Het is zeker niet mogelijk om dit zonder een constructieberekening te doen? Bespaard toch al weer gauw +/- ¤300 wanneer dit wel kan..quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:09 schreef Banaanvragen het volgende:
Het begint bij het maken van een constructieberekening, die kan je ook een indicatie geven van de kosten
Alles is mogelijk, maar wil je dat risico lopen?quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:13 schreef KlusAmateur het volgende:
[..]
Het is zeker niet mogelijk om dit zonder een constructieberekening te doen? Bespaard toch al weer gauw +/- ¤300 wanneer dit wel kan..
Hetzelfde geld natuurlijk voor het stutten van de plafonds, het verwijderen van de draagmuren, en het strak laten aansluiten van de ijzerenbalk zodat deze over alle delen goed draagtquote:Op maandag 17 augustus 2020 13:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
Met dat soort dingen moet je niet gaan klootzakken, zeker niet als je zelf al niet al te handig bent. Het is niet echt leuk als een plafond neerstort op je kinderen over een paar jaar.
Oftewel professionals bij halen.
Nah, das ook wat kort door de bocht. Als je 300 euro gewoon over balk smijt omdat het maar 300 euro is, dan ben je of snel klaar met verbouwen, of heb je verrekt diepe zakken. Juist bij verbouwen moet je kritisch zijn met uitgaven.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:21 schreef Geerd het volgende:
Als 300 euro al veel is...zou je dan niet beter een jaartje doorsparen ...je gaat nog veel mee tegenkomen
Als jij een draagmuur gaat verwijderen, H-binten gaat plaatsen, leidingen bv verleggen, alle vloer/wand/plafond-shit weer strak maken + de afwerking ervan dan ben je sowieso duizenden euro's kwijt. Bezuinigen op structurele integriteit van een huis is dan echt de allerslechtste besparing die je kan doen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nah, das ook wat kort door de bocht. Als je 300 euro gewoon over balk smijt omdat het maar 300 euro is, dan ben je of snel klaar met verbouwen of heb je verrekt diepe zakken. Juist bij verbouwen moet je kritisch zijn met uitgaven.
Al is een constructieve berekening natuurlijk net een puntje waar je imho beter niet op bezuinigd.
Vertel mij wat over verbouwen ..je gaat altijd wat tegenkomen..ga ik dit nu meteen ff goed aanpakken of over 3 jaar weer alles los trekken ... dat idee zegmaar...quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nah, das ook wat kort door de bocht. Als je 300 euro gewoon over balk smijt omdat het maar 300 euro is, dan ben je of snel klaar met verbouwen, of heb je verrekt diepe zakken. Juist bij verbouwen moet je kritisch zijn met uitgaven.
Al is een constructieve berekening natuurlijk net een puntje waar je imho beter niet op bezuinigd.
Volgens mij zeg ik nergens dat jullie geen gelijk hebben. Ik zeg alleen wel dat dingen roepen als "als je 300euro al veel vindt" quatsch is bij een verbouwing. Zo moet je namelijk nooit denken tijdens een verbouwing.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Als jij een draagmuur gaat verwijderen, H-binten gaat plaatsen, leidingen bv verleggen, alle vloer/wand/plafond-shit weer strak maken + de afwerking ervan dan ben je sowieso duizenden euro's kwijt. Bezuinigen op structurele integriteit van een huis is dan echt de allerslechtste besparing die je kan doen.
Jep, herkenbaar. En binnen een week spijt als je het niet voor de 100% hebt gedaanquote:Op maandag 17 augustus 2020 13:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Vertel mij wat over verbouwen ..je gaat altijd wat tegenkomen..ga ik dit nu meteen ff goed aanpakken of over 3 jaar weer alles los trekken ... dat idee zegmaar...
Juist ..zodoende bedoel ik zeuren over 300.- ..je gaat het 10 voudige kwijt zijn ondertussen ...quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jep, herkenbaar. En binnen een week spijt als je het niet voor de 100% hebt gedaan.
Ja, maar dat is weer wat ik bedoel. Geld eruit is zo makkelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Juist ..zodoende bedoel ik zeuren over 300.- ..je gaat het 10 voudige kwijt zijn ondertussen ...
quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, maar dat is weer wat ik bedoel. Geld eruit is zo makkelijk.
Ik had ooit een makelaar die zei "joh, wat doe je moeilijk over 0.5% courtage, je gaat tonnen uitgeven".
Allemaal wel leuk en aardig, maar met die 0.5% courtage kan ik wel mooi een genoeg verf kopen om het hele huis te schilderen.
En dat geldt dus ook voor die 300 euro. Ja, je gaat wel meer uitgeven, maar je gaat ook nog veel meer nodig hebben.
Dus is het imho goed om eerst te denken "is die 300 euro uitgeven wel echt nodig". En niet gaan denken "het is maar 300 euro, ik zal nog veel meer uit moeten geven, hoppetee". Wij zijn nu 2ton verder en ik probeer bij elke uitgave toch ff na te denken. Want ik heb de fout gemaakt te snel dingen te bestellen waardoor ik nu nog een stapel 6x4tjes, voor 250 euro aan stalen latten van 4m lang, dozen bouten en schroeven, etc. heb liggen.
En dat geld had ik nu liever uitgegeven aan plantjes voor de tuin bijv.
Ik ben het met je eens hoor, eigenlijk is het gewoon zonde van je geld.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, maar dat is weer wat ik bedoel. Geld eruit is zo makkelijk.
Ik had ooit een makelaar die zei "joh, wat doe je moeilijk over 0.5% courtage, je gaat tonnen uitgeven".
Allemaal wel leuk en aardig, maar met die 0.5% courtage kan ik wel mooi een genoeg verf kopen om het hele huis te schilderen.
En dat geldt dus ook voor die 300 euro. Ja, je gaat wel meer uitgeven, maar je gaat ook nog veel meer nodig hebben.
Dus is het imho goed om eerst te denken "is die 300 euro uitgeven wel echt nodig". En niet gaan denken "het is maar 300 euro, ik zal nog veel meer uit moeten geven, hoppetee". Wij zijn nu 2ton verder en ik probeer bij elke uitgave toch ff na te denken. Want ik heb de fout gemaakt te snel dingen te bestellen waardoor ik nu nog een stapel 6x4tjes, voor 250 euro aan stalen latten van 4m lang, dozen bouten en schroeven, etc. heb liggen.
En dat geld had ik nu liever uitgegeven aan plantjes voor de tuin bijv.
Je Geldschieter wordt niet vrolijk als het fout gaat.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:13 schreef KlusAmateur het volgende:
[..]
Het is zeker niet mogelijk om dit zonder een constructieberekening te doen? Bespaard toch al weer gauw +/- ¤300 wanneer dit wel kan..
Doe even een check in het omgevingsloket, want meestal heb je wel een vergunning nodig voor het verwijderen van een draagmuur.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:07 schreef KlusAmateur het volgende:
De buren ken ik al aardig goed, dus zou het liefst zonder gemeentelijke vergunningen etc doen.
Dit weet ik wel zeker en ik heb er veel ellende mee gehad in het verleden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:05 schreef Ivo1985 het volgende:
Voor het wijzigen van de draagconstructie is in principe een vergunning nodig. En om die vergunning te kunnen krijgen, moet je verplicht een constructieberekening meesturen met je vergunningaanvraag.
Top!quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:26 schreef KlusAmateur het volgende:
Het is mij allemaal al geheel duidelijk zoals ik eerder al vermelden.
Het was niet bedoeld om een hele discussie te starten op dit forum..
Iedere euro die bespaard kan worden is toch weer mooi meegenomen, maar bij deze beslissing is het inderdaad beter om die ¤300 uit te geven dan te besparen.
Nogmaals bedankt voor alle antwoorden, wat mij betreft mag hier een slotje op.
Hoe weet je nou of TS kinderen heeft? Ik zou gewoon de goedkoopste aannemer nemen en dan zorgen dat je niet te veel tijd doorbrengt op de plek waar de dragende muur stond.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
Met dat soort dingen moet je niet gaan klootzakken, zeker niet als je zelf al niet al te handig bent. Het is niet echt leuk als een plafond neerstort op je kinderen over een paar jaar.
Oftewel professionals bij halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |