abonnement Unibet Coolblue
pi_194676425
De WHO zegt dat Europa het virus kan bestrijden zonder lockdowns.

Europa kan het nieuwe coronavirus bestrijden zonder volledige lockdown nu de autoriteiten beter voorbereid zijn en de afgelopen maanden kennis hebben opgedaan over hoe het te bestrijden, zei de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) donderdag.
"Met de landelijke basismaatregelen en aanvullende gerichte maatregelen zijn we in een veel betere positie om deze lokale virusaanvallen uit te roeien", zei het hoofd van de Europese tak van de WHO, Hans Kluge, tegen verslaggevers.

"We kunnen het virus beheersen en de economie draaiende en een onderwijssysteem draaiende houden", voegde hij eraan toe.

In Europa is het aantal gevallen de afgelopen twee maanden gestaag toegenomen, zei hij.

In de eerste week van augustus werden 40.000 gevallen meer gemeld dan in de eerste week van juni, toen de gevallen het laagst waren.

"Maar we zijn niet in februari, we kunnen het virus nu anders aanpakken dan toen COVID-19 voor het eerst opdook", zei Kluge.

Naast het eisen van goede handhygiëne, maatregelen om afstand te nemen van de maatschappij en nationale test- en opsporingsprogramma's, adviseerde de WHO om lokaal aanvullende maatregelen te nemen wanneer clusters ontstaan.

Volgens de WHO worden er in Europa elke dag gemiddeld 26.000 nieuwe gevallen gemeld. Jongeren, die de neiging hebben om mildere symptomen en lagere sterftecijfers te ervaren, zijn goed voor een groeiend aantal gevallen.

Kluge benadrukte echter het belang van het heropenen van scholen naarmate landen geleidelijk weer normaal worden, en wees op de negatieve gevolgen van schoolsluitingen voor kinderen.

https://www.thelocal.com/(...)ithout-lockdowns-who

https://www.rte.ie/news/c(...)1160204-world-covid/

https://medicalxpress.com(...)virus-lockdowns.html

https://www.thejakartapos(...)t-lockdowns-who.html


Goed nieuws voor iedereen.

Ik weet niet of de bronnen voldoen.
pi_194677177
Lijkt me te kloppen ja.

Een lockdown is sowieso nooit een goeie oplossing dat hebben we nu wel gezien.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_194677218
Misleidende TT... WHO zegt dat het zonder volledige lockdown kan.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_194677233
Fijn voor de observanten dat het psychologisch experiment even in wat rustiger vaarwater komt, die mensen verdienen ook vakantie voordat fase twee begint.
pi_194677551
WOW, iets optimistisch van de WHO? Dat zijn normaal juist de enigen die zeggen dat het zelfs met een vaccin niet over is tegenover elke andere expert en overheid in https://www.cnbc.com/2020(...)ot-end-pandemic.html en andere doemdenk-BS... amazing!
#WeesGeenWhales
pi_194680001
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 12:55 schreef AQuila360 het volgende:
Lijkt me te kloppen ja.

Een lockdown is sowieso nooit een goeie oplossing dat hebben we nu wel gezien.
Ik denk dat ze dat ook beseffen. Al die gezinnen op elkaar in kleine ruimtes dag en nacht...
  maandag 24 augustus 2020 @ 07:16:06 #7
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_194700035
Maar wat doen we dan met de gekkies die beweren dat het coronavirus is verzonnen door overheden om de bevolking onder de duim te houden?
pi_194700066
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 07:16 schreef Subw00fer het volgende:
Maar wat doen we dan met de gekkies die beweren dat het coronavirus is verzonnen door overheden om de bevolking onder de duim te houden?
Het lijkt er niet op dat er veel vrijheid gaat terugkomen. De status quo is juist goed, aldus WHO. Dit zal de complotdenkers niet rustiger stemmen verwacht ik
pi_194702750
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 07:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het lijkt er niet op dat er veel vrijheid gaat terugkomen. De status quo is juist goed, aldus WHO. Dit zal de complotdenkers niet rustiger stemmen verwacht ik
Waar haal je dit vandaan?

Vaccin, medicijnen, etc we gaan echt niet eeuwig afstand houden zonder events hoor
#WeesGeenWhales
pi_194702832
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:30 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan?

Vaccin, medicijnen, etc we gaan echt niet eeuwig afstand houden zonder events hoor
Heb je het bericht in de OP gemist?
pi_194703534
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Heb je het bericht in de OP gemist?
Nee. Ik heb ook een interview met dezelfde man gelezen waarin hij de hoop uitspreekt dat we met een vaccin in toekomst gewoon weer handen kunnen schudden en niet afstandelijk hoeven te zijn.

Hij bedoelt dus "tot er een goed vaccin is en dit breed is uitgerold is en misschien ook medicatie is dit onze beste verdediging"
#WeesGeenWhales
pi_194703782
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:58 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee. Ik heb ook een interview met dezelfde man gelezen waarin hij de hoop uitspreekt dat we met een vaccin in toekomst gewoon weer handen kunnen schudden en niet afstandelijk hoeven te zijn.

Hij bedoelt dus "tot er een goed vaccin is en dit breed is uitgerold is en misschien ook medicatie is dit onze beste verdediging"
Mijn reactie ging in op de stelling/vraag of complotdenkers nu gerustgesteld zijn. Ik denk het niet. Ook niet met jouw aanvullende info

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2020 13:12:28 ]
pi_194704162
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 13:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Mijn reactie ging in op de stelling/vraag of complotdenkers nu gerustgesteld zijn. Ik denk het niet. Ook niet met jouw aanvullende info
Dat zijn ze nooit, want ze verzinnen altijd een complot, daar zijn het complotdenkers voor
#WeesGeenWhales
  maandag 24 augustus 2020 @ 14:05:54 #14
492360 COVID-19
Haters make me stronger
pi_194704425
Goed nieuws!
Op woensdag 19 juli 2023 20:07 schreef Mortaxx het volgende:
stop eens met die kneus te quoten
pi_194705143
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 14:05 schreef COVID-19 het volgende:
Goed nieuws!
Ik denk dat veel gebruikers een hekel aan jouw hebben... 😅😂
#WeesGeenWhales
pi_197520755
Dit is wel fantastisch uitgekomen zeg.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 20 januari 2021 @ 00:52:56 #17
451005 Grems
Clown World
pi_197520769
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 00:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit is wel fantastisch uitgekomen zeg.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:02 schreef Grems het volgende:
Fijn voor de observanten dat het psychologisch experiment even in wat rustiger vaarwater komt, die mensen verdienen ook vakantie voordat fase twee begint.
Het is niet makkelijk, Nostradamus zijn.
pi_197520790
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 00:52 schreef Grems het volgende:

[..]


[..]

Het is niet makkelijk, Nostradamus zijn.
Hoe zie jij de wereld in een jaar?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 20 januari 2021 @ 01:16:59 #19
451005 Grems
Clown World
pi_197520904
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2021 00:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hoe zie jij de wereld in een jaar?
Tegen die tijd vermoed ik dat zo ongeveer iedereen die meer dan 0,5% afwijkt van de NOS-lezing van de wereld permanent verbannen is van alle mainstream internet middels één of andere vorm van RealID vereiste.

De huidige waanzin zal het nieuwe normaal worden, wellicht niet permanent maar zeker tijdens het reguliere griepseizoen.

UBI om de tegen die tijd volledig ontmantelde middenklasse, ondernemers in het bijzonder, in het gareel te houden.

Helaas heeft het afgelopen jaar aangetoond dat vrijwel de gehele mensheid intens vatbaar is voor massahypnose
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')