk je pas als het te laat is.quote:Op maandag 24 augustus 2020 11:52 schreef Holenbeer het volgende:
Daarnaast betalen mensen dat graag om zo een beter gevoel van kwaliteit te hebben (helemaal wanneer ze het zelf niet kunnen) of omdat ze wel wat beters met hun tijd te doen hebben dan isoleren
Boven Metalstud + PIR + OSB & gips.quote:Op maandag 24 augustus 2020 11:23 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waren je voorzetwanden gemaakt van PIR + gips?
Die voorgeverfde osb platen zien er best goed uitquote:Op maandag 24 augustus 2020 13:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Boven Metalstud + PIR + OSB & gips.
Beneden Metalstud + mineral wool + OSB & gips.
Combi van pir en metalstud is ruk.
Zolder heb ik ook wel eens met PIR geīsoleerd, maar ook dat is veel werk. Al krijg je dat wel voor elkaar in een paar weekendjes. OSB als eindafwerking is wel echt cheap. Prima voor bergzolder, maar als slaapkamer....
Ik ken de combi metalstud met steenwol en dat werkte prima. Ben wel benieuwd naar jouw slechte ervaring?quote:Op maandag 24 augustus 2020 13:29 schreef bleiblei het volgende:
Boven Metalstud + PIR + OSB & gips.
Beneden Metalstud + mineral wool + OSB & gips.
Combi van pir en metalstud is ruk.
Gipsplaten en latexen en is toch strak??quote:Op maandag 24 augustus 2020 13:29 schreef bleiblei het volgende:
OSB als eindafwerking is wel echt cheap. Prima voor bergzolder, maar als slaapkamer....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |