quote:Je bedoelt invoerbelasting??
Op zondag 19 januari 2003 21:25 schreef anima het volgende:
ik wil de season1 box kopen van southpark. deze moet volgens play uit amerika komen. weet iemand wat ik kan verwachten qua import kosten?
quote:Tsja, het altijd maar de goed of de douane die troep belast, maareh de standaard belasting is toch iets van 19% of zo?
ik wil de season1 box kopen van southpark. deze moet volgens play uit amerika komen. weet iemand wat ik kan verwachten qua import kosten?
quote:Dan heb je geluk gehad.
Op zondag 19 januari 2003 21:39 schreef Ash het volgende:
Ik heb toen der tijd South Park: The Complete First Season besteld bij www.dvdboxoffice.com
en ik heb geen extra kosten te hoeven betalen, en boxoffice zit zelf in Canada.
quote:Moet je eens op dat groene stickertje kijken, misschien dat *gift* staat aangevinkt.
Op zondag 19 januari 2003 22:21 schreef Ash het volgende:
Dan heb ik wel VAAK geluk,
want al mijn bestelling van Play and Boxoffice heb ik nog nooit extra kosten hoeven te betalen,
alleen heb ik van een vriend vernomen dat er vaak extra douane kosten komen als je iets bij Amazon koopt.
quote:Dat doen ze toch altijd bij Play?
Op zondag 19 januari 2003 22:23 schreef schatje het volgende:Moet je eens op dat groene stickertje kijken, misschien dat *gift* staat aangevinkt.
quote:Dan is het duidelijk, ik bestel er nooit wat trouwens.
Op zondag 19 januari 2003 22:24 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat doen ze toch altijd bij Play?
Onderstaand heb ik gepost op een ander forum....Het is een rekenvoorbeeld met de juiste links..
quote:
Op onderdelen uit de US geldt 4,7 % douanerecht.
Alle artikelen staan hier http://www.douane.nl/taric-nl/aktueel/M/ContentFS.htm in een database, het is wat lastig zoeken, maar de mensen bij BelastingTelefoon Douane: 0800 - 0143
zijn best hulpvaardig. Afijn voor zowel frames als vorken geldt dit 4,7% tarief.Deze bereken je over de aankoopsom, vermeerderd met de transport/verzekeringskosten. Over dat totaal dan weer de 19% BTW. In mijn geval dus:
$169 +$40 = $209
$209 x 104,7% = $ 225.09
$225.09 x 19% = $ 42.77
totaal = $ 267,86
Dan naar : http://209.15.129.38/reistips/geldzaken/valutakoers.htm
267.86 USD
United States Dollars = ¤260.658
1 USD = 0.973112 EUR 1 EUR = 1.02763 USD
Ik denk dat ze bij de douane play.com laten gaan omdat het gewoon 95% van de keren gewoon onder de 22 euro zit. Ik denk dat ze alles apart kunnen versturen en toch een lage prijs hebben omdat het eigen "(ei)land" geen belastingen over de winst of btw kent.
quote:Gewoonlijk zijn de regio 1 dvd's van Play al geimporteerd (naar het eiland Jersey bij GB) door henzelf. In dat geval zijn er dus geen extra kosten.
Bij Amazon.ca is ie een stukje goedkoper. Kun je ook nog even de coupon CANADASKY535 proberen voor CAD 5 korting, die geldt voor orders boven de CAD 35, maar ik weet niet of dat incl. of excl. verzending is....
quote:dat is dus het rare. wanneer ik at random een regio dvd bestel komt die gewoon aan. Alleen wanneer ik de dvd box van south park bestel krijg ik een waarschuwing met deze tekst:
Op maandag 20 januari 2003 02:34 schreef Lamon het volgende:[..]
Gewoonlijk zijn de regio 1 dvd's van Play al geimporteerd (naar het eiland Jersey bij GB) door henzelf. In dat geval zijn er dus geen extra kosten.
MAAR bij enkele dvd's meldt Play dat zij de titel vanuit Amerika zullen leveren, en in dit geval zijn de eventuele importkosten voor de klant! Dit kan een behoorlijk bedrag zijn, en kan betekenen dat je meer dan een maand op je dvd-tje moet wachten. Denk er dus maar goed over na..
quote:Ja, in de regel doorgaans wel. Ik geloof wel dat bijv. amazon en andere grote onlinewinkel die ook erg herkenbaar zijn vaker worden gecontroleerd dan anderen. Je kan het proberen. Het risico dat je loopt is bij de southpark dvd (19.99 pounds) 19% btw (invoerbelasting wordt kwijtgescholden) dus 3,80 pound, zo'n 6 euro. Dat zou balen zijn maar niet overkomelijk. De kans in doorgaans erg klein.
Op dinsdag 21 januari 2003 22:01 schreef anima het volgende:[..]
maar komt het voor dus dat ze deze dvds gewoon door laten gaan?>
quote:Je kan ook amazon.de proberen.
Op dinsdag 21 januari 2003 22:54 schreef sampoo het volgende:[..]
Ja, in de regel doorgaans wel. Ik geloof wel dat bijv. amazon en andere grote onlinewinkel die ook erg herkenbaar zijn vaker worden gecontroleerd dan anderen. Je kan het proberen. Het risico dat je loopt is bij de southpark dvd (19.99 pounds) 19% btw (invoerbelasting wordt kwijtgescholden) dus 3,80 pound, zo'n 6 euro. Dat zou balen zijn maar niet overkomelijk. De kans in doorgaans erg klein.
quote:Doorgaans duurder en south park in het duits in niet altijd prettig.
Op dinsdag 21 januari 2003 22:57 schreef schatje het volgende:[..]
Je kan ook amazon.de proberen.
quote:Ze hebben ook import, dat bedoelde ik eigenlijk.
Op dinsdag 21 januari 2003 23:12 schreef sampoo het volgende:[..]
Doorgaans duurder en south park in het duits in niet altijd prettig.
"Cartman und die anal-sonde", "Ein heim fuer tiertunten" Aaaahhh
quote:Ja
Op dinsdag 21 januari 2003 22:01 schreef anima het volgende:[..]
dat is dus het rare. wanneer ik at random een regio dvd bestel komt die gewoon aan. Alleen wanneer ik de dvd box van south park bestel krijg ik een waarschuwing met deze tekst:
The product you have selected will be shipped from North America and may be subject to import duties and taxes once it reaches your country. These and any additional charges must be borne by you. If you agree to pay these additional charges should they be levied click I AGREE below. If you do not wish to order this product click I DISAGREE below.
maar komt het voor dus dat ze deze dvds gewoon door laten gaan?>
Het (LoTR, 24 series I) kwam bij mij keurig aan zonder extra kosten, en ik kreeg die waarschuwing ook
quote:Meestal hoef je je ook geen zorgen te maken, aangezien play doorgaans vanuit de UK verstuurt. Binnen de EU dus, en dan worden er geen invoerheffingen berekend.
Op maandag 20 januari 2003 01:52 schreef milagro het volgende:
Nooit extra hoeven te betalen bij Play.com dus no worries
Sommige titels verstuurt play echter vanuit de VS, en dan loop je wel het risico 19% BTW te mogen dokken, maar daar geven ze dan ook keurig die waarschuwing bij.
Wanneer nu wel of niet BTW dokken? Zolang de waarde van de goederen, dus exclusief eventuele apart berekende verzendkosten, onder de +/- ¤ 20,- ligt is de zending vrij van heffing. Komt het daarboven, dan is het vaak een kwestie van mazzel hebben dat je tussen de steekproeven doorvalt. Alleen, wanneer het om een trackable of verzekerde verzending gaat kun je er donder op zeggen dat je die heffing moet betalen. Ook wanneer het bedrag boven +/- ¤ 75,- uitkomt is dat (naar mijn ervaring) meestal het geval.
Als je scht gegarandeerd geen heffingen wil, moet je naar www.dv-depot.com gaan. Die versturen voor 10 USD (tot 7 discs) met DHL, en omzeilen slim de douane.
Wel wat duurder, maar als je nog bij moet bestellen druk je de gemiddelde verzendkosten. Ook hebben ze de beste (maar niet de allersnelste) service.
quote:Klopt helemaal. Maar het misschien wel noemenswaardig te vermelden dat als ze je pakken, je ook de BTW over de verzendkosten moet betalen.
Op dinsdag 21 januari 2003 23:52 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Wanneer nu wel of niet BTW dokken? Zolang de waarde van de goederen, dus exclusief eventuele apart berekende verzendkosten, onder de +/- ¤ 20,- ligt is de zending vrij van heffing.
quote:play.com heeft geen verzendkosten althans die zitten in de prijs verwerkt ze sturen ze afzonderlijk op dus zolang je alleen maar dvds besteld van onder de 22 euro (alles zo'n beetje op boxsets na) zit je goed en toch weten ze te concurreren met de prijzen van andere sites.
Op dinsdag 21 januari 2003 23:57 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Het probleem van de douane is niet zozeer de BTW heffing (eigenlijk ook heel normaal), maar het feit dat ze ook nog vaak twee weken op je dvd's gaan zitten.....Als je scht gegarandeerd geen heffingen wil, moet je naar www.dv-depot.com gaan. Die versturen voor 10 USD (tot 7 discs) met DHL, en omzeilen slim de douane.
Wel wat duurder, maar als je nog bij moet bestellen druk je de gemiddelde verzendkosten. Ook hebben ze de beste (maar niet de allersnelste) service.
Ik zie trouwens niet hoe het verzenden met DHL de douane gegarandeerd omzeilt? Als je 10 USD moet betalen of een paar dvds moet bestellen om het rendabel te maken kan je net zo goed de kans nemen op het betalen van een btw heffing. 7 dvds = ongeveer 100 euro kan je dus 20 euro aan btw betalen (Meest ongunstige geval als je 7 dvd's besteld) Nou is de kans om een heffing te krijgen flink kleiner dan 50%. Niet echt slim dus. Maar goed de gemiddelde persoon is meer geld kwijt aan verzekeringen dan dat hij daar in geval van schade op beroept. Als je er slapenloze nachten van krijgt dan kan verzenden met DHL wellicht een goede nachtrust brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |