abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:07:19 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194664673
Ik heb vorige maand mijn woning verkocht en de Bosch vaatwasser geeft nu bij de nieuwe eigenaar een E-melding. Gezien de leeftijd van het apparaat (bj 2013), is reparatie niet echt rendabel. Op aangeven van mijn makelaar heb ik een voorstel gedaan een bijdrage van 50% te doen indien de kopers een nieuwe vaatwasser aanschaffen, met een maximum van 300 euro. Gezien de leeftijd en dagwaarde van het apparaat indien deze wél goed zou werken (hooguit 100 euro), lijkt mij dit een zeer schappelijk aanbod. De koper vindt echter dat hij recht heeft op een volledig nieuwe vaatwasser.

Wat denken jullie? En weet iemand wat de wet zegt over de vergoeding in een dergelijk geval?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:09:13 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194664693
Ik weet niet of dit onder een verborgen gebrek valt, of bouwkundige keuring (lijkt me niet). Maar mij lijkt dit een probleem van de koper, niet de verkoper.

Groetjes,

Onderbuikgevoel.

Dit legt het wel duidelijk uit. Letterlijk als voor voorbeeld een vaatwasser. Eerste link in google:
https://www.vandermeermakelaars.nl/verborgen-gebrek-kopersrisico/

-edit- oh en vanaf wanneer verwacht de koper dat hij zelf verantwoordelijk is? Of moet jij eeuwig blijven betalen voor apparatuur die hij heeft overgekocht? Als je het niet wist ten tijde vd verkoop, of niet kon weten, of hij werkte gewoon, dan hoef je geen cent te lappen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kreator op 21-08-2020 16:14:26 ]
pi_194664721
Waarom denkt de koper recht te hebben op een nieuwe vaatwasser? Hij heeft de woning toch niet gekocht met een nieuwe vaatwasser erin?

Werkte de vaatwasser nog op het moment van overdracht? Zo ja dan zou ik zeggen volledig risico koper, lopende garantie gaat mee over maar dit is een product zonder garantie dus pech voor hem, kan gebeuren.
  Spellchecker vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:13:28 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194664734
Heeft de vaatwasser wel correct gewerkt bij de nieuwe bewoner?
pi_194664779
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb vorige maand mijn woning verkocht en de Bosch vaatwasser geeft nu bij de nieuwe eigenaar een E-melding. Gezien de leeftijd van het apparaat (bj 2013), is reparatie niet echt rendabel. Op aangeven van mijn makelaar heb ik een voorstel gedaan een bijdrage van 50% te doen indien de kopers een nieuwe vaatwasser aanschaffen, met een maximum van 300 euro. Gezien de leeftijd en dagwaarde van het apparaat indien deze wél goed zou werken (hooguit 100 euro), lijkt mij dit een zeer schappelijk aanbod. De koper vindt echter dat hij recht heeft op een volledig nieuwe vaatwasser.

Wat denken jullie? En weet iemand wat de wet zegt over de vergoeding in een dergelijk geval?
Als de vaatwasser werkte op het moment van overdracht zou ik het erbij laten, maargoed aan de andere kant heb je al toegegeven en ze 300 euro max geboden...

recht op een nieuwe zeker niet, wellicht reparatie, maar ik zou een gelijkwaardig model scoren op marktplaats welke nieuwer is dan de huidige en die er in zetten

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2020 16:18:48 ]
pi_194664802
Ik vind het inderdaad heel netjes van je. Als ze een nieuwe blijven eisen zou ik ze een dikke vinger geven. Ze wisten toch hoe oud de apparatuur was?

Geen verborgen gebrek, je kunt prima wonen in een huis zonder vaatwasser.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_194664816
Garantie op een woning plus toebehoren?
Nee dus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194664867
Als ze perse een nieuwe willen. Ergens de goedkoopste scoren die je kan vinden en die aanbieden. Of een 2e hands scoren ergens, dat was de vaatwasser in het huis immers ook. Willen ze een betere of duurdere.... dan moeten ze dat zelf bijlappen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:24:29 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194664874
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:23 schreef wcborstel het volgende:
Als ze perse een nieuwe willen. Ergens de goedkoopste scoren die je kan vinden en die aanbieden. Of een 2e hands scoren ergens, dat was de vaatwasser in het huis immers ook. Willen ze een betere of duurdere.... dan moeten ze dat zelf bijlappen.
Maar dat hoeft dus niet. Het is al goodwill om een deel te betalen.
pi_194664896
quote:
81s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar dat hoeft dus niet. Het is al goodwill om een deel te betalen.
Eens, maar hij heeft al wat aangeboden tot 300 euro. Nemen ze daar geen genoegen mee en willen ze perse dat TS het fixt bestel je bij een of andere toko de goedkoopste en dan doen ze het daar lekker mee. en de goedkoopste is geen 300 kan ik je vertellen.
pi_194664898
Ik zou hem veel succes gewenst hebben met het vorderen van het schadebedrag.
pi_194664899
Echt jong, je gaat toch niks regelen voor een koper een máánd na overdracht?? Ze hebben geen poot om op te staan.

Zou MP linkje sturen als ze blijven mekkeren.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:30:30 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194664936
Bedankt voor jullie reacties tot zo ver. Even ter verduidelijking; de vaatwasser begon op gegeven moment jaren geleden een E15 of E16 melding te geven, iets met afpompen van het spoelwater, maar dan bij een aantal van de programma's. Ik heb kwam erachter dat de error niet plaatsvond in het standaardprogramma en dus heb ik jarenlang honderden wasjes probleemloos gedraaid. Ik was het hele E-melding gedoe eigenlijk al een beetje vergeten, tot het moment dat de koper zijn vaat op een ander programma draaide en zich daarna door de Bosch-klantenservice liet vertellen dat de betreffende errormelding betekende dat men meteen de stekker eruit moest trekken en dat er zelfs brandgevaar op de loer lag.
pi_194664951
een maand na de overdracht een defecte vaatwasser claimen?
dit defect hadden ze moeten zien bij de laatste ronde door het huis voor de overdacht.
Dan hadden ze iets om op te staan, anders niet.

Ik heb zelf zoiets gehad, de koper van mijn huis kwam een paar weken naar der hand aanzetten met een verwarming op de slaapkamer die het niet deed. Heb wat tips gegeven om hem aan de gang te krijgen. Maar werkte niet, meneer wilde geld zien.
Heb rechtsbijstand gebeld, die waren ook van mening, gewoon risico van de koper. Dit doorgegeven dat als ze geld wilde ze er maar een zaak van moesten maken. Niks meer van gehoord.

Zo ook bij dit. Die vaatwasser is vermoedelijk stuk gegaan na aankoop, kan gebeuren. Risico koper.
Ik zou echt 0 euro overmaken. En zelfs als ik al 300 heb toegezegd, dan zou ik nu alsnog zeggen, "bij nader inzien krijg je niks". Ben je het hier niet mee eens? "dan zie ik je in de rechtzaal."
  Redactie Frontpage vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:32:11 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194664956
Je geeft ze al 300 euro teveel: de vaatwasser werkte voor en na de overdracht, er was bij jou geen defect bekend. Jammer dan, ze kochten geen woning met een nagelnieuwe vaatwasser

Edit: er was dus wel een defect bekend, dat was me nog niet duidelijk toen ik bovenstaande schreef. Wellicht hebben ze dan recht op een nieuwe gelijkwaardige vaatwasser.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:33:53 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194664972
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Bedankt voor jullie reacties tot zo ver. Even ter verduidelijking; de vaatwasser begon op gegeven moment jaren geleden een E15 of E16 melding te geven, iets met afpompen van het spoelwater, maar dan bij een aantal van de programma's. Ik heb kwam erachter dat de error niet plaatsvond in het standaardprogramma en dus heb ik jarenlang honderden wasjes probleemloos gedraaid. Ik was het hele E-melding gedoe eigenlijk al een beetje vergeten, tot het moment dat de koper zijn vaat op een ander programma draaide en zich daarna door de Bosch-klantenservice liet vertellen dat de betreffende errormelding betekende dat men meteen de stekker eruit moest trekken en dat er zelfs brandgevaar op de loer lag.
Heb je dit bij de verkoop (of toen hij kwam klagen) verteld? Zo niet, dan zou ik dit ook vooral niet vertellen.
pi_194664983
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nooit toegeven dat je dit wist. En ze naar de klote laten lopen. Ze hadden dit kunnen testen voor de overdracht.
(ja ik weet niemand test de vaatwasser op alle programma's maar het kan wel).

Laat ze maar een zaak maken, doen ze niet. En die winnen ze niet.

Echt mensen die over zo iets gaan lopen zeiken, je koopt gebruikt spul, die zijn niet hagelnieuw.
pi_194664993
En hebben de kopers gevraagd of alles werkte? :7
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:35:30 #19
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_194665000
Kennelijk is dit een pseudoniem van Sinterklaas, jongens! TS: mijn vaatwasser is ook niet meer al te best. Betaal je ook de helft?

Ontopic: natuurlijk niet betalen. Geen cent.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_194665029
Ik gebruik hier ook alleen standaard programma. Toch eens variëren :+ (4 mnd na overdracht).

Wij bleken geen kabelaansluiting te hebben. Was doorgeknipt, verkoper had al jaren KPN. Kwamen we na 2 weken achter, toen Ziggo abonnement had omgezet oO<
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:42:45 #21
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194665090
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:32 schreef JeMoeder het volgende:
Je geeft ze al 300 euro teveel: de vaatwasser werkte voor en na de overdracht, er was bij jou geen defect bekend. Jammer dan, ze kochten geen woning met een nagelnieuwe vaatwasser

Edit: er was dus wel een defect bekend, dat was me nog niet duidelijk toen ik bovenstaande schreef. Wellicht hebben ze dan recht op een nieuwe gelijkwaardige vaatwasser.
En wat versta je onder 'een nieuwe gelijkwaardige vaatwasser'? Een nieuwe van een A-merk?
  Redactie Frontpage vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:44:28 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194665119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:42 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En wat versta je onder 'een nieuwe gelijkwaardige vaatwasser'? Een nieuwe van een A-merk?
Als het toen de goedkoopste was, dan koop je die nu weer. Geljikwaardig qua klasse bedoel ik.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_194665140
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:34 schreef Syrena het volgende:
En hebben de kopers gevraagd of alles werkte? :7
Zo werkt dat niet, ze hebben een onderzoeksplicht.
Een verborgen gebrek is iets heel anders dan dit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:46:27 #24
408813 crew  trein2000
pi_194665156
Waarom een nieuwe? Dat ding is niet geheel defect. (Het standaardprogramma doet het blijkbaar nog.) En er is dan sprake van nieuw voor oud, dus daar moet je ook nog voor corrigeren. Ik vind die 50% helemaal nog niet zo onredelijk.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:47:16 #25
408813 crew  trein2000
pi_194665167
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:45 schreef halfway het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet, ze hebben een onderzoeksplicht.
Een verborgen gebrek is iets heel anders dan dit.
Maar de verkoper heeft ook een mededelingsplicht. En als er informatie verzwegen wordt terwijl er naar gevraagd wordt is dat wel een dingetje.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')