Jij bent ook een bijzondere vrouw.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
Mij lijken die microprocessoren eigenlijk wel interessant.
Die zitten daar toch al vanaf het begin heel Nederland te knechten?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:27 schreef Ringo het volgende:
Oh jee, er zijn weer virusidioten in mijn stad.
Geen idee, als overheidsdienaar ben ik sowieso allang immuun gevaccineerd. In mei kregen wij een DIY-pakket toegestuurd, instructie kwam via MS Teams.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 17:29 schreef LXIV het volgende:
Die zitten daar toch al vanaf het begin heel Nederland te knechten?
Zo irritant, die Corona-deugersquote:Op zondag 23 augustus 2020 12:42 schreef Franny_G het volgende:
Ik liep de afgelopen twee dagen rond in de Efteling. Mijn dochter wil daar nu 'voor eeuwig' wonen.
We zagen twee gezinnen die elkaar rakelings passeerden waarbij de moeder van het ene gezin riep: 'Hee kunnen jullie even afstand houden!" Waarop de vader van het andere gezin terug riep: "Lompe trut!" Het leek me een goede samenvatting van de toestanden op dit moment.
Nog irritanter, de lomperiken.quote:
Gelukkig ben ik een kluizenaar. Ik heb spijt van die ene keer dat ik naar een dierentuin ging.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
1,5 meter afstand tot trollen bewaren, c_x.
Als je zo bang bent voor corona dat je in de Efteling voortdurend er mee bezig bent of iedereen anderhalve meter afstand houdt (wat praktisch niet realiseerbaar is) dan moet je je afvragen of je wel naar de Efteling wil gaan.quote:
Als Calvinist kun je jezelf beter druk maken over de functie van idool die deze Jokie-ballon voor je zoontje vervult dan over die paar euro geldverspilling.quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik was vorige maand in de efteling en het was niet zo coronaproof inderdaad. Eén keer wees een vader mijn zoontje terecht dat ie geen 1,5 meter afstand hield, dat kwam beter aan dan de keren dat ik het zei (niet veel beter, trouwens). Bij vertrek kreeg ie van mijn vriendin een Jokie-ballon (wat ik als calvinist natuurlijk walgelijke geldverspilling vind) die in de loop van de weken leegliep maar die een enorme verbetering in z'n quality of life betekende omdat ie het onderwerp van al z'n dromen werd en object waar ie tegenaan kon praten als ie 's nachts of 's ochtends vroeg wakker was.
Overigens heb ik vandaag een coronatest ondergaan (schitterend, drive in in de RAI, je bent er weer uit voor je er erg in hebt) wegens verkoudheid, maar die neusslijmafname was toch wel redelijk onaangenaam.
Ik weet niet waarom corona-nonchelanten veel erger zouden moeten zijn. Is iemand die zich irriteert aan iemand die uitgerekend in de Efteling tegen iedereen voortdurend roept dat ze anderhalve meter afstand moeten houden dan een corona-nonchelant? Misschien houdt die man zich verder prima aan "de regels".quote:Op maandag 24 augustus 2020 08:56 schreef Z het volgende:
Ik kan me best ergeren Corona-deugers. Maar Corona-nonchelanten zijn natuurlijk veel erger.
In het Engels hebben ze het over 'virtue signalling' waar wij het over deugers hebben. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt gaat het hierbij hier om 'virtue' of 'deugen' an sich, maar veel eerder op het je ostentatief tonen van je deugdzaamheid en niet om wat je werkelijk doet. De term coronadeuger is dus best wel raak.quote:Is er een naam voor het psychologische proces dat mensen vinden dat je je aan de (corona) regels moet houden maar dat zelf dan niet doen? Op het schoolplein bijvoorbeeld zie ik allemaal ouders tegen elkaar aan schurken en de regels niet in acht nemen maar als je het ze zou vragen dan vinden ze dat de regels wel nageleefd moeten worden en dat dat belangrijk is.
quote:En ik heb ook nog een TTK-vraag. Wat is de oorsprong/betekenis van de o. Je ziet wel logo's waarin de 'o' onderstreept is.
[ afbeelding ]
Herkenbaar. Ik wilde de kinderen ook een ballon geven, mijn vriend vond het onzin. Terwijl hij toch de katholiek is en ik de calvinist, van huis uit. Maar het had net hard geregend toen we weg wilden (het moment voor de aanschaf van de ballon) en toen was er geen ballon meer te vinden omdat die worden omgeruild voor Efteling poncho's in geval van regen. Twee minuten dikke tranen bij de oudste, de jongste was inmiddels al zo moe dat dit langs hem heen ging.quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik was vorige maand in de efteling en het was niet zo coronaproof inderdaad. Eén keer wees een vader mijn zoontje terecht dat ie geen 1,5 meter afstand hield, dat kwam beter aan dan de keren dat ik het zei (niet veel beter, trouwens). Bij vertrek kreeg ie van mijn vriendin een Jokie-ballon (wat ik als calvinist natuurlijk walgelijke geldverspilling vind) die in de loop van de weken leegliep maar die een enorme verbetering in z'n quality of life betekende omdat ie het onderwerp van al z'n dromen werd en object waar ie tegenaan kon praten als ie 's nachts of 's ochtends vroeg wakker was.
Overigens heb ik vandaag een coronatest ondergaan (schitterend, drive in in de RAI, je bent er weer uit voor je er erg in hebt) wegens verkoudheid, maar die neusslijmafname was toch wel redelijk onaangenaam.
Dit is allemaal weer zo genuanceerd en redelijk dat ik er verder weinig mee kan beginnen qua reactie..quote:Op maandag 24 augustus 2020 09:36 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik wilde de kinderen ook een ballon geven, mijn vriend vond het onzin. Terwijl hij toch de katholiek is en ik de calvinist, van huis uit. Maar het had net hard geregend toen we weg wilden (het moment voor de aanschaf van de ballon) en toen was er geen ballon meer te vinden omdat die worden omgeruild voor Efteling poncho's in geval van regen. Twee minuten dikke tranen bij de oudste, de jongste was inmiddels al zo moe dat dit langs hem heen ging.
Ik heb twee weken geleden een test gedaan. Behoorlijk onprettig ja, maar het ging snel. Ik heb geen corona, maar wel is mijn bronchitis terug en dat is in deze tijd ook niet zo relaxed.
Ik vind overigens niet dat je een corona deuger bent als je (zoals in dit geval) iemand erop wijst rechts te lopen. Overal in de Efteling hingen bordjes en werden mensen erop gewezen om rechts te lopen, en dan toch zie je mensen op paden waar die controle er even niet is links gaan. Ik begrijp dat niet, want ook in niet-Corona tijd is dat gewoon een goed gebruik. Stukkie beschaving he. Je mag het allemaal onzin vinden, maar het is wel zo beschaafd je aan wat simpele richtlijnen te houden. En als iemand je daar op wijst, kun je dat gewoon even incasseren.
Bij kleine kinderen vind ik het trouwens minder nodig om ze erop te wijzen. De kans dat zij het verspreiden is immers gering en op dwergformaat blazen ze ze ook niet in je gezicht. Kinderen hoeven onderling ook geen afstand te houden. Het zijn de volwassenen die zich eraan moeten houden.
Verder is het wel een illusie ja, dat je je in zo'n pretpark altijd aan die anderhalve meter houdt. Maar het was in de meeste gevallen wel prima te doen. Ik kreeg de indruk dat ze wel wat verbeterd hadden na de kritiek die er was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |