Een deel, misschien. Net zoals er meer Belgen naar Nederland kwamen toen daar de horeca sloot en het hier nog open was. Maar het andere deel zal thuisblijven en ik ben geneigd dat dat het grotere deel is. Dus heeft het sowieso effect.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Werkt dat wel? Is Nederland daar niet te klein voor? Als je in Rotterdam de horeca sluit dan zit iedereen toch in Den Haag en Dordrecht om maar iets te noemen.
Die cirkelredeneringen zijn er wel degelijk, maar goed misschien loop ik nu inderdaad iets te hard van stapel en ben ik te voorbarig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De enige met cirkelredeneringen ben jij overigens. Er zijn helemaal geen extra maatregelen aangekondigd, laat staan landelijk. Je blijft maar roepen dat de overheid alle ratio overboord gegooid heeft, maar ondertussen klopt er niets van jouw aantuigingen. Zolang je maar blijft roepen dat er maatregelen komen heb je vanzelf wel een keer gelijk, toch?
Met iets meer ratio zou je zelf ook inzien dat er hooguit gestuurd wordt op lokale maatregelen en dat er letterlijk niets op stapel staat om in Groningen maatregelen te nemen, zoals je insinueert.
Daarom is er vanavond een derde ingelaste persconferentie in een paar weken, omdat ze zien dat de ziekenhuisopnamen laag blijven en ons allemaal een compliment te geven dat het zo goed gaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er wordt echt bij herhaling gezegd dat het aantal ziekenhuisopnames momenteel mooi laag is. Echt, bij herhaling. Continu. In ieder bericht staat dat erbij. Moet ik nog een keer herhalen dat de ziekenhuisopnames op dit moment (in absolute aantallen) vrij gunstig zijn?
Het enige wat er gezegd wordt is dat er gezien de recente ontwikkelingen (en dan moet je kijken naar de trend, niet alleen naar de absolute aantallen @:AlwaysHappy) alertheid gevraagd is. Dat is letterlijk alles. Als je dat al wil gaan formuleren als paniek...
Daar doen ze het niet per se voor en straffen is misschien niet de juiste term, maar sommige uitlatingen van de beleidsbepalers zitten er niet ver vandaan:quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
"Gestraft worden met maatregelen"Ja, daar doen ze het voor!
Ik mag toch hopen dat ze bijvoorbeeld kijken hoe ze dit in wijken in Lissabon oplossen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Werkt dat wel? Is Nederland daar niet te klein voor? Als je in Rotterdam de horeca sluit dan zit iedereen toch in Den Haag en Dordrecht om maar iets te noemen.
Gemist.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, dat zei degene die ik quote al
Dit denk ik ook.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een deel, misschien. Net zoals er meer Belgen naar Nederland kwamen toen daar de horeca sloot en het hier nog open was. Maar het andere deel zal thuisblijven en ik ben geneigd dat dat het grotere deel is. Dus heeft het sowieso effect.
Geloof het of niet, maar ziekenhuisopnames komen voort uit besmettingen, welke dus nu toenemen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:24 schreef Rlz12 het volgende:
Daarom is er vanavond een derde ingelaste persconferentie in een paar weken, omdat ze zien dat de ziekenhuisopnamen laag blijven en ons allemaal een compliment te geven dat het zo goed gaat.
Ik denk dat ze vanuit de overheid wel iets tegengas gaan moeten geven aan de verschillende oproepen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook ja. Alsof ze verwacht hadden meteen een ommezwaai te zien in de cijfers na die persconferentie bijna 2 weken terug. Dat kan helemaal niet en nieuwe maatregelen zouden dan echt uiterst ongeloofwaardig zijn. Paniekvoetbal spreek je dan over.
Eens, maar vanuit communicatieoogpunt is dat natuurlijk wel lastig. Aan de ene kant de boodschap uitdragen dat het wel aardig gaat, en aan de andere kant juist weer dat het op een aantal vlakken behoorlijk slecht gaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:24 schreef Rlz12 het volgende:
Al zou het ook een keer fijn zijn als er aandacht komt voor wat er wél allemaal goed gaat.
Plus de tijd die het kost om grote groepen te vaccineren. Plus de tijd die het kost om te evalueren of het vaccin überhaupt (voldoende) werkt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vanuit de overheid wel iets tegengas gaan moeten geven aan de verschillende oproepen.
Aan de ene kant de viruswaanzin partij tot de containmentnu/red team/"veiligheidsregios" aan de andere kant.
Wat is nu precies de lange termijn strategie? Zolang dat een beetje in het midden wordt gelaten zijn er diverse partijen/"experts" die er allemaal wat van vinden maar een lijn zit er niet in.
Die lange termijn strategie zal er toch echt moeten komen zolang er geen vaccin is (als dat uberhaubt al binnen ~6 maanden komt)
Het vaccin zou in februari/maart over 6 maanden al "klaar zijn", nu zijn we bijna 6 maanden verder en hebben we het over voorjaar 2021.
Dit heeft echt niemand met verstand van zaken durven beweren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Het vaccin zou in februari/maart over 6 maanden al "klaar zijn", nu zijn we bijna 6 maanden verder en hebben we het over voorjaar 2021.
Ja maar.... dat is toch niet straffen? Dat is toch een logisch gevolg van uit de hand lopen? Dan verwachten we toch ook dat de overheid maatregelen neemt? En nee, het loopt nu nog niet uit de hand.quote:[b]Op
Daar doen ze het niet per se voor en straffen is misschien niet de juiste term, maar sommige uitlatingen van de beleidsbepalers zitten er niet ver vandaan:
Bruls na Hemelvaartsdag: "Als dit zo doorgaat, wordt het een zomer vol beperkingen"
Rutte, 24 juni: "Houd afstand anders volgen er meer beperkingen"
Gelukkig bleven de aantallen laag en zijn ze dat nog steeds, waardoor het bleef bij woorden.
Die zes maanden werd voorspeld door een aantal niet nader te noemen experts hier in dit topic. Zo goed als geen enkel persoon met een beetje verstand, laat staan betreffende vaccinologie heeft daar überhaupt over nagedacht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vanuit de overheid wel iets tegengas gaan moeten geven aan de verschillende oproepen.
Aan de ene kant de viruswaanzin partij tot de containmentnu/red team/"veiligheidsregios" aan de andere kant.
Wat is nu precies de lange termijn strategie? Zolang dat een beetje in het midden wordt gelaten zijn er diverse partijen/"experts" die er allemaal wat van vinden maar een lijn zit er niet in.
Die lange termijn strategie zal er toch echt moeten komen zolang er geen vaccin is (als dat uberhaubt al binnen ~6 maanden komt)
Mensen met verstand zeggen helemaal geen tijdstip of termijn dat het vaccin klaar is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Die zes maanden werd voorspeld door een aantal niet nader te noemen experts hier in dit topic. Zo goed als geen enkel persoon met een beetje verstand, laat staan betreffende vaccinologie heeft daar überhaupt over nagedacht.
Ja, maar dat dashboard geeft de situatie van nu aan. En die wordt bepaald door de acties van 2-3 weken geleden. De beruchte 'achteruitkijkspiegel' zeg maar. Dus als je over 2-3 weken een goed dashboard wil hebben moet je nu iets doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 10:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat dashboard is er niet voor niks. De besmettingen alleen zijn geen goede graadmeter om sancties op te leggen. 0 besmettingen is ook helemaal nooit een doel geweest.
Volgens hun website wel: http://www.supermarktberning.nl/quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:34 schreef RipCity het volgende:
Is die supermarkt in Twente alweer open?
Los daarvan wordt het gewoon tijd voor een lange termijnstrategie waarin duidelijkheid geschept wordt, wanneer en bij welke indicator op welke manier er eventueel ingegrepen wordt, en/of versoepeld en op welke manier. Dat ontbreekt nu volkomenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Die zes maanden werd voorspeld door een aantal niet nader te noemen experts hier in dit topic. Zo goed als geen enkel persoon met een beetje verstand, laat staan betreffende vaccinologie heeft daar überhaupt over nagedacht.
Ik denk dat ze dat ook (nog) niet kunnen maken. Dat hangt van zoveel indicatoren af dat je daar niet een kant en klaar plan voor neer kan leggen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Los daarvan wordt het gewoon tijd voor een lange termijnstrategie waarin duidelijkheid geschept wordt, wanneer en bij welke indicator op welke manier er eventueel ingegrepen wordt, en/of versoepeld en op welke manier. Dat ontbreekt nu volkomen
Ik geloof er zelf ook niet in, maar volgens de Jonge komt het mogelijk al in het voorjaar:quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mensen met verstand zeggen helemaal geen tijdstip of termijn dat het vaccin klaar is.
Daar is dat dashboard JUIST voor ingericht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:41 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ja, maar dat dashboard geeft de situatie van nu aan. En die wordt bepaald door de acties van 2-3 weken geleden. De beruchte 'achteruitkijkspiegel' zeg maar. Dus als je over 2-3 weken een goed dashboard wil hebben moet je nu iets doen.
Ze moeten er toch een keer aan; helemaal als een vaccin nog langere tijd uit blijft. Telkens dreigen met lockdowns, dan weer versoepelingen, dan weer dreigen met lockdowns vind ik nou niet echt een goed plan voor de lange termijn. Op een gegeven moment heeft de bevolking echt een ander plan nodig. Ik had de hoop dat we ons leven gewoon weer zouden opstarten zolang de ziekenhuizen het allemaal aan zouden kunnen, maar dat bleek ook ijdele hoop, want nu is het opeens het doel geworden om ''het virus eronder te krijgen'' en om vrijwel elke kleine stijging te voorkomen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat ook (nog) niet kunnen maken. Dat hangt van zoveel indicatoren af dat je daar niet een kant en klaar plan voor neer kan leggen.
Maar is dat wel zo of voelt men dat zo? Ik heb ze van de overheid nog niet gehoord om het volledig te willen indammen. De cijfers liegen er niet om maar vooralsnog geen serieuze maatregelen of terugdraaien van versoepelingen. Volgens mij let niets je om je normale leven weer op te pakken. Met een paar restricties voor grote bijeenkomsten en het behoud van 1,5 meter. Als men zich daar strikt aan zou houden en zo goed als alles dan weer kan, is dat toch best even vol te houden? Helaas doet men dit niet allemaal en loopt het daardoor weer uit de hand. Dat ze dan met 'dreigementen' komen, tja, had je liever onverwacht maatregelen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze moeten er toch een keer aan; helemaal als een vaccin nog langere tijd uit blijft. Telkens dreigen met lockdowns, dan weer versoepelingen, dan weer dreigen met lockdowns vind ik nou niet echt een goed plan voor de lange termijn. Op een gegeven moment heeft de bevolking echt een ander plan nodig. Ik had de hoop dat we ons leven gewoon weer zouden opstarten zolang de ziekenhuizen het allemaal aan zouden kunnen, maar dat bleek ook ijdele hoop, want nu is het opeens het doel geworden om ''het virus eronder te krijgen'' en om vrijwel elke kleine stijging te voorkomen.
In mijn ogen doet de overheid juist te weinig als tegenstem/het verdedigen van het huidige beleid.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:10 schreef Mammietje het volgende:
Maar is dat wel zo of voelt men dat zo? Ik heb ze van de overheid nog niet gehoord om het volledig te willen indammen. De cijfers liegen er niet om maar vooralsnog geen serieuze maatregelen of terugdraaien van versoepelingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |