Ja hoor, de woningbouw kan meestal in de BRP, daarnaast zijn er talloze convenanten die het uitwisselen van informatie tussen wbv, gemeente, politie en bijv. netbeheerder mogelijk maken bij overlast, fraude, kwekerijen etc.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:30 schreef halo4312 het volgende:
Hi, iemand die ik ken huurt een studio. Van de woningbouwstichting mag hij daar alleen zelf wonen. Nou heeft zijn vriendin zich volgens mij ook ingeschreven bij de gemeente. Kan de woningbouw dat opvragen bij de basisadministratie? Of zijn die regels niet te controleren?
En wat als hij het huis leeg laat staan en zich niet inschrijft, zou de woningbouw dat ook kunnen opvragen? Hij MOET er namelijk zelf wonen van de woningbouw, maar overweegt het 7maanden leeg te laten staan voor een stage in Amerika en zich dan daar in te schrijven.
het feit dat een 'gebrek' verholpen is wil niet zeggen dat het bij de rechter niet voldoende is om 'niet goed huurderschap' aan te tonen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:23 schreef valentijn101 het volgende:
Dat hij er zelf moet wonen houd niet in dat hij er 24/7 aanwezig moet zijn. Zij zou hem kunnen verlinken maar voor het hele onderzoek eenmaal op gang is is hij al weer terug.
Volgens mij is dat 8 maanden, dus daar kan TS mazzel mee hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:42 schreef Peter het volgende:
Langer dan 6 maanden onafgebroken elders verblijven betekent dat je je moet uitschrijven uit het brp. Dat is de wet.
En volgens je huurcontract hoor je in het gehuurde je hoofdverblijf te hebben.
Huisbewaarderschap is wel een legale optie, de andere opties niet.
https://www.wilweg.nl/hog(...)t-bevolkingsregisterquote:Op maandag 17 augustus 2020 10:42 schreef Peter het volgende:
Langer dan 6 maanden onafgebroken elders verblijven betekent dat je je moet uitschrijven uit het brp. Dat is de wet.
En volgens je huurcontract hoor je in het gehuurde je hoofdverblijf te hebben.
Huisbewaarderschap is wel een legale optie, de andere opties niet.
ah, ik zie het, klopt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij is dat 8 maanden, dus daar kan TS mazzel mee hebben.
Maar waarom zou je je in een ander land gaan inschrijven alleen voor een stage? Ik heb stage gelopen in Australië, was daar voor 5 maanden aan een, maar ik heb me ook niet ingeschreven in Australië, volgens mij kon dat ook niet eens.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:46 schreef halo4312 het volgende:
Het probleem is dat er officieel iemand ingeschreven moet staan van de woningbouw. En als de persoon zich ergens anders inschrijft in NL of ergens anders, dan staat er officieel niemand op dat adres En de vraag is of de woningbouw daarachter kan komen en indien ja, hoe. En wat doen ze dan?????
Het probleem is dat er een ernstig tekort aan sociale huurwoningen is, dus een woning aan iemand verhuren die er niet gaat wonen (of over een jaartje pas) is simpelweg niet de bedoeling.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:46 schreef halo4312 het volgende:
Het probleem is dat er officieel iemand ingeschreven moet staan van de woningbouw. En als de persoon zich ergens anders inschrijft in NL of ergens anders, dan staat er officieel niemand op dat adres En de vraag is of de woningbouw daarachter kan komen en indien ja, hoe. En wat doen ze dan?????
Wat ik hierboven ergens lees is dat je je voor een buitenlandstage niet in Nederland hoeft uit te schrijven.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:46 schreef halo4312 het volgende:
De woningbouw kan in het BRP en kan dus ook als je weg bent een kort geding aanspannen en dan zal de rechter bij verstek hen gelijk geven.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:46 schreef halo4312 het volgende:
Is dat zo? Mag de woningbouw in de brp?quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:29 schreef Peter het volgende:
[..]
De woningbouw kan in het BRP en kan dus ook als je weg bent een kort geding aanspannen en dan zal de rechter bij verstek hen gelijk geven.
Daarom zou ik eens kijken naar huisbewaarderschap, of dat mogelijk is bij deze wbv.
BRP toegang hebben wel meer organisaties buiten de overheidquote:Op maandag 17 augustus 2020 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat zo? Mag de woningbouw in de brp?
Mocht het tot een kort geding komen zal dat bij de kantonrechter zijn en kan TS dus gewoon een gemachtigde sturen.
Jij bent deurwaarder?quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:12 schreef Peter het volgende:
[..]
BRP toegang hebben wel meer organisaties buiten de overheid.
En als de dagvaarding gewoon op het adres door de deurwaarder in de bus is gedaan, want daar staat TS ingeschreven, dan is dat rechtsgeldig, ook al komt TS niet opdagen omdat niemand de brievenbus op tijd checkt. Zo heb ik ook al eens een fraudeur ontruimd.
Dat weet ik. Maar waaruit blijkt dat de woningbouw zo’n organisatie is?quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:12 schreef Peter het volgende:
[..]
BRP toegang hebben wel meer organisaties buiten de overheid.
Ook dat weet ik. Maar de illegale onderhuurder kan toch gewoon een dergelijke brief opentrekken?quote:En als de dagvaarding gewoon op het adres door de deurwaarder in de bus is gedaan, want daar staat TS ingeschreven, dan is dat rechtsgeldig, ook al komt TS niet opdagen omdat niemand de brievenbus op tijd checkt. Zo heb ik ook al eens een fraudeur ontruimd.
mijn ervaring bij zo’n organisatiequote:Op maandag 17 augustus 2020 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar waaruit blijkt dat de woningbouw zo’n organisatie is?
[..]
Kan, als die er is. Woont er niemand, dan niet.quote:Ook dat weet ik. Maar de illegale onderhuurder kan toch gewoon een dergelijke brief opentrekken?
Je weet niet hoelang deze persoon er al woont. In sommige regio's heb je een wachtlijst van 10 jaar. Als je eindelijke en studio hebt wil je niet weer op de lijst voor 10 jaar omdat je toevallig een stage van 7 maanden in het buitenland gaat doen. Als die vriend daar daarna weer 10 jaar zelf gaat wonen lijkt het me een prima optie om het even tijdelijk onder te verhuren (niet illegaal natuurlijk) of leeg te laten staan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het probleem is dat er een ernstig tekort aan sociale huurwoningen is, dus een woning aan iemand verhuren die er niet gaat wonen (of over een jaartje pas) is simpelweg niet de bedoeling.
En daar wordt terecht streng tegen opgetreden.
Ze zeggen gewoon de huur op als er zaken niet kloppen.
Als je zo nodig een appartement wilt hebben om te verhuren een kennis te laten wonen of leeg te laten staan dan koop je maar wat, daar heb je geen sociale huurwoning voor nodig.
Woont er niemand maar wordt wel wekelijks de post gecheckt, dan niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 08:32 schreef Peter het volgende:
Kan, als die er is. Woont er niemand, dan niet.
Dan moet hij zich gewoon inschrijven op het adres.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 08:51 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Je weet niet hoelang deze persoon er al woont. In sommige regio's heb je een wachtlijst van 10 jaar. Als je eindelijke en studio hebt wil je niet weer op de lijst voor 10 jaar omdat je toevallig een stage van 7 maanden in het buitenland gaat doen. Als die vriend daar daarna weer 10 jaar zelf gaat wonen lijkt het me een prima optie om het even tijdelijk onder te verhuren (niet illegaal natuurlijk) of leeg te laten staan.
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Gewoon huur betalen, ingeschreven staan en een aantal maanden naar het buitenland gaan. Die andere persoon moet maar huisbewaarderschap doen of wegblijven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 08:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan moet hij zich gewoon inschrijven op het adres.
Hoe kom je daar bij?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 09:05 schreef DW457 het volgende:
Voor de duidelijkheid: geen enkele wbv heeft toegang tot de brp. Wel hebben ze vaak goede contacten met de gemeente waardoor ze informatie uit de brp kunnen opvragen.
Zoals ik al zei: in praktisch alle gevallen loopt de toegang tot de BRP altijd via de gemeente en heeft de wbv zelf geen toegang, maar vragen ze gegevens op bij de gemeente.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 17:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Mijn directe collega heeft gewoon een token om in te loggen in het BRP.
https://wetten.overheid.n(...)aragraaf3_Artikel3.9
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |