Verwacht wel komende weken forse stijging op IC in alle ziekenhuizen in Nederland.quote:
Nog twee wekenquote:
Tuurlijk verwacht jij dat. Je hoopt het zelfs zodat je kan zeggen: "Zie je nou wel?"quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Verwacht wel komende weken forse stijging op IC in alle ziekenhuizen in Nederland.
Die verwachten we eigenlijk al 4quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Verwacht wel komende weken forse stijging op IC in alle ziekenhuizen in Nederland.
Tja, gebruik je eigen gezond verstand in zo een situatie. Als je die afstand kan aanhouden zie ik geen probleem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:31 schreef Gia het volgende:
6 gasten...dat is naast het eigen gezin?
Donderdag feestje met 4 eigen gezin plus 4 gasten. Totaal 8 personen, dus.
Wel op een terras van 70 m2. 1,5 meter gaat geen probleem zijn.
Nu nog wel, over paar weken kan het wel hard gaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die verwachten we eigenlijk al 4
weken. En de stijging is er al lichtelijk.
Over twee weken bedoel je?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nu nog wel, over paar weken kan het wel hard gaan.
6 is zonder eigen gezin en zonder kinderen <12quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:31 schreef Gia het volgende:
6 gasten...dat is naast het eigen gezin?
Donderdag feestje met 4 eigen gezin plus 4 gasten. Totaal 8 personen, dus.
Wel op een terras van 70 m2. 1,5 meter gaat geen probleem zijn.
Kan ik niet zeggen nee, maar het kan gestaag of snel gaan.... ligt aan vele factoren.quote:
Dit denk ik ook, tenzij het aantal besmettingen weer gaat stijgen zouden ook deze cijfers in de loop van volgende week moeten gaan stagneren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
ICs stijgen wel (maar heel licht) maar op het moment is het aantal besmettingen constant, dus dan zou het aantal patienten daar ook weer constant moeten worden.
Denk dat ziekenhuisopnames (IC en gewoon) de beste maatstaaf zijn voor corona in dit land. Aantal besmettingen bij testen hangt van zoveel meerdere factoren af (bereidheid mensen te testen bij milde klachten, makkelijkheid van de test). Probleem bij IC-opnames als indicator is dat er een vertraging op zit. Gemiddeld 6 dagen incubatietijd (tot 2 weken), daarna nog gemiddeld 1-2 weken ziek tot een ziekenhuisopname gemiddeld (dacht ik).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
ICs stijgen wel (maar heel licht) maar op het moment is het aantal besmettingen constant, dus dan zou het aantal patienten daar ook weer constant moeten worden.
Volgens mij is het gemiddelde van eerste symptomen tot aan ziekenhuisopname 5-7 dagen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat ziekenhuisopnames (IC en gewoon) de beste maatstaaf zijn voor corona in dit land. Aantal besmettingen bij testen hangt van zoveel meerdere factoren af (bereidheid mensen te testen bij milde klachten, makkelijkheid van de test). Probleem bij IC-opnames als indicator is dat er een vertraging op zit. Gemiddeld 6 dagen incubatietijd (tot 2 weken), daarna nog gemiddeld 1-2 weken ziek tot een ziekenhuisopname gemiddeld (dacht ik).
IC duurt nog iets langer, meestal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:47 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Volgens mij is het gemiddelde van eerste symptomen tot aan ziekenhuisopname 5-7 dagen.
Ja dat is waar, daar komen dan nog een paar dagen bij.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
IC duurt nog iets langer, meestal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |