Als de vaatwasser werkte op het moment van overdracht zou ik het erbij laten, maargoed aan de andere kant heb je al toegegeven en ze 300 euro max geboden...quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb vorige maand mijn woning verkocht en de Bosch vaatwasser geeft nu bij de nieuwe eigenaar een E-melding. Gezien de leeftijd van het apparaat (bj 2013), is reparatie niet echt rendabel. Op aangeven van mijn makelaar heb ik een voorstel gedaan een bijdrage van 50% te doen indien de kopers een nieuwe vaatwasser aanschaffen, met een maximum van 300 euro. Gezien de leeftijd en dagwaarde van het apparaat indien deze wél goed zou werken (hooguit 100 euro), lijkt mij dit een zeer schappelijk aanbod. De koper vindt echter dat hij recht heeft op een volledig nieuwe vaatwasser.
Wat denken jullie? En weet iemand wat de wet zegt over de vergoeding in een dergelijk geval?
Maar dat hoeft dus niet. Het is al goodwill om een deel te betalen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:23 schreef wcborstel het volgende:
Als ze perse een nieuwe willen. Ergens de goedkoopste scoren die je kan vinden en die aanbieden. Of een 2e hands scoren ergens, dat was de vaatwasser in het huis immers ook. Willen ze een betere of duurdere.... dan moeten ze dat zelf bijlappen.
Eens, maar hij heeft al wat aangeboden tot 300 euro. Nemen ze daar geen genoegen mee en willen ze perse dat TS het fixt bestel je bij een of andere toko de goedkoopste en dan doen ze het daar lekker mee. en de goedkoopste is geen 300 kan ik je vertellen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar dat hoeft dus niet. Het is al goodwill om een deel te betalen.
Heb je dit bij de verkoop (of toen hij kwam klagen) verteld? Zo niet, dan zou ik dit ook vooral niet vertellen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Bedankt voor jullie reacties tot zo ver. Even ter verduidelijking; de vaatwasser begon op gegeven moment jaren geleden een E15 of E16 melding te geven, iets met afpompen van het spoelwater, maar dan bij een aantal van de programma's. Ik heb kwam erachter dat de error niet plaatsvond in het standaardprogramma en dus heb ik jarenlang honderden wasjes probleemloos gedraaid. Ik was het hele E-melding gedoe eigenlijk al een beetje vergeten, tot het moment dat de koper zijn vaat op een ander programma draaide en zich daarna door de Bosch-klantenservice liet vertellen dat de betreffende errormelding betekende dat men meteen de stekker eruit moest trekken en dat er zelfs brandgevaar op de loer lag.
Nooit toegeven dat je dit wist. En ze naar de klote laten lopen. Ze hadden dit kunnen testen voor de overdracht.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Bedankt voor jullie reacties tot zo ver. Even ter verduidelijking; de vaatwasser begon op gegeven moment jaren geleden een E15 of E16 melding te geven, iets met afpompen van het spoelwater, maar dan bij een aantal van de programma's. Ik heb kwam erachter dat de error niet plaatsvond in het standaardprogramma en dus heb ik jarenlang honderden wasjes probleemloos gedraaid. Ik was het hele E-melding gedoe eigenlijk al een beetje vergeten, tot het moment dat de koper zijn vaat op een ander programma draaide en zich daarna door de Bosch-klantenservice liet vertellen dat de betreffende errormelding betekende dat men meteen de stekker eruit moest trekken en dat er zelfs brandgevaar op de loer lag.
En wat versta je onder 'een nieuwe gelijkwaardige vaatwasser'? Een nieuwe van een A-merk?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:32 schreef JeMoeder het volgende:
Je geeft ze al 300 euro teveel: de vaatwasser werkte voor en na de overdracht, er was bij jou geen defect bekend. Jammer dan, ze kochten geen woning met een nagelnieuwe vaatwasser
Edit: er was dus wel een defect bekend, dat was me nog niet duidelijk toen ik bovenstaande schreef. Wellicht hebben ze dan recht op een nieuwe gelijkwaardige vaatwasser.
Als het toen de goedkoopste was, dan koop je die nu weer. Geljikwaardig qua klasse bedoel ik.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En wat versta je onder 'een nieuwe gelijkwaardige vaatwasser'? Een nieuwe van een A-merk?
Zo werkt dat niet, ze hebben een onderzoeksplicht.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:34 schreef Syrena het volgende:
En hebben de kopers gevraagd of alles werkte?
Maar de verkoper heeft ook een mededelingsplicht. En als er informatie verzwegen wordt terwijl er naar gevraagd wordt is dat wel een dingetje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:45 schreef halfway het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet, ze hebben een onderzoeksplicht.
Een verborgen gebrek is iets heel anders dan dit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |